transplantacia bi-xenonu do svetiel FIAT
okrem dobrej ziarovky je VELMI VHODNE prerobit kabelaz reflektoru, da sa tak zvysit napatie o 10 az 20 % na halogene. Tak z 9-10V na 13,5 V
Pretoze FIAT ju ma urobenu uplne mizerne
jak tam zvedneš napětí? násobičem? Zvýšením napětí snížíš životnost. Žárovka sice bude víc svítit, ale i se víc zahřívat
Měl na mysli asi eliminaci úbytku napětí na kabelu. Napadá mě použití relé u žárovek, spínaly by ho původní vodiče a relé by seplo proud přímo z baterky(přes pořádnej kabel). Ale zda by byl výsledek znatelný, to nevím...
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jak tam zvedneš napětí? násobičem? Zvýšením napětí snížíš životnost. Žárovka sice bude víc svítit, ale i se víc zahřívat
elektricke a mechanicke riesenie u FIAT-a je zle. Dosledkom je, ze na ziarovke je znizene napatie. tyka sa to aj inych starych aut
- vodice su poddimenzovane - zvyseny odpor
- konektor a kontakty nie su chranene pred vlhkostou, prachom, chemickymi vyparmi
riesenie je nova kabelaz pre svetla, pridane rele pre stretavacie sevtlo, a existujucim vodicom na stretavacie svetlo spinat rele.
skus sa divat na intenzitu svetla, ked vypnes alebo zapnes motor. napatie Ti padne v aute o cca 1 volt. zmena je vyrazna
na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jak tam zvedneš napětí? násobičem? Zvýšením napětí snížíš životnost. Žárovka sice bude víc svítit, ale i se víc zahřívat
elektricke a mechanicke riesenie u FIAT-a je zle. Dosledkom je, ze na ziarovke je znizene napatie. tyka sa to aj inych starych aut
- vodice su poddimenzovane - zvyseny odpor
- konektor a kontakty nie su chranene pred vlhkostou, prachom, chemickymi vyparmi
riesenie je nova kabelaz pre svetla, pridane rele pre stretavacie sevtlo, a existujucim vodicom na stretavacie svetlo spinat rele.
skus sa divat na intenzitu svetla, ked vypnes alebo zapnes motor. napatie Ti padne v aute o cca 1 volt. zmena je vyrazna
Musím absolutně nesouhlasit s poddimenzovanými vodiči ve starejch autech!!!
- měl sem Tempru rv.90 tam byla natažená snad 1,5 k H4kám
- pak Tempru 96 tam už byla max 1!
- co mám Bravo tak tam je podle mě tak 0,75- a to spíše 0,50 průřez drátek!!
A na novejch autech nenajdeš moc drátu většího průřezu než 0,75.
Moje vysvětlení je, že buď kurevsky šetřej nebo to maj sakra dobře spočítané a s žádnou rezervou se nepočítá.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- User_69
www.autoalarmy.cz/katalog/komfortni_dopl...ixenon_set_-_h4.html
doporučuji přečíst vše co víme o Xenonech 1a2 díl
www.autoalarmy.cz/clanky/xenony_i_-_co_o_nich_vime.html
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Musím absolutně nesouhlasit s poddimenzovanými vodiči ve starejch autech!!!
- měl sem Tempru rv.90 tam byla natažená snad 1,5 k H4kám
- pak Tempru 96 tam už byla max 1!
- co mám Bravo tak tam je podle mě tak 0,75- a to spíše 0,50 průřez drátek!!
A na novejch autech nenajdeš moc drátu většího průřezu než 0,75.
Moje vysvětlení je, že buď kurevsky šetřej nebo to maj sakra dobře spočítané a s žádnou rezervou se nepočítá.
mozno mali stare Tempry ine kable. Ja to poznam zo svojej, mi pripadaju byt velmi tenke.
Kedze konektor svetla nie je chraneny pred vlhkostou, tak na nom spina a korozia moze zvysit prechodovy odpor.
Dosledky su 2:
1. svetlo menej svieti
2. kontakt sa prehrieva
Mne sa teplom znicili kontakty na oboch konektoroch. Na vrakovisku som na jednej Tempre nasiel pekne, avsak zjavne neoriginalne konektory - asi sa povodne tiez pokazili
odporucam tento test: odmerajte si pri nastartovanom aute rozdiel napatia medzi kontaktami ziarovky a baterie
MINUS pol baterie --- ziarovka 0,1 V
ziarovka --- PLUS pol baterie 0,8 V
to znamena, ze ak je na alternatorom dobijanej baterii za jazdy 14 voltov, na ziarovke je len 13,1 volta. a to sa o kontaky a kabelaz staram !
kludne mozete mat znizenie napatia aj o 2 volty
pri priamom pripojeni ziarovky na bateriu sa svetlo poznatelne zjasnilo.
cez ampermeter na priamo slo 2,8 ampera !!!
dalsie dovody zleho svietenia su stare alebo zle (casto neznackove) ziarovky.
k tym novsim fiatom - ziarovky H1, H7 maju trocha mensi prud, pokial sa pamatam
na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
můj xenon 35W
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ano, novsie auta maju znizene prierezy vodicov - med je draha.Musím absolutně nesouhlasit s poddimenzovanými vodiči ve starejch autech!!!
