Radenie

Více
14 roků 5 měsíců zpět #1 od expo44
Radenie vytvořil uživatel expo44
Prosiim vas odbbornici napiste mi tu ako VEELMI zle je ked moj otec na 1,9tds tempre preraduje do 4ky v rychlosti 35km za hodinu , alebo na priklad ked ide 55 tak uz dava 5ku.....a to aj ked ide hore kopcom....je to nieco neskutocne sa na to pozerat ale on si mysli ze to robii dobre prosim napiste sem o tom rozumny clanok ako sa ma radit

TEMPRA 2.0 TDI, motor FIAT CROMA, nove turbo, ide ako diabol :P spotreba 5l

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #2 od Freedom
Odpověděl Freedom pro téma Re: Radenie
když bude řadit takhle pod otáčkama tak se mu bude špatně promazávat motor a mohl by se i zadřít, a je i větší spotřeba :wink:

Fiat Tipo 1.7D 88 v karoserii 2.0 z roku 92
Nyní Lancia Delta HPE 1.6 76kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #3 od Dave_Pv
Odpověděl Dave_Pv pro téma Re: Radenie
Podtáčení je fakt hrůza. Už jen když slyším, jak ten motor v těchto otáčkách vibruje a nechce se mu :-(

Je to každopádně špatně ;-) Alespoň trochu vytáčet :-)

Peugeot 206 GTI
Alfa romeo 146 1,9TD
Audi coupé quattro 2,3 20v
Fiat uno 45 fire

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 5 měsíců zpět #4 od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Radenie
Zbytečně zatěžuje motor. Dlouho pak trvá než se auto rozjede a je u toho neskutečná spotřeba. Auto musí jet lehce a ne se dusit při zařazené vyšší rychlosti.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #5 od gabisto
Odpověděl gabisto pro téma Re: Radenie
Asi mu treba vysvetlit, ze nizke otacky :arrow: koli "nizkej spotrebe" :arrow: neznamenaju, ze su prospesne pre auto... :wink:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #6 od Pumpa
Odpověděl Pumpa pro téma Re: Radenie
sem tam si aj ja tak jazdim ale to iba po meste aby som sa vyhol zbytocnemu podradovaniu .... ale ako pisu vsetci motor potom sa dusi a pokial da poriadne otacky tak nafta tecie prudom do motora... najrozumnejsie je pekne ho tlacit tak do 2500-2800 a preradovat vtedy je aj taky slusny zatah do sedacky lebo vtedy ide krutiaci moment na maximum podobny problem som tiez mal ked otec ide sem tam na aute som mu razne povedal nech ten motor nesetri ze to nieje FABIA 1.2HTP ktorej pri 60 000 odinde tesnenie pod palicou.

Fiat Tipo 1.9TD Gran Turismo 1991 @ Turbo 1.5BAR

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #7 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: Radenie
Je to bohužel špatný styl jízdy. Diesel sice obecně zvládá nižší otáčky, avšak tohle už je hrubé podtáčení motoru. Motor trpí, vibruje. Spotřeba rozhodně naroste - ke každému motoru existuje nějaká výkonnostní křivka společně s točivým momentem. Jízda v poli nejvyššího točivého momentu zajistí dobrý poměr výkonu/tahu auta ku spotřebě. A tohle pole rozhodně není v rozsahu 900-1400ot. Pokud se navíc motor dusí, omnoho víc je namáhám v oblastech dolní a horní úvratě pístu (ve válcích vznikají v těchto místech vůle) pak taky větší tlak na kliku a ložiska a nebylo to by to se vším všudy právě se zmíněným mazáním, které pak mírně zaostává.

Já osobně jezdím v rozsahu:
*OBEC
1: 0-15km/h
2: 15-25km/h
3: 25-40km/h
4: 40-60km/h

*MIMOOBEC
3: 40-55km/h
4: 55-75(8x)km/h
5: 80-90->

A se spotřebou nemám problémy ... navíc dokážu využít potenciál auta, takže tomu někdy šlápnu, ještě před kopcem, abych tu pětku držel třeba ve 100km/h


Jo a ušetřete mě komentářů, že v obci se jezdí 50 a mimo obec 90. :)

