typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 95
15 roků 10 měsíců zpět #1
od Pavel Jandák
typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu vytvořil uživatel Pavel Jandák
Lidi jak poznám jestli mám Mono-Jetronic nebo mono-motronic?Zase se zabývám čidlem teploty nasávaného vzduchu.Podle zde umístěného článku bych měl mít čidlo teploty nasávaného vzduchu vyvedeno na krajní kontakty(jsou umístěny v hnědý zásuvce nebo jak se to jmenuje) na prostředních kontaktech nenaměřim nic a nevim proč.Víte to někdo?problém je ten,že když je motor studenej,tak na krajních kontaktech naměřim okolo 3kiloohmů a když je teplej,tak okolo 5 kiloohmů.nemá se náhodou odpor s teplotou snižovat?Jaký termistor se hodí pro 1.4 i.e.Pro 1.6 jsem zde našel že by tam měl být 15k TER640 ale nevim jaký pro 1.4 i.e.Díky moc
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #2
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
ta hodnota 15k je pro motor 1.6 DOHC 66kW...u 1.6 OHC a 1.4 je myslím pouze 5k a je to motronic. Jinak je to na prvních dvou kontaktech na kraji, myslim vpravo, a měl bys právě naměřit těch 5kOhm, pokud mrzne, tak i o něco víc. Motor jak se ohřeje, tak odpor klesá, protože se jedná o NTC termistor
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 95
15 roků 10 měsíců zpět #3
od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
tak já už vážně nevim čemu tady mám věřit.Když se podívám na sekci články a tam na článek přeměření čidel u 1.4 i.e,tak bych měl mít vývody pro termistor na krajích a ty zase řikáš,že to jsou dva na kraji,na kterých nic nenaměřim.když řikáš,že odpor by měl s rostoucí teplotou klesat,tak nevim,proč u mě stoupá.existuje vůbec nějaká literatura,kde by to bylo napsáno?Neřikejte mi,že prostě není jasně daný jak to má být.Něco jako do 1.4 i.e. rok takový a takový se používal termistor takový a takový který má vývody na tenhle a tenhkle kontakt.při teplém motoru naměříte cca tolik a při studenym tolik a když ne tak je potřeba vyměnit a to se dělá takhle.Přece není možný,aby člověk,který si koupí fiata a neměl s nim žádnou zkušenost byl závislej na webových fórech a ptal se na každou blbost.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #4
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Jenže tohle není nikde v běžné literatuře uvedeno u žádného vozu. Tohle řešila diagnostika a případná výměna v servisu. Zde uvedené údaje jsou zjištěny měřením majitelů vozů zde na foru.
Jinak se podívej podle kabelů, kam na ten konektor ti jdou a na nich to měř. Pokud mě paměť neklame, jsou to dva bílé kabely od čidla teploty vzduchu. Pochybuju, že ho někdy někdo měnil a na 90% bude v háji, protože těch 200tkm vydrží málo co. To čidlo je součástí toho černýho klobouku na vstřikovacim ventilu a samostatně se už dneska koupit nedá (možná bys našel na vrakáči nějaké jiné na pokusy nebo dokonce funkční [o čemž silně pochybuju ]), takže bych to řešil asi takto:
1) změřit v rozsahu (mělo by mít asi 5kOhm [nebo trochu více] při 0°C a postupně se snižovat odpor s rostoucí teplotou)
2) případně zakoupit jiný termistor nebo více o různých hodnotách (otázka několika desítek Kč)
3) odstřihnout kabely vedoucí ke starému termistoru
4) odvrtat starý termistor a vypilovat drážku
5) naletovat nový termistor
6) termistor vložit do připaveného vyvrtaného otvoru, kabely vložit do drážky
7) celé to zalít dvousložkovým epoxidem a nechat vytvrdnout
nasadit a jezdit
Tohle bych asi udělal já s tím čidlem. Ale není to směrodatné, jen má rada do placu
Jinak pokud dáš termistor s nižším odporem, ak se bude pro řídící jednotku motor "dříve ohřívat" auto pojede kratší dobu na sytič, ale může docházet ke chcípání nebo nebo škubání. V případě vyššího odporu tomu bude naopak (pomalejší ohřívání a déle sytič) a dle mě bude i vyšší spotřeba o něco Každopádně ať už zvolíš jakýkoliv termistor, mělo by to pomoci k lepšímu chodu motoru a nižší spotřebě. Já se špatným čidlem jsem měl spotřebu 16litrů, svičky jako uhel a nejelo to, trabant by mě natrhnul prdel
