Tipo 1.4 i.e - spotřeba, nahodilé cukání - co ještě vyměnit?

Více
17 roků 11 měsíců zpět #16 od BlackJack
Nevím, jestli se vyplatí dneska kupovat starší lambdu.
Na Škodě Fabii odešla nová lambda za 3 roky ... důvod byly pouze studené starty ..

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #17 od tommy
no ale nekde jsem cetl,ze cidlo otacek bud jde,nebo nejde tak se tu nekde koukni


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #18 od Tomas009
Tak dneska mi Tipo zase začalo cukat, nedalo se jet, tak jsem odpojil signál od lambdy a rázem všechno v pohodě. Pokud to nebyla náhoda, tak se zdá, že jsem na to přišel. Teď jsou asi dvě možnosti, buď je v háji lamda, i když podle diagnostiky je OK, nebo mám dirku ve výfuku někde před lambdou a ta pak dává zkreslený údaje...

Zkoušel jsem tu lambdu měřit a hodnota kolísala mezi 0,6 - 0,9 V. Těch 0,9 to bylo u studenýho motoru, těch 0,6 asi po 20min jízdy, takže myslím, že u zcela zahřátýho. Podle návodu na měření má ale hodnota kolísat mezi 0,1 - 0,8 V. Dá se z toho něco poznat, když mi to vůbec neklesá k těm 0,1 V?

Taky jsem to zkoušel měřit rozpojený a na straně k ŘJ to bylo stálých 0,47V, na straně k lambdě to hodně kolísalo, tak mezi 3,5 - 6,5 V.

Po odpojení labdy to jede úplně normálně, i volnoběh to drží krásně. Akorát klesl výkon a spotřeba asi bude veliká.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #19 od Jirka
Odpověděl Jirka pro téma lambda?
Hele,mě v jednom servisu po špatných emisích a změření tohoto napětí
ze sondy řekli,že rozmezí napětí ,které dává lambda je v pořádku,ale
v jiném servisu napíchl mezi kabel k sondě a kabel k ŘJ nějaký měřák
a zjistil že je to tak,ale skokově!,lambda byla odbytá,zblbla ŘJ,pořád
to cukalo při zrychlování a jízdě v malých otáčkách.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #20 od SKV
Tak já taky přispěju trochou do mlýna. Podobně se mi 1,4 ie chovala před několika lety a nevěděl jsem, co to může být. Nakonec mi byla doporučena firma se specializací na diagnostiku někde u Ústí nad Orlicí /název firmy si už nepamatuji, byl to v roce 1996 /. Napíchli mi počítač na diagnostiku a první co bylo - je to vstřikování. Po otázce "kolik?" mi bylo řečeno, že nové 15 000,-Kč, starší 4 500,-Kč, a že stejné má Tipo 1,6ie a Peugeot 206 o obsahu 1,4!
V zápětí však z mechanika vypadlo, že cukání může být způsobeno špatnou kostrou, protože mínusový pól baterie je ukostřený na převodovku a zhruba uprostřed je kabel obnažen. Taky je to místo, kde se při dešti a sychravém počasí dostane voda a dráty i spoj korodují.
Do obnaženého drátu jsou zamáčknuty trny takové zvláštní podložky, jejíž součástí jsou konektory pro ukostření ostatních drátů. Podložka je přišroubována do nosníku za přední maskou. Mechanik toto spojení odšrouboval, zemnící dráty od ostatních spotřebičů odstřihl od konektorů, připájel je do očka a to celé znovu přišrouboval i s tou zvláštní podložkou do nosníku. Vynuloval počítač a udělali jsme zkušební jízdu. Cukání přestalo a motor jel jako z praku.
Doma jsem ještě pro jistotu do svorky na mínusovém kontaktu přidal uzemňovací drát a přišrouboval ho pod očko v místě mezi baterií a hlavním brzdícím válcem do nosníku, kde byl nevyužitý závit! Od té doby mám pokoj. Je pravda, že po zimě tyto uzemňovací místa vždycky mechanicky i chemicky ošetřím.

Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #21 od Augustin

Tak já taky přispěju trochou do mlýna. Podobně se mi 1,4 ie chovala před několika lety a nevěděl jsem, co to může být. Nakonec mi byla doporučena firma se specializací na diagnostiku někde u Ústí nad Orlicí /název firmy si už nepamatuji, byl to v roce 1996 /. Napíchli mi počítač na diagnostiku a první co bylo - je to vstřikování. Po otázce "kolik?" mi bylo řečeno, že nové 15 000,-Kč, starší 4 500,-Kč, a že stejné má Tipo 1,6ie a Peugeot 206 o obsahu 1,4!
V zápětí však z mechanika vypadlo, že cukání může být způsobeno špatnou kostrou, protože mínusový pól baterie je ukostřený na převodovku a zhruba uprostřed je kabel obnažen. Taky je to místo, kde se při dešti a sychravém počasí dostane voda a dráty i spoj korodují.
Do obnaženého drátu jsou zamáčknuty trny takové zvláštní podložky, jejíž součástí jsou konektory pro ukostření ostatních drátů. Podložka je přišroubována do nosníku za přední maskou. Mechanik toto spojení odšrouboval, zemnící dráty od ostatních spotřebičů odstřihl od konektorů, připájel je do očka a to celé znovu přišrouboval i s tou zvláštní podložkou do nosníku. Vynuloval počítač a udělali jsme zkušební jízdu. Cukání přestalo a motor jel jako z praku.
Doma jsem ještě pro jistotu do svorky na mínusovém kontaktu přidal uzemňovací drát a přišrouboval ho pod očko v místě mezi baterií a hlavním brzdícím válcem do nosníku, kde byl nevyužitý závit! Od té doby mám pokoj. Je pravda, že po zimě tyto uzemňovací místa vždycky mechanicky i chemicky ošetřím.

No na tom neco je :idea: Pravdou je, ze fiaty a elektrika moc nejde do sebe.
2Tomas009:Jak jsem uz nekolikrat rikal, chce to udelat kontrolu kontaktu v motorovem prostoru a procistit co se da. Ale co se tyce te lambdy, je otazkou zda je dobra ci nikoliv, jistota je koupit novou - vydrzi cca 80tis (zalezi vsak na podminkach provozu - mesto mene, dalky-vice).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #22 od Ely
TAk taky připíšu svoji zkušenost kamarád má 1.4 iečko ale necukalo mu to teda ale žralo 13/100 a vůbec to nejelo tak jedna desetina výkon měl problém vůbec vyjet kopec....no a vyměnil řídící jednotku a auto šlape a jede jak drak a bere si při hezkým ježdění 7.5 a jinak kolem 9litrů....neříkám abys měnil řídící jednotku chraň bože ale pokud už ti dojdou nápady a seženeš nějákou levnější tak to zkus.....my sme to sehnali přez jednoho pána,už nevím jméno který má sklad řídících jednotek :D no nová stojí 14 a my jí sehnali za dvojku což je hezká cena.....

Fanda Fiatu Tipo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #23 od Tomas009

Tak já taky přispěju trochou do mlýna. Podobně se mi 1,4 ie chovala před několika lety a nevěděl jsem, co to může být. Nakonec mi byla doporučena firma se specializací na diagnostiku někde u Ústí nad Orlicí /název firmy si už nepamatuji, byl to v roce 1996 /. Napíchli mi počítač na diagnostiku a první co bylo - je to vstřikování. Po otázce "kolik?" mi bylo řečeno, že nové 15 000,-Kč, starší 4 500,-Kč, a že stejné má Tipo 1,6ie a Peugeot 206 o obsahu 1,4!
V zápětí však z mechanika vypadlo, že cukání může být způsobeno špatnou kostrou, protože mínusový pól baterie je ukostřený na převodovku a zhruba uprostřed je kabel obnažen. Taky je to místo, kde se při dešti a sychravém počasí dostane voda a dráty i spoj korodují.
Do obnaženého drátu jsou zamáčknuty trny takové zvláštní podložky, jejíž součástí jsou konektory pro ukostření ostatních drátů. Podložka je přišroubována do nosníku za přední maskou. Mechanik toto spojení odšrouboval, zemnící dráty od ostatních spotřebičů odstřihl od konektorů, připájel je do očka a to celé znovu přišrouboval i s tou zvláštní podložkou do nosníku. Vynuloval počítač a udělali jsme zkušební jízdu. Cukání přestalo a motor jel jako z praku.
Doma jsem ještě pro jistotu do svorky na mínusovém kontaktu přidal uzemňovací drát a přišrouboval ho pod očko v místě mezi baterií a hlavním brzdícím válcem do nosníku, kde byl nevyužitý závit! Od té doby mám pokoj. Je pravda, že po zimě tyto uzemňovací místa vždycky mechanicky i chemicky ošetřím.

