Stálé trable při opravách mého tipa

Více
16 roků 4 měsíců zpět #1 od Charles
Ahoj všem, tak se s vámi všemi chci podělit, jak jsme s Jendou měnili vačku na mém motoru. Vše šlo hladce, z dárce orgánů jsme sundali vačku i s domkem, očistili od mazutu (jelikož v tom motoru nebyl olej, ale černá lepkavá téměř netekoucí látka). No přehodili jsme to. A teď přišlo zpětné skládání, nasadili jsme rozvody, nasadili řemen od altíku, natáhli, zapojili potřebnou elektriku a já jsem se šel pokusit o start.
No startér točil jako divej a motor nenaskočil, po pár pokusech jsme poznali, že motor točí jako divej a nemá tlaky. Tak jsme začali hledat co, kde a proč! Benzín šel a všude smrděl, jiskru jsme ale neměli. No hledání bylo celkem rychlé, zapomněli jsme dát palec do rozdělovače :lol: Tak jsem šel na druhý pokus a zase nic :( No nezbylo nic jiného, než sundat zase vše co jsme zadělali.
No polaborovali jsme s rozvodovýma kolama a vačkama, že nám to sedí na rysky a jsou opravdu vačky stejné. Nebudu to dále rozvádět, co vše se dělo :roll: No nakonec jsme zjistili, že nám nesedí klika k vačkám a tlakuje to do výfuku dřív, než se zavřou ventily. Tak se počalo hledat spodní ryska a jelikož tam není vidět, museli jsme hledat jiné řešení. Já jsem říkal, že když jsou vačky na ryskách, tak první píst musí být v horní úvrati. Ale nebyli jsme si jistí! Nedalo se svítit a rozebrali jsme i motor Jendy, mrkli jsme se na polohu vaček, když jsou na ryskách. A hlavně jsme zjistili, že první píst je v horní úvrati.
No takže jsme to nastavili a bez jakéhokoliv zadělávání jsem šel startovat......Tipo chytlo na drcnutí! a úsměvy na našich tvářích byly vidět na dálku :D Takže jsme to vše zadělali a ve dvě ráno jsme si šli spokojeně lehnout :) DALŠÍ VÝVOJ UKÁŽE ČAS! Ale tady je další krásnej příklad, jak chybí na motoru možnost zaaretování, aby nedošlo k nějakému nežádoucímu otočení!

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #2 od Jenda
Ano,zřejmě,jak sem nasazoval řemen na horní oz. kola,tak sem musel hnout s klikou.Když už sme na vačkách nic nenašli,rozhodl sem se cca v půlnoční hodinu rozhodit motor u mého auta.Sice se říká,že ryska je i na klice,ale nikde se už neříká,ke které části bloku motoru musí lícovat.
Rysku sem na Chárlesovím tipu našel,ale kam s ní?.

Vzpoměl sem si na větu,že píst pro nastavení hořejšku musí být v horní úvrati.Nastavili sme kliku,píst do horní úvrati na prvním válci,pro jistotu sme se šli podívat na můj fungující motor,vyndali sme u mě svíci na prvním válci a strčeným šroubovákem místo svíce sme zjistili,kde se píst nachází.

Když je píst v horní úvrati,musej sedět značky na hořejších ozubených kolech. U mě to tak sedělo,pro 100% jistotu sme se podívali v jakých polohách mám vačky.Po nastavení vaček i u Chárlese se motor rozběhl na drc v 1 hodinu raní. No nečekal sem,že i takto jednoduchá oprava s laborací ventilovejch vůlí se protáhne na tak dlouho. :lol:

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #3 od Ram512
Krásné hoši ja musím taky sundat váčku a vyměnit těsnění moc semi do toho nece :(

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #4 od jirkaR
no a jak to jede ? :wink:

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #5 od Charles

Krásné hoši ja musím taky sundat váčku a vyměnit těsnění moc semi do toho nece :(


ale počítej s tim, že jak vyměníš těsnění máš rozhozenou vůli ventilů a budeš to muset ještě několikrát rozebrat, abys to vychytal :?