Jinak se podívej podle kabelů, kam na ten konektor ti jdou a na nich to měř. Pokud mě paměť neklame, jsou to dva bílé kabely od čidla teploty vzduchu. Pochybuju, že ho někdy někdo měnil a na 90% bude v háji, protože těch 200tkm vydrží málo co. To čidlo je součástí toho černýho klobouku na vstřikovacim ventilu a samostatně se už dneska koupit nedá (možná bys našel na vrakáči nějaké jiné na pokusy nebo dokonce funkční [o čemž silně pochybuju ]), takže bych to řešil asi takto:
1) změřit v rozsahu (mělo by mít asi 5kOhm [nebo trochu více] při 0°C a postupně se snižovat odpor s rostoucí teplotou)
2) případně zakoupit jiný termistor nebo více o různých hodnotách (otázka několika desítek Kč)
3) odstřihnout kabely vedoucí ke starému termistoru
4) odvrtat starý termistor a vypilovat drážku
5) naletovat nový termistor
6) termistor vložit do připaveného vyvrtaného otvoru, kabely vložit do drážky
7) celé to zalít dvousložkovým epoxidem a nechat vytvrdnout
nasadit a jezdit
Tohle bych asi udělal já s tím čidlem. Ale není to směrodatné, jen má rada do placu
Jinak pokud dáš termistor s nižším odporem, ak se bude pro řídící jednotku motor "dříve ohřívat" auto pojede kratší dobu na sytič, ale může docházet ke chcípání nebo nebo škubání. V případě vyššího odporu tomu bude naopak (pomalejší ohřívání a déle sytič) a dle mě bude i vyšší spotřeba o něco Každopádně ať už zvolíš jakýkoliv termistor, mělo by to pomoci k lepšímu chodu motoru a nižší spotřebě. Já se špatným čidlem jsem měl spotřebu 16litrů, svičky jako uhel a nejelo to, trabant by mě natrhnul prdel
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 1349
15 roků 10 měsíců zpět #5
od michal_tipar
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
na obrázku jsou nakreslené dva kontakty na levé straně konektrou , já to mám tuším zapojené na krajních kontaktech (levý a pravý) vnitřní jsou do cívky. hodnoty odpovídají grafu
na dvouvačce to může být trochu posunuté ale průběh je stejný.
termistoru sou mrchy můžou se chovat "jako že fungují" a přitom nedávají správnou hodnotu ale jen ve velice úzkém rozmezí teplot. Naposledy mě takhle zlobilo čidlo teploty vody (stejný systém jako tohle) při 50-60°C motor bláznil a lítal do otáček (5000 na volnoběh) a jen proto, že čidlo dávalo chybné údaje, výměna čidla to vyřešila...
na dvouvačce to může být trochu posunuté ale průběh je stejný.
termistoru sou mrchy můžou se chovat "jako že fungují" a přitom nedávají správnou hodnotu ale jen ve velice úzkém rozmezí teplot. Naposledy mě takhle zlobilo čidlo teploty vody (stejný systém jako tohle) při 50-60°C motor bláznil a lítal do otáček (5000 na volnoběh) a jen proto, že čidlo dávalo chybné údaje, výměna čidla to vyřešila...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #6
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Tak mi to nedalo a taky přihodím trochu do placu. Není pravda, že u každého Fiatu je to jinak, pokud teda zrovna klucu italský neměli svůj den.
Co se týče tohoto čidla, tak jak již psal michal_tipar kontakty na termistor u tohoto čidla jsou ty krajní, vnitřní jsou pro kontakty cívky vedoucí na vstřik, proto jsi na nich také nic nenaměřil. Jediné co bys mohl naměřit je napětí pokud bys měřil proti kostře a budeš mít klíčky v zapalování ovšem z opačného směru že, nikoli na konektorech v té hnědé kostce, ale právě v tom protikusu. Jinak by tam měl být měřitelný právě odpor té cívky vstřiku,ale budou to dosti malé hodnoty. Pokud vůbec měřitelné.
V článku tady a v literatuře (literatura k tomu je, kniha jak na to a dokonce si ji zde můžeš stáhnout) je to také popsáno chybně a to, že jsou to krajní kontakty.
Oprava jako taková se řeší výměnou celého toho kloboučku, nicméně tento díl k sehnání není jako nový, tak to tady chytré hlavy vymysleli, jak s tím vykejvat. Já tento problém řešil taky na mé 1,6 a to tak, že jsem za kilo koupil na vrakáči a zmeřil si ho tam ohmmetrem a měl jsem prostě štěstí.
Nicméně doporučuji vždy kontrolovat v celém rozsahu a to tak, že čidlo vyndat z auta, připojit na něj ohmetr, tedy ještě jednou - na krajní kontakty a zahřívat fénem teplým vzduchem, odpor musí klesat dle teplotní závislosti viz. výše , já se dostal až na nějakých 180 ohm. Když jsem to dal do mrazáku, tak jsem se dostal na nějakých skoro 5 kohm. Takto máš jistotu, že je čidlo OK.
Co se týče tohoto čidla, tak jak již psal michal_tipar kontakty na termistor u tohoto čidla jsou ty krajní, vnitřní jsou pro kontakty cívky vedoucí na vstřik, proto jsi na nich také nic nenaměřil. Jediné co bys mohl naměřit je napětí pokud bys měřil proti kostře a budeš mít klíčky v zapalování ovšem z opačného směru že, nikoli na konektorech v té hnědé kostce, ale právě v tom protikusu. Jinak by tam měl být měřitelný právě odpor té cívky vstřiku,ale budou to dosti malé hodnoty. Pokud vůbec měřitelné.
V článku tady a v literatuře (literatura k tomu je, kniha jak na to a dokonce si ji zde můžeš stáhnout) je to také popsáno chybně a to, že jsou to krajní kontakty.
Oprava jako taková se řeší výměnou celého toho kloboučku, nicméně tento díl k sehnání není jako nový, tak to tady chytré hlavy vymysleli, jak s tím vykejvat. Já tento problém řešil taky na mé 1,6 a to tak, že jsem za kilo koupil na vrakáči a zmeřil si ho tam ohmmetrem a měl jsem prostě štěstí.
Nicméně doporučuji vždy kontrolovat v celém rozsahu a to tak, že čidlo vyndat z auta, připojit na něj ohmetr, tedy ještě jednou - na krajní kontakty a zahřívat fénem teplým vzduchem, odpor musí klesat dle teplotní závislosti viz. výše , já se dostal až na nějakých 180 ohm. Když jsem to dal do mrazáku, tak jsem se dostal na nějakých skoro 5 kohm. Takto máš jistotu, že je čidlo OK.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 95
15 roků 10 měsíců zpět #7
od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
ok,díky za rady.Konečně něco na čem se dá stavět.Jak koukám na ty grafy,tak bych měl koupit nějaký termistor NTC aspoň 15000 ohmů by mohlo stačit.máte nějaký doporučení nebo ten termistor 15k TER640 bude stačit?Sundám airbox a v tom plastovym kloboučku je schovanej termistor,který vyměnim.Je v tom nějaká záludnost nebo na co bych měl dát pozor?Nerad bych udělal něco se vstřikováním nebo tak něco.Díky moc
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #8
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Nejdřív proměř ten svůj termistor a pak jdi podle toho koupit novej, těch 15k se mi zdá pro 1.4 hodně moc, tam bude těch 5k. Hlavně to musí být NTC, kdyby ti dal PTC, bylo by to špatný, tam to je naopak s teplotou odpor roste.
Termistor uvidíš hned, je vpravo na tom kloboučku uprostřed takového obločku, který má asi usměrňovat tok vzduchu kolem čidla nebo co. drží myslím na dvou torxových šroubcích. Na tom není co pokazit. Ale nejprve to proměř, sundej airbox a koukni podle kabelů na jaké konektory to jde
Termistor uvidíš hned, je vpravo na tom kloboučku uprostřed takového obločku, který má asi usměrňovat tok vzduchu kolem čidla nebo co. drží myslím na dvou torxových šroubcích. Na tom není co pokazit. Ale nejprve to proměř, sundej airbox a koukni podle kabelů na jaké konektory to jde
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 95
15 roků 10 měsíců zpět #9
od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
no nejsem si jistej,jestli to proměřování bude mít cenu,protože když v zimě naměřim menší hodnotu než za tepla,tak asi bude špatnej,ale můžu to zkusit.A čemu by vadila vysoká hodnota termistoru?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #10
od Charles
To jsem ti popisoval výše. Prostě si bude řj myslet, že je motor podstatně studenější než je pravda, pojede dlouho na sytič a bude víc žrát
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
A čemu by vadila vysoká hodnota termistoru?
