Tipo 1.4 i.e - spotřeba, nahodilé cukání - co ještě vyměnit?
Na Škodě Fabii odešla nová lambda za 3 roky ... důvod byly pouze studené starty ..
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zkoušel jsem tu lambdu měřit a hodnota kolísala mezi 0,6 - 0,9 V. Těch 0,9 to bylo u studenýho motoru, těch 0,6 asi po 20min jízdy, takže myslím, že u zcela zahřátýho. Podle návodu na měření má ale hodnota kolísat mezi 0,1 - 0,8 V. Dá se z toho něco poznat, když mi to vůbec neklesá k těm 0,1 V?
Taky jsem to zkoušel měřit rozpojený a na straně k ŘJ to bylo stálých 0,47V, na straně k lambdě to hodně kolísalo, tak mezi 3,5 - 6,5 V.
Po odpojení labdy to jede úplně normálně, i volnoběh to drží krásně. Akorát klesl výkon a spotřeba asi bude veliká.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ze sondy řekli,že rozmezí napětí ,které dává lambda je v pořádku,ale
v jiném servisu napíchl mezi kabel k sondě a kabel k ŘJ nějaký měřák
a zjistil že je to tak,ale skokově!,lambda byla odbytá,zblbla ŘJ,pořád
to cukalo při zrychlování a jízdě v malých otáčkách.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
V zápětí však z mechanika vypadlo, že cukání může být způsobeno špatnou kostrou, protože mínusový pól baterie je ukostřený na převodovku a zhruba uprostřed je kabel obnažen. Taky je to místo, kde se při dešti a sychravém počasí dostane voda a dráty i spoj korodují.
Do obnaženého drátu jsou zamáčknuty trny takové zvláštní podložky, jejíž součástí jsou konektory pro ukostření ostatních drátů. Podložka je přišroubována do nosníku za přední maskou. Mechanik toto spojení odšrouboval, zemnící dráty od ostatních spotřebičů odstřihl od konektorů, připájel je do očka a to celé znovu přišrouboval i s tou zvláštní podložkou do nosníku. Vynuloval počítač a udělali jsme zkušební jízdu. Cukání přestalo a motor jel jako z praku.
Doma jsem ještě pro jistotu do svorky na mínusovém kontaktu přidal uzemňovací drát a přišrouboval ho pod očko v místě mezi baterií a hlavním brzdícím válcem do nosníku, kde byl nevyužitý závit! Od té doby mám pokoj. Je pravda, že po zimě tyto uzemňovací místa vždycky mechanicky i chemicky ošetřím.
Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No na tom neco je Pravdou je, ze fiaty a elektrika moc nejde do sebe.Tak já taky přispěju trochou do mlýna. Podobně se mi 1,4 ie chovala před několika lety a nevěděl jsem, co to může být. Nakonec mi byla doporučena firma se specializací na diagnostiku někde u Ústí nad Orlicí /název firmy si už nepamatuji, byl to v roce 1996 /. Napíchli mi počítač na diagnostiku a první co bylo - je to vstřikování. Po otázce "kolik?" mi bylo řečeno, že nové 15 000,-Kč, starší 4 500,-Kč, a že stejné má Tipo 1,6ie a Peugeot 206 o obsahu 1,4!
V zápětí však z mechanika vypadlo, že cukání může být způsobeno špatnou kostrou, protože mínusový pól baterie je ukostřený na převodovku a zhruba uprostřed je kabel obnažen. Taky je to místo, kde se při dešti a sychravém počasí dostane voda a dráty i spoj korodují.
Do obnaženého drátu jsou zamáčknuty trny takové zvláštní podložky, jejíž součástí jsou konektory pro ukostření ostatních drátů. Podložka je přišroubována do nosníku za přední maskou. Mechanik toto spojení odšrouboval, zemnící dráty od ostatních spotřebičů odstřihl od konektorů, připájel je do očka a to celé znovu přišrouboval i s tou zvláštní podložkou do nosníku. Vynuloval počítač a udělali jsme zkušební jízdu. Cukání přestalo a motor jel jako z praku.
