intercooler-blbý dotaz
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 276
Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- User_69
tady na fóru toho moc o IC není
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...iewtopic&p=40937
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
"u toho turba to asi tlačí do té hliníkové nádoby přes nějakou trysku a tím se to ochlazuje ( vyšší tlak do trysky= vyšší rychlost= nižší teplota). "
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
no měl jsem za to, že turbo tlačí vzduch do motoru pod nějakým tlakem( takže funguje jako kompresor) ale nevím jakým způsobem se v tom IC ochlazuje ten vzduch( podle prvních dvou odpovědí mě proto napadl systém podobný klimě, proto ta tryska)Jak si myslel tohle? To sem nepochopil :
"u toho turba to asi tlačí do té hliníkové nádoby přes nějakou trysku a tím se to ochlazuje ( vyšší tlak do trysky= vyšší rychlost= nižší teplota). "
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
ale i u td do motoru saješ čistý vzduch, ne znova výfukové plyny , ty ti roztáčí lopatky turba, které má funkci ventilátoru,ne? když to přeženuIC je chladič vzduchu který je mezi turbem a sáním,z turba jdou výfukové plyny do IC a tam se ochlazují aby šly co nejchladnější do sání,u amosféry nesaješ nic z výfuku,saje to vzduch z venku,tak si myslím že by to tam bylo celkem zbytečné
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Další info třeba tady. http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/turbodmychadlo.htm
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jo a samozrejme rada na zaver: VSE JEN NA VLASTNI NEBEZPECI,TAKZE OPATRNE
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
když se stlačí vzduch tak se zahřeje. to je prostě daný. když se vzduch zahřeje tak se zmenšuje jeho hustota. takže sice je stlačenej ale tím že je ohřátej se do válců nedostane tolik kislíku. IC ochlazuje ten stlačenej vzduch z turba. Příklad. auto jede řekněme rychlostí 100km/h. teplota okolního vzduchu je 20°C . tento vzduch proudí do sání i přez všechny chladiče včetně IC. Když turbo tenhle vzduch stlačí tak se ohřeje na 30°C. Ten potom proudí do IC kde se schladí zpět na 20°C s tím že zůstane pořád stlačený.
hodnoty co jsem udával jsou pouze příklady , nevám jak je to ve skutečnosti.
tzn. u atmosférickýho (nepřeplňovanýho) motoru je použítí IC zbytečný. jelikož do sání vstoupí vzduch o teplotě 20°C a IC by ho schladil zase jen na 20°C.
kapišto pánové ?
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.