Laděné svody

Více
17 roků 2 měsíců zpět #16 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: Laděné svody

bohuzial na 1.6 nic.. neporadim lepsie ako dat si spravit na objednavku... 8)


Díky, nejprve to slícuju a jak bude čas, tak to vyrobím nový...

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #17 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: Laděné svody
jestli můžu trošku odbočit od svodů , jaký význam mají vyleštěné ojnice ? to mi nějak nejde do hlavy k čemu by je bylo potřeba leštit ..[/quote]

Ojnice se leští kvůli pevnosti. :idea: Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.[/quote]

...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #18 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Laděné svody

jestli můžu trošku odbočit od svodů , jaký význam mají vyleštěné ojnice ? to mi nějak nejde do hlavy k čemu by je bylo potřeba leštit ..


Ojnice se leští kvůli pevnosti. :idea: Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.[/quote]

...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...[/quote]



presne tak... znizuje sa odpor na minimum. neviem teda nechapem ako sa tym zvacsi tuhost alebo tvrdost materialu. na to mame kuvane vecicky...

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #19 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: Laděné svody

jestli můžu trošku odbočit od svodů , jaký význam mají vyleštěné ojnice ? to mi nějak nejde do hlavy k čemu by je bylo potřeba leštit ..


Ojnice se leští kvůli pevnosti. :idea: Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.


...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...[/quote]



presne tak... znizuje sa odpor na minimum. neviem teda nechapem ako sa tym zvacsi tuhost alebo tvrdost materialu. na to mame kuvane vecicky...[/quote]

Taky jsem na to zíral. Ale my si rozumíme...

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #20 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Laděné svody

jestli můžu trošku odbočit od svodů , jaký význam mají vyleštěné ojnice ? to mi nějak nejde do hlavy k čemu by je bylo potřeba leštit ..


Ojnice se leští kvůli pevnosti. :idea: Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.


...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...




presne tak... znizuje sa odpor na minimum. neviem teda nechapem ako sa tym zvacsi tuhost alebo tvrdost materialu. na to mame kuvane vecicky...[/quote]

Taky jsem na to zíral. Ale my si rozumíme...[/quote]

No nevim, nevim hosi, povidal to jeden motorar. Vase teorie se mi moc taky nezda :roll: Nerek bych, ze se toci ojnice v oleji :lol: Pokud nemate plnej motor oleje..

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #21 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Laděné svody
co ti maze ojnicne loziska.. /akym sposobom sa tam dostava olej. aky tlak oleja mas v celom motore... myslis ze ojnice behaju len tak, vo vzduchu???

sorry, ale vysvetli mi, ako sa lestenim dosiahne tuhost materialu... ide tu hlavne o ten odpor voci oleju....

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #22 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Laděné svody
ten odpor oleje se mi taky nějak nezdá . jasně ojnice jsou mazaný od klikovky ale přece nejsou celá pomořený v oleji aby měli nějakej odpor. tem olej jde přes kanálky v klice na ojniční čepy a tam odkapává , nebo je spíš rozstřikován v motoru a stejká z5 do vany.

jinak s tím leštěním se mi to taky nezdá..

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #23 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Laděné svody
ja som nikde nepisal, ze ojnice su ponorene v oleji...
co sa ti na tom nezda? ze vylesteny material ma mensi odpor ako material odliaty? aky iny vyznam ma lestenie ojnic, ventilov, sani?

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #24 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Laděné svody

ja som nikde nepisal, ze ojnice su ponorene v oleji...
co sa ti na tom nezda? ze vylesteny material ma mensi odpor ako material odliaty? aky iny vyznam ma lestenie ojnic, ventilov, sani?


to netvrdím , ale pokud nejsou přímo ponořené tak jsou vlastně ve vzduchu že ? to znamená že mají odpor jen vzduchu.Leštění sání bych pochopil , aby lépe procházel nasávaný vzduch a nevýřil se, ale ty ojnice mi fakt do hlavy nejdou.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #25 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Laděné svody

ja som nikde nepisal, ze ojnice su ponorene v oleji...
co sa ti na tom nezda? ze vylesteny material ma mensi odpor ako material odliaty? aky iny vyznam ma lestenie ojnic, ventilov, sani?


