intercooler-blbý dotaz
Njede o lepší spalování, jen o to že do motoru se dostane větší objem vzduchu a k tomu i samozřejmě víc paliva. Je tam víc směsi a tím i víc energie která tlačí píst
To jen tak na okraj
Jinak, borci dávali do auta ne Nitro, ale kyslík. Více kyslíku znamená že ŘJ dá více paliva a má to stejný efekt jako studený vzduch. Jen se to nesmí přehnat, jinak je motor na odpis.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
nejlepší je vážně turbo s IC, úpravy typu NOS ve filmu nebo jeden kamosuv kamos plnil motor kyslikem, neberu.
ještě bych snesl kompresor jako metodu přeplňování, ale ten podle mého názoru není tak efektivní jako turbo(které využívá proudění jinak zcela nevyužitých výfukových plynů), kdezto kompresor je napojen na rozvod motoru, takze vykonu nejen pridava urcite i trochu odebere(malinecko, ale pro muj klid duse je to dost )....
proste nejefektivnejsi je turbo, nic lepsiho zatim nikdo nevymyslel. a ted to nekdo vyvratte
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
nám instalatérům nee,ale myslím,že pokud to fouká přímo do vstřiků tak kontakt s mastnotou je minimální a samovolné vznícení nehrozí, jednou jsem to zkoušel s mastnou hadrou a nechytlojestli tam davali kyslik tak jsou to ocasové.... nemusím snad psát co dělá kyslík dohromady s olejem, popř. mastnotou obecně...
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jestli tam davali kyslik tak jsou to ocasové.... nemusím snad psát co dělá kyslík dohromady s olejem, popř. mastnotou obecně...
nejlepší je vážně turbo s IC, úpravy typu NOS ve filmu nebo jeden kamosuv kamos plnil motor kyslikem, neberu.
ještě bych snesl kompresor jako metodu přeplňování, ale ten podle mého názoru není tak efektivní jako turbo(které využívá proudění jinak zcela nevyužitých výfukových plynů), kdezto kompresor je napojen na rozvod motoru, takze vykonu nejen pridava urcite i trochu odebere(malinecko, ale pro muj klid duse je to dost )....
proste nejefektivnejsi je turbo, nic lepsiho zatim nikdo nevymyslel. a ted to nekdo vyvratte
Tak to ti vyvratim jednoducho. Hodnoty su len ako priklad.
Turbo ti prida napr. 20 koni, kompresor ti zoberie 20 koni, ale prida 50. Takze si 30 v pluse. A kompresor ma na rozdiel od turba zatah od nuly, kedze je hnany rozvodom.
1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak to by bylo bombasticke, ale pro moje presvedceni je lepsi vyuzit to co uz by se jinak nevyuzilo mozna ten kompresor nekdy odzkousim...Tak to ti vyvratim jednoducho. Hodnoty su len ako priklad.
Turbo ti prida napr. 20 koni, kompresor ti zoberie 20 koni, ale prida 50. Takze si 30 v pluse. A kompresor ma na rozdiel od turba zatah od nuly, kedze je hnany rozvodom.
diky
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jestli tam davali kyslik tak jsou to ocasové.... nemusím snad psát co dělá kyslík dohromady s olejem, popř. mastnotou obecně...
nejlepší je vážně turbo s IC, úpravy typu NOS ve filmu nebo jeden kamosuv kamos plnil motor kyslikem, neberu.
ještě bych snesl kompresor jako metodu přeplňování, ale ten podle mého názoru není tak efektivní jako turbo(které využívá proudění jinak zcela nevyužitých výfukových plynů), kdezto kompresor je napojen na rozvod motoru, takze vykonu nejen pridava urcite i trochu odebere(malinecko, ale pro muj klid duse je to dost )....
proste nejefektivnejsi je turbo, nic lepsiho zatim nikdo nevymyslel. a ted to nekdo vyvratte
Aby ragoval kyslík s mastnotou, musela by být vysoká koncentrace. Toho nemáš šanci dosáhnot, musel by jsi foukat do sání jen kyslím.
Turbo není zase tak účinné, nejprve ho musíš roztočit a to jde tak od 3000 otáček. Kompresor táhá od nějakých 1500.
Na druhou stranu turbo snižuje měrnou spotřebu paliva, kompresor ne.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Sám sem zvědavej co bude.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
U atmosferickeho vznetoveho ( 1.3 ) jsem nad tim taky premyslel, rozhodne me to v lete kdy bylo 30° ve stinu hur jezdilo, jak kdyz to tahalo studeny vzduch, kdyz bylo -10°.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- michalkulistak
- Autor tématu
- Offline
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na pomocne startovaci pripravky kasli, tim pohrbis motor uplne, udava se, ze pouziti napr. eteru pri jednom startu se to rovna nekolika tisicum obycejnym startum 8O
btw. kdysi jsem u Una premyslel o zlepseni startu treba tim, ze bych tesne pred vstup do hlavy ( do sacich svodu ) vyrezal zavity a dal tam zhavicky. U par motoru jsem to videl uz origo.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 276
Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.