Sahara nejde - VYŘEŠENO

Více
16 roků 3 měsíců zpět #1 od Předseda
Sahara nejde - VYŘEŠENO vytvořil uživatel Předseda
Netočí se mi větrák na chladiči. Pojistky v kabině, co jsem koukal, vypadají že jsou v pořádku. Je to sahara s dvourychlostním zapojením. Když rozpojím (s otočeným klíčkem) ten kontakt na čidle teploty a spojím dráty, tak na jednu rychlost se neděje vůbec nic, na druhou to cvaká v té krabičce, co je vpravo vedle větráku na chladiči. Vypadá to jako relátko. Když jsem to vyndal, jsou na tom zespodu 4 póly. Nevím co to je, vypadá to jako jedna z těch krabiček co jsou vedle pojistek v pojistkové skříňce. Můžete mi poradit? Myslíte, že je K.O. motor větráku, nebo je problém, jinde? Jak to ještě jinak zkusit - spojit naprudko motor s baterkou? Motor má dva kontakty, ale nevím, jestli je to + a - nebo jestli jsou to dva plusové kontakty na dvě rychlosti a mínus je někde na kostře.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #2 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Sahara nejde - VYŘEŠENO
No tak mělo by to býl plus a minus na tom konektoru, protože motor má plastové to tělo, které ho drží na sahaře a tak není jak ho ukostřit, navíc chladič je přidělán gumovými bloky. Pokud ho připojíš na baterku na přímo, tak se musí roztočit, je jedno jak ho připojíš, protože se roztačí na obě strany.
Jinak to, že nejde s největší pravděpodobností znamená, že ti odešlo teplotní čidlo, které spíná větrák. Je dole na chladiči na pravé straně když stojíš před autem a koukáš na motor. To čidlo stojí pár korun a vyměnit se dá celkem lehce ;)
Já to mám napojené na přímo na baterku a přes vypínač pod volantem, to je taky jeden pozůstatek po předchozím majiteli. Ten větrák používám fakt zřídka, drží mi to pořád krásně 90°s novym termostatem :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #3 od michal_tipar
sahara má na spínači +12 takže stačí proklemovat proti druhé svorce a musí se to rozběhnout, jinak je v háji motorek...
Kostra jde přímo do motoru ne na termospínač. Nepoužitý termospínač mám doma, pokud bys ho potřeboval, tak se nějak domluvíme. (jednorychlostní)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #4 od Předseda
Mně se teplota taky drží na 90ti, ale jenom bez klimatizace. Když jede klima a nechám to klapat na volnoběh, teplota vyleze, větrák se neroztočí a začne se to vařit. Naopak na benzínový 1.4 jede ten větrák skoro furt, ta se hřeje celkem dost.

Tím čidlem to právě asi nebude, obešel jsem ho a spojil dráty na kontaktu, co jde k čidlu. Jak jsem psal - na jednu rychlost to nedělá vůbec nic, na druhou cvaká to relátko. Asi bude v riti ten motorek, ještě ho zkusím napřímo na baterku a uvidí se.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #5 od Předseda
Tak jsem udělal objev. Pročetl jsem si celý manuál ohledně chlazení a narazil jsem tam na zajímavou pasáž. Píše se v ní, že vedle pojistkové skříňky by měla být ještě jedna, schovaná. Zakrytovaná deklem s pěti šrouby a že pod ním by se měly schovávat důležité pojistky. A že je to takhle udělané proto, aby se do toho kdejaký mamlas nevrtal. Mimo jiné by tu měla být i pojistka od ABS a také od ventilátoru chladiče. A to teda ukrutná pojistka - turbodiesely by měly mít 40A a auta s klimatizací dokonce 60A!

Prohledal jsem celý prostor pod palubkou, ale žádnou skrytou skříňku ani deklík jsem nenašel. Tak jsem ještě lezl pod kapotu a světe div se - opravdu jsem objevil šedesátiampérovou obrpojistku, která je spálená! Tak koupím novou a uvidíme.


Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #6 od michal_tipar
když "něco" vyčudí šedesatku pojistku tak bych nejdřív hledal co, to už asi nebude náhoda jako u desítky (10A)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #7 od Předseda
Co by tohle mohlo způsobit? Napadá mě snad jenom zkratovaný ten motor větráku.

