Tipo 1.4 i.e - spotřeba, nahodilé cukání - co ještě vyměnit?

Více
17 roků 9 měsíců zpět #31 od Vali
To Tomas009: Tak po delší době se zaptám, jak to dopadlo s tou spotřebou, já taky pořád ještě bojuju??? Psali jsme si i hodnoty toho poťáku, ale nějak jsem zatím nezjisitil, kolik moc to může oscilovat.
Prosím tě nepamatuješ si, jak jsi měřil hodnoty těch kabelů, jaké jsi naměřil odpory... mi se to nějak nezdá na těch mých.

Ještě jedna otázka, ten podtlakový ventil, jak jsi psal dříve v tomto tématu, že jsi měnil, to myslíš ten, jak jemna konci vedení hadiček u digiplexu??? Psal jsem o tom tady
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...ic&p=31237#31237

, potřeboval bych poradit, tak kdyby sis to náhodou pamatoval, byl bych vděčen :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #32 od Tomas009

To Tomas009: Tak po delší době se zaptám, jak to dopadlo s tou spotřebou, já taky pořád ještě bojuju??? Psali jsme si i hodnoty toho poťáku, ale nějak jsem zatím nezjisitil, kolik moc to může oscilovat.
Prosím tě nepamatuješ si, jak jsi měřil hodnoty těch kabelů, jaké jsi naměřil odpory... mi se to nějak nezdá na těch mých.

Ještě jedna otázka, ten podtlakový ventil, jak jsi psal dříve v tomto tématu, že jsi měnil, to myslíš ten, jak jemna konci vedení hadiček u digiplexu??? Psal jsem o tom tady
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...ic&p=31237#31237

, potřeboval bych poradit, tak kdyby sis to náhodou pamatoval, byl bych vděčen :wink:



Čau, ještě jsem vyměnil čidlo teploty nasávaného vzduchu, což žádný efekt nepřineslo, i když podle měření se zdálo, že je špatné. Teď nedávno jsem vyměnil krokový motorek a zdá se, že by spotřeba mohla klesnout. Ještě to ale nemám ověřené. Až natankuju a spočítám to, tak napíšu výsledek.

Ten podtlakový ventil je opravdu ten, co je na hadičce vedoucí z digiplexu. Je to váleček o průměru cca 3cm. Taky jsem nepozoroval žádný efekt, ale mechanik říkal, že je špatný a že to může mást ŘJ. Je fakt, že ekonoměr nemám, takže nevím, jestli to na něj může mít vliv, jak jsi psal Ty.

Ohledně toho měření odporů, které kabely myslíš?

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #33 od Vali
No myslím kabely na svíčky z rozdělovače, prostě zapalovací kabely. Mají mít odpor podle chytré knihy 3 až 20 kohm ale mi ty hodnoty nějak nesedí, tak jsem se chtěl zeptat, jestli to někdo nemá v paměti :wink:

čidlo teploty nasávaného vzduchu jsem měnil taky, za teda použité, projevilo se to na výkonu a to dost rapidně, na 1 to daleko líp táhne a celkově mi to příjde vyrovnanější ten chod, ale spotřeba se mi právě zdá, že moc dolů nešla, ale tolik nejezdím, abych to doměřil tak brzy.

No já tam právě mám to čidlo podtlaku made in France, asi nebude to pravé, je na 3 vodiče,ale ve schématech je kreslené 2 vodičové..asi si nevíš jaké tam máš ty??? Docela by mi to bodlo, zkusím to vyndat a nafotit a hodit sem.

Krokáč jsem neměnil, jde to nějak změřit nevíš??? Ale volnoběh mi neblbne drží celkem fajn a poťák jsem měřil, to jsme už řešili.
Ty jsi měnil i digiplex?? Ten řídí vstřiky ne, dobu to by mohlo taky mít vlvi. Už nevím, asi postupně vyměním všechno a stejně nic :cry:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #34 od Tomas009
Aha, tak zapalovací kabely jsem měřil a byl jsem celkem v tom rozmezí. Odpor roste s délkou kabelu. Pokud mají ty Tvoje větší odpor, radši bych je vyměnil, není to taková investice a dělá to dost problémy.

