auto škube a samovolně zhasíná motor

Více
16 roků 6 měsíců zpět #1 od rob1975
ahoj kluci. už nevím na jaké téma a diskusi se mám obrátit hledal jsem i starší příspěvky ale nic mi nepomohlo.tak k té mé závadě. mám 1.6 55 kw jednovačkovku r.v.94 a v poslední době se stává že auto normálně nastartuju ale po chvíli jízdy začně škubat ztratí chuť jít za plynem někdy musím i podřadit aby to nezhaslo a jakmile má auto provozní teplotu a příjíždím na červenou vyřadím vyskáčou budíky a motor zhasne a nejde natočit ani omylem, musim tak 15 min. počkat pak to někdy chytne ale po chvíli to udělá opět. měnil jsem palivový filtr, svíčky snímač otáček motoru zapalovací modul vzduch. filtr. Můžete mi někdo poradit mám fiaty rád mám doma jěště bravu ale někdy mám chuť to tipo zapálit :D díky všem!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 6 měsíců zpět #2 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: auto škube a samovolně zhasíná motor
Zdarec,mě to kdys dělal potenciometr to co tobě,po výměně je klid doposud.Možná ještě lambda sonda ale to bych kecal jestli ta má takový vliv tady na to.Ale zaměř se na ten poták a nebo možná ještě nějaké podtlakové hadičky.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #3 od rob1975
ahoj tak ten potenciometr mě taky napadnul ale vůbec netuším jak má vypadat zdravej a jak poškozenej nebo jak proměřit jeho správnou funkci

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #4 od Jenda
Tohle nebude potenciometr,říkáš,že studený to natočíš a běží normálně.Což by potík dělal to samé i za studena jak za tepla.Když ti to zhasíná při zahřátém motoru při vyřazení,znamená to,že dokud to jede na sytič,tak se otáčky držej a jak sytič automaticky vypne začne to dělat.Je to tak?

Nevím,jak je to dělané u téhle stříkačky,ale u 1.6 66KW u dvouvačky je na stříkačce šroubek,kterým se šteluje škrtící klapka a s ní i snímač škrtící klapky.Je to asi 4ka šroubek,mrkni na něj,jestli se ti nevyšrouboval vybracema.Pokud ano,tak ho o kousek,stačí o jednu otáčku zašroubuj.Tím se změní doraz škrtící klapky a zároven se nastaví jinač snímač klapky.Řidící jednotka dostane jiné hodnoty a mělo by to přestat dělat.Pokud máš dobrej přístup,tak to dělej při běžícím motoru,uslyšíš,že otáčky jdou nahoru.Šroubuj ho,dokud nebudou volnoběžné,850-1000 ot/min.Taky si potom vyzkoušej teplé starty,možná,že to bude chytat trochu hůře za studena.Za tepla by to mělo jít na drc.

Mě tohle dělala moje 1.6 DOHC,když sem dojížděl ke křižovatce a motor byl teplej,tak jak sem vyřadil tak motor neudržel otáčky a zdechlo to,taky to cukalo při rozjezdu.

PS: ještě než uděláš tuto úpravu,mrkni se na předstih,jestli se ti nehnul.I on by tohle mohl dělat.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #5 od rob1975
nevím zda se ta závada stane při vypnutí sytiče na ten šroubek se podívám ale není ten předstih nastavenej napevno dá se vůbec regulovat?prostě studenej motor chytne hned po chvíli jízdy chci přidat plyn a začne to škubat ztráta tahu jakmile je horkej motor při vyřazení(a není to při každém dojezdu) motor zhasne a nejde znovu natočit,musím počkat až to zchladne

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #6 od Houba
o5 by to mohla být zapalovací cívka ale řikáš že máš novou tak asi nic ale zkusil bych to...

-> Tipo TDs /1.4b/ = nějaký dili na prodej
-> Tipo 2.0 8V /no pressure/ :P - výměna za G III.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #7 od Jenda
Jaká je spotřeba? nezvětšila se? nebo spotřeba oleje?