To jsem ti popisoval výše. Prostě si bude řj myslet, že je motor podstatně studenější než je pravda, pojede dlouho na sytič a bude víc žrát
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #11
od zula
Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v
Odpověděl zula pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
NEBO TI POJEDE POŘÁD NA SITIČ,PROTOŽE BUDE MÍT POŘÁD HODNOTU STUDENÉHO VZDUCHU
Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #12
od Vali
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Odpověděl Vali pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Tak jak jsem psal už jednou, termistor bych asi moc neřešil ze dvou důvodů, když se jukneš na to, jak to vypadá ten klobouček, tak dát tam jinej, tak to bude docela fuška. Ty termistory dávali kluci na DOHC, kde to sehnat je opravdu problém, nicméně neříkám, že to nejde. Rozhodnutí je na tobě, já bych prvně zkusil zajet na vrakáč, tak koupil ten vrch vstřiku, mají toho moře, víc jak kilo bych jim nedal, ohmetrem na místě to změřil, než to prskl na auto proměřil s fénem a je.
Tady foto:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1356
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1359
Jinak vstřiku nic neuděláš, klobouček jde po sundání airboxu sundat po povolení jednoho thorxu nahoře a opatrně vyndat.
Mi se podařilo na vrakáči dokonce koupit čidlo, kde už je ten vrch toho plastu na klobouku oddělávací, pak se tam dá lépe dostat. Tak tedy konečné rozhodnutí řešení je na tobě. Ale pokud budeš měnit NTC, tak opravdu co nejblížší hodnoty.... Good luck
Tady foto:
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1356
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1359
Jinak vstřiku nic neuděláš, klobouček jde po sundání airboxu sundat po povolení jednoho thorxu nahoře a opatrně vyndat.
Mi se podařilo na vrakáči dokonce koupit čidlo, kde už je ten vrch toho plastu na klobouku oddělávací, pak se tam dá lépe dostat. Tak tedy konečné rozhodnutí řešení je na tobě. Ale pokud budeš měnit NTC, tak opravdu co nejblížší hodnoty.... Good luck
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 95
15 roků 10 měsíců zpět #13
od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Ještě se chci zeptat na jednu věc pro upřesnění.Píšete tady,že čidlo teploty vzduchu má vliv na sytič.Nemá na něj náhodou vliv čidlo teploty vody,protože to mám v pořádku a to jestli jede auto na sytič poznám podle chodu motoru.Rano když nastartuju,tak jasně slyšim zvýšené otáčky,ale jak se to ohřeje,tak se motor uklidní,ale určitě to čidlo teploty vzduchu bude mít taky vliv na sytič,jen si myslim,že ne tak velkej jako čidlo na teplotu vody.Jinak to čidlo na teplotu vzduchu.Myslí se tim teplota vzduchu v motorovym prostoru,nebo teplota nasávaného vzduchu z venku,protože pokud při stání naměřim 3kohmy a za jízdy 5kohmů,tak to bude tim,že za jízdy je vzduch studenější,samozřejmě za předpokladu,že to bere vzduch z venku.Díky
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 10 měsíců zpět #14
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Samozřejmě se jedná o "čidlo teploty nasávaného vzduchu" protože je na vstřikovacim ventilu, prochází kolem něj vzduch a ohřívá čidlo. Ten airbox má uvnitř klapku, která přepíná jestli motor saje teplý vzduchu od svodů a nebo normálně ten studenej za světlem. Je to aby se motor dříve ohřál. Mimo to saje to přes airbox ještě olejové páry od kliky.
Ale funkce té klapky v airboxu je mi neznámá, nepřišel jsem na to. Ale už jsem viděl několikrát, že tu klapku někdo vyndal.
Ale funkce té klapky v airboxu je mi neznámá, nepřišel jsem na to. Ale už jsem viděl několikrát, že tu klapku někdo vyndal.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 95
15 roků 10 měsíců zpět #15
od Pavel Jandák
Odpověděl Pavel Jandák pro téma Re: typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Takže uvedu příklad.Auto má studený motor a na čidle teploty vzduchu naměřim třeba 2400ohmů.Okolní teplota je -15 stupňů.Potom s autem vyjedu a po 50km,kdy je motor ohřáty,naměřim hodnotu třeba 4200ohmů,protože za jízdy je vzduch studenější a tudíž se musí odpor zvyšovat,potom ale nechápu činnost toho čidla.Myslel jsem,že to porovnává vzduch v motorovym prostoru,kde by to čidlo poznalo,že už je motor teplý a tudíž by nebyla směs tak bohatá,ale pokud to bere vzch z venku,tak ten bude za jízdy vzdy studenější a kort teď v zimě.Prostě když s autem nepojedu tak to bude mít chudší směs než za jízdy,protože odpor čidla se zvedne vlivem proudění ještě studenějšího vzduchu za jízdy.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.534 sekund