intercooler-blbý dotaz

Více
17 roků 3 týdnů zpět #31 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
Hel kluci, všichni tady píšete studenější vzduch=větší hustota=menší objem=lepší spalování, ale mám k tomu nějaké výhrady.
Njede o lepší spalování, jen o to že do motoru se dostane větší objem vzduchu a k tomu i samozřejmě víc paliva. Je tam víc směsi a tím i víc energie která tlačí píst :)
To jen tak na okraj :)
Jinak, borci dávali do auta ne Nitro, ale kyslík. Více kyslíku znamená že ŘJ dá více paliva a má to stejný efekt jako studený vzduch. Jen se to nesmí přehnat, jinak je motor na odpis.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #32 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma intercooler
jo jo,ale já nemám ŘJ, a oxid dusíku je to proto že se teplem rozkládá na kyslík a dusík,taky zchlazuje. přičemž kyslík podporuje hoření a přítomný dusík zároveň zabranuje tzv. explozivnímu hoření způsobeném větším obsahem kyslíku, a tudíž se neničí motor. a vstřikování dusíku je bud mokré(vstřikuje se s palivem) nebo suché( mimo vstřiky, zjednodušeně), jinak podrobně je to popsané v odkazech výše. samotný kyslík je peklo, protože za chvíli ten motor odrovnají právě kvuli tem explozím. u dieslu se prý místo N2O se stejným ůspěchem používá butan, což by mě celkem zajímalo, ale nikde jsem o tom nic nenašel

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #33 od douby
Odpověděl douby pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
jestli tam davali kyslik tak jsou to ocasové.... nemusím snad psát co dělá kyslík dohromady s olejem, popř. mastnotou obecně... :twisted:

nejlepší je vážně turbo s IC, úpravy typu NOS ve filmu nebo jeden kamosuv kamos plnil motor kyslikem, neberu. :evil:

ještě bych snesl kompresor jako metodu přeplňování, ale ten podle mého názoru není tak efektivní jako turbo(které využívá proudění jinak zcela nevyužitých výfukových plynů), kdezto kompresor je napojen na rozvod motoru, takze vykonu nejen pridava urcite i trochu odebere(malinecko, ale pro muj klid duse je to dost :D)....

proste nejefektivnejsi je turbo, nic lepsiho zatim nikdo nevymyslel. a ted to nekdo vyvratte :twisted:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #34 od michalkulistak

jestli tam davali kyslik tak jsou to ocasové.... nemusím snad psát co dělá kyslík dohromady s olejem, popř. mastnotou obecně... :twisted:

nám instalatérům nee,ale myslím,že pokud to fouká přímo do vstřiků tak kontakt s mastnotou je minimální a samovolné vznícení nehrozí, jednou jsem to zkoušel s mastnou hadrou a nechytlo

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #35 od rat21
Odpověděl rat21 pro téma Re: intercooler-blbý dotaz

jestli tam davali kyslik tak jsou to ocasové.... nