Tipo 1.4 i.e - spotřeba, nahodilé cukání - co ještě vyměnit?
Prosím tě nepamatuješ si, jak jsi měřil hodnoty těch kabelů, jaké jsi naměřil odpory... mi se to nějak nezdá na těch mých.
Ještě jedna otázka, ten podtlakový ventil, jak jsi psal dříve v tomto tématu, že jsi měnil, to myslíš ten, jak jemna konci vedení hadiček u digiplexu??? Psal jsem o tom tady
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...ic&p=31237#31237
, potřeboval bych poradit, tak kdyby sis to náhodou pamatoval, byl bych vděčen
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To Tomas009: Tak po delší době se zaptám, jak to dopadlo s tou spotřebou, já taky pořád ještě bojuju??? Psali jsme si i hodnoty toho poťáku, ale nějak jsem zatím nezjisitil, kolik moc to může oscilovat.
Prosím tě nepamatuješ si, jak jsi měřil hodnoty těch kabelů, jaké jsi naměřil odpory... mi se to nějak nezdá na těch mých.
Ještě jedna otázka, ten podtlakový ventil, jak jsi psal dříve v tomto tématu, že jsi měnil, to myslíš ten, jak jemna konci vedení hadiček u digiplexu??? Psal jsem o tom tady
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...ic&p=31237#31237
, potřeboval bych poradit, tak kdyby sis to náhodou pamatoval, byl bych vděčen
Čau, ještě jsem vyměnil čidlo teploty nasávaného vzduchu, což žádný efekt nepřineslo, i když podle měření se zdálo, že je špatné. Teď nedávno jsem vyměnil krokový motorek a zdá se, že by spotřeba mohla klesnout. Ještě to ale nemám ověřené. Až natankuju a spočítám to, tak napíšu výsledek.
Ten podtlakový ventil je opravdu ten, co je na hadičce vedoucí z digiplexu. Je to váleček o průměru cca 3cm. Taky jsem nepozoroval žádný efekt, ale mechanik říkal, že je špatný a že to může mást ŘJ. Je fakt, že ekonoměr nemám, takže nevím, jestli to na něj může mít vliv, jak jsi psal Ty.
Ohledně toho měření odporů, které kabely myslíš?
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
čidlo teploty nasávaného vzduchu jsem měnil taky, za teda použité, projevilo se to na výkonu a to dost rapidně, na 1 to daleko líp táhne a celkově mi to příjde vyrovnanější ten chod, ale spotřeba se mi právě zdá, že moc dolů nešla, ale tolik nejezdím, abych to doměřil tak brzy.
No já tam právě mám to čidlo podtlaku made in France, asi nebude to pravé, je na 3 vodiče,ale ve schématech je kreslené 2 vodičové..asi si nevíš jaké tam máš ty??? Docela by mi to bodlo, zkusím to vyndat a nafotit a hodit sem.
Krokáč jsem neměnil, jde to nějak změřit nevíš??? Ale volnoběh mi neblbne drží celkem fajn a poťák jsem měřil, to jsme už řešili.
Ty jsi měnil i digiplex?? Ten řídí vstřiky ne, dobu to by mohlo taky mít vlvi. Už nevím, asi postupně vyměním všechno a stejně nic
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
U toho podtlaku asi mluvíme každý o něčem jiném. Nebo to mám možná na 1.4 jinak. Já tam mám jen takový malý váleček, na té podtlakové hadičce, ale žádné kabely z toho nevedou. Je to jen obyčejný mechanický ventil, který dovoluje průchod vzduchu jen jedním směrem.
Digiplex jsem zkoušel jiný (taky starý), ale spotřeba se furt držela nahoře, ani při jízde jsem nepozoroval žádný rozdíl, takže jsem si tam vrátil zpátky ten svůj. Taky už mám pocit, že jsem vyměnil snad všechno, co v tom autě je.
Ohledně toho krokáče se chystám napsat něco podrobnějšího, jestli se prokáže to, že mi to snížilo spotřebu. Já jsem měl volnoběh taky OK a samotný krokový motorek fungoval v pohodě. Přestal ale fungovat ten spínač, který je na něm a který říká ŘJ, že je zmáčknutý, nebo puštěný plyn. Co jsem tak vydedukoval, tak to asi mělo za následek, že auto jelo úplně v pohodě, akorát při brždění motorem nevypínalo benzín, ač by to dělat mělo. To mohlo zvedat tu spotřebu. Dá se to změřit na těch čtyřech kontaktech, co jsou na krokovým motorku. Dva na jedné straně jsou napájení do motorku, tam musí být odpor 0. Druhé dva na druhé straně jsou právě ten spínač. Normálně tam musí být odpor nekonečno, když zmáčkneš ten spínač, tak je odpor 0.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No já o tom krokomotorku právě už něco tady četl, že tam vevnitř jsou nějaký pacičky a když se ulomí, tak to nedává té řj informaci o nesešlápnutém plynu, jak jsi psal.
Můžeš mi ještě napsat jak to teda změřit?? Které kontakty jsou to napájení a který ten spínač. A jak zamáčknout ten spínač, abych zjistil, jestli je tam ten nulovej odpor potom...musí se to demontovat nebo se to dá poměřit na autě???
Jinak ten tlakovej snímač slouží na ekonoměr v kabině, tak jestli ho nemáš, tak to máš trošku jinak asi.
Díky za tvé info
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Díky moc za info, hned ráno na to vletím. No já si pak četl o tom v jiným vlákně a to bylo asi zrovna, co jsi psal ty s těma pacičkama ulomenejma Je možné, že ty kontakty mám trošku jinak na tom krokáči, ale princip bude stejný, tak to nějak zkusím vykutit, díky
Myslím, že by to mělo být stejně. Ten krokáč, co tam mám teď, tak jsem koupil na vrakáči a je z Tempry 1.6 i.e. A byl úplně stejný, tak snad to půjde změřit, jak jsem Ti psal.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Na tom mém špatném motorku jsem měřením zjistil ten spínač. Bylo tam pořád nekonečno, takže bylo jasné, že spínač nefunguje.
Funkci motorku bych ověřil tak, že když na horní kontakty (do motorku) připojíš těch 12V, tak by měl ten váleček úplně vyjet. Když to tam pak připojíš naopak (na stejných kontaktech jen prohodís + a -), tak by měl zase úplně zajet. Je to obyčejný elektromotorek, takže přepolovaním se točí naopak. Takhle jsem to ověřoval, že je v pohodě.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Btw. dneska jsem ještě měřil poťák a nějak se mi to nelíbí. Naměřil jsem trošku jiné hodnoty, než jak jsem ti minule psal. Napadlo mě, že ten odpor by se mohl změnit, že je venku daleko chladněji než při minulém měření,ale ten odpor se změnil jen na určitých pozicích. jako 5-1 a 5-4 bylo cca podobné jak minule, ale 2-1 bylo o dost jinde jak s plynem tak bez něj. Tak aby nebyl v hajzlíčku ten poťák : : Myslím si, že snad už to jsou poslední věcičky co připadají v úvahu... nejvíce ten poťák a krokáč, pak už jen řj v kabině,ale auto jede super tak to snad ne a nebo digiplex,ale zase startuje na drc a motor mi příjde stabilní v chodu.
Koukal jsem i na klapku dneska, jestli není nějak moc zanesená zdá se v poho,ale všiml jsem si, že i když je zcela volnej plyn není dosedlá na 100% je tam jakoby cca 1-2 mm škvírka, těžko říct kolik. Mělo by to dosednou úplně ne?
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.