to netvrdím , ale pokud nejsou přímo ponořené tak jsou vlastně ve vzduchu že ? to znamená že mají odpor jen vzduchu.Leštění sání bych pochopil , aby lépe procházel nasávaný vzduch a nevýřil se, ale ty ojnice mi fakt do hlavy nejdou.

vazne nechcem byt ani ja za vola, tak sa radsej zajtra v praci porozpravam s profikmi...
nazor ktory si momentalne zastavam nemusi byt zrovna ten najlepsi... takze zajtra podam podrobne vysvetlenie preco sa lestia ojnice... o popredu hovorim ze nemusim mat pravdu, sice som o tom doposial bol presvedceni... :oops:

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #26 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Laděné svody

co ti maze ojnicne loziska.. /akym sposobom sa tam dostava olej. aky tlak oleja mas v celom motore... myslis ze ojnice behaju len tak, vo vzduchu???

sorry, ale vysvetli mi, ako sa lestenim dosiahne tuhost materialu... ide tu hlavne o ten odpor voci oleju....


Tuhost ne! Dela se to aby nepraskaly, ne aby byly tuhy jako kovany.. To by ani pochopitelne neslo.. Nebude to tak, ze se olej cerpa z vany olejovym cerpadlem a po ojnicich jenom steka? Mazou se kanalkama a drazkama co v ojnicich jsou.. Rozhodne neplavou v oleji, aby mely nejakej vyznamnej odpor! Samozrejme, ze tam je vireni oleje v oblasti klikovky a ojnic rotaci motoru, ale na beh motoru povrch ojnic nejspis vliv mit nebude..

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #27 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Laděné svody
Taky netvrdim ze mam pravdu, je to zatim jenom domenka a teorie :idea:

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #28 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Laděné svody
už seriové ojnice jsou kované - bohužel z méně kvalitního materiálu než ty co se daj sehnat , nebo nechat udělat na zakázku.
Leštěj se pouze proto, že snižuješ možnost únavových lomů a zvyšuješ vrubovou houževnatost.. za relativně levný peníz tak získáš vyšší odolnost proti tomu aby ti ojnice nepodala skrz blok ruku.Hlavně při leštění můžeš ojnice lépe dovážit na menší tolerenci než ve velkoseriové výrobe..dovážením získáš klidnější chod motru, méně vibrací a menší zátěž na klikovku ve vysokých otáčkách
Někdy se nechávaj ojnice ještě brokovat, aby se zpevnila povrchová vrstva, ale tady v ČR jsme to u žádnýho motoru neviděl...

to samé co se dělá s ojnicema se dělá s klikovkou..zvýší se povrchová pevnost, sníží odpor vůči plynům a aerosolu z oleje při rotaci v klikové skříni..

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #29 od PavelM
Odpověděl PavelM pro téma Re: Laděné svody

už seriové ojnice jsou kované - bohužel z méně kvalitního materiálu než ty co se daj sehnat , nebo nechat udělat na zakázku.
Leštěj se pouze proto, že snižuješ možnost únavových lomů a zvyšuješ vrubovou houževnatost.. za relativně levný peníz tak získáš vyšší odolnost proti tomu aby ti ojnice nepodala skrz blok ruku.Hlavně při leštění můžeš ojnice lépe dovážit na menší tolerenci než ve velkoseriové výrobe..dovážením získáš klidnější chod motru, méně vibrací a menší zátěž na klikovku ve vysokých otáčkách
Někdy se nechávaj ojnice ještě brokovat, aby se zpevnila povrchová vrstva, ale tady v ČR jsme to u žádnýho motoru neviděl...

to samé co se dělá s ojnicema se dělá s klikovkou..zvýší se povrchová pevnost, sníží odpor vůči plynům a aerosolu z oleje při rotaci v klikové skříni..


Tomu uz bych i veril :lol: Takze jsem mel ve smes pravdu :wink: Dik za vyvetleni Honzo :idea:

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #30 od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: Laděné svody
takze je to tak, ako pisal Honza/
kedze ojnice su odliatky, lestia sa kvoli mikroskopickym prasklinkam. dalej sa lestenim aj upravuje vaha jednotlivych ojnic s toleranciou jedneho gramu.
takze vravim, ako pisal Honza...
takze predsalen som NEmal pravdu :oops:

mt-tuning
fiat tipo 2.0 16v
vw passat 1.8t 20v sport
skoda 110r

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.501 sekund
Powered by Kunena fórum