transplantacia bi-xenonu do svetiel FIAT

Více
17 roků 2 měsíců zpět #16 od simir

okrem dobrej ziarovky je VELMI VHODNE prerobit kabelaz reflektoru, da sa tak zvysit napatie o 10 az 20 % na halogene. Tak z 9-10V na 13,5 V
Pretoze FIAT ju ma urobenu uplne mizerne


jak tam zvedneš napětí? násobičem? Zvýšením napětí snížíš životnost. Žárovka sice bude víc svítit, ale i se víc zahřívat


Měl na mysli asi eliminaci úbytku napětí na kabelu. Napadá mě použití relé u žárovek, spínaly by ho původní vodiče a relé by seplo proud přímo z baterky(přes pořádnej kabel). Ale zda by byl výsledek znatelný, to nevím...

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #17 od juraj l


jak tam zvedneš napětí? násobičem? Zvýšením napětí snížíš životnost. Žárovka sice bude víc svítit, ale i se víc zahřívat


elektricke a mechanicke riesenie u FIAT-a je zle. Dosledkom je, ze na ziarovke je znizene napatie. tyka sa to aj inych starych aut

- vodice su poddimenzovane - zvyseny odpor
- konektor a kontakty nie su chranene pred vlhkostou, prachom, chemickymi vyparmi

riesenie je nova kabelaz pre svetla, pridane rele pre stretavacie sevtlo, a existujucim vodicom na stretavacie svetlo spinat rele.

skus sa divat na intenzitu svetla, ked vypnes alebo zapnes motor. napatie Ti padne v aute o cca 1 volt. zmena je vyrazna

na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #18 od bjukemen
...presne tak treba to prerobiť,bratove mirafiori svietilo tiež mizerne ale ked sa to prerobilo napriamo z baterky cez rele,tak svetla začali svietiť o triedu lepšie...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #19 od Pavel


jak tam zvedneš napětí? násobičem? Zvýšením napětí snížíš životnost. Žárovka sice bude víc svítit, ale i se víc zahřívat


elektricke a mechanicke riesenie u FIAT-a je zle. Dosledkom je, ze na ziarovke je znizene napatie. tyka sa to aj inych starych aut

- vodice su poddimenzovane - zvyseny odpor
- konektor a kontakty nie su chranene pred vlhkostou, prachom, chemickymi vyparmi

riesenie je nova kabelaz pre svetla, pridane rele pre stretavacie sevtlo, a existujucim vodicom na stretavacie svetlo spinat rele.

skus sa divat na intenzitu svetla, ked vypnes alebo zapnes motor. napatie Ti padne v aute o cca 1 volt. zmena je vyrazna


Musím absolutně nesouhlasit s poddimenzovanými vodiči ve starejch autech!!!
- měl sem Tempru rv.90 tam byla natažená snad 1,5 k H4kám
- pak Tempru 96 tam už byla max 1!
- co mám Bravo tak tam je podle mě tak 0,75- a to spíše 0,50 průřez drátek!!
A na novejch autech nenajdeš moc drátu většího průřezu než 0,75.
Moje vysvětlení je, že buď kurevsky šetřej nebo to maj sakra dobře spočítané a s žádnou rezervou se nepočítá.

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #20 od Pavel
Jinak do těch Xenonů bych šel hned :wink:

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • User_69
16 roků 10 měsíců zpět #21 od User_69
Odpověděl User_69 pro téma napětí
napětí si zvýší sama jednotka (balast)
www.autoalarmy.cz/katalog/komfortni_dopl...ixenon_set_-_h4.html



doporučuji přečíst vše co víme o Xenonech 1a2 díl
www.autoalarmy.cz/clanky/xenony_i_-_co_o_nich_vime.html

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #22 od juraj l

Musím absolutně nesouhlasit s poddimenzovanými vodiči ve starejch autech!!!
- měl sem Tempru rv.90 tam byla natažená snad 1,5 k H4kám
- pak Tempru 96 tam už byla max 1!
- co mám Bravo tak tam je podle mě tak 0,75- a to spíše 0,50 průřez drátek!!
A na novejch autech nenajdeš moc drátu většího průřezu než 0,75.
Moje vysvětlení je, že buď kurevsky šetřej nebo to maj sakra dobře spočítané a s žádnou rezervou se nepočítá.


mozno mali stare Tempry ine kable. Ja to poznam zo svojej, mi pripadaju byt velmi tenke.