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #8 od rob1975
zapalovací modul jsem dal novej a dělá to pořád tak ti to asi nebude, olej to nežere to auto má odjeto 117000 km poctivejch(jezdí s ním manželka), nemůže to být třeba slabším tlakem paliva?mohl by to dělat regulátor tlaku paliva?dá se to nějak změřit?jediné co pozoruju je vyšší spotřeba paliva ale to je dano asi tím že když nechci aby to úplně zdechlo jedu s plynem na podlaze,jinak to auto pokud právě nestávkuje jede pěkně.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #9 od Vali
Mám starší model vstřikování, než máš ty - 90 rok 1,6 57 kW, taky mám problém s teplýma startama,respektive, když to chládne na cca 70°C zdechá to. Nezdechá mi to na volnoběh jako tobě na křižovatkách. Ale asi bych zkontroloval tak nějak preventivně a postupně vyřazoval. Čidlo teploty motoru - dle mě nebude, spíše problémy se studenýma startama a cukání.

Jinak regulátor tlaku paliva jsem měnil, respektive celou vstřikovačku - poznat to je, že auto má slabší výkon a dost lidí mi tvrdilo, že to tím může být, já ho měl špatnej, nicméně nebylo to ještě přesně ono. Jinak se dá zmeřit tlak paliva před klapkou co tam rve čerpadlo přes ten redučák.

Ale asi bych se nejvíce zaměřil na snímač otáček, já ho měřil tak, že ho vyndal píchl na multimetr ohříval fénem a čekal jestli při chládnutí nebude házet nekonečný odpor. Je to takové domácí měření no :cry: Cívka se doma moc změřit nedá bohužel, leda zkusit přehodit za jinou. Pak mě ještě napadá krokomotorek, ten má vliv na polohu klapky. A tak nějak na něj tak nejvíce sázím, tak musím sehnat na záměnu 100% funkční a uvidím.
Je tu bohužel hodně možností a těžko se to hledá, já sám už s tím bojuju přes rok a snad na to už brzy příjdu, bo už toho na výměnu opravdu moc není, vzhledem k tomu, že je měněnýho půl auta Tak držím palec :wink: :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #10 od rob1975
díky za odpověď. tak snímač otáček mám novej a dělá to pořád, zkusím ten tlak paliva,prolezl jsem celé auto zda není někde uvolněná hadička mám novej krokomotorek svíčky palivovej filtr vzduchovej filtr zapalovací modul diagnostika nic neodhalí akorát dám vždycky 300,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #11 od Vali
Já teď laboruju taky, jak na něco příjdu, dám určitě vědět. Momentálně jdu po krokomotorku, zdá se mi, že nepřestavuje za teplejčích hodnot motoru výchozí polohu klapky, ale možná je krokáč OK,ale nevím co ho řídí, dle informácí,co jsem dneska nastudoval, tak přímo řj. Jiank zkus vyměnit relé palivového čerpadla. Někdy se při určité teplotě může kousnout. Jak se to projeví, zameň to relé s relém lambda sondy, je hned vedle (alespoň u mě). Je to v motorovém prostoru na přepážce mezi motorem a kabinou pod černým plastem, ty to možná máš jinak. Mi už z toho taky doela hrabe, bo mám taky půl auta vyměného.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #12 od rob1975
díky mám ty relátka přesně jako ty tak to zítra zkusím a uvidíme ale kdyby mi nebylo toho auta líto prodat tak by šlo asi z domu.Jak píšeš půl auta rozebranýho a vyměněného a pořád nic to je vážně na krabici a to jsem u fiatu na něco zvyklej(měl jsem uno tipo,teď opět alfu 156,bravu),nejhorší je že nemám doma nic na proměřování a kluk co mi to kdysi na fiatech dělal je pryč a do fiatu to nedám už ano omylem aspoň teda u nás.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #13 od Vali
No stačí koupit multimetr za 150, já koupil a kolikrát už použil :lol: Hlavně pípák, když jem dělal elektriku a zkoušel, který kabely jsou OK a který ne. Tak pak informuj, já už to snad taky nějak pokořím tu Italskou mrchu :cry:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #14 od rob1975
díky pokusím se to sehnat a dám vědět.nejvíc mě štve,že skoro každej nadává na italy ale serou se na nich věci vyrobený v německu(bosch) a podobně :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 6 měsíců zpět #15 od stiglitz
Zase se budu opakovat, vzadu na motoru jsou dvě kostry, vedou k nim z kabiny vyhřátý kabely, dal jsem nový kabely, prostě jsem je nastavil a dal tam nový očka. Začni tou nejednodušší věcí.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.471 sekund
Powered by Kunena fórum