Jak dostat vzduch ke stávajícímu airboxu pod náporem

Více
16 roků 2 měsíců zpět #16 od Max-el
nevím to tak zcela přesně, ale v Tipu je to taková trubka, která je v hadici od filtru. Zmenšuje její průměr (nevím za jakým účelem, podlůe mě má něco společného se změnou tlaku) a taky myslím, že má ustalovat proudění vzduchu. Jediný co vim jistě, je, že jí lidi vyndavají, aby jim to víc jelo. Víc jsem se po tom nepídil, protože takovéhle úpravy zatím neplánuju.

takže kdo víte víc, sem s informacema, taky se rád přiučím

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #17 od stiglitz
Je ve věci něco nového? Nějak jsem letos na štíru s časem, no dalo by se to táhnout vlastně i z masky, bylo by to kratší. Podnikali jste v tom někdo něco, nebo je tu někdo nový se zkušennostmi?

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #18 od rs
A ze se zeptam.Nac to bude prinosne?
Jedine co mne napada je ulehceni motoru pri nasavani a tim snizeni ztrat,ale to nebude nic moc prinosneho.Bude to neco jako pouzit ten slavny sportovni filtr ktery ma diky pruchodnosti pouze mensi odpor a tim se docili stejneho efektu se snizenim ztrat v tomto pripade za cenu moznosti pruchodu mensich prachovych castic do motoru.Ano o moznosti pouziti oleje jsem se docetl ,ale tim zase paradoxne docilim zvetseni odporu filtru.
Takze jeste jednou. Nac to bude dobre?

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #19 od nuni
Tím restriktorem je myšlený asi ten plastový usměrňovač nad škrtící klapkou a ten je tam z důvodů zklidnění a usměrnění proudění vzduchu.Jinak sportovní filtr a náporové sání není žádný nesmysl.Pro správný účinek a vyšší výkon je ale potřeba ještě laděný výfuk,nejlépe i se svody,a nastavení většího tlaku paliva.To vyůstění nasávání mimo motor je na víc i z důvodů nasávání chladnějšího vzduchu.Takže i bez laďáku a zvýšení tlaku paliva to má význam.

tipo 1,6DOHC najeto 180000km
....a prece se toci!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #20 od Charles
Nuni, mohl bys prosím tě napsat, jak se dá na 1.6 dvouvačce zvýšit tlak paliva, aby to bylo do takové míry, že to pojede pěkně, ale aby zase nebyl moc vysokej ? Náporové sání jsem viděl a nevypadalo to vůbec špatně ;) i jak jsem za tvym tipem jel, jak to pěkně umí vystřelit [smilie=bluecolorz5_pdt_01.gif] Nebo se kdyžtak ozvi SZ nebo na ICQ

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #21 od rs
Takze nuni muzes mi ukazat kde jsem napsal ze je filtr nesmysl?Jen jsem napsal ze jedineho ucinku ktereho clovek docili je snizeni ztrat v sani.Tim samozrejme se da docilit toho ze snizene ztraty se promitnou do chodu motoru.
To stejne je i z upravou vyfuku.Kdyz vyhodis kat snizis odpor na vyfukove strane a snizis zase pouze ztraty v motoru.Nic vic nic min.
Ladeny vyfuk.Pokud budeme rozumet pod timto pojmem oba to same tak budeme myslet vyfuk z prece jen nejakym odporem proti vyfukovym ventilum aby jel motor i v nizkych otackach a neoklepavaly se ventily.

Zvednuti tlaku benzinu.Mohl bys mi prosim vysvetlit ceho tim minis dosahnout u atmosferickeho motoru s rizenym vstrikem bez upravy rj?
Pokud by se ti podarilo dostat vice vzduchu do motoru (takze tady prichazi k veci to vase naporove sani ) tak si jednotka sama upravi delku vstriku aby smes mela idealni lambdu=1,tz stachiometricke spalovani.Ale uznej sam aby jsi toho docilil musis jet ponekud rychleji aby jsi docilil nejakeho alespon maleho pretlaku v sani.Jinak se to nijak zvlast neprojevi.No a to nejlepsi na konec.Pokud se ti i podari dostat sani do pretlaku tak jednotka ma na vstupu tlakove cidlo podle ktereho se delaji korekce a to v tomto pripade prestane merit a jednotka prejde do nahradniho programu.Takze opet jedine provest upravu jednotky.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #22 od zula
mám to řešené hadicí jak jste psaly místo mlhovky,schovanou za mřížkovinou místo té mlhovky a myslím,že je to lepší

Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #23 od nuni
Takže oba asi víme o čem je tu řeč,ale ne všichni mají stejné znalosti a mají za to,že je to vše jen paráda na pohled.ŘJ neupravuje tlak paliva,ten je konstantní a danýregulátorem tlaku.ŘJ upravuje pouze délku vstřiku.Tlak paliva se dá změnit právě výměnou originálního regulátoru za regulátor s nastavitelným tlakem.Proudění výfukových plynů má vliv na dobré vyplachování motoru a máš pravdu,že konstrukčně se počítá s nějakým protitlakem na výfukové ventily,ale právě snížením ztrát na sání si můžeš dovolit tento protitlak snížit.Píšu to hodně jednoduše,protože rozebírat to do podrobna nemá tady význam.

