Studený klepe

Více
16 roků 11 měsíců zpět #16 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Studený klepe
Jaký tam máš olej?
Je pravděpodobné, že se ti při těch mrazech včas nenatáhne do mazacích částí a pak ti to klepe. Klapající ventil není tak výrazný, pokud by se ti pravidelně nepotkával s pístem při extrémně nízké vůli. To se mi ale jeví dost nepravděpodobné, protože i v takovém extrému je tam ještě dost místa. Mám sníženou hlavu o mm a vůle tam nebyla žádná. Pak mi klepal ventil o píst.. Předpokládám, že konstrukce motoru je podobné.
To klepání vidím na špatně mazaný pístní čep vlivem oleje s vysokou viskozitou za nízkých teplot. Tyhle motory jsou na to dost náchylné.
To klepání mi dělalo taky a měl jsem ta polosysntetiku. Nalil jsem plnou hned potom co jsem to zjistil, a je to v pohodě. :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #17 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Studený klepe
Ještě mě taky napadlo, že byl zakarbonovaný motor a nalil jsi tam olej s mnoha adetivama. To mohlo spláchnou karbon rychle do kanálků a přicpat je. Pak to dobře nemaže, obzvláště při nízkých teplotách, a problém je na světě :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #18 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Studený klepe
leju tak 10W40. jako první olej jsem tam dal magnatec od castrolu ale když jsem zjistil že ho to žere tak tam leju zatím jen mogul.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #19 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: Studený klepe
taky mi to klepe už 2 roky je to takový zvláštní klepání nebo cvakání a to ten motor byl po GO totálně celej když se seříděj ventili tak to přestalo tak na týden , nakonec jsme řízli vyvažovák měsíc super pak se to zase vrátilo ale myslím že to dělají vstřiky občas si poslechnu motor ,ventili a rozvodák vše ok tak to neřeším

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #20 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: Studený klepe

leju tak 10W40. jako první olej jsem tam dal magnatec od castrolu ale když jsem zjistil že ho to žere tak tam leju zatím jen mogul.


no tak 2000 jsem ho zajížděl na 10W 40 paramo potom castrol magnetic a ted zase paramo ,jinak olej vůbec nedolévám
a motor je v super kondici jenom to cvakaní, klepání

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #21 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Studený klepe
jeden vstřik mi cvaká ale tohle je trošku hlasiťější cvakání. jak říkám nejvíce bych to přirovnal k dieslu jen né tak hlasitý.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #22 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Studený klepe

leju tak 10W40. jako první olej jsem tam dal magnatec od castrolu ale když jsem zjistil že ho to žere tak tam leju zatím jen mogul.


To klidně muže být tím že jsi změnil olej. Mogul je dost adetivivaný.
Když jsem ho nalil do motoru po GO, udělalo mi to totéž. Rychle jsem to vylil a nalil plnou od mogulu a je klid. Mogul mám 5 L za 600 kš plnou syntetiku + filtr :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #23 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: Studený klepe

leju tak 10W40. jako první olej jsem tam dal magnatec od castrolu ale když jsem zjistil že ho to žere tak tam leju zatím jen mogul.


To klidně muže být tím že jsi změnil olej. Mogul je dost adetivivaný.
Když jsem ho nalil do motoru po GO, udělalo mi to totéž. Rychle jsem to vylil a nalil plnou od mogulu a je klid. Mogul mám 5 L za 600 kš plnou syntetiku + filtr :)



tak asi záleží na typu oleje paramo a mogul už je jedno to samý já používám paramo 10W 40 speed nebo tak nějak dal jsem za něj asi 900

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #24 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Studený klepe
no až se vrátím z alp uvidíme co s tím je, auto už stojí na nájezdech jen ten štědrej den mi tu automechaničinu trochu zkomplikoval. Jinak hezký svátky všem.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #25 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Studený klepe
takže včera jsem přijel z rakouska ale bylo už pozdě. ale dneska jsem zalehnul pod auto sundal vanu a koukám. Ve vaně piliny žádný a po rozebrání všech ojnic jsem z toho docela jalovej. Všehny vypadaj stejně a žádná nemá znatelnou vůli.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #26 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Studený klepe
takže na spodku jsem nic neobvyklého neoběvil. takže se pustím do vršku. zítra vrátím vanu a začnu dělat ventily.a potom pouze laborovat s olejema.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #27 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: Studený klepe

takže na spodku jsem nic neobvyklého neoběvil. takže se pustím do vršku. zítra vrátím vanu a začnu dělat ventily.a potom pouze laborovat s olejema.


no já jsem to nikdy nenašel navíc to dělá hrozně nepravidelně tobě to dělá pořád?

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #28 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Studený klepe

takže na spodku jsem nic neobvyklého neoběvil. takže se pustím do vršku. zítra vrátím vanu a začnu dělat ventily.a potom pouze laborovat s olejema.


no já jsem to nikdy nenašel navíc to dělá hrozně nepravidelně tobě to dělá pořád?


no zezačátku jsem to nepozoroval , ale postupně jsem si toho všímal víc a víc. uvidím co zítra uvidím (hezké slovní spojení) až rozdělám hlavu. Každopádně když o tom teď přemýšlím je docela možný že se to klepání začalo stupňovat po tom co jsem začal dolévat ten mogul. Předtím tam byl castrol magantec a jediný co jem pozoroval je že ho to žralo.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #29 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: Studený klepe
Mi to připadá jako ložisko na klice nebo spíš ojniční čep. Ale kdyžs to nenašel... tak jsem teda zvědavej, co uvidíš nahoře.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #30 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Studený klepe

takže na spodku jsem nic neobvyklého neoběvil. takže se pustím do vršku. zítra vrátím vanu a začnu dělat ventily.a potom pouze laborovat s olejema.


no já jsem to nikdy nenašel navíc to dělá hrozně nepravidelně tobě to dělá pořád?


no zezačátku jsem to nepozoroval , ale postupně jsem si toho všímal víc a víc. uvidím co zítra uvidím (hezké slovní spojení) až rozdělám hlavu. Každopádně když o tom teď přemýšlím je docela možný že se to klepání začalo stupňovat po tom co jsem začal dolévat ten mogul. Předtím tam byl castrol magantec a jediný co jem pozoroval je že ho to žralo.


Zbytečně to budeš rozebírat. Budě tě to stát spoustu peněz (hlavně těsnění), budeš muset vytahovat písty, rozebírat a vytahovat pístní čepy, a navíc budeš muset vyměnit pístní kroužky. Jakmile dáš staré a trochu je potočíš, nebudou už nikdy těsnit. To co klepe je určitě pístní čep (oko ojnice nahoře). Dej tam syntetiku+filtr. Syntetika je řídčí a proteče všude. Teď mám Mogul 5W40 a klepání přestalo. Castrol je stejný jako Valvoline. Ulpívá na stěnách válce a jde do spalování. Když ho tam neliješ od novoty, tak ten motor žere olej. I to už se mi stalo když jsem do motoru nalil Valvoline. Zase to vyřešil Mogul. No nestalose tojennám, ale znám spoustulidí se stejným problémem.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.531 sekund
Powered by Kunena fórum