Kedze konektor svetla nie je chraneny pred vlhkostou, tak na nom spina a korozia moze zvysit prechodovy odpor.
Dosledky su 2:
1. svetlo menej svieti
2. kontakt sa prehrieva

Mne sa teplom znicili kontakty na oboch konektoroch. Na vrakovisku som na jednej Tempre nasiel pekne, avsak zjavne neoriginalne konektory - asi sa povodne tiez pokazili

odporucam tento test: odmerajte si pri nastartovanom aute rozdiel napatia medzi kontaktami ziarovky a baterie

MINUS pol baterie --- ziarovka 0,1 V
ziarovka --- PLUS pol baterie 0,8 V

to znamena, ze ak je na alternatorom dobijanej baterii za jazdy 14 voltov, na ziarovke je len 13,1 volta. a to sa o kontaky a kabelaz staram !
kludne mozete mat znizenie napatia aj o 2 volty

pri priamom pripojeni ziarovky na bateriu sa svetlo poznatelne zjasnilo.
cez ampermeter na priamo slo 2,8 ampera !!!


dalsie dovody zleho svietenia su stare alebo zle (casto neznackove) ziarovky.

k tym novsim fiatom - ziarovky H1, H7 maju trocha mensi prud, pokial sa pamatam

na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #23 od Pavel
H1 - 55W
můj xenon 35W 8)

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #24 od csala

Musím absolutně nesouhlasit s poddimenzovanými vodiči ve starejch autech!!!
- měl sem Tempru rv.90 tam byla natažená snad 1,5 k H4kám
- pak Tempru 96 tam už byla max 1!
- co mám Bravo tak tam je podle mě tak 0,75- a to spíše 0,50 průřez drátek!!
A na novejch autech nenajdeš moc drátu většího průřezu než 0,75.
Moje vysvětlení je, že buď kurevsky šetřej nebo to maj sakra dobře spočítané a s žádnou rezervou se nepočítá.


mozno mali stare Tempry ine kable. Ja to poznam zo svojej, mi pripadaju byt velmi tenke.

Kedze konektor svetla nie je chraneny pred vlhkostou, tak na nom spina a korozia moze zvysit prechodovy odpor.
Dosledky su 2:
1. svetlo menej svieti
2. kontakt sa prehrieva

Mne sa teplom znicili kontakty na oboch konektoroch. Na vrakovisku som na jednej Tempre nasiel pekne, avsak zjavne neoriginalne konektory - asi sa povodne tiez pokazili

odporucam tento test: odmerajte si pri nastartovanom aute rozdiel napatia medzi kontaktami ziarovky a baterie

MINUS pol baterie --- ziarovka 0,1 V
ziarovka --- PLUS pol baterie 0,8 V

to znamena, ze ak je na alternatorom dobijanej baterii za jazdy 14 voltov, na ziarovke je len 13,1 volta. a to sa o kontaky a kabelaz staram !
kludne mozete mat znizenie napatia aj o 2 volty

pri priamom pripojeni ziarovky na bateriu sa svetlo poznatelne zjasnilo.
cez ampermeter na priamo slo 2,8 ampera !!!


dalsie dovody zleho svietenia su stare alebo zle (casto neznackove) ziarovky.

k tym novsim fiatom - ziarovky H1, H7 maju trocha mensi prud, pokial sa pamatam

Ano, novsie auta maju znizene prierezy vodicov - med je draha.
Dalsia vec: na mojom Fiate ziarovky hlavnych reflektorov nie su spinane cez rele, co som sa velmi divil, pretoze uz aj Favorit to ma urobene cez rele. Z toho vyplyva, ze ubytok napatia vznika vo viacerych bodoch: spinacia skrinka, poistka, prepinac svetiel, a hlavne vsetky konektory kabelaze. Tych bodov je vela, len sa pozrite do schemy zapojenia.
Stoji za to zmerat napatie na akumulatore a napatie na ziarovke a podla toho sa rozhodnut, co s tym 8)

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #25 od Pavel
Tipo/ Tempra komplet světla spínaná pře relé...Bravo/Brava jen přes páčky :cry: nechápu taky osvětlení na Bravu stojí za hovno :lol: , ale fakt že to je zas parabolama :?

