Studený klepe
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pozdě , už mi zbývá puze povolit hlavu. obě vačky už jsou dole, a teď pozor obě vačky mám výfukové 8O. zjistil jsem to když jsem sundal regulátor tlaku paliva jak je na sací vačce. konec vačky je obroušen aby se vešel, ale jasně jsou tam vidět 2 Zářezy které otáčejí rozdělovačem. Okamžitě jsem běžel do garáže a koukám na druhou hlavu tam je sací vačka správná a oni jsou opravdu stejný obě.
no ta vačka může bejt klidně sací - oni totiž občas italové dělali co chtěli a např na lanciích bal rozdělovač na sací vačce, u fiatu na výfukový..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak začal jsem stavět novou hlavu a hodily by se nějaký rady na co dát pozor, jak správně zabrousit ventily, jak nastavit vůli a čím zamáčknout zdvyhátko abych moh vyměnit podloužku.Samozřejmě to průběžně konzultuji s chytrou knihou ale chtěl bych nějaký fígle jak si usnadnit práci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Při ohledání té staré na mě koukaly 2 býlé výfukové ventily (další 2 byly stejně černě očouzený jako všechny sací). tak jsem je vyndal a myslím že tam byl kámen ůrazu. Bohužel nevím jak to vypadá když je ventil podpálenej, ale myslím ten jeden byl a hned jak se dostanu k foťáku hodím foto.
Tak začal jsem stavět novou hlavu a hodily by se nějaký rady na co dát pozor, jak správně zabrousit ventily, jak nastavit vůli a čím zamáčknout zdvyhátko abych moh vyměnit podloužku.Samozřejmě to průběžně konzultuji s chytrou knihou ale chtěl bych nějaký fígle jak si usnadnit práci.
No každopádně dávej pozor na zabroušení ventilů. Ta vybroušená plocha by měla bát široká kolem 1mm. Spíš ale více. Taky pro vymezení vůle dávej jen nové podložky, jinak ti odejde vačka. Už se mi to 2x stalo. Taky podložky by neměly být menší než nejtenčí co v prodejně seženeš. Hlavně nikam necpi tmel, v domkách vaček jsou všude olejové kanálky. Samozřejmě všechno dělej v co nejméně prašném prostředí aby se ti dovnitř nedostal prach a jiné nečistoty. Všechno se snaž dotahovat přiměřeně a hlavu raději momentovým klíčem ať správně dotáhneš šrouby hlavy. Být tebou, tak bych hned při jednom vyměnil těsnění dříků ventilů. Jestli jsem na něco zapomněl, kluci toho budou určitě vědět více a doplní to
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Při ohledání té staré na mě koukaly 2 býlé výfukové ventily (další 2 byly stejně černě očouzený jako všechny sací). tak jsem je vyndal a myslím že tam byl kámen ůrazu. Bohužel nevím jak to vypadá když je ventil podpálenej, ale myslím ten jeden byl a hned jak se dostanu k foťáku hodím foto.
Tak začal jsem stavět novou hlavu a hodily by se nějaký rady na co dát pozor, jak správně zabrousit ventily, jak nastavit vůli a čím zamáčknout zdvyhátko abych moh vyměnit podloužku.Samozřejmě to průběžně konzultuji s chytrou knihou ale chtěl bych nějaký fígle jak si usnadnit práci.
No každopádně dávej pozor na zabroušení ventilů. Ta vybroušená plocha by měla bát široká kolem 1mm. Spíš ale více. Taky pro vymezení vůle dávej jen nové podložky, jinak ti odejde vačka. Už se mi to 2x stalo. Taky podložky by neměly být menší než nejtenčí co v prodejně seženeš. Hlavně nikam necpi tmel, v domkách vaček jsou všude olejové kanálky. Samozřejmě všechno dělej v co nejméně prašném prostředí aby se ti dovnitř nedostal prach a jiné nečistoty. Všechno se snaž dotahovat přiměřeně a hlavu raději momentovým klíčem ať správně dotáhneš šrouby hlavy. Být tebou, tak bych hned při jednom vyměnil těsnění dříků ventilů. Jestli jsem na něco zapomněl, kluci toho budou určitě vědět více a doplní to
díky , samozřejmě těsnění půjde všude nový. Začínám na kompletně očesaný hlavě. Ty podložky ,chytrá kniha píše že můžu použít i starý pokud nejsou poškozený tak co teď ?
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Už jsem takhle zničil dvě vačky, a od té doby dávám raději nové. Podložka se vyběhá podle tvaru vačky, a ani to nepoznáš. Věř mi, stačí málo
Dával jsem starší podložky aby jsem měl vůli na setiny mm. Nové podložky seženeš pouze s přesností 0.05 mm (nejdou přesně seřídit ventily), kdežto originál se do motoru dávali s přesností na 0.01 mm Dají se přesně ventily seřídit). Proto jsem tahal starší podložky ze starých motorů.
Možná má někdo jiné zkušenosti, já mám takové
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.