U toho podtlaku asi mluvíme každý o něčem jiném. Nebo to mám možná na 1.4 jinak. Já tam mám jen takový malý váleček, na té podtlakové hadičce, ale žádné kabely z toho nevedou. Je to jen obyčejný mechanický ventil, který dovoluje průchod vzduchu jen jedním směrem.

Digiplex jsem zkoušel jiný (taky starý), ale spotřeba se furt držela nahoře, ani při jízde jsem nepozoroval žádný rozdíl, takže jsem si tam vrátil zpátky ten svůj. Taky už mám pocit, že jsem vyměnil snad všechno, co v tom autě je.

Ohledně toho krokáče se chystám napsat něco podrobnějšího, jestli se prokáže to, že mi to snížilo spotřebu. Já jsem měl volnoběh taky OK a samotný krokový motorek fungoval v pohodě. Přestal ale fungovat ten spínač, který je na něm a který říká ŘJ, že je zmáčknutý, nebo puštěný plyn. Co jsem tak vydedukoval, tak to asi mělo za následek, že auto jelo úplně v pohodě, akorát při brždění motorem nevypínalo benzín, ač by to dělat mělo. To mohlo zvedat tu spotřebu. Dá se to změřit na těch čtyřech kontaktech, co jsou na krokovým motorku. Dva na jedné straně jsou napájení do motorku, tam musí být odpor 0. Druhé dva na druhé straně jsou právě ten spínač. Normálně tam musí být odpor nekonečno, když zmáčkneš ten spínač, tak je odpor 0.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #35 od Vali
No já jsem naměřil právě na těch kabelech zapalování nízký odpory na prvních 3 (ty kratší) jsem měl cca 370, 500,700 ohm podle délky,ale ten poslední je jiné barvy a asi ho někdo měnil a ten má odpor 6000ohm. Což je 10x více než ty ostatní. Teď je otázka, jestli jsou ty 3 první málo nebo ten poslední moc. Podle knížky by byly ty první mimo rozsah. To by ale podle mě mělo spíš vliv na cukání, ale né na spotřebu, si myslím teda jen já :)

No já o tom krokomotorku právě už něco tady četl, že tam vevnitř jsou nějaký pacičky a když se ulomí, tak to nedává té řj informaci o nesešlápnutém plynu, jak jsi psal.

Můžeš mi ještě napsat jak to teda změřit?? Které kontakty jsou to napájení a který ten spínač. A jak zamáčknout ten spínač, abych zjistil, jestli je tam ten nulovej odpor potom...musí se to demontovat nebo se to dá poměřit na autě???

Jinak ten tlakovej snímač slouží na ekonoměr v kabině, tak jestli ho nemáš, tak to máš trošku jinak asi.
Díky za tvé info :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #36 od Tomas009
Jo, přesně ty pacičky v krokovým motorku se mi ulomily. Já jsem to měřil vyndané z auta ven, ale mělo by to jít změřit i na autě. Když odpojíš konektor, tak máš čtyři kontakty nad sebou. Mám pocit, že horní dva jsou do toho motorku a spodní dva do toho spínače (možná je to naopak, ale to zjistíš). Do motorku je stále odpor 0. U kontaktů ze spínače spínače: Pokud ten se ten váleček, co trčí z krokového motorku, dotýka packy, kterou se přidává plyn, měl by být odpor 0. Pokud ručně přidáš plyn (při vypnutém klíčku), tak se ta packa vzdálí od toho válečku krokového motorku a odpor by měl být nekonečno. Takhle ověříš funkčnost spínače.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #37 od Vali
Díky moc za info, hned ráno na to vletím. No já si pak četl o tom v jiným vlákně a to bylo asi zrovna, co jsi psal ty s těma pacičkama ulomenejma :lol: :lol: Je možné, že ty kontakty mám trošku jinak na tom krokáči, ale princip bude stejný, tak to nějak zkusím vykutit, díky :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #38 od Tomas009

