Jaký Airbox se dá do Tipa použít?

Více
14 roků 8 měsíců zpět #1 od petr1978
Ahoj :) Tak jsem tady opět po dlouhé době, a opět potřebuji poradit :)
Jaký Airbox se dá použít do Tipa, když ho potřebuji dostat do levého předního rohu, v pohledu od řidiče. Stávající motor jsem nahradil 1.6 HF Turbo z Lancie, ale tento problém jsem do dnes nedořešil.
Mám tam prozatím konus, ale je to neskutešně hlučné.:(
Nemáte někdo nápad jaký Airbox by se dal napasovat? Bohužel jinam ho nenapasiji, v motorovém prostoru Tipa zrovna není moc místa. Originál z Delty se mi nevlezl.
Díky za každý nápad, mě už nic moc nenapadá

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #2 od vankusBB
no ja som videl uz aj take ze len bolo 3ma alebo 4mi stenami odeleny sportvy filter od motoroveho priestoru teda od tepla a zaroven mal iby nacerpany vzduch.... polo to v dakom tuningovom casaku ak chces pohladam ti to a poslem ti foto (hadam to najdem)

bud ides alebo stojis...
ak stojis tak nezavadzaj tym co idu....
pre tych co sa radi vlecu....:D :D :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #3 od MichalW
Teď si nejsem jistý, ale nemají 2.0 a 1.8 airbox na levé straně?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #4 od petr1978
Díky za hledání :)
1.8 a 2.0 mají filtr v levo, ale bohužel blíže k řidiči kde nemám míso na to abych tam vtáhl hadice :( Jsem hledal co se dá nacpat prácně do levého rohu, ale dále od řidiče kde mám místo. Jo bohužel když jsem tam nacpal sání na turbo, místa rapidně ubylo :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #5 od MichalW
Já vím, že je to blbá otázka, ale původní řešení z Lancie se nedá použít?

Předpokládám, že to máš motor ze staré Delty, oturbovaná 1,6 v nuova Delta myslím nebyla. To je škoda, protože v nuove Deltě je to stejné jak v Tipu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #6 od MichalW
Ještě jeden možná blbý nápad :D Zůstaňme u toho airboxu z 2.0. Kdyby se vyhodila nádržka vod ostřikovačů někam do prdele, nešel by ten airbox posunout na tvé požadované místo? Nic jiného by mu bránit nemělo, pokud tedy není moc široký. Nádržku nahradíš třeba ze staré škodárny, taková pěkná hranatá, skladná :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #7 od TooM-As
airbox z dedry 2.0 turbo.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #8 od petr1978
Z Tipa 2.0 se posunout nedá :(
Už tak mám všechno jako expanzní nádrž+nádržku na ostřikovače a další věci na pravé straně tak abych na levou mohl airbox dát.
No na tu Dedru se podívám, vík kde sehnat airbox :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #9 od petr1978
Díky za rady, všechno pasuje jak má. Je to Airbox z Dedry 2.0 Ti :)
Jsem jen musel trochu upravit trubky sání, ale jinak v pohodě. Zvuk sání je nesrovnatelný, je tichý jak má být :)
Tady je ukázka jak to mám provedeno:

uloz.to/4234298/airbox-dedra-2ti-v-tipu-16ti.jpg

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #10 od Předseda
Můžu se zeptat, jak se takováhle věc řeší na STK? Ofiko to asi nejde, co?

Ale něco takhle nahuštěného jsem snad ještě neviděl 8O

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #11 od MichalW

Můžu se zeptat, jak se takováhle věc řeší na STK? Ofiko to asi nejde, co?

