při kolika ot. se rozvítí červená na economěru?
S ekonomerom som odjazdil 9 rokov. Velmi dobry pristroj. Mal som ho vo Fiat 850 a v Ritme. V Ritme bol original z vyroby.
Je to len obycajny manometer, ktory meria podtlak v nasavacom potrubi.
Na podtlak v nasavacom potrubi vplyva viacero cinitelov, a preto takyto ekonomer je len ciste orientacny. Pri urcitych rezimoch zatazenia motora dokonca ukazuje rozporuplne udaje. Videl som napriklad vo Formane, kde mal chlapik zabudovane dva ekonomery (kazdy na odlisnom principe), ako rucicky isli proti sebe. Jeden ekonomer bol ten obycajny manometer a druhy bol prietokomer.
V ziadnom pripade by som ekonomer nezamienal funkciou s nejakym otackomerom. S otackami to fakt spolocne ma len malo, aj ked v niektorych rezimoch motora je tu nejaka priama umera.
Ak by bol zaujem, mozem naskenovat z jednej prirucky k ekonomeru, co vsetko sa da z udajov ekonomera urcit. (Je to sice v rustine)
Stale hovorim o analogovom pristroji.
Pokial hovorime o nejakom dvojstavovom digitalnom ekonomeri v digi palubovke, tak tam je to asi nastavene na nejaku jednu hodnotu podtlaku, pri ktorej to prepina.
Inac podtlak v sani klesne pri otvoreni skrtiacej klapky a najviac stupne pri brzdeni motorom, ale vsetko je to ovela zlozitejsie.
Fiat Croma TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dalo se jzdit i tak, ze kdyz jsem vcas prerazoval ani se nedostavala az do cervene pole.
Na volnobeh, nebo jizde pri zarazene rychlosti bez plynu byla vzdy presne uprostred. Od minuleho tydne doslo k nahle zmene.
Rucicka ihned po startu skoci az temer k cervenemu poli a nikdy neklesne nize. Pri jakemkoli seslapnuti plynu okamzite vleti do cervene...
Pritom se mi nezda ze doslo ke snizeni vykonu motoru (a ze bych musel vice "slapat" na plyn abych dosahl stejne rychlosti.)
spotrebu jsem zatim nemeril. Kde muze byt problem?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na analogu není vůbec závislá rafika na otáčkách ale na tom jak mám těžkou nohu, není problém to vyhnat do červeného při 2000, když tomu dám plný knedlík od spoda, tak to tam je...
jenze ja jsem skoro v cervenym i na volnobeh. a to nebejvalo...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nevím jakej máš motor, ale asi to bude fungovat na stejném principu... hledej to na konci té hadičky, co jde z digiplexu. Pokud máš jinej motor, stejně by to tam někde mělo být, napojené na hadičku s podtlakem. Jde o to, že je tam membrána v tom snímači vakuometru, ktera vlivem podtlaku mění odpor na kontaktech. Pokud je ta membrána zaseklá (vyndat čidlo a zkusit rozchodit...nacucat vzduch) případně změřit odpor, ten by se s podtlakem měl měnit, když se nemění je čidlo KO. Ještě jednou píšu, nevím, co máš za motor, ale stejně si myslím, že to tak nějak podobně funguje asi ve všech Tipech s Ekonoměrem.
Tady posílám foto, jak to vypadá u mě, ale nevím, jestli je tam origo to čidlo a umístění... třeba ti to pomůže
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1683
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1645
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Problém bude v tom, že ti někde přisává vzduch. Protože podtlak stoupá s přivřením klapky pokud se klapka otevře na plno, tak je podtlak minimální a je nejvyšší přísun vzduchu z filtru do vstřikovacího prostoru, naopak na volnoběh nebo při brždění motorem je klapka zavřená v sacím potrubí (pod škrtící klapkou) je největší podtlak.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
diky moc. kouknu na to o vikendu.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Podivej se na tento obrazek, snad pomuze.
www.fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=9309
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Augustin Zaslal: st 12. březen, 2008 11:51 Předmět:
Hadicka ma byt zapojena na tom T-kusu u vedeni do brzd.
Podivej se na tento obrazek, snad pomuze.
www.fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=9309
Souhlasím,Mě se sepne nad 2500 ot/min ale jen když na to šlápnu :driver: ,jak to lohtám na plynu tak svítí zeleně.Můžu jed i 110km/h s lehkou nohou na plynu a stále svítí zeleně.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.