rozvody 1,6 tipo

Více
15 roků 3 měsíců zpět #1 od asfezorkg
rozvody 1,6 tipo vytvořil uživatel asfezorkg
ahojte tak uz som pozeral tie rozvody dal som si remenicu na rysku a vacky mi nesedia asi o 5 zubov..chcem sa spytat ci sa nieco nestalo s ventilmi ci sa nepotkaly alebo tak lebo sa bojim motor chyti ale ide asi na 2 valce:(..sa chcem vas spytat ci sa mohly potkat ventili s pietami dakujem vopred majo

fiat tipo 1.6 DGT 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #2 od drto
Odpověděl drto pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
keby sa ti stretli piesty s ventilmi tak by si nenastartoval. je to len skocene o par zubov :wink:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #3 od asfezorkg
Odpověděl asfezorkg pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
hej ved uz mi to doslo ze keby sa stretnu tak ani nenastartujem vobec..tak to teraz mam kupit rozvodovy remen a nahodit uz vsetko ako ma byt tak nejak ze

fiat tipo 1.6 DGT 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #4 od asfezorkg
Odpověděl asfezorkg pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
a ten remen ako kupit ktory podla cisla motora??..lebo ja mam dgt ale cislo motora mi sedi na ie tak podla coho to kupovat podla cisla motora alebo podla coho dik za rady

fiat tipo 1.6 DGT 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 3 měsíců zpět #5 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
Zdarec,DGT značí digtální palubovku,musíš vědět co máš za motor jestli 1.6 OHC nebo 1.6DOHC.Ten 1.6 by měl být taky ie jestli je OHC.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #6 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
No pokud by se ti to i lehce potkalo, tak by to byl parádní rachot a to bys určitě poznal :) Jde to jen na 2 válce, protože další dva z důvodů nesprávného uzavírání ventilů nemají tlaky, potřebné ke kompresi a následnému výbuchu.
Za další, máš podle toho, co je v podpisu stejnej motor jako já...takže 1.6 DOHC (dvouvačka) a její označení je podle TP 1.6 DGT cat ie. přičemž tu správně napsal Vilda, že to DGT označuje jen digitální přístrojovku.
Takže bacha na to, co budeš kupovat za řemen. Protože řemen na OHC je o něco užší, má sice stejný počet zubů, ale jiný tvar těch zubů na řemenu.
Ještě si dovolím otázku, proč chceš měnit řemen? Pokud už má dost naběháno, tak samozřejmě vyměnit, ale pokud jen chceš rozvody srovnat, tak není potřeba dávat nový, ale samozřejmě ho zkontroluj, jestli někde nezačíná mít praskliny. A ještě malá připomínka...nezapomeň případně dát i novou kladku k tomu novému řemenu.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #7 od asfezorkg
Odpověděl asfezorkg pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
ano presne mam ten isty typ motora ako ty 149C2.046 tak objednavat to podla tohto cisla??..no ved neviem lebo najlepsie ked to mas uz dole rovno ho vymenit neh mam pokoj lebo uz ma urcite dost nabehano a ako pozeram ceny tych remenov tak je to malickost..a ani netusim kedy boli menene rozvody lebo to nemam nidke napisane tak premyslam aj o kupe tej kladky uvidime v akom to bude stave vsetko inac vdaka za rady a ty keby ides kupovat novy remen ake udaje nadiktujes neh mam istotu..sorry ze tolko vyzvedam len nechcem kupit zly diky moc.. :D

fiat tipo 1.6 DGT 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #8 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
No nevim, zda ti to podle typu motoru najdou, protože už se mi stalo, že buď tenhle typ vůbec neznali a nebo to zaměňovali s jednovačkou.
Já nakupuju dost často podle obrázků, ale jinak na díly mám dodavatele a ten dělá pouze italská auta, takže on ví, že dvouvačka je úplně jinej motor jak jednovačka. Možná by seděl i řemen z 1.8ky bez vyvažovacích hřídelí, ale tam si tím nejsem jistej...takže pokud ti budou nabízet řemeny o šířce 15mm a 18mm, tak je to určitě ten širší (ale změř si co tam máš teď, třeba tam už někdo měnil řemen a dal tenhle jednovačkovej....proto mohl taky se smeknout a přeskočit, kvůli jinačím zubům) 8)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #9 od asfezorkg
Odpověděl asfezorkg pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
no okey zmeriam zajtra a pojdem objednat takze je to vpohode a vela roboty je z vymenou remena??...treba zaistit aj rozvody asik ze ci ako je to charles:D