Konkrétně jsem tu potvoru našel tady u tlumiče:



Snad to bude ona, ale jiná 60A by v instalaci být neměla.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #8 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Sahara nejde - VYŘEŠENO
mrkni na ventilátor,pokud se lehce točí,jiáč ho vindej,rozeber a vyčisti lehce promazej.
na cladiči je čidlo,je tam troj zásuvka s konektory do trojůhelníku(je to to dražší čidlo,stojí asi kolem pětikila)jinak nabízejí ještě dvojzásuvkové klasické čidlo je levnější,pozor na to :idea:
a to zásuvku proklemuj a ventilátor na jednu polohu se roztočí.
jiáč ventilátor má dvě rychlosti klasiku rychlou a pomalejší přez předřadný odpor :idea:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #9 od Předseda
No to je to co už jsem psal - když proklemuju ty dráty u čidla, větrák se neroztočí, jenom na jednu rychlost zacvaká relátko, co je hned vedle vrtule. Ale nevim kde je přesně na tom okruhu řazená ta pojistka, jestli je mezi větrákem a relátkem, nebo kde vlastně. Bohužel v elektrice se vyznám jenom trochu.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #10 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Sahara nejde - VYŘEŠENO

No to je to co už jsem psal - když proklemuju ty dráty u čidla, větrák se neroztočí, jenom na jednu rychlost zacvaká relátko, co je hned vedle vrtule. Ale nevim kde je přesně na tom okruhu řazená ta pojistka, jestli je mezi větrákem a relátkem, nebo kde vlastně. Bohužel v elektrice se vyznám jenom trochu.

jestli cvaká relé tak ovládání se zdá v pořádku,tak na relé zjisti silové kontakty a ty kontakdy zkus proklemovat,pokud tam nenajdeš proudy tak musíš jíti po drátech zpět.a zřejmě to půjde na pojistku(těch 60A)a ta je zpálená proto,že pravděpodobně je problem ve ventilátoru(zpálené vinutí,uhlíky,přidřené ložiska a pod.)

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #11 od Předseda
Takže jsem tam vetknul pojistku, nastartoval a zapnul klimák. Motor už byl ohřátý asi na 75. Větrák se ihned rozběhnul a točil se asi půl minuty. Ovšem divně to od něj šustilo, jako by o něco dřely lopatky a pak ta pojistka shořela. Myslím že je to jasné.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #12 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: Sahara nejde - VYŘEŠENO
...vyzerá to tak že budeš mať pridreté ložiská...

...PS: inak ja mam tiež klimu ale neviem nikde nájsť tú 60A poistku mam tam iba 40A v tej velkej plastovej krabičke...

...a ešte sa chcem opýtať ako funguje u vás ventilator na chladiči...lebo mne sa spína ale ani nie po pol minute sa hned vypne,nikdy nejde vkuse na tú nižšiu rychlosť ako to nieko písal

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #13 od Předseda
Ano, přesně to mě napadlo, přidřená ložiska.

Podívej se na ten obrázek co jsem sem dával odpoledne, tam ta pojistka je. Je špatně vidět, tmavězelená na rozhraní té černé plastové krabičky a světlezeleného konektoru, ve kterém je zapíchlá klasická malá pojistka 30A (a která zatím nevím k čemu slouží). Nakreslil jsem tam k tomu šipku. V manuálu se píše, že benzínové motory mají normální 25A ppjistku v pojistkové skříňce, kdežto naftové mají v přídavné pojistkovce (krom jiných):

30A radiator fan (diesel versions)
40A radiator fan (turbo diesel versions with heater)
60A radiator fan (turbo diesel versions with air-conditioning)

Ale jasně se tam píše, že jsou v panelu pod přístrojovkou. Já tam žádný další panel nemám, našel jsem tu pojistku právě pod kapotou.

O té plastové krabičce, která obsahuje pojistky klimatizace (nevím jak ty, ale já jí mám za pravým světlem), píšou že ta silná má mít 30A. Ovšem taky se tam píše o další 60A pojistce, kterou mají některá Tipa a která by měla být v krabičce poblíž houkačky. Prý je od ventilátoru, právě. Zřejmě je to ta, co já mám na podběhu.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #14 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: Sahara nejde - VYŘEŠENO
...aha už som si ju všimol ale fčul ja tam nemam žiadnu a ani pri hukačke a ani pri žiadnom svetle...niekto sa zrejmä činil...uvidim ako to bude vyzerať ked vyberiem motor

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #15 od Předseda
Já Ti to nafotím detailně, jak to mám já. A taky budu bádat. Podle servisního manuálu jsou pojistky rozházené v podstatě po celém autě :D

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.525 sekund
Powered by Kunena fórum