Alternátor

Více
17 roků 9 měsíců zpět #1 od xxtomen
Alternátor vytvořil uživatel xxtomen
Ahoj,mám problém.Kolik má alternátor dobíjet,mám Tipo 1,4,r.v.89. Když jsem to měřil,dobíjel 13,3V.Zdá se mi to málo. Kontrolka po nastartování zhasne, jako když je vše OK. Nevíte co by to mohlo dělat,pokud to je špatný? Díky za odpovedi

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #2 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: Alternátor
S alternátorem jsem měl taky problém - někdy dobíjel na 14V a všechno bylo v pořádku. Ale někdy jenom na 11.8 a dvakrát se mi stalo, že po dlouhý jízdě se komplet vybila baterka, aniž by svítila kontrolka. Zastavil jsem a pak už jsem nenastaroval. Alternátor byl dvakrát venku na proměření a nezjistili jsme nikdy, kde je chyba. Pokaždý se zase začal chovat normálně. Hrozně mě to štve, protože se pak člověk nemůže na to auto spolehnout. A tyhle problémy bez zjevný chyby jsou ty nejhorší :(

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #3 od JohnnyTD-GT
Odpověděl JohnnyTD-GT pro téma Re: Alternátor
Ja bych rek ze 13.3V je v pohode, jestli nesviti kontrolka a nemel si nikdy problem s baterkou, tak bych to neresil.

Fiat Tipo 1.9TD granturismo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #4 od MichalW
Odpověděl MichalW pro téma Re: Alternátor
Já měl nedávno auto u elektrikáře, právě na opravu alternátoru. Při chodu jsem měl na baterce 13,8V, říkal, že je to ideální hodnota, že více není třeba. Pokud ti nesvítí nebo "nemžourá" kontrolka dobíjení, tak 13,3V musí stačit.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #5 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: Alternátor
13,5 - 14,5 sou hodnoty naprotsto v pořádnu :wink:

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #6 od Jozef
Odpověděl Jozef pro téma Re: Alternátor
Alternátor by mal dávať 13,8V. Ak sú hodnoty vyššie, nižšie alebo kolísajú pravdepodobne bude problém s regulátorom. V Tipe boli montované 2 druhy alternátorov. Magneti Marelli a Bosch

Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #7 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: Alternátor

S alternátorem jsem měl taky problém - někdy dobíjel na 14V a všechno bylo v pořádku. Ale někdy jenom na 11.8 a dvakrát se mi stalo, že po dlouhý jízdě se komplet vybila baterka, aniž by svítila kontrolka. Zastavil jsem a pak už jsem nenastaroval. Alternátor byl dvakrát venku na proměření a nezjistili jsme nikdy, kde je chyba. Pokaždý se zase začal chovat normálně. Hrozně mě to štve, protože se pak člověk nemůže na to auto spolehnout. A tyhle problémy bez zjevný chyby jsou ty nejhorší :(


Tak mě to dělalo úplně stejně. Někdy OK a někdy vybitá baterka. Nechal jsem to proměřit a na nic nepřišli. Tak jsem ji zase nabil a zase chvíli OK. Nakonec to byl opravdu ten alternátor - dioda. Kup nový diodový můstek, ložiska a uhlíky a sám si to zrepasuj - od té doby to mám asi rok a v poho. Je ještě jedna varianta, být nebo znát někoho šikovnýho, kdo by ti zjistil, která z těch diod to je a vyměnit jen tu špatnou, ale to chce opravdu trochu zkušenost...

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #8 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Alternátor
kazdy ma tu trochu pravdu, ale doplnim este, ze baterky novsej konstrukcie potrebuju trochu vacsie napatie, idealne 14,5V, vymena jednej diody je tiez mozna len u niektorych mostikoch, ten moj je cely zvareny a zaliaty do umelej hmoty, vybrat jedna sa neda.
mne do mabija na 14,5-ale som vymenil uhliky a loziska, a vsetky spoje poopravoval, na nulovy prechodovy odpor.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #9 od jara
Odpověděl jara pro téma Re: Alternátor
no mi to kdysi delalo taky myslím tím že jsem jel kontrolka nesvítila a baterka se vybila nechal jsem vymenit uhlíky altík vyčistit ale delalo to pořád pak mi ve fiatu poradili že mam po nastartování vytočit motor a altík že se rozjede tak jsem to zkusil a fungovalo to bez problémů

TEMPRA 1,8dohc SW 1995

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #10 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Alternátor

no mi to kdysi delalo taky myslím tím že jsem jel kontrolka nesvítila a baterka se vybila nechal jsem vymenit uhlíky altík vyčistit ale delalo to pořád pak mi ve fiatu poradili že mam po nastartování vytočit motor a altík že se rozjede tak jsem to zkusil a fungovalo to bez problémů

ja mam to iste, ked nastartujem a nevytocim motor nad 2500ot tak alternator nezacne dobijat.. mal som ho vonku a poslal som ho aj na repas, je ako novy ale stale musim vytocit nad 2500 pri starte aby zacal makat...