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #6 od Charles

no a jak to jede ? :wink:


No to nevím, zdá se mi že lépe, ale to se pozná dneska, až pojedu domů...nejvíc mi ale leze na nervy díra co mám ve výfuku, dělá to hroznej kravál :( mrcha se udělala cestou sem a zdá se mi, že to je horší a horší :evil:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #7 od Ram512

Krásné hoši ja musím taky sundat váčku a vyměnit těsnění moc semi do toho nece :(


ale počítej s tim, že jak vyměníš těsnění máš rozhozenou vůli ventilů a budeš to muset ještě několikrát rozebrat, abys to vychytal :?

No tak to mi neříkej ani ze srandy mám strach stoho jak to pujde složit :(

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #8 od TooM-As
:lol: :lol: klucí , vy jste mi koukámci , máte se ještě co učit . Ale co já taky neumim nic a řádnej učenej z nebe nespad.

sundát všechny řemenice na klice až na rozvodovou , na té je značka , míří přesně nahoru kde je druhá ryska hned na oil. čerpadle. Radši to ještě zkontrolujde ať to neni skočený o zub.

čest soudruzi :D

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #9 od Tomas-Oaza
no jo kdyby meli k tomu VIVID WORKSHOP tak tam ej to nakresleny jak maji byt rysky

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #10 od Charles

no jo kdyby meli k tomu VIVID WORKSHOP


Znaš to: Kdyby byly.......atd. No auto jede, tak jsem spokojenej...neprská to ani nic jinýho to nedělá, asi to bude vše v cajku :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #11 od Tomas-Oaza
to jo to je jasny, ale zase je stesti ze se to nepotkalo kdyz to nebylo nastaveny jak melo.byla by to skoda

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #12 od petr1978
Jak říkal Toom, ryska je na čerpadle oleje. Taky bych zkontroloval vůle ventilů, jsou nejspíš budou špatně po výměně celé vačky z jinéhé auta. Jde hlavně o tloušťku těsnění pod domkem a jinak zabouchané venily v hlavě.
Ale super pokus :D

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #13 od Charles

Jak říkal Toom, ryska je na čerpadle oleje. Taky bych zkontroloval vůle ventilů, jsou nejspíš budou špatně po výměně celé vačky z jinéhé auta. Jde hlavně o tloušťku těsnění pod domkem a jinak zabouchané venily v hlavě.
Ale super pokus :D


No to jsme všechno zkontrolovali, vůle jsme meřili a dodělali....dnes jsem auto zase poslouchal a výfukové ventily jsou jako nové, ticho, ale za to sací, to je klapot až hrůza :evil:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #14 od Jenda
Ještě se zeptám na váš názor,dám příklad,výfuková vůle má být 0,50,naměřeno třeba 0,60 . Jakej je váš názor? nechat? pokud se jedná o 0,10 nebo koupit podložku abych dosáhl těch 0,50 ??? :idea:

Ptal sem se dost lidí a jejich názor byl nechat,že je to pořád zanedbatelné.

I když můj názor je,že čím blíže k přesné toleranci,tím lépe seřízené vůle a lepší chot motoru.

Váš názor? :wink:

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 4 měsíců zpět #15 od jirkaR

Ještě se zeptám na váš názor,dám příklad,výfuková vůle má být 0,50,naměřeno třeba 0,60 . Jakej je váš názor? nechat? pokud se jedná o 0,10 nebo koupit podložku abych dosáhl těch 0,50 ??? :idea:

Ptal sem se dost lidí a jejich názor byl nechat,že je to pořád zanedbatelné.

I když můj názor je,že čím blíže k přesné toleranci,tím lépe seřízené vůle a lepší chot motoru.

Váš názor? :wink:


no ve fiatu říkal taky nechat ale já bych to vyměnil protiže to pak skočí o 0,15 a je na prd takhle máš chvíli klid

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.592 sekund
Powered by Kunena fórum