fiat tipo 1.6 DGT 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #10 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
no vela roboty jak pro koho ;)
Sundáš si airbox, kryt rozvodů samozřejmě taky. Povolíš alternátor a vyndáš řemen co pohání vodní pumpu a samozřejmě altík. Pak povolíš servo pumpu a sundáš řemen, co pohání ji.
No teď to zvedni heverem a sundej si pravé přední kolo. Za ním je takový malý plastový kus, který drží na podběhu a brání, aby stříkala za jízdy voda od kola na řemeny. No a pak uvidíš tu velkou řemenici, která pohání altík a to servo. Tu je potřeba sundat dolů. Drží na 3 nebo 4 šroubech s imbusovou hlavou (myslim, že 5ka imbus). Budou opravdu kurevsky (omlouvám se za to slovo, ale tak to je) zarezlý a půjde to špatně povolit....až se ti povede je povolit, tak sundáš tuhle řemenici a pod ní uvidíš malou zubatou řemenici, na které je rozvoďák.
Vezmeš si do ruky ráčnu s ořechem příslušné velikosti, nasadíš na matku, co drží řemeničku a budeš otáčet (je jedno na kterou stranu) tak dlouho, dukud nebude ryska na řemeničce proti rysce na bloku motoru....
Až to takhle uděláš, tak teď si můžeš povolit matku na napínací kladce a tím povolit rozvoďák....Voilá...řemen můžeš vyndat ven. Ale teď už nijak netoč se spodní řemenicí a obzvlášť ne silou! Mohl bys pístem ohnout nějaký ventil!
No a vyndej i tu řemenici a zkontroluj ji. vnější kroužek, po kterém chodí řemen, Nesmí mít žádnou vůli do stran....za další když s ní zatočíš, musí se točit volně, bez nějakého drhnutí, chroupání a podobně. Ale pozor, zase se nesmí točit moc volně a lehce :arrow: to by znamenalo opět její brzké vysypání a zničení motoru!!! Prostě, když s ní zatočíš, tak po tom, co z ní dáš ruku, musí udělat ještě cca půl otáčky než se zastaví...pokud udělá několik celých kol, je to špatně :arrow: vyměnit!!!
Samozřejmě ložisko musí být i trochu namazané, ale to asi nepoznáš, protože je tzv. samomazné a zakrytované... je-li vidět na kuličky (chybí kousek překrytí) :arrow: vyměnit!!!
No a pokud bude vše v pořádku, nebo budeš mít novou kladku, tak ji tam vrať.
No teď si srovnej vačky na značky (to ti psal někdo v jiném vlákně jak a kam), dále nasaď řemen dole na řemenici a pak nahoře na rozvodová kola. Porovnej řemen, aby seděl dobře v zubech nahoře i dole a byl hladkou stranou ke kladce. Nějakým vhodným páčícím nástrojem se zapři za něco tak, aby jsi mohl napínací kladkou hýbat a tím napínat řemen. Utáhni ho tak, aby byl dostatečně napnutý a potom dotáhni matku na kladce. průhyb řemene na jeho nejdelší straně by měl být cca 1-2cm (říká se na výšku palce). V případě malého napnutí, povol kladku a použij více síly na páčidlo [technická: toto se lépe dělá ve dvou zachráncích..ale jde to i v jednom]. Výborně...jde me dál
Teď si zase vezmi ráčnu s oříškem, nasaď na dolní řemenici a toč po směru hodinových ručiček...Musí to jít těžce při kompresi a naopak s minimálním odporem po ní. Pokud nejde otáčet, a něco nám brání, tak se vrátíme do výchozí polohy a zkontroluješ rysky. Jinak převod horní a spodní řemenice je 1:2 (dvě otáčky spodní a jedna horní)...takže když uděláš 2 otáčky dolní řemenicí a zkončíš na rysce, musí být obě horní řemenice taky na ryskách. ;) [technická: v tomto bodě lze vyzkoušet nastarování motoru....ale bereme v potaz, že auto nemá kolo, že nemáme funkční oběh chlazení a dobíjení, tudíž necháme běžet motor jen chvíli, za kterou poslechneme, zda je vše v pořádku, vyzkoušíme, zda motor jde dobře do otáček a pak motor zase vypneme]
No a pokud toto máme v pořádku, tak pokračujeme ve zpětném skládání...velká dvojitá řemenice na malou - řemen na servo - zase našponujeme řemen - nasadíme řemen na alternátor a vodní pumpu - našponujeme - dáme kryty - airbox... :arrow: atd :arrow: startujeme a těšíme se z bohalibého zvuku fiatího motoru a vidíme před sebou ty tisíce kilometrů s novým řemenem a kladkou :twisted:

