Tipo 1.4 i.e - spotřeba, nahodilé cukání - co ještě vyměnit?
mám Tipo 1.4 i.e, rok 92. Snad už rok řeším pořád ten stejný problém. Spotřeba nejde pod 10l, většinou je ale 11-12. A to i když jezdím spíš mimo město. Dřív to jezdilo za 8.
Navíc motor začne někdy za jízdy cukat a absolutně ztratí výkon. Musím zastavit, nechám motor vrčet a i na volnoběh se dost dusí. Občas i chcípne, tak ho zase nastartuji a nechám vrčet. Po nějaké době (max. 20min) se motor z ničeho nic vzpamatuje a normálně jedu dál. Pak zase třeba týden jezdím a udělá to znovu. A tak pořád dokola. Vůbec jsem nevypozoroval nějakou souvislost. Dělá to nějčastěji ve fázi zahřívání motoru (cca při 70 stupních), ale už se mi to stalo i při studeném, i při úplně zahřátém.
Už jsem měnil:
- termostat
- svíčky
- palivový filtr
- víčko rozdělovače
- potenciometr škrtící klapky (už 2x, vždy za starší, ale změna žádná)
- labmda (za starší)
- podklakový ventil, co vede do digiplexu
Další opravy, které jsem dělal:
- nechal jsem vyčistit vstřikovací klapku, protože prý nedovírala
- nalil jsem do benzínu fuel cleaner na celkové pročištění
- vyčištění ukostření pod baterkou. I po vyčištění je ale spotřeba velká a cukání taky nezmizelo.
- prošplíchání všech kontaktů a konektorů v motoru
- proměření zapalovacích kabelů - OK
Na diganostice to nehlásí žádnou závadu, i lambda (na kterou to nejvíc vypadá) je podle diagnostiky OK.
Napadá Vás ještě něco, čím by to mohlo být? Už jsem fakt zoufalý...
Díky moc za jakékoliv reakce a nápady.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Za prví bych asi koupil novou a ne starší lambdu anebo je přerušené vedení od lambdy k ŘJ - ale to je málo pravděpodobné.
Může být v prdeli i palivový čerpadlo anebo čidlo nasávaného vzduchu. toto mne teď po ráno napadá. Nevím,jestli to TIPA 1.4 mají ale zkus pročistit VAE ventil - ale jeho umístění ti neřeknu.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Dík za opravu - já se v 1.4 moc nevyznám. Jak je tam teda řešenej volnoběh,když tam není VAE.vae ventil to nemá.. koukni na snímač otáček na setrváku- může bejt od pilyn, tak ho pročisti.nebo to může bejt nějaká prakslá hadička- s hadičkama jsem hodně na 1.4ce laborovali..a v nich byl problém..
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
vae ventil to nemá.. koukni na snímaè otáèek na setrváku- mù¾e bejt od pilyn, tak ho proèisti.nebo to mù¾e bejt nìjaká prakslá hadièka- s hadièkama jsem hodnì na 1.4ce laborovali..a v nich byl problém..
Těma hadičkama myslíš ty podtlakový, co vedou kolem digiplexu?
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Príčinou bol zlý kontakt zásuvky na kontaktoch potenciometra. Niekoľkokrát som to prestrekoval Konkorom, ale keďže bol zlý kontakt, porucha pretrvávala a nevedel som prísť na to, čo to môže byť.
Skús tie kontakty na poťáku kliešťami jemne skrútiť do miernej osmičky (jemne!) a aj v zásuvke popritláčaj kontaktné pliešky. Malo by to potom ísť nasadiť sťažka, ale kontakt máš zaručený.
Tempra 1.6i 57kW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pak me jeste napada zapalovaci modul,ty se chovaj podobne
tommy tipo 1,4ie
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no to je blbe!!!!! Horsi je,ze jsi vymenil co slo,jde o to jestli ty potaky byly ok a jestli je mas spravne nastavene. To je dulezite i kdyz nekteri tvrdi opak
Pak me jeste napada zapalovaci modul,ty se chovaj podobne
To samozřejmě nevím, jesli byly ty potenciometry dobrý. Ale jednak nový se dá jen těžko sehnat a taky mi přijde divný, že by tři potenciometry vykazovaly úplně stejnou závadu.
Co se týče nastavení, jak se s tím dá laborovat? Zkoušel jsem je polohovat a to mělo vliv jen na volnoběh. I když jsem chvilku jezdil se zvedlým volnoběhem, tak to stejně začalo občas cukat. Teď mi volnoběh seřídili v servisu. Po seřízení se mi zdál podle ucha dost nízký, ale asi po 200km se to samo zlepšilo. Asi si to upravila řídící jednotka. Teď je volnoběh podle ucha OK, ale nahodilé cukání nezmizelo.
Co myslíš tím zapalovacím modulem? O tom asi zatím nic nevím.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ten zapalovaci modul trapil kamose,zhruba kolem 70stupnu mu to zacalo cukat nebo zdechlo uplne,po 2 mesicich i za studena a pak uz nejel vubec. Horsi bylo,ze diagnostika psala ok.
pak jsme ho koupili na vrakaci za 400kc a od te doby ok
Jen nevim jakej vliv to ma na spotrebu,to se mi moc nezda.
Tam spis lambda, ja ji menil o vykendu, chvilku sla a pak zase nic, bylo tezky to zjistit, ale mam tam jinou a zatim dobry.
tommy 1,4ie
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no na trech stejna zavada to je divny,ale me to trapilo dva roky!!!!!!
Ten zapalovaci modul trapil kamose,zhruba kolem 70stupnu mu to zacalo cukat nebo zdechlo uplne,po 2 mesicich i za studena a pak uz nejel vubec. Horsi bylo,ze diagnostika psala ok.
pak jsme ho koupili na vrakaci za 400kc a od te doby ok
Jen nevim jakej vliv to ma na spotrebu,to se mi moc nezda.
Tam spis lambda, ja ji menil o vykendu, chvilku sla a pak zase nic, bylo tezky to zjistit, ale mam tam jinou a zatim dobry.
tommy 1,4ie
Pokud je při měření té lambdy údaj 0,1 - 0,8 V, tak je jisté, že je OK, nebo může být špatná, i tak?
Co je vlasntě ten zapalovací modul? Co dělá? Kde ho najdu? Jde nějak zkontrolovat?
Díky moc
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tezko zjistis
Mel jsem na mysli krabicku Digiplegu a jak ji skontrolujes to nevim,mi ji vymenili a pohoda,ale je u ni nejakej diagnostickej konektor,takze nekde v servisu to promerej
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
to me taky ukazuje tyhle hodnoty,ale behem jizdy zkolabovala,takze to
tezko zjistis
Mel jsem na mysli krabicku Digiplegu a jak ji skontrolujes to nevim,mi ji vymenili a pohoda,ale je u ni nejakej diagnostickej konektor,takze nekde v servisu to promerej
Aha, tak digiplex mi v servisu vyměnil za jiný (použitý). Chvilku jsem s tím jezdil, ale dělalo to pořád to stejný. Tak tam teď mám zase ten svůj, původní.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
co cidlo otacek?
To ještě můžu zkusit. Jak se to měří? V článku Přezkoušení čidel je napsáno, že by měla hodnota oscilovat mezi 3-9V podle otáček. Nevím ale, kde toto napětí měřit.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Požadovaná hodnota je 680 - 920 ohmů při 20 °C.
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.