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #26 od mk-tec
V dnešní době se již nemusíte bát xenonů. Přestavbové sady jsou homologované. Šlo o to, že dříve se implantovaly xenony z jiných vozidel a xenony neměly stínítka. Nyní se vyrábí bi-xenon se stínítkem, tzn. že je osvětlena pouze spodní část toku světla přes sklo a nejde o žádné nebezpečné rozptýlení a oslnění. Takže už je to konečně jednoduché. Kdo chce světlo....

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #27 od Pavel
JJ máš pravdu ty moje sou taky homologované, jde o to jestli to na technické vezmou, ale vyndat výbojku a dát tam žárovku je asi to nejmenší.

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #28 od juraj l
a odkial beriete informaciu, ze prestavbove kity je mozne legalne pouzivat v cestnej premavke ?
(sposobom, ze sa namontuju do svetlometu automobilu schvaleneho pre H7, H1 nebodaj H4? )

rovnako svetlomety homologizovane pre Xenony maju specialne znacenie - je to zvonka napisane na skle svetlometu

pripustam, ze maju nejaku homologizacnu znacku, nejake E v kruzku, ale to nic neznamena vo vztahu k cestnej premavke.

pouzitie mimo cestnej premavky nie je regulovane - na sukromnych cestach, na osvetlenie zahrady a pod :-)

na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #29 od juraj l
inak zakladny predpoklad pouzitia xenonoveho osvetlenia su nasledujuce opatrenia, ktore obmedzuju oslnovanie protiiducich aut.
1. specialna konstrukcia svetlometov
2. automaticke nastavovanie sklonu svetiel, uplne nezavisle od vodica.
3. automaticke cistenie svetlometov

k bodu 2. nastavovanie sklonu reaguje nielen na zatazenie vozidla, ale spravidla aj na dynamiku, cize koriguje zmenu naklonu vozidla pri brzdeni a zrychlovani. z tohto dovodu sa pouzivaju aj ine motorceky na nastavovanie sklonu

na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 týdnů zpět #30 od BlackJack
Jestli si někdo chce vypočítat ubýtek napětí nebo jemu předejít .. takovej příklad.

Jak velký odpor má měděný vodič délky 15 m o průměru 0,1 mm? Jaký úbytek napětí na něm vznikne, protéká-li jím proud 0,1 A?
S = (pí)×d2/4 = 3,14 . 0,12/4 = 0,00785 mm2
R = (měrný odpor mědi) . l/S = 0,0178 . 15/0,00785 = 34 Ω
U = R . I = 34 . 0,1 = 3,4 V.
Vidíme, že příliš malý průměr vodiče ve srovnání s protékajícím proudem není vhodný (ve výše uvedeném případě 12,73 A/mm2). Vzniká na něm velký úbytek napětí, vodič se zahřívá a může se přepálit.
Pro srovnání vypočítáme stejný příklad pro d = 0,4 mm.
S = 0,125 mm2, R = 2,1 Ohm. Zvětšením průměru 4krát se odpor vodiče zmenšil 16krát.


A tohle by mělo být podobné našim kabelům a žárovkám H4.

Příklad: Jaký musí být průměr měděného vodiče, který je dlouhý 2 m, aby na něm při proudu 4 A byl úbytek napětí 0,5 V?
R = U/I = 0,5/4 = 0,125 Ω
S = (měrný odpor mědi) l/R = 0,0178 . 2/0,125 = 0,285 mm2
d = (odmocnina ze) (4S/π) = (odmocnina ze)0,3628 = 0,6 mm

Sečteno podtrženo ... kabel o délce 2m s proudem 4A pro přívod žárovek 60/55W musí mít průměr minimálně 0.75mm
[/b]

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.496 sekund
Powered by Kunena fórum