čidlo tepl. vzduchu Zkrat na plus
Při dnešní diagnostice mi vyjela závada - Teplotní snímač vzduchu - zkrat na plus. ( FIAT TIPO *89 1,4 DGTie 51kW)
Nu což, vrhl jsem se na něj a teplotní snímač je v pořádku, ukazuje při 20*C cca 2070ohmů. Při zahřívání plynule klesá odpor a při poklesu pod 20*C vzrůstá. Takže usuzuji, že je OK. Při rozpojené svorkovnici čidla ukazuje správně, ale po zapojení ukazuje asi poloviční hodnotu. Když jsem proměřil odpor ve svorkovnici 1 a 4, čili krajní kabely, ukazuje to hodnotu cca 1500ohm.No a při spojení svorkovnice s čidlem tam zustane stejná hodnouta, takže mi pripadne, že se ty dva odpory bijí, nebo tam spíše zůstane odpor, ktery je ve svorkovnici bez připojeného čidla. Když mi to teda hlásilo ZKRAT NA + , zapojil jsem voltmetr na 2 pin z leva( když stojím čelem k autu) což je + kabel k vstřiku a na 4 pin z leva, tak při sepnutém zapalování je tam cca 2,8V. při vyplém zapalování 0V. Nicméně odpor mezi 2 a 4 pinem je asi 7 ohmů, což znamená že je tam teda asi někde zkrat. A ještě, když rozpojím na tom keramickém nesmyslu, co nevím ani co je, svorku, tak se to napětí na svorkovnici ztratí, ale nicméně nenaběhne odpor čidla takový jaký má být. Když znovu rozpojím svorkvnici čidla tepl. vzduchu a proměřím čidlo ukazuje správně a po zapojení opět špatně, asi 1500ohm.
Volnoběh, teplota motoru,lambda 0,7V, vše je OK, jen to bere okolo 10l/100km.
Tak mám asi někde z elektriky čerta, nevíte co s tím????????????
Nepomohlo by výmaz závady, když je čidlo v pořádku??
7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takže jak jsi psal, jsou tam 4 piny na tom konektoru- tedy krajní kontakty jsou na tedy s NTC prvkem, na kterém měříš odpory proměnné s teplotou. Nestačí to změřit na autě při nějaké teplotě, musí to plynule měnit odpor s teplotou a to dosti rychle to na autě prostě nezjistíš. Mi se to též měnilo v určitých teplotách dobře, ale až když jsem to vytáhl z auta a pořádně proměřil, přišel na hluchá místa, proto tedy doporučuji: vytáhni čidlo ven - dostaneš se tam, když sundáš airbox se vzuchovým filtrem a potom pomocí torx klíče povolíš jeden šroub a čidlo máš venku. Pomocí digi multimetru a fénu můžeš řádit. Prvně dej čidlo na chvíli do mrazáku, pak na krajní kontakty frkni multimetr a zahřívej fénem. Tak poznáš, jestli odpor plynule klesá s teplotou až na nějaký odpor cca 200 ohm by se s tím fénem měl dostat. Pokud budeš mít jistotu, že čidlo je Ok, můžeš jít po elektrice. Malý odpor se objevuje na těch prostředních kontaktech, což je odpor cívky napájení vstřiku. Na stejných kontaktech (prostřední 2) se ti také objevuje napětí při zapnutém zapalování a pokud si dobře pamatuju tak je tam 5V, při vypnutém 0V. Na těch kontaktech na krajní pozici na odpor čidla - pozice klíče v zapalování nemá vliv. Snad si to pamatuju dobře, dělal jsem to tak před 4 měsícama minimálně.
Přikládám foto pro inspiraci, čidla a také teplotní křivky závislosti
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1359
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1363
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=3157
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Mě totiž NTC dává dobře, měl jssem ho venku a chladil i zahříval, ukazuje dobře. ale na přívodních kabelech naměřím 1500ohm a po připojení svorkovnice tam ten odpor zůstane bez nějakého vísledku ntc čidla.
7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
kdyžtak dej vědět.
dnes jsem mluvil s Fiaťákama(servisáci) a i oni jsou z toho taky ve srajdách.
7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Závěr: Myslím že by to mohlo být v ŘJ
To jsem tě moc nepotěšil co
No ale taky se můžu plést a bude to někde jinde. Vali bude vědět víc
Taky bych se asi pustil přímo po drátech a hledal jestli není ěkde chyba. I v konektoru může být zkrat.
No myslím, že Vali bude opravdu vědět víc. Zná své auto jako své boty :god:
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
čidlo teploty motoru mi ukazuje stejnou hodnotu jako NTC čidlo vzduchu, ale po připojení svorkovnice, odpor spadne.
7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Na diagnostice jsem nechal smáznout chyby a znovu naskočil zkrat na + u NTC čidla vzduchu.
Mám takové podezření na ŘJ, že je tam něco šuslé.
Jezdím za 10 a asi to tak zůstane, páč jestli je to v ŘJ, tak to dlabu.
ale nevzdávám to " ZATÍM"
7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já jsem jezdil za 15 litrů....po zapojení čidla teploty nasávanýho vzduchu klesla na 11 a teď jsem zapojil konečně i lambdu, tak jsem zvědavej kolik, ale už poznávám, že to kleslo zase...navíc mi už nikde nepodchází výfuk a vyměnil jsem termostat, to má taky vliv na spotřebu
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Omlouvám se, že ti sem lezu, ale jak se dá "vyblikat" chyby z řj
: já jak jsem měl problémy s čidly (nezapojenými, někde to tu najdeš, jak jsem to tu řešil já) tak jestli pořád nemá jednotka něco z toho v paměti
U tebe to nehrozí. Jakmile odpojíš baterku na 15 min, vymažou se ti všechny kódy. Navíc je to vyblikávání trochu složitější u té ŘJ co máš. Vím to, mám stejnou
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Omlouvám se, že ti sem lezu, ale jak se dá "vyblikat" chyby z řj
: já jak jsem měl problémy s čidly (nezapojenými, někde to tu najdeš, jak jsem to tu řešil já) tak jestli pořád nemá jednotka něco z toho v paměti
U tebe to nehrozí. Jakmile odpojíš baterku na 15 min, vymažou se ti všechny kódy. Navíc je to vyblikávání trochu složitější u té ŘJ co máš. Vím to, mám stejnou
Tak to je fajn, protože jak jsme vařili výfuk, tak byla baterka odpojená tak necelou hodinu...což by mohlo být fajn, protože potom jsem měl už vše zapojené
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 -
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ja jezdim k autoelektrikari do vedlejsi vesnice a dela vypis za 250,-
Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.