typ vstřikování+čidlo nasávaného vzduchu

Více
15 roků 10 měsíců zpět #16 od lacc
Ja som na Tempre 1.6 vymenil celé vstrekovanie aj s tým klobúčikom s čidlom a aj vrátane snímača polohy plynového pedála z Una 1.4 a funguje to OK. Spotreba, voľnobeh všetko OK.

Tempra 1.6i 57kW 1992

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #17 od Pavel Jandák
tak jsem dneska vzal fén a zkusil jsem ohřívat ten termistor a při foukání jsem se dostal na hodnotu kolem 350ohmů.Před foukáním jsem naměřil okolo 7000ohmů,takže co vy na to?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #18 od Vali
Tak ještě jednou: předem upozorňuji, že se můžu mýlit, jde o můj dojem a něco málo co o tom vím.

Takže prvně k tvému měření s fénem, nejde o to, že se dostaneš na danou hodnotu (v tvém případě 350 ohm) jde o to, že to dáš do mrazáku, kde je dejme tomu -18°C, změříš to a odpor by měl být dosti velkej (podle toho grafu závislosti řádově kohmy) ale co sleduješ především, že se se zahříváním mění odpor a to tak, že hodně rychle, odezva na změnu ohmů musí být v řádu sekund a jde stále dolů, tak jak zahříváš nějakou dobu, tak se dostaneš,až na nějakou hodnotu nízkou - pouze stovky ohmů, dejme tomu těch 350 ohmů o tebe. Ale cílem tohoto měření je ještě jedna věc a to sledovat, jestli v celém tvém testu nedojde k jevu, že ti ohmmetr ukáže nekonečnou hodnotu odporu, to by znamenalo, že při dané teplotě prostě čidlo nefunguje, nebo mi se to projevovalo tak, že teplota hezky rostla a odpor klesal, ale od určité chvíle-teploty to začalo skákat ten odpor a naopak začal růst a to je anomálie, ke které tento amatérský test má vést, respektive má ho vyloučit. Pokud se tedy u čidla neprojeví výše popsané a odpor klesá dle křivky mělo by být v pořádku.

Teď k samotné funkci čidla a vlivu na sytič -na sytič má vliv krokomotorek a potenciometr, který snímá úhel klapky, ale však až sekundárně, podle hodnot, které dostane od řj. Řj tyto potřebné hodnoty dávají, jak bylo řečeno čidlo vody (teploty motoru) a částečně čidlo teploty nasávaného vzduchu. Je těžké to navzájem oddělit, protože je to navzájem spojené a dává to jako celek tento el. sytič. Dalo by se říct, že toto čidlo spolu s dalšími věcmi jaksi supluje váhu vzduchu, která v našich systémech jaksi není (můj názor, je možné že se mýlím).

Každopádně vím, že čidlo vzduchu má velký vliv na výkon a také na spotřebu. Na základě hodnot od tohoto čidla řj prodlužuje či zkracuje délku vstřiku. Tudíž, pokud je auto studené, tak velký odpor, tak jde více benzínu, také jakási funkce sytiče. Pokud je čidlo špatné zcela, tak řj nahrazuje fixní hodnotou a auto je nemastné neslané a odezva na plyn také nic moc. Ano pravda je, že by se zdálo, že teplota vzduchu je stejná ať stojíš či jedeš v tom se zhodneme, ale pokud se podíváš na umístění toho čidla, tak je přímo nad klapkou, takže na teplotu pod tím čidlem má vlil že ti pod čidlem "hoří" tzn. teplý vzduch jde nahoru, a také celé osazení je hodně horké, takže to nezávisí jen na teplotě proudícího vzduchu dovnitř. Takže to chápu tak, že na základě toho, kolik vzduchu, jak moc šlápneš na plyn a natočí se klapka, jaká je teplota vzduchu, tak se vše kombinuje a v důsledku vyhodnocuje. Takže prostě nejde jednoduše sepoarovat jeden díl a říct, že se domníváš, že by se to chovalo tak či onak.

Jen taková perlička závěrem, když jsme auto dovezl, jelo jak drak,ale žralo jak tank-postupně jsem měnil vše včetně komplet osazení vstřiku, nicméně spotřeba šla trochu dolů, ale auto nejelo. Poslední věc, kterou jsem odstranil, bylo toto čidlo vzduchu a spotřeba ještě klesla,ale hlavně auto bylo aspoň o 20% živější. Sorry za slohovku, třeba aspoň něco v tom k něčemu bude :lol:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #19 od Ram512
No tak panové asi čidel je víc druhů mám doma 2 na jednom sou kontakty uplně jinak než na 2. Na 1 čidle je zapojeno čidlo na krajních na 2 čidle je zapojeno na 2 vedle sebe když ho namontuju do auta tak auto nejede přehodil sem na čidle draty a auto jede takže jak jeto možné?

