Kontrolka dobíjení - Rozsvěcuje se a pohasíná

Více
16 roků 7 měsíců zpět #1 od boubik
Auto (1.4.i.e., 1993) jsem koupil před 4 měsíci s tím, že kontrolka dobíjení před startem svítí, po startu mírně "svítí" a při jízdě čím vyšší otáčky tím víc zhasíná (míň žhne). Bývalý majitel si to nechal proměřovat a řekli mu že je to v pořádku a jezdil s tím rok bez potíží. Dokonce nechal měnit uhlíky v ALT.

Jenže mě teď odešla regulace topení (jde jen 4. stupeň, poderžení na vypínač nemám a odpory vypadají OK), dál pojistka na rádiu a rádio jsem si dojebal asi sám (stejně to byl starej vergl), pak zadní žárovka, teď obě přední a ihned po výměně odešly znova. Auto jezdí a startuje v pohodě a baterka se nevybíjí, ale v noci jsem slepej a přes den mám zvuku valení kol už plný zuby - rádio chybí.

Nechci měnit žárovky každej den, stejně tak jako rádia atd.

Co s tím, existuje návod jak to proměřit? Mám obyč. multimetr a žádný zkušenosti :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #2 od hovi
skus kolik ti to dobýjí dej multimetr na Volty , na baterku a skus kolik dobýji při volnoběhu a při zvíšených otáčkách , měl by dobýjet 14V se zhasnutýma světlama , s rozsvívenýma cca 13V :wink:

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #3 od Jenda
pokud máš digitální multimetr,tak si ho nastav na 20V a za běžícího motoru na volnoběh změř dobíjení,kolik je na baterce.Tohle vypadá na regulátor na altíku.Prostě přebíjí.

Když sem měl motorku 250ku kejvačku,tak sem taky jezdil bez poruchy a když sem změřil jednoho dne dobíjení,tak sem nestačil valit oči,dobíjela neuvěřitelných 80 voltů.Baterka jen vybuchnout.To sou někdy záhady. 8O

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #4 od MAXO1973
No nemusí to byť len dobíjanie, možno máš niekde skratík :D , ktorý ti to odpaľuje, možno aj vodu v poistkovke. Nie som expert, ale také odpaľovanie spotrebičov určite nieje normálne. Alebo regulátor napätia na altíku...
Skús pozrieť pozrieť aj po obímkach...
A takisto ukostrenie, ak je kolísavý prúd, tak to dokáže narobiť divi...

Fiat 600D bol môj prvý \\\\"Fiacik\\\\" ktoreho som rozobral do šrubky a poskladal - jazdil!
Tipo 1,6 DOHC 1989 - už je v novej stajni
Ford Focus combi 1,8TDdI

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #5 od gabisto
Zdravim... Ja mam podobny problem tiez... Ked nastarujem, tak mi kontrolka ani nezhasne... Proste celu dobu len mierne svieti... Viete niekto co s tym? Raz za cas, fakt raz za cas sa rozvieti / zhasina podla otacok... Fakt len niekedy... Neviem tomu prist na koren... Mate niekto napad? Je zly altik? ...Uz tak chodim dlho dlho dlho, snad i roky... :lol: A zrovna dnes som sa chcel na to opytat... Tak doplnam tema...

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #6 od Charles
No mě taky slabě svítí kontrolka dobíjení a byl jsem s tim se ptát, a prej to je nějaká z diod v tahu, ale dobíjí mi to v pořádku, teď to i vidim když tam mám voltmetr :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #7 od gabisto
Charlesi a jak si to zmeral? :idea:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #8 od Charles
No kolik ti to dobíjí si změříš sám multimetrem, ale jiank tohle mi dělal známej, kterej napojil nějakou mašinu od firmy bosch na altík a to měření trvalo cca 2 minuty, pak mi řekl že podle hodnot je v tahu dioda ale není to tak zlý aby se s tim nedalo jezdit

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #9 od TDGT
chlapi ja bych to videl na spalenej diodovej mustek cili na to prebijeni ,coz je velice nebezpecne

/F/I/A/T/ Tipo 1.6 DOHC (krásnej začátek)
/F/I/A/T/ Tipo 1.9 TD GranTurismo . . . my first big love . . .
Alfa Romeo 145 1.9 JTD Limited Edition 500 (461 kus této pouze 500 kusové série) chip 100kw a 306 NM :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #10 od scherer012

chlapi ja bych to videl na spalenej diodovej mustek cili na to prebijeni ,coz je velice nebezpecne


asi tak :?
jasom si skoro odpálil aj akumulátor- bol to studený spoj na diódovom mostíku po jeho výmene :roll:

Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy

po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #11 od Funman

chlapi ja bych to videl na spalenej diodovej mustek cili na to prebijeni ,coz je velice nebezpecne


asi tak :?
jasom si skoro odpálil aj akumulátor- bol to studený spoj na diódovom mostíku po jeho výmene :roll:


Taky mi poblikávala kontrolka dobíjení a byl to taky studený spoj na tom diodovém můstku. Při výměně jsem ho nepřipájel úplně dobře (je tam potřeba hodně cínu) a po čase to začalo dělat paseku... Takže vyndat altík, zkontrolovat pájené spoje na můstku a můžeš rovnou i jednotlivé diody...

Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #12 od boubik
Před chvílí jsem to proměřil, funguje mi jen jedna parkovačka tak jsem jel domů na dálkový :? :(

Při vypnutých spotřebičích: 14.60 V
Při zapnutých dálkových a topení na max: 13.58 V

Pokud by to mohlo být diodovým můstkem jak říkáte, kolik taková sranda stojí? Není možné tady někde najít návod nejlíp i s obrázky? Mám už doma knihu "Jak na to" ale tam toho moc detailního nepíšou...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #13 od hovi
no tak to bude asi asi můstek v čudu , nejsem elektrikář , ale 14,6V je už moc

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #14 od Charles
no porád se to dá těch 14,6V protože spotřebiče maj toleranci do 15,8V a žárovka do necelých 17V, takže by to mělo vydržet :) já mám při všem vypnutém 14,46V a je to prej akorát, protože jak zapnu světla jsem na necelých 14V a pak yb to mohlo málo dobíjet

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #15 od Jenda
představ si,jak malé otáčky motoru musej bejt,aby to přestalo dobíjet,myslím si ,že tam bude jinej problém.Přebíjí,ale proč se potom rozsvicí kontrolka? Že by reagovala i na přebíjení?Ten voltmetr bych zapojil na drát,kterej vede na žárovku dobíjení,pak by měl ukazovat velice přesné info o proudu. :wink:

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.998 sekund
Powered by Kunena fórum