intercooler-blbý dotaz

Více
17 roků 3 týdnů zpět #1 od michalkulistak
mám blbý dotaz. co je to intercooler?( co vím je, že to je něco na zchlazování vzduchu do motoru). šlo by něco takového vyrobit v domácích podmínkách a upotřebit u mojí 1,7d? :oops:

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #2 od tom.podluzak
ano je to chladic stlaceneho vzduchu a vyrobit doma je to vlastne tlakova nadoba z hliniku asi tezko je lepsi to urcite koupit

Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • User_69
17 roků 3 týdnů zpět #3 od User_69
Odpověděl User_69 pro téma IC
Intercooler je mezichladič stlačeného vzduchu a měl by být mezi turbem a sanim na motoru. U tebe s 1,7 d bez turba to jaksi nepůjde. U turba se budde lépe chladit a chladnejsi vzduch vede k lepsimu spalovani. A to ti zvedne výkon
tady na fóru toho moc o IC není
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...iewtopic&p=40937

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #4 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma intercooler
díky to jsem si myslel. já jen přemýšlím jak do motoru dostat co nejchladnější vzduch. u toho turba to asi tlačí do té hliníkové nádoby přes nějakou trysku a tím se to ochlazuje ( vyšší tlak do trysky= vyšší rychlost= nižší teplota). ale jak ho schladit u chrochtáka? nebo je to ptákovina a kašlat na to?

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #5 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
Jak si myslel tohle? To sem nepochopil :

"u toho turba to asi tlačí do té hliníkové nádoby přes nějakou trysku a tím se to ochlazuje ( vyšší tlak do trysky= vyšší rychlost= nižší teplota). "

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #6 od Toncek
Odpověděl Toncek pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
IC je chladič vzduchu který je mezi turbem a sáním,z turba jdou výfukové plyny do IC a tam se ochlazují aby šly co nejchladnější do sání,u amosféry nesaješ nic z výfuku,saje to vzduch z venku,tak si myslím že by to tam bylo celkem zbytečné

seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #7 od Toncek
Odpověděl Toncek pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
IC je chladič vzduchu který je mezi turbem a sáním,z turba jdou výfukové plyny do IC a tam se ochlazují aby šly co nejchladnější do sání,u amosféry nesaješ nic z výfuku,saje to vzduch z venku,tak si myslím že by to tam bylo celkem zbytečné

seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #8 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma intercooler

Jak si myslel tohle? To sem nepochopil :

"u toho turba to asi tlačí do té hliníkové nádoby přes nějakou trysku a tím se to ochlazuje ( vyšší tlak do trysky= vyšší rychlost= nižší teplota). "

no měl jsem za to, že turbo tlačí vzduch do motoru pod nějakým tlakem( takže funguje jako kompresor) ale nevím jakým způsobem se v tom IC ochlazuje ten vzduch( podle prvních dvou odpovědí mě proto napadl systém podobný klimě, proto ta tryska)

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #9 od michalkulistak

IC je chladič vzduchu který je mezi turbem a sáním,z turba jdou výfukové plyny do IC a tam se ochlazují aby šly co nejchladnější do sání,u amosféry nesaješ nic z výfuku,saje to vzduch z venku,tak si myslím že by to tam bylo celkem zbytečné

ale i u td do motoru saješ čistý vzduch, ne znova výfukové plyny , ty ti roztáčí lopatky turba, které má funkci ventilátoru,ne? když to přeženu

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #10 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
Jasný. Výfukové plyny roztáčí pouze lopatky turba a pak jdou výfukem dál pryč. IC je obyč. chladič, kde se náporem vzduchu při jízdě ochlazuje ten výše zmíněný stlačený vzduch.

