Laděné svody
bohuzial na 1.6 nic.. neporadim lepsie ako dat si spravit na objednavku...
Díky, nejprve to slícuju a jak bude čas, tak to vyrobím nový...
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ojnice se leští kvůli pevnosti. Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.[/quote]
...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jestli můžu trošku odbočit od svodů , jaký význam mají vyleštěné ojnice ? to mi nějak nejde do hlavy k čemu by je bylo potřeba leštit ..
Ojnice se leští kvůli pevnosti. Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.[/quote]
...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...[/quote]
presne tak... znizuje sa odpor na minimum. neviem teda nechapem ako sa tym zvacsi tuhost alebo tvrdost materialu. na to mame kuvane vecicky...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jestli můžu trošku odbočit od svodů , jaký význam mají vyleštěné ojnice ? to mi nějak nejde do hlavy k čemu by je bylo potřeba leštit ..
Ojnice se leští kvůli pevnosti. Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.
...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...[/quote]
presne tak... znizuje sa odpor na minimum. neviem teda nechapem ako sa tym zvacsi tuhost alebo tvrdost materialu. na to mame kuvane vecicky...[/quote]
Taky jsem na to zíral. Ale my si rozumíme...
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jestli můžu trošku odbočit od svodů , jaký význam mají vyleštěné ojnice ? to mi nějak nejde do hlavy k čemu by je bylo potřeba leštit ..
Ojnice se leští kvůli pevnosti. Zaleští se mikroskopické prasklinky, které mužou zpusobit prasknutí.
...a na to jsi přišel jak? Ojnice se tvarují tak, aby měly co nejmenší odpor při točení v oleji, tudíž pokud nemáš tenké laděné žiletky, tak se leští, aby motor měl celkově menší odpor a tím pádem bude více točit a s tím souvisí všechno další...
presne tak... znizuje sa odpor na minimum. neviem teda nechapem ako sa tym zvacsi tuhost alebo tvrdost materialu. na to mame kuvane vecicky...[/quote]
Taky jsem na to zíral. Ale my si rozumíme...[/quote]
No nevim, nevim hosi, povidal to jeden motorar. Vase teorie se mi moc taky nezda Nerek bych, ze se toci ojnice v oleji Pokud nemate plnej motor oleje..
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
sorry, ale vysvetli mi, ako sa lestenim dosiahne tuhost materialu... ide tu hlavne o ten odpor voci oleju....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jinak s tím leštěním se mi to taky nezdá..
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
co sa ti na tom nezda? ze vylesteny material ma mensi odpor ako material odliaty? aky iny vyznam ma lestenie ojnic, ventilov, sani?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ja som nikde nepisal, ze ojnice su ponorene v oleji...
co sa ti na tom nezda? ze vylesteny material ma mensi odpor ako material odliaty? aky iny vyznam ma lestenie ojnic, ventilov, sani?
to netvrdím , ale pokud nejsou přímo ponořené tak jsou vlastně ve vzduchu že ? to znamená že mají odpor jen vzduchu.Leštění sání bych pochopil , aby lépe procházel nasávaný vzduch a nevýřil se, ale ty ojnice mi fakt do hlavy nejdou.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
vazne nechcem byt ani ja za vola, tak sa radsej zajtra v praci porozpravam s profikmi...ja som nikde nepisal, ze ojnice su ponorene v oleji...
co sa ti na tom nezda? ze vylesteny material ma mensi odpor ako material odliaty? aky iny vyznam ma lestenie ojnic, ventilov, sani?
to netvrdím , ale pokud nejsou přímo ponořené tak jsou vlastně ve vzduchu že ? to znamená že mají odpor jen vzduchu.Leštění sání bych pochopil , aby lépe procházel nasávaný vzduch a nevýřil se, ale ty ojnice mi fakt do hlavy nejdou.
nazor ktory si momentalne zastavam nemusi byt zrovna ten najlepsi... takze zajtra podam podrobne vysvetlenie preco sa lestia ojnice... o popredu hovorim ze nemusim mat pravdu, sice som o tom doposial bol presvedceni...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
co ti maze ojnicne loziska.. /akym sposobom sa tam dostava olej. aky tlak oleja mas v celom motore... myslis ze ojnice behaju len tak, vo vzduchu???
sorry, ale vysvetli mi, ako sa lestenim dosiahne tuhost materialu... ide tu hlavne o ten odpor voci oleju....
Tuhost ne! Dela se to aby nepraskaly, ne aby byly tuhy jako kovany.. To by ani pochopitelne neslo.. Nebude to tak, ze se olej cerpa z vany olejovym cerpadlem a po ojnicich jenom steka? Mazou se kanalkama a drazkama co v ojnicich jsou.. Rozhodne neplavou v oleji, aby mely nejakej vyznamnej odpor! Samozrejme, ze tam je vireni oleje v oblasti klikovky a ojnic rotaci motoru, ale na beh motoru povrch ojnic nejspis vliv mit nebude..
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Leštěj se pouze proto, že snižuješ možnost únavových lomů a zvyšuješ vrubovou houževnatost.. za relativně levný peníz tak získáš vyšší odolnost proti tomu aby ti ojnice nepodala skrz blok ruku.Hlavně při leštění můžeš ojnice lépe dovážit na menší tolerenci než ve velkoseriové výrobe..dovážením získáš klidnější chod motru, méně vibrací a menší zátěž na klikovku ve vysokých otáčkách
Někdy se nechávaj ojnice ještě brokovat, aby se zpevnila povrchová vrstva, ale tady v ČR jsme to u žádnýho motoru neviděl...
to samé co se dělá s ojnicema se dělá s klikovkou..zvýší se povrchová pevnost, sníží odpor vůči plynům a aerosolu z oleje při rotaci v klikové skříni..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
už seriové ojnice jsou kované - bohužel z méně kvalitního materiálu než ty co se daj sehnat , nebo nechat udělat na zakázku.
Leštěj se pouze proto, že snižuješ možnost únavových lomů a zvyšuješ vrubovou houževnatost.. za relativně levný peníz tak získáš vyšší odolnost proti tomu aby ti ojnice nepodala skrz blok ruku.Hlavně při leštění můžeš ojnice lépe dovážit na menší tolerenci než ve velkoseriové výrobe..dovážením získáš klidnější chod motru, méně vibrací a menší zátěž na klikovku ve vysokých otáčkách
Někdy se nechávaj ojnice ještě brokovat, aby se zpevnila povrchová vrstva, ale tady v ČR jsme to u žádnýho motoru neviděl...
to samé co se dělá s ojnicema se dělá s klikovkou..zvýší se povrchová pevnost, sníží odpor vůči plynům a aerosolu z oleje při rotaci v klikové skříni..
Tomu uz bych i veril Takze jsem mel ve smes pravdu Dik za vyvetleni Honzo
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
kedze ojnice su odliatky, lestia sa kvoli mikroskopickym prasklinkam. dalej sa lestenim aj upravuje vaha jednotlivych ojnic s toleranciou jedneho gramu.
takze vravim, ako pisal Honza...
takze predsalen som NEmal pravdu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.