tipo 1,6DOHC najeto 180000km
....a prece se toci!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #24 od TooM-As

Takže oba asi víme o čem je tu řeč,ale ne všichni mají stejné znalosti a mají za to,že je to vše jen paráda na pohled.ŘJ neupravuje tlak paliva,ten je konstantní a danýregulátorem tlaku.ŘJ upravuje pouze délku vstřiku.Tlak paliva se dá změnit právě výměnou originálního regulátoru za regulátor s nastavitelným tlakem.Proudění výfukových plynů má vliv na dobré vyplachování motoru a máš pravdu,že konstrukčně se počítá s nějakým protitlakem na výfukové ventily,ale právě snížením ztrát na sání si můžeš dovolit tento protitlak snížit.Píšu to hodně jednoduše,protože rozebírat to do podrobna nemá tady význam.


a proč ne ? kde jinde se to má probírat ? jen se pochlub nuni .Já jsem zatím vždy narazil na problém v podobě ŘJ kterou je potřeba upravit tak aby si rozuměla s každou mechanickou ůpravou motoru. Dokonce jsem se už dostal k nějakým datům z řj pro lancii integralu a coupé turbo a koukal jsem na to jak tele na nový vrata .. se svými znalostmi bych se do toho neodvážil šťourat ..

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #25 od rs

Takže oba asi víme o čem je tu řeč,ale ne všichni mají stejné znalosti a mají za to,že je to vše jen paráda na pohled.ŘJ neupravuje tlak paliva,ten je konstantní a danýregulátorem tlaku.ŘJ upravuje pouze délku vstřiku.Tlak paliva se dá změnit právě výměnou originálního regulátoru za regulátor s nastavitelným tlakem.Proudění výfukových plynů má vliv na dobré vyplachování motoru a máš pravdu,že konstrukčně se počítá s nějakým protitlakem na výfukové ventily,ale právě snížením ztrát na sání si můžeš dovolit tento protitlak snížit.Píšu to hodně jednoduše,protože rozebírat to do podrobna nemá tady význam.


Hele znova.Nevsouvejte mi na prsty odpovedi ktere jsem nepsal.
To ze se tlak paliva upravuje regulatorem tlaku je samozrejme.Ze to nedela jednotka take.Ale prave ta delka vstriku je limitujici .I kdyz provedes zvednuti tlaku paliva tak tim niceho nedosahnes prave proto ze jednotka provede korekci a zkrati delku vstriku dle slozeni vyfukovych plynu.
Tady pomuzou dve veci. Bud se provede uprava rj tak zvany a tolik opevovany "chiptuning" tim zpusobem ze se upravi udrzovany pomer nad standartni lambdu 1.Tim se prodlouzi vstrik ale zhorsi emise ale subjektivne auto lepe potahne.
Nebo se provede tz."obejiti jednotky" a to tim zpusobem ze se bud jednotce bude zasilal upraveny signal lamdby sondy(jednodussi verze) nebo to same +externi prodlouzeni delky vstriku a upravou pulzu snimace vacky (ve vasem pripade) pro upravu predstihu.
Oboji chce ladit,ale externi uprava je schudnejsi pro tyto stare jednotky,ke kterym prakticky neexistuje volne pristupny program(tim nerikam ze se neda ztahnout a dekompilovat).

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #26 od stiglitz
Je to samozřejmě o tom si udělat radost, abychom se pod tím jenom neváleli. Taky nepočítám s nějakým zásadním vlivem, je to spíš takový dětinský, ale proč to nezkusit. No a ten chladnější vzduch - taky nemyslím že to poznám, jen jsem se chtěl poptat jestli to někdo má nebo dělal. V každým z nás je kousek kluka.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #27 od stiglitz
Stejně to udělám! :lol: :twisted:

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #28 od petas021
rs :
Nevíš prosím kde se dá ten program stáhnout? Už sem nějakej hledal na DC++, ale tam sem nic nenašel. Dík

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #29 od rs
Ktery program myslis?
Jestli do rj tak jak pisu neda se normalne ziskat(i kdyz existuji vyjimky vid Toome).Stahnout se da pouze z pameti jednotky proto jsem psal taky o dekompilaci.
A jen tak nezavazne na DC++ todle urcite nikde neroste.Tyto upravy moc lidi nedela a pokud je uz udela tak je zcela jiste neda zdarma do placu.No a verim i tomu ze pro tak stare motory se slozitym zpusobem preprogramovani se to i neoplati.V techto pripadech existuje i moznost nahradit stavajici rj volne programovatelnou jednotkou ,ale to se budeme bavit v zakladu o cca 30 000kc a vyse.
Fakt by to nekomu stalo za to?U atmosferickeho motoru?Myslim si ze asi ne.
Ale samozrejme existuji firmy ktere to dodavaji jako chip v antistaticke krabicce na dobirku za patricny obnos.Zvazeni tohoto kroku ale zalezi na kazdem jedinci.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #30 od petas021
Tak to sou fakt velké částky. Za 30 000.- mám skoro generálku motoru z polovic novejma dílama. S tim DC++ máš asi pravdu, ale na druhou stranu se tam občas něco sežene (třeba komplet diagnostika na Škodovku a koncern VW). Přesto dík za odpověď.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.524 sekund
Powered by Kunena fórum