typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu
Tempra 1.6i 57kW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takže prvně k tvému měření s fénem, nejde o to, že se dostaneš na danou hodnotu (v tvém případě 350 ohm) jde o to, že to dáš do mrazáku, kde je dejme tomu -18°C, změříš to a odpor by měl být dosti velkej (podle toho grafu závislosti řádově kohmy) ale co sleduješ především, že se se zahříváním mění odpor a to tak, že hodně rychle, odezva na změnu ohmů musí být v řádu sekund a jde stále dolů, tak jak zahříváš nějakou dobu, tak se dostaneš,až na nějakou hodnotu nízkou - pouze stovky ohmů, dejme tomu těch 350 ohmů o tebe. Ale cílem tohoto měření je ještě jedna věc a to sledovat, jestli v celém tvém testu nedojde k jevu, že ti ohmmetr ukáže nekonečnou hodnotu odporu, to by znamenalo, že při dané teplotě prostě čidlo nefunguje, nebo mi se to projevovalo tak, že teplota hezky rostla a odpor klesal, ale od určité chvíle-teploty to začalo skákat ten odpor a naopak začal růst a to je anomálie, ke které tento amatérský test má vést, respektive má ho vyloučit. Pokud se tedy u čidla neprojeví výše popsané a odpor klesá dle křivky mělo by být v pořádku.
Teď k samotné funkci čidla a vlivu na sytič -na sytič má vliv krokomotorek a potenciometr, který snímá úhel klapky, ale však až sekundárně, podle hodnot, které dostane od řj. Řj tyto potřebné hodnoty dávají, jak bylo řečeno čidlo vody (teploty motoru) a částečně čidlo teploty nasávaného vzduchu. Je těžké to navzájem oddělit, protože je to navzájem spojené a dává to jako celek tento el. sytič. Dalo by se říct, že toto čidlo spolu s dalšími věcmi jaksi supluje váhu vzduchu, která v našich systémech jaksi není (můj názor, je možné že se mýlím).
Každopádně vím, že čidlo vzduchu má velký vliv na výkon a také na spotřebu. Na základě hodnot od tohoto čidla řj prodlužuje či zkracuje délku vstřiku. Tudíž, pokud je auto studené, tak velký odpor, tak jde více benzínu, také jakási funkce sytiče. Pokud je čidlo špatné zcela, tak řj nahrazuje fixní hodnotou a auto je nemastné neslané a odezva na plyn také nic moc. Ano pravda je, že by se zdálo, že teplota vzduchu je stejná ať stojíš či jedeš v tom se zhodneme, ale pokud se podíváš na umístění toho čidla, tak je přímo nad klapkou, takže na teplotu pod tím čidlem má vlil že ti pod čidlem "hoří" tzn. teplý vzduch jde nahoru, a také celé osazení je hodně horké, takže to nezávisí jen na teplotě proudícího vzduchu dovnitř. Takže to chápu tak, že na základě toho, kolik vzduchu, jak moc šlápneš na plyn a natočí se klapka, jaká je teplota vzduchu, tak se vše kombinuje a v důsledku vyhodnocuje. Takže prostě nejde jednoduše sepoarovat jeden díl a říct, že se domníváš, že by se to chovalo tak či onak.
Jen taková perlička závěrem, když jsme auto dovezl, jelo jak drak,ale žralo jak tank-postupně jsem měnil vše včetně komplet osazení vstřiku, nicméně spotřeba šla trochu dolů, ale auto nejelo. Poslední věc, kterou jsem odstranil, bylo toto čidlo vzduchu a spotřeba ještě klesla,ale hlavně auto bylo aspoň o 20% živější. Sorry za slohovku, třeba aspoň něco v tom k něčemu bude
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prostě tohle čidlo má na složení směsi zásadní vliv a co jde do válců rozhoduje o tom, jak auto pojede.
Jinak u mě to čidlo je umístěno v sacích parohách, které jsou vyhřívány vodou z hlavy a jak tam proudí směs do válců, ohřeje se a následně jde přes čidlo ... to pošle hodnoty řj a další info pošle lambda, podle těch hodnot se následně upravuje doba vstřiku
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No tak panové asi čidel je víc druhů mám doma 2 na jednom sou kontakty uplně jinak než na 2. Na 1 čidle je zapojeno čidlo na krajních na 2 čidle je zapojeno na 2 vedle sebe když ho namontuju do auta tak auto nejede přehodil sem na čidle draty a auto jede takže jak jeto možné?
Já mám pocit, že 1.4 a 1.6 má jinak právě ty kontakty, takže je možné, že máš to druhé čidlo z 1.6....proto teď s Max-elem chceme dotáhnout do konce ten projekt, aby tohle bylo jasně dané a nebyly pak zbytečný dohady
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Přesně tak to čidlo je vytahnuté z 1.6No tak panové asi čidel je víc druhů mám doma 2 na jednom sou kontakty uplně jinak než na 2. Na 1 čidle je zapojeno čidlo na krajních na 2 čidle je zapojeno na 2 vedle sebe když ho namontuju do auta tak auto nejede přehodil sem na čidle draty a auto jede takže jak jeto možné?
Já mám pocit, že 1.4 a 1.6 má jinak právě ty kontakty, takže je možné, že máš to druhé čidlo z 1.6....proto teď s Max-elem chceme dotáhnout do konce ten projekt, aby tohle bylo jasně dané a nebyly pak zbytečný dohady
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pokud jsi to testoval na autě, neva, ale lépe vyndat a jak jsem popsisoval celou procedůru, mrazák, ven a ohřívat a vícekrát a sledovat to pak i při samovolném chládnutí. Jinak schématická fotka, jak vypadá to tělo vstřikovcí jednotky:
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=1363
Ještě v reálu
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=1788
Povolíš jeden ten thorx na tom kloboučku, je na té druhé fotce vidět, sice málo ale je, nepamatuju si ale mylsím si, že je třeba sundat i ten kovový nosič na šroub, to co je nad tím vidět, drží na dvou šroubech nebo třech teď nevím. Pak jen ten klobouček opatrně nadzvedneš od těla klapky šroubováčkem , jde to, je to tam jen namáčklé, práve tam dosedají dva kontakty na cívku, což je zase hezky vidět na obr. 1.
No to s těma kontaktama je pro mě novinka No ale je to možné, já u 1,6 to mám takto. Pokud jsou kontakty jinak u 1.4 je jasné, že to nejede, protože není napájená ta cívka vstřiku. Potom tedy nechápu, jak může 1,6 jet s osazením z 1,4 na původním svazkovém kabelu. Nebo jsou fakt ti taloši takoví hov...da A perou to dle nálady...
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Lambda má vliv na spotřebu taky, jak jsi psal, ale ta čidla mají větší vliv. Ale na chod motoru určitě lambda vliv má. Její odezvu bohužel doma sám nezměříš, to chce osciloskop. Ale pokud je KO, je lkepší pořídit novou, univerzálka se dá sehnat za 1100.
o se týče těch vrakáčů, tak to bude muset někdo místní,ale on někdo poradí..nebo zkus strejdu googla
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Pavel Jandák
- Autor tématu
- Offline
- Příspěvky: 95
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.