Ale něco takhle nahuštěného jsem snad ještě neviděl 8O


Oni to zase tak nezkoumají. Se podívají, jestli z toho moc neteče olej, ale nějaké turbo je nezajímá.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #12 od petr1978
Tak sání mám pěkně tiché, zato to vůbec netahá :( S turbem se nedostanu ani přes tlak 0,4 a před tím jsem tahal 1 bar :( Nejprve jsem si myslel, že je to filterem který byl špinavý. Dneska jsem koupil nový, vyměnil ho a je to ještě horší. Jsem z toho blázen, mělo by to být lepší dyž je nový čistý filtr.
6e by byl airbox malý se mi moc nezdá, je to přeci jen z 2.0 Ti a měl by být na to stavěný. Napadlo mě zrovna, že když mám menší průhcodnost filtru než byl konus, turbo vytvoří v hadicích věčí podtlak a hadice se mi jakoby zbortí. Je to jen doměnka, kterou nemám jak vyzkoučet:-( Turbo bez zátěže se otestovat nedá, tak teď nevím co s tím :(
Jinak s technickou mám také strach, s tímto motorem asi těžko projdu :(
Nechce si mi znova přehazovat motor, je to práce tak na dva dny :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #13 od MichalW
Stran nízkého tlaku ti bohužel neporadím...

A co se týká STK - důležité je hlavně podchytit emise. Tam by to mohli poznat. Na technické motor zase tak detailně nezkoumají. Zajímá je jen číslo a to ještě ne vždy. Pokud ho máš vymazané z techničáku, tak by to neměl být problém. Jenom nevím, teď se nemůžu vzpomenout, jak ti to turbo vyšlo, jestli třeba je za něčím schované nebo tak. U TD je turbo zeshora kryté sáním a zespodu nápravnicí. Pokud to máš taky tak, je z poloviny vyhráno. Dále jak vypadá celkové provedení zástavby, jestli je použito co nejvíc originálních dílů a nebo je to nějak dobastlený. Napadlo mne, jak máš třeba napojení výfuku...

Ale jinak ti fandím a chápu tvé momentální zklamání. Ale až to vychytáš, bude to bomba 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #14 od petr1978
Diky za podporu :) Bohužel Turbo u benzínu je přímo na ráně hned za chladičem a nedá se přehlédnout. Typ motoru je samozřejmě jiný než originá. Typ je vyražený hned vedle nádstavce na filtr oleje. Mám ho vybroušené a naražené to co mám v techničáku. Na technické mě s tím pošlou do pr... :( Jinak sbastlené to mám jak se dá a originál dílů se moc použít nedalo. Musel jsem upravit držáky motoru, připevnit chladiče oleje a vzduchu, ale výfuk je udělaný dobře. Musel jsem rozřezat první díl z UNO 1.4 TD a přizpůsobit na můj motor. Další díly jsem nechal stejné. Byla to rychlovka, potřeboval jsem jezdit a nebylo čím :( To jsou právě ty nedodělky co mám. Pak další je chlazení vzduchu a oleje kde měly být v nárazníku průduchy, dodnes tam nejsou :( Motor nemá výkon jaký by měl mít, musí se totálně jinak nastavit. Je to tak pokaždé když změníč tvar a šířku kanálků v hlavě a spalovací prostor jako takový. V závisůosti na tom se ti změná proudění směsi, plnění motoru, průplach spalovacího prostoru a prohořívání směsi. Prostě jinak nastavit vačky, předstih, bohatost směsi a jiné prkotiny co dělají seřízení motoru. Třeba zjistil jsem, že ze sériovou vačkou se dají dělat divy. Měl jsem vůli ventilů 0.2 a 0.3 (originál 0.4 a 0.5), a motor se choval úplně jinak aniž by mu to nějak uškodilo. Někdo mi ríkal, že je to malá vůle, ale zjistil jsem že je to bez problémů. Tím že se zmenší vůle se více překříží ventily a změní se plnění a průplach spalovacího prostoru.
Nemáte někdo nápad jak otestovat podtlakovou větev sání a zjistit zda se mi bortí hadice? Mě nic nenapadá :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 8 měsíců zpět #15 od Honza
v podtlakový části sání (špatnej název, zde by ideálně neměl bejt podtlak vůbec - ať u turbomotoru před turbem, nebo u NA motoru před klapkou/ami) to změříš jednoduše měřáčkem na podtlak.... měř v různejch místech v různý konfiguracia restrikce odstraŇ.. nakonec stejně skončíš z5 u hříbku - ten můžeš pro ztišení obalit nějakou komorou a vyvést násos před auto..

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.496 sekund
Powered by Kunena fórum