Doufám, že jsem na nic nezapomněl, že to pomůže kdyžtak někdo opravte nebo mě doplňte, či napište jednodužší způsob, ale takhle jsem to dělal já u sebe ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #11 od asfezorkg
Odpověděl asfezorkg pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
fuu ty si sa ale rozpisal 8) ..ale inac diky moc si mi pomohol uz mam vtom jasno vsak pre ostotu to budem robit este s niekym skusenejsim ale tak roboty je tam aj dost no uz aby to bolo potom dam vediet a pridem pozriet na nejakyy zraz ked bude este raz dik

fiat tipo 1.6 DGT 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #12 od asfezorkg
Odpověděl asfezorkg pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
inak charles som meral ten remen a sirka je 18 takze si mal pravdu

fiat tipo 1.6 DGT 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #13 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
není za co děkovat, k tomu slouží toto forum, aby jsme si navzájem radili. A srazy ještě budou, jeden bude cca za měsíc někde na Zelené Vodě nebo kde 8)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #14 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
... k tomu ještě pár malých a možná i technických... :?
ten ořech na tu řemenici je 36-ka, já si na to upravil trubkový klíč, a tyčku cca 0,5m dlouhou, ovšem pokud máš ořech tak použij z golasady místo račně tyčku a ještě kousek trubky jako nástavec..
při povolování matice - klasický závit - (některé auta mají opačný) budeš muset mít asi pomocníka, který ti šlápne na brzdy celou silou, k tomu ručku a já měl i zpátečku...(mi to i tak nešlo povolit tak jsem vzal železnou tyč s ostrou hranou, přiložil k matici a párkrát ji domluvil cca 2 kg kladívkem)..
jinak při dotahování je také zapotřebí zabrzdit co jde a dotáhnout co to jde..
dále ten řemen moc nenapni, trpělo by ti a odešlo horní ložisko na vačce..
jinak nevím jak je to u DOHC ale u OHC vím, že altík se vytahovat nemusí..
já auto nezvedal a dělal jsem to podle rysky na setrvačníku.. v tomhle případě se domnívám, že nějaký mm sem nebo mm tam, je to asi fuk, když si představím, že někteří to měli i o 5cm posunuté a jezdili i sprinty a nic.. :D

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #15 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: rozvody 1,6 tipo
Juro, teď jsi jaksi mimo topic. DOHC je na tohle úplně jiné. Tak za prvé, matku na klice není potřeba povolovat (ani nevim o jaké jiné matce mluvíš, protože já takovou velkou matku nikde na rozvodech neměl). Za druhé, asi každej fiat s motorem, co se točí do prava, tak má na klice matku s obráceným závitem. Za třetí, nepsal jsem, že altík musí ven, nemusí, ale musí se shodit řemen i řemenice dole. Kdyby jsi ji nesundal, tak nevyndáš rozvoďák....

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.508 sekund
Powered by Kunena fórum