Další info třeba tady. http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/turbodmychadlo.htm

Soubor přílohy:


Soubor přílohy:

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #11 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma intercooler
to Dresik:díky díky :god: , přečetl jsem si to a většinu z toho jsem víceméně věděl( zajímavý byl odstavec" jak jezdit s turbem", zajímalo by mě kolik lidí to dodržuje), nemáš prosím ještě popis toho IC, zajímá mě spíš než samotné turbo, to chlazení vzduchu? napadlo mě, čistě hypoteticky, dát tam nějaký přídavný chladič, jenže když by ten vzduch šel chladičem(myslím hadem chladiče, ne lamelama)tak by tam byla šílená tlaková ztráta a muselo by tam proto být turbo :( , což u 1,7 není možné, jedině za předpokladu že by tam bylo jen na protlačení vzduchu chladičem, a to je blbost( nudím se, tak koumám nad různýma zlepšovákama a napadlo mě že by to možná bylo zajímavé z hlediska mírného ale opravdu mírného zvýšení výkonu, nebo pro ten pocit že to funguje :lol: )

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #12 od paldous
Odpověděl paldous pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
kdyz chces zvysit vykon u nepreplnovaneho dieslu tak si kup stlaceny plyn v spreji-nejlepe dusik/cca 250 ml sprej/ a vyved si z kabiny od toho spreje tenkou buzirku do nasavani za vzduchovej filtr, pak to JEMNE davkuj-nejlepe cez ventil,ale to uz by bylo drahsi, uvidis ze to pude lip, jelikoz plyn v lahvi je pod tlakem, a pomerne schlazenej aby byl tekutej a pak pri pridavani do valcu hezky expanduje,cili je dulezite ho tam poustet jenom trochu at ti to nerozebere motor....ja osobne bych to na svym nedelal ale uz sem videl par koumaku jak s tim spekulujou, cili za cca 1000 korun si muzes postavit celkem obstojnou tlakovaci jednotku-tlakovou lahev co si ji budes davat plnit, pak na to sroubovaci ventil s manometrem a regulacnim ventilem abys to mohl hlidat a jemne davkovat a pak tlakove vedeni do sani co nejbliz k sacim kanalum- u 1.7 d nejlepe za vzduchovy filtr,celkem lehce tam vyvrtas diru do te plechove horni krytky,prestrcis tama tlakovou hadicku a pekne to utesnis kolem dokola ten vstup at ti tam nesaje bordel z okoli,a muzes zacit experimentovat, jo a jeste jedna rada-nejdriv ohrej motor na provozni teplotu a zacni uplne s malym tlakem toho plynu, pak se s tim projed par kilaku a kdyz ti nebude rapidne stoupat teplota tak muzes POMALU zvedat tlak, jo a nejezdi na to moc dlouho,nebo se ti ten motor rozsype, neni to staveny na tak velike tlaky jake vznikaj pri te expanzi....
Jo a samozrejme rada na zaver: VSE JEN NA VLASTNI NEBEZPECI,TAKZE OPATRNE

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #13 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma intercooler
nitro? tak to mě nenapadlo, ale spíš bych si představoval něco stabilního. přece jenom ten dusík musím někde plnit a to není zadarmo. zas až takový nárust výkonu nepotřebuju. ale dík

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #14 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
sakra on to tu nikdo zatím nepopsal dost jasně ...

když se stlačí vzduch tak se zahřeje. to je prostě daný. když se vzduch zahřeje tak se zmenšuje jeho hustota. takže sice je stlačenej ale tím že je ohřátej se do válců nedostane tolik kislíku. IC ochlazuje ten stlačenej vzduch z turba. Příklad. auto jede řekněme rychlostí 100km/h. teplota okolního vzduchu je 20°C . tento vzduch proudí do sání i přez všechny chladiče včetně IC. Když turbo tenhle vzduch stlačí tak se ohřeje na 30°C. Ten potom proudí do IC kde se schladí zpět na 20°C s tím že zůstane pořád stlačený.
hodnoty co jsem udával jsou pouze příklady , nevám jak je to ve skutečnosti.

tzn. u atmosférickýho (nepřeplňovanýho) motoru je použítí IC zbytečný. jelikož do sání vstoupí vzduch o teplotě 20°C a IC by ho schladil zase jen na 20°C. :D

kapišto pánové ?

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #15 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma intercooler
no a právě koumám jak ho schladit, pod dejme tomu tech 20st. zatím pořád nevím jak tenIC vypadá, je to teda jen ta hliníková nádoba. protože jsem se jednou bavil s kámošem co má jeep2,5TDI, a pamatuju si že se zminoval že mu nějak teče intercooler, nevím teda co mu tam teklo a co myslel tím IC, ale s motorama má zkušenosti, tak snad věděl o čem mluví

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.500 sekund
Powered by Kunena fórum