Doma jsem ještě pro jistotu do svorky na mínusovém kontaktu přidal uzemňovací drát a přišrouboval ho pod očko v místě mezi baterií a hlavním brzdícím válcem do nosníku, kde byl nevyužitý závit! Od té doby mám pokoj. Je pravda, že po zimě tyto uzemňovací místa vždycky mechanicky i chemicky ošetřím.
2Tomas009:Jak jsem uz nekolikrat rikal, chce to udelat kontrolu kontaktu v motorovem prostoru a procistit co se da. Ale co se tyce te lambdy, je otazkou zda je dobra ci nikoliv, jistota je koupit novou - vydrzi cca 80tis (zalezi vsak na podminkach provozu - mesto mene, dalky-vice).
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fanda Fiatu Tipo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No na tom neco je Pravdou je, ze fiaty a elektrika moc nejde do sebe.Tak já taky přispěju trochou do mlýna. Podobně se mi 1,4 ie chovala před několika lety a nevěděl jsem, co to může být. Nakonec mi byla doporučena firma se specializací na diagnostiku někde u Ústí nad Orlicí /název firmy si už nepamatuji, byl to v roce 1996 /. Napíchli mi počítač na diagnostiku a první co bylo - je to vstřikování. Po otázce "kolik?" mi bylo řečeno, že nové 15 000,-Kč, starší 4 500,-Kč, a že stejné má Tipo 1,6ie a Peugeot 206 o obsahu 1,4!
V zápětí však z mechanika vypadlo, že cukání může být způsobeno špatnou kostrou, protože mínusový pól baterie je ukostřený na převodovku a zhruba uprostřed je kabel obnažen. Taky je to místo, kde se při dešti a sychravém počasí dostane voda a dráty i spoj korodují.
Do obnaženého drátu jsou zamáčknuty trny takové zvláštní podložky, jejíž součástí jsou konektory pro ukostření ostatních drátů. Podložka je přišroubována do nosníku za přední maskou. Mechanik toto spojení odšrouboval, zemnící dráty od ostatních spotřebičů odstřihl od konektorů, připájel je do očka a to celé znovu přišrouboval i s tou zvláštní podložkou do nosníku. Vynuloval počítač a udělali jsme zkušební jízdu. Cukání přestalo a motor jel jako z praku.
Doma jsem ještě pro jistotu do svorky na mínusovém kontaktu přidal uzemňovací drát a přišrouboval ho pod očko v místě mezi baterií a hlavním brzdícím válcem do nosníku, kde byl nevyužitý závit! Od té doby mám pokoj. Je pravda, že po zimě tyto uzemňovací místa vždycky mechanicky i chemicky ošetřím.
2Tomas009:Jak jsem uz nekolikrat rikal, chce to udelat kontrolu kontaktu v motorovem prostoru a procistit co se da. Ale co se tyce te lambdy, je otazkou zda je dobra ci nikoliv, jistota je koupit novou - vydrzi cca 80tis (zalezi vsak na podminkach provozu - mesto mene, dalky-vice).
Jo, díky za tip. V servisu mi dal nové očko na konec ukostření - pod baterkou. Ale o nejakým obnažení kabelu uprostřed jsem nevěděl, na to se ještě mrknu.
Jinak kontakty a konektory mi mechanik taky čistil a prošplíchával a ty, ke kterým jsem se dostal, jsem ještě prošplíchnul sám.
Spíš jsem na tu lambdu sázel z toho důvodu, že po odpojení lambdy přestalo to cukání. Uvidíme...
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak vyblikání závady z ŘJ, to je přesně to, co bych potřeboval. Bohužel moje Tipo to neumí, nemá totiž kontrolku vstřikování.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Hlavní co potřebuji vědět je, jestli ten drát, co vede signál lambdy, je obyčejný, nebo jestli tam musí být nějaké extra stnínění?
Díky
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6ie 93"
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Proměř to multimetrem. Odpor musí plynule stoupat nebo klesat, záleží jestli zahříváš čidlo nebo chladne. Nejlepší je ho vytáhnout a proměřit v rychlovarné konvici. To platí pro čidlo chladícíkapaliny. 4idlo vzduchu se dý zachřívat fénem. Proměř to několikrát.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.