No na tom neco je :idea: Pravdou je, ze fiaty a elektrika moc nejde do sebe.
2Tomas009:Jak jsem uz nekolikrat rikal, chce to udelat kontrolu kontaktu v motorovem prostoru a procistit co se da. Ale co se tyce te lambdy, je otazkou zda je dobra ci nikoliv, jistota je koupit novou - vydrzi cca 80tis (zalezi vsak na podminkach provozu - mesto mene, dalky-vice).




Jo, díky za tip. V servisu mi dal nové očko na konec ukostření - pod baterkou. Ale o nejakým obnažení kabelu uprostřed jsem nevěděl, na to se ještě mrknu.

Jinak kontakty a konektory mi mechanik taky čistil a prošplíchával a ty, ke kterým jsem se dostal, jsem ještě prošplíchnul sám.

Spíš jsem na tu lambdu sázel z toho důvodu, že po odpojení lambdy přestalo to cukání. Uvidíme...

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #24 od čenda
Zkoušels vyblikat závady z ŘJ?

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #25 od Tomas009
Jo, tak to ukostření jsme mysleli oba to stejné, teď jsem se na to ještě díval. Tam, jak se to v půlce přerušuje, to mám nově připájené.

Jinak vyblikání závady z ŘJ, to je přesně to, co bych potřeboval. Bohužel moje Tipo to neumí, nemá totiž kontrolku vstřikování.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #26 od Tomas009
Ještě mě napadla jedna věc. Dneska jsem si všimnul, že se mi asi někdy signálový drát vedoucí od lambdy dotýkal motoru a má trošku natavenou izolaci. Nevím, jestli je to někde protavené až na drát, ale je možné, že pokud by se to dotýkalo motoru a tím ukostřovalo, že by to mátlo ŘJ?

Hlavní co potřebuji vědět je, jestli ten drát, co vede signál lambdy, je obyčejný, nebo jestli tam musí být nějaké extra stnínění?


Díky

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #27 od tommy
no jestlize se dotykal signalovi drat kostry,muselo to jit do skratu a lambda ukazovala blbosti,to je muj nazor


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #28 od Tomas009
Tak jsem vyměnil lambdu a uvidíme. Koupil jsem novou, včetně kabeláže i nových konektorů. Potom jsem resetoval řídící jednotku a ty situace, kdy to přestalo třeba na půl hodiny jet, tak zmizely. Teď to trochu cuká při rozjezdu, ale jinak to jede dobře. Může být tu cukání tím resetem ŘJ? Jak dlouho tak trvá, než si načte ta nová data a ustálí se? Už jsem od toho resetu najel asi 100km, většinou po městě a dělá to pořád stejně.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #29 od tommy
no me po resetu to vzdy cukne parkrat,tak po minute je to ok


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #30 od petr1978
Zkus se podívat na čidlo teploty chladící kapaliny a taky teploty vzduchu.
Proměř to multimetrem. Odpor musí plynule stoupat nebo klesat, záleží jestli zahříváš čidlo nebo chladne. Nejlepší je ho vytáhnout a proměřit v rychlovarné konvici. To platí pro čidlo chladícíkapaliny. 4idlo vzduchu se dý zachřívat fénem. Proměř to několikrát.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.542 sekund
Powered by Kunena fórum