Výměna 5. stupně převodovky benzín za 5 z diesela?

Více
15 roků 9 měsíců zpět #16 od Honza
kdo by si chtěl poskládat převodovku , tak u fiata/alfy/lancie je celkem průser že kolečka jsou zhruba stejný ( vve všech motorizacích jsou rpakticky stejný 2,3,4 ..schod o 100 otáček nestojí za řeč..), jen stálý převody se měnej.. což je třeba pro upravenej motor nevhodný..co jsem zkoumal, tak jedinej optimální převod např. pro můj motor je na 2jce , 1čku bych potřeboval o dost delší (takový 3.0:1) , 3jku trochu rkatší, 4ku o hodně kratší a 5tka- ta mi je u píp..pak ještě krátkej stálej převod , protože se stávající převodovkou jedu 60-100-150-190 a teoreticky 270 , což je naprd... optimum by bylo 75-100-140-180-230, protě aby otáčky padaly maximálně o 1800..

pro eko jízdu na dálnici je sice dobrej delší převod, ale kvůli dynamice a teoreticky horší spotřebě bych to nedělal... to radši obout gumy s větším profilem..

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #17 od petr1978
Jsem to tak nějak propočítával a opravdu prohazovat jen kolečka nemá valný smysl :(
Vyhází to u pětky opravdu jen o 250 otáček méně při rychlosti 130 km/h. Řešní by bylo vyměnit komplet celou převodovku, zase jak píše Honza by byl problém že by byly nevhodné převodové poměry u dalších rychlostí. S větším profilem pneumatik si taky moc nepomůžu, otáčky budou jen o něco málo nžší. Když jsem zkombinoval jak kola tak převody v převodovce, dostal jsem se jen o nějakých 400 otáček míň. To asi moc smysl nemá :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #18 od TooM-As
no já jsem zatím moc s novým motorem nenajezdil takže nemůžu říct jestli mi to vyhovuje nebo ne ale vím že tu 5ky bych rád určitě tak o 1500 ot níž i za cenu velkého schodu 4-5.prostě se mi fakt příčí ten motor na dálnici tak vytáčet.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #19 od petr1978
Souhlas, taky mě to pěkně žere :( No ale snad to bude lepší s tou převodovkou z Delty HF :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #20 od Tomas-Oaza
jo z naftaka sem 5 kolecko uz prodal :wink:

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #21 od BlackJack
1.9TD točí na ..
3. stupeň - 62km/h = 2000ot.
4. stupeň - 90km/h = 3000ot.
5. stupeň - 90km/h = 2000ot.
5. stupeň - 130km/h = 3000ot.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #22 od TooM-As
scháním kompetní 5tku s poměrem menším než 0,942 . a ještě kdybi někdo hodil převodový poměry koleček z D , TD motorizací taky by to bylo fajn.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 9 měsíců zpět #23 od petr1978
tak rad bych toto tema opet ozivil a zjistil jestli nekdo neudelal dalsi pokusy :) Uz mam motor i s prevodovkou z Delty, ale s vysokyma otackama motoru jsem si moc nepomohl. Je to o neco lepsi, ale stale jsou otacky vysoke. Premyslim o prevodovce s diesela, ale jestli bude pasovat priruba, pak hridele a uchyceni cele prevodovky. Omlouvam se ze je to bez hacku a carku, je porod hledat diakriticke pismenka na nemecke klavesnici :D

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 9 měsíců zpět #24 od petr1978
Tak jsem se do toho pustil, vymontoval 5tku z TD a hodil do převodovky na benzin. Jelikoz mam Turbo, motor by to mel na dalnici utahnout.
Motor toci 3000 a na tachometru je 125 km za hodinu.
Jen me prekvapilo, ze spotreba sla nahoru. Jak jsem mel cas pramyslet, asi je to tim ze musim vice slapnout na pedal a zabira turbo. Jeste to budu chvilku testovat a uvidim co se stane. Jsem trochu nasrany, delal jsem to kvuli spotrebe :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 9 měsíců zpět #25 od Honza
známá to chyba - těžší převody=menší řev při cestovní rychlosti na dálnici, ale maximálku zvýšíš pouze na papíře a spotřebu taky...díky tomu, že nasilnici přenášíš menší MK...

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
13 roků 9 měsíců zpět #26 od petr1978
No, neco na tom bude :( A nebo ze jsem mel tendenci jet o neco rychleji. Zkusim jet po dalnici mezi 120 a 130 tak jak jsem jezdil před vým+nou 5tky a uvidim co bude. Měnit už se mi to moc nechce.
Kdyby to nekdo zkousel menit, pozor na to jaky prevod je zarazeny pri rozebirani, pri montazi a pri zavirani převodovky. Musi bzt stejny, jinak ve finale nejde radit. Jsem mel zarazenou 5tku, vymenil kola, a nechtene pohl radici tyci v prevodovce. Musel jsem to rozebrat znovu a svou chybu napravit :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.437 sekund
Powered by Kunena fórum