Díky moc za info, hned ráno na to vletím. No já si pak četl o tom v jiným vlákně a to bylo asi zrovna, co jsi psal ty s těma pacičkama ulomenejma :lol: :lol: Je možné, že ty kontakty mám trošku jinak na tom krokáči, ale princip bude stejný, tak to nějak zkusím vykutit, díky :wink:


Myslím, že by to mělo být stejně. Ten krokáč, co tam mám teď, tak jsem koupil na vrakáči a je z Tempry 1.6 i.e. A byl úplně stejný, tak snad to půjde změřit, jak jsem Ti psal.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #39 od Vali
Máš pravdu, je to stejný ten krokáč úplně. Ty horní kontakty jsou do motorku, jak jsi psal. Naměřil jsem hodnoty nějakých 8 ohmů, nikoli 0 ohmů při kontaktu packy i při oddálení. A napětím mi tam jde nějakých 11,05V jen při otočením klíčkem (mělo by tam jít 12V) možná jak stálo auto a nebylo natočený, tak baterka je trošku slabší. Nevím, jak je to s tím odporem, jestli tam mám být zcela přesně 0 ohm a jestli těch mej 8 ohmů vadí, přeci jen je to malinkej odpor. Na dolních kontaktech jsem při při doteku pacičky naměřil 0,2 ohm a při oddálení nekonečno, což by odpovídalo. Tím prozatím moje kontrola skončila :( Tak nevím, co s tím dál, jestli to zhodit a rozdělat... tobě se ten špatněj s tou ulomenou packou projevoval nějak jinak při tom měření?? Je tam dost špatnej přístup na demontáž a zase to nechci zrušit úplně, ale zase jak jinak zjisitit že je opravdu v pořádku, co myslíš???

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #40 od Tomas009
Těch 8 ohmů podle mě nevadí. Napětí jsem já naměřil při zapnutém klíčku asi 10,8V. Taky mi to přišlo divné, protože v tu stejnou chvíli bylo přímo na baterce asi 12,5V, takže někde se to tam musí lehce ztrácet. Ale podle mě to taky není takový problém.

Na tom mém špatném motorku jsem měřením zjistil ten spínač. Bylo tam pořád nekonečno, takže bylo jasné, že spínač nefunguje.

Funkci motorku bych ověřil tak, že když na horní kontakty (do motorku) připojíš těch 12V, tak by měl ten váleček úplně vyjet. Když to tam pak připojíš naopak (na stejných kontaktech jen prohodís + a -), tak by měl zase úplně zajet. Je to obyčejný elektromotorek, takže přepolovaním se točí naopak. Takhle jsem to ověřoval, že je v pohodě.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 8 měsíců zpět #41 od Vali
Jj já to pak ještě měřil znova to napětí a taky jsem tam měl cca pod 11 V. No to je dobrej nápad, zkusím to tam píchnout těch 12 V. Asi přímo z baterky můžu ne?? Ale zase tam má cca 12,4 V snad těch 0,4 V na tu chviličku nevadí. Aspoň se nemusím bát, že mi to vyjede úplně, jak komusi tady, když to rozdělal. Díky za radu :wink: :wink:

Btw. dneska jsem ještě měřil poťák a nějak se mi to nelíbí. Naměřil jsem trošku jiné hodnoty, než jak jsem ti minule psal. Napadlo mě, že ten odpor by se mohl změnit, že je venku daleko chladněji než při minulém měření,ale ten odpor se změnil jen na určitých pozicích. jako 5-1 a 5-4 bylo cca podobné jak minule, ale 2-1 bylo o dost jinde jak s plynem tak bez něj. Tak aby nebyl v hajzlíčku ten poťák :?: :?: Myslím si, že snad už to jsou poslední věcičky co připadají v úvahu... nejvíce ten poťák a krokáč, pak už jen řj v kabině,ale auto jede super tak to snad ne a nebo digiplex,ale zase startuje na drc a motor mi příjde stabilní v chodu.
Koukal jsem i na klapku dneska, jestli není nějak moc zanesená zdá se v poho,ale všiml jsem si, že i když je zcela volnej plyn není dosedlá na 100% je tam jakoby cca 1-2 mm škvírka, těžko říct kolik. Mělo by to dosednou úplně ne?

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.460 sekund
Powered by Kunena fórum