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #20 od Charles
S tím posledním odstavcem, co napsal Vali plně souhlasí a ztotožňuji se s tím úplně. Taky jsem dělal testy, měnil čidla, dal jsem novou lambdu atd. ale nic z toho nepomohlo a spotřeba byla vysoko. Nejřív 16litrů na sto a po výměně lambdy to kleslo na 13-14litrů. Ale auto nejelo, škytalo a aby byla nějaká akcelerace, tak jsem musel mít pořád pedál na podlaze. Předjíždění bylo dost problém a musel jsem mít hodně dopředu rozhled, kopce jsem s problémy vyjel na 3ku, spíš jsem musel dávat dvojku a držet otáčky :?
Prostě tohle čidlo má na složení směsi zásadní vliv a co jde do válců rozhoduje o tom, jak auto pojede.

Jinak u mě to čidlo je umístěno v sacích parohách, které jsou vyhřívány vodou z hlavy a jak tam proudí směs do válců, ohřeje se a následně jde přes čidlo ... to pošle hodnoty řj a další info pošle lambda, podle těch hodnot se následně upravuje doba vstřiku ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #21 od Charles

No tak panové asi čidel je víc druhů mám doma 2 na jednom sou kontakty uplně jinak než na 2. Na 1 čidle je zapojeno čidlo na krajních na 2 čidle je zapojeno na 2 vedle sebe když ho namontuju do auta tak auto nejede přehodil sem na čidle draty a auto jede takže jak jeto možné?


Já mám pocit, že 1.4 a 1.6 má jinak právě ty kontakty, takže je možné, že máš to druhé čidlo z 1.6....proto teď s Max-elem chceme dotáhnout do konce ten projekt, aby tohle bylo jasně dané a nebyly pak zbytečný dohady ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #22 od Ram512

No tak panové asi čidel je víc druhů mám doma 2 na jednom sou kontakty uplně jinak než na 2. Na 1 čidle je zapojeno čidlo na krajních na 2 čidle je zapojeno na 2 vedle sebe když ho namontuju do auta tak auto nejede přehodil sem na čidle draty a auto jede takže jak jeto možné?


Já mám pocit, že 1.4 a 1.6 má jinak právě ty kontakty, takže je možné, že máš to druhé čidlo z 1.6....proto teď s Max-elem chceme dotáhnout do konce ten projekt, aby tohle bylo jasně dané a nebyly pak zbytečný dohady ;)

Přesně tak to čidlo je vytahnuté z 1.6

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #23 od Pavel Jandák
Vali díky za objasnění některých věcí.Jinak ten klobouček s tim čidlem bych rád sundal,ale nevím jak,takže pokud mi někdo poradíte,tak budu rád,ael myslím si,že je to zbytečný,když je teď takový mrazák vlastně venku :-).Jinak když jsem to čidlo ohříval,tak teplota klesala celkem rychle po cca 5-6 ohmech a to samé pak když jsem přestal foukat,tak zase rostla po 5-6 ohmech.Při tom klesání odporu jsem si všiml ale jedné věci.dám příklad.Hodnota klesala asi tak:858-852-853-854-851-846 atd.Někdy se prostě při poklesu z ničeho nic o 2-3 ohmy zvedla a zase klesala.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #24 od Vali
Teď v tom mám trošku zmatek, čidlo jsi ohříval na autě??? Nebo mě nějak mate, že ti klobouček nejde vyndat. Ať to máme nějak ztotožněné.

Pokud jsi to testoval na autě, neva, ale lépe vyndat a jak jsem popsisoval celou procedůru, mrazák, ven a ohřívat a vícekrát a sledovat to pak i při samovolném chládnutí. Jinak schématická fotka, jak vypadá to tělo vstřikovcí jednotky:
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=1363
Ještě v reálu
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=1788

Povolíš jeden ten thorx na tom kloboučku, je na té druhé fotce vidět, sice málo ale je, nepamatuju si ale mylsím si, že je třeba sundat i ten kovový nosič na šroub, to co je nad tím vidět, drží na dvou šroubech nebo třech teď nevím. Pak jen ten klobouček opatrně nadzvedneš od těla klapky šroubováčkem , jde to, je to tam jen namáčklé, práve tam dosedají dva kontakty na cívku, což je zase hezky vidět na obr. 1.

No to s těma kontaktama je pro mě novinka :lol: No ale je to možné, já u 1,6 to mám takto. Pokud jsou kontakty jinak u 1.4 je jasné, že to nejede, protože není napájená ta cívka vstřiku. Potom tedy nechápu, jak může 1,6 jet s osazením z 1,4 na původním svazkovém kabelu. Nebo jsou fakt ti taloši takoví hov...da :lol: :lol: :lol: A perou to dle nálady...

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #25 od Vali
k tomu tvému měření ještě: pokud to dojde do bodu stagnace jak jsi psal, tak si zapamatuj tu hodnotu, kdy to dělá, pokud se to opakuje, tak se na to místo zaměř,ale může to být také oddálením toho fénu, podmínky nejsou laboratorní víš jak :lol: :lol: Ale pokud by to začalo skákat o hodně, což bys poznal, začne to ukazovat opravdu kraviny, prostě zahříváš a ono si to začne ten odpor stoupat, tak je to špatně. Mimo jiní, ja ksji došel na to, že to čidlo by mělo být špatné????

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #26 od oBzB
K těm kontaktům - taloši si je rozhodně neměnili, jak se jim zachtělo, komplet vstřikování je bosch, stejný jako na jiných autech. Včetně kabeláže apod (proto jsou na vstřikování jiný svorky, než ve zbytku auta). Zapojení u 1.4 a 1.6 je stejný v případě, že mají oba jetronic, tj. 1.6ka je 57kW nebo 55kW 159.A3,048. Pokud se jedná o 55kW co se dával po faceliftu, tak tam je zapojení jiný, protože jde o motronic. V článku o proměření čidel co tu je je ten rozdíl tuším napsanej. Tam by se to zapojení shodovalo třeba s favoritem.

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #27 od Pavel Jandák
No Vali já nevim jestli je špatné,ale řešim proč mi to žere 10l na 100.Na plnou najezdim okolo 500km a to se mi zdá málo a už nevim,co by způsobovalo,že to žere.Lambda ta asi bude k.o.,ale to jsem tady čet,tak spotřeba klesne tak o půl litru.Auto se chová normálně,jenom když je ráno studený,tak se mu moc nechce v nízkých otáčkách a když se víc přidá plyn,tak jakoby trošku vystřelí dopředu,ale není to nic hroznýho a udělá to jenom jednou a někdy vůbec.Jinak to měření jsem provedl na autě.Ten klobouček sundám v pohodě,ale nevim jak ty 4 drátky oddělit od tý zásuvky nebo to jde vyndat i s tou zásuvkou?Provedl jsem zase měření a hodnota byla po ujetí cca 50km okolo 4200ohmů.Jen tak pro zajímavost kolik to ukazuje Vám na 1.4 i.e. a máte někdo možnost sehnat jinej klobouček někde na vrakáči nebo stačí napsat,jestli je nějaký v okolí Hradce Králové,Trutnova,protože jak jsem koukal,tak ten termistor je asi nevyměnitelnej,když je zalisovanej v tom kloboučku a jiná možnost mě nenapadá.Díky moc

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #28 od Vali
No klobouček jde sundat i s tím konektorem, jen opatrně, jsou tam dole dva "jazýčky", které je třeba odklonit a pak vysunut celý konektor. Když koukneš pod ten konektor, je to dobře vidět, jen bacha rádo se to láme. Ale dá se to, chce to jen trochu trpělivosti.
Lambda má vliv na spotřebu taky, jak jsi psal, ale ta čidla mají větší vliv. Ale na chod motoru určitě lambda vliv má. Její odezvu bohužel doma sám nezměříš, to chce osciloskop. Ale pokud je KO, je lkepší pořídit novou, univerzálka se dá sehnat za 1100.
o se týče těch vrakáčů, tak to bude muset někdo místní,ale on někdo poradí..nebo zkus strejdu googla :lol: :lol:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #29 od Pavel Jandák
lidi ještě se chci zeptat.Když budu měřit funkčnost lambda sondy,tak se to dělá na studenym nebo teplym motoru?Jakou univeverzální lambda sondu byste doporučili na 1.4 i.e. 51kw,r.v.93.Doporučte něco co třeba máte a jste s tim spokojeni.Díky moc

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 10 měsíců zpět #30 od Charles
na lambdě se měří napětí, ale stejně ji moc neproměříš bez osciloskopu, měřáky nemaj takovou reakční dobu, aby ti ukázaly aktuální hodnotu. jinak kup originál sondu, proč nějakej univerzál? originál je možná o 200Kč dražší, ale je určená přímo pro daný motor s tím vstřikováním

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.543 sekund
Powered by Kunena fórum