- měl sem Tempru rv.90 tam byla natažená snad 1,5 k H4kám
- pak Tempru 96 tam už byla max 1!
- co mám Bravo tak tam je podle mě tak 0,75- a to spíše 0,50 průřez drátek!!
A na novejch autech nenajdeš moc drátu většího průřezu než 0,75.
Moje vysvětlení je, že buď kurevsky šetřej nebo to maj sakra dobře spočítané a s žádnou rezervou se nepočítá.
mozno mali stare Tempry ine kable. Ja to poznam zo svojej, mi pripadaju byt velmi tenke.
Kedze konektor svetla nie je chraneny pred vlhkostou, tak na nom spina a korozia moze zvysit prechodovy odpor.
Dosledky su 2:
1. svetlo menej svieti
2. kontakt sa prehrieva
Mne sa teplom znicili kontakty na oboch konektoroch. Na vrakovisku som na jednej Tempre nasiel pekne, avsak zjavne neoriginalne konektory - asi sa povodne tiez pokazili
odporucam tento test: odmerajte si pri nastartovanom aute rozdiel napatia medzi kontaktami ziarovky a baterie
MINUS pol baterie --- ziarovka 0,1 V
ziarovka --- PLUS pol baterie 0,8 V
to znamena, ze ak je na alternatorom dobijanej baterii za jazdy 14 voltov, na ziarovke je len 13,1 volta. a to sa o kontaky a kabelaz staram !
kludne mozete mat znizenie napatia aj o 2 volty
pri priamom pripojeni ziarovky na bateriu sa svetlo poznatelne zjasnilo.
cez ampermeter na priamo slo 2,8 ampera !!!
dalsie dovody zleho svietenia su stare alebo zle (casto neznackove) ziarovky.
k tym novsim fiatom - ziarovky H1, H7 maju trocha mensi prud, pokial sa pamatam
Dalsia vec: na mojom Fiate ziarovky hlavnych reflektorov nie su spinane cez rele, co som sa velmi divil, pretoze uz aj Favorit to ma urobene cez rele. Z toho vyplyva, ze ubytok napatia vznika vo viacerych bodoch: spinacia skrinka, poistka, prepinac svetiel, a hlavne vsetky konektory kabelaze. Tych bodov je vela, len sa pozrite do schemy zapojenia.
Stoji za to zmerat napatie na akumulatore a napatie na ziarovke a podla toho sa rozhodnut, co s tym
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
(sposobom, ze sa namontuju do svetlometu automobilu schvaleneho pre H7, H1 nebodaj H4? )
rovnako svetlomety homologizovane pre Xenony maju specialne znacenie - je to zvonka napisane na skle svetlometu
pripustam, ze maju nejaku homologizacnu znacku, nejake E v kruzku, ale to nic neznamena vo vztahu k cestnej premavke.
pouzitie mimo cestnej premavky nie je regulovane - na sukromnych cestach, na osvetlenie zahrady a pod
na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1. specialna konstrukcia svetlometov
2. automaticke nastavovanie sklonu svetiel, uplne nezavisle od vodica.
3. automaticke cistenie svetlometov
k bodu 2. nastavovanie sklonu reaguje nielen na zatazenie vozidla, ale spravidla aj na dynamiku, cize koriguje zmenu naklonu vozidla pri brzdeni a zrychlovani. z tohto dovodu sa pouzivaju aj ine motorceky na nastavovanie sklonu
na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jak velký odpor má měděný vodič délky 15 m o průměru 0,1 mm? Jaký úbytek napětí na něm vznikne, protéká-li jím proud 0,1 A?
S = (pí)×d2/4 = 3,14 . 0,12/4 = 0,00785 mm2
R = (měrný odpor mědi) . l/S = 0,0178 . 15/0,00785 = 34 Ω
U = R . I = 34 . 0,1 = 3,4 V.
Vidíme, že příliš malý průměr vodiče ve srovnání s protékajícím proudem není vhodný (ve výše uvedeném případě 12,73 A/mm2). Vzniká na něm velký úbytek napětí, vodič se zahřívá a může se přepálit.
Pro srovnání vypočítáme stejný příklad pro d = 0,4 mm.
S = 0,125 mm2, R = 2,1 Ohm. Zvětšením průměru 4krát se odpor vodiče zmenšil 16krát.
A tohle by mělo být podobné našim kabelům a žárovkám H4.
Příklad: Jaký musí být průměr měděného vodiče, který je dlouhý 2 m, aby na něm při proudu 4 A byl úbytek napětí 0,5 V?
R = U/I = 0,5/4 = 0,125 Ω
S = (měrný odpor mědi) l/R = 0,0178 . 2/0,125 = 0,285 mm2
d = (odmocnina ze) (4S/π) = (odmocnina ze)0,3628 = 0,6 mm
Sečteno podtrženo ... kabel o délce 2m s proudem 4A pro přívod žárovek 60/55W musí mít průměr minimálně 0.75mm[/b]
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.