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #11 od Fiatman
Odpověděl Fiatman pro téma Re: Alternátor

ja mam to iste, ked nastartujem a nevytocim motor nad 2500ot tak alternator nezacne dobijat.. mal som ho vonku a poslal som ho aj na repas, je ako novy ale stale musim vytocit nad 2500 pri starte aby zacal makat...

Tak tohle by měl být regulátor...na sedmě mi to dělalo taky tak, ještě navíc když jsem přidal, tak začli víc svítit světla! Jinak základ všeho: KOSTRYKOSTRYKOSTRY!!! Projít ukostření motoru, hlavně na převodovce, moc rádo to tam oxiduje a pak to nekostří jak by mělo :wink:

ex-Fiat Tipo 1.4 91 a 1.6 94
nyní Fiat 127,128, Uno TurboD, Marea weekend
+miláček Lancia Beta coupe v renovaci

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #12 od Krtek
Odpověděl Krtek pro téma Re: Alternátor

no mi to kdysi delalo taky myslím tím že jsem jel kontrolka nesvítila a baterka se vybila nechal jsem vymenit uhlíky altík vyčistit ale delalo to pořád pak mi ve fiatu poradili že mam po nastartování vytočit motor a altík že se rozjede tak jsem to zkusil a fungovalo to bez problémů

ja mam to iste, ked nastartujem a nevytocim motor nad 2500ot tak alternator nezacne dobijat.. mal som ho vonku a poslal som ho aj na repas, je ako novy ale stale musim vytocit nad 2500 pri starte aby zacal makat...

Natáhni novej drátek Z palubky do altiku a půjde to.
Dá se to dělat tak jak píšeš, ale stalo se mi, že jsem na to zapoměl. a potom už nenastartoval. Astudenýho auta je mi taky líto ho takhle prošlápnout.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #13 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Alternátor

ja mam to iste, ked nastartujem a nevytocim motor nad 2500ot tak alternator nezacne dobijat.. mal som ho vonku a poslal som ho aj na repas, je ako novy ale stale musim vytocit nad 2500 pri starte aby zacal makat...

Tak tohle by měl být regulátor...na sedmě mi to dělalo taky tak, ještě navíc když jsem přidal, tak začli víc svítit světla! Jinak základ všeho: KOSTRYKOSTRYKOSTRY!!! Projít ukostření motoru, hlavně na převodovce, moc rádo to tam oxiduje a pak to nekostří jak by mělo :wink:

jo, tie svetla taky tak, a ako mozem zmerat regler, nejake tie hodnoty alebo co, popripade pasuje z 1.9td??

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #14 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Alternátor
pri regleru nezalezi na motoru ale na vyrobci altiku, a pri tom vytacani motora nad 2500 aby to zacalo dobijat, to moze robit aj kontakt na kontrolnu ziarovku, lebo cez tu ziarovku sa prvotne budi altik, a az potom sa zacne regulacia z vlastnej produkcie.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #15 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Alternátor

pri regleru nezalezi na motoru ale na vyrobci altiku, a pri tom vytacani motora nad 2500 aby to zacalo dobijat, to moze robit aj kontakt na kontrolnu ziarovku, lebo cez tu ziarovku sa prvotne budi altik, a az potom sa zacne regulacia z vlastnej produkcie.

ako ze nazalezi na motore? ved 1.4 ma slabsi altik ako mam na 2.0 16v. a s tou kontrolkou neviem neviem, pretoze ked si odpojis kabel co ide z altika do kontrolky tak to dobija aj tak, len ti to nesignalizuje pri zapatych klucoch rozsvietenu kontrolku. skus to... mam pridavne budiky, digitalny voltmeter a odpojil som ten kabel, kontrolka nesvietila a na budiku bolo 14.1V takze asi to bude ten regulator...

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.517 sekund
Powered by Kunena fórum