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #8 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Radenie
no je to tak, špatně jezdí...diesel má svoje spektrum otáček od 2500 do 3000ot., tam bývá to nejlepší rozpoložení krouťáku....ty vibrace samozřejmě nesvědčí uložení motoru a převodovky, vibrace se pak přenáší na vše v autě. Spotřeba se takto zvyšuje, protože při podtočeném motoru se musí více sešlápnout pedál plynu, aby se auto začalo rozjíždět a zrychlovat, takže tam jde více nafty než je potřeba při vyšších otáčkách a taky to pak hulí jako darebný kamna...s mazáním bych to neviděl tak černě, mazat to musí dostatečně i při podtočení, už na volnoběh to musí mazat dost...když někde stojíte v koloně taky se to hnedka nepřidře...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #9 od zula
Odpověděl zula pro téma Re: Radenie
Karel to vystihl úplně přesně

Live to ride
Tipo 1,6dohc 66kw,dgt-bývalý mazel
Brava 1,6 16v

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #10 od Tonny Tempra SW
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: Radenie
Ja este dodam ze dieslovy motor takymto stylom jazdy vylagruje o polovicu rychlejsie ako ked by preradoval aspon z 3000 ot/min.A spotrebu musi mat tak 7-8 l.
Tym podtacanim motora trpi cele auto(hlavne motorovy priestor-sylentbloky,rozvody a pod.)

Moj styl jazdy je taky ze ked jazdim uplne kludne tak radim kazdu rychlost z 3000 ot a spotrebu mam 5-5,5 l.

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #11 od Dvoři
Odpověděl Dvoři pro téma Re: Radenie
tak moje potencionální tchýně jezdi zase na opak :D 1čku tahá do 50ky a to i za studena na golfu IV 1,4 a pětku asi ani nezná

bývalé--Tipo 1.8 GT r.v.93 77kw
nyní--Alfa Romeo 2.0JTS r.v. 2002 125kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #12 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: Radenie

diesel má svoje spektrum otáček od 2500 do 3000ot., tam bývá to nejlepší rozpoložení krouťáku...

No to možná má, ale jezdit s dehtem v ot nad 2.500 už je docela hardcore. Pouze pokud jedu jak blaf nebo mám hodně naplněné auto do kopce, tak řadím blízko u 3tis. Na druhou stranu .. při 130km/h jsou otáčky motoru 2.900. Což se teda Tipo na dálnici moc nehodí při téhle možné maximální rychlosti (ale nejen to, spousta aut má absenci 6ky).

Obecně bych označil za vhodné otáčky motoru 1.800 až 2.500 (vlastní zkušenost za celoouu tu dobu s Tipem)

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #13 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Radenie

No to možná má, ale jezdit s dehtem v ot nad 2.500 už je docela hardcore. Pouze pokud jedu jak blaf nebo mám hodně naplněné auto do kopce, tak řadím blízko u 3tis. Na druhou stranu .. při 130km/h jsou otáčky motoru 2.900. Což se teda Tipo na dálnici moc nehodí při téhle možné maximální rychlosti (ale nejen to, spousta aut má absenci 6ky).

Obecně bych označil za vhodné otáčky motoru 1.800 až 2.500 (vlastní zkušenost za celoouu tu dobu s Tipem)


docela sranda co tu píšeš, když i podělanej zetor má max. otáčky 2800, a od 2500 má teprve tu správnou sílu a točky na vývoďáku....
za další k čemu by ti pak bylo v tipu Turbo, když začne foukat při 2200ot. a sotva trošku začne tlačit, hnedka přeřadíš...
v práci, co máme fabku TDI 83kW, tak tam otáčky pod 2500 jsou dost podtočení, to ten motor moc nebere, nejlíp mu svědčí 2500-3500ot.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #14 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Radenie
hoši mohu vstoupit :?: :lol: :
záleží na stylu jízdy...pokud jedu klidánko,tak na co potřebuji tlak z turba :?: ,kdyš chci předjet,tak záleží v jakejch otáčkách se mi nachází motor a pokud je potřeba tak si podřadím(1700-2200), abych zvíšil otáčky motoru a začlo tlačit turbo...,tod můj názor....

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 5 měsíců zpět #15 od Libor
Odpověděl Libor pro téma Re: Radenie
Jo jo Skypan to tak nějak vystihnul jak to cítím i já.... většinou to na 3000 nevytáčím a už od těch 2500 začíná být znát větší nárůst hluku a vibrací od motoru.... zálejí jak zrovna člověk jede...pokud to valím do kopce a tak ho přišlápnu at turbo pěkně funí ale někde po rovince klidně a v pohodě 1900-2300 a otáček a motor si pěkně přede, ale je jasné že pokud chce člověk hodit vyšší kvalt tak to chce zvýšit točky aby se to pak netahalo z nízkých.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.520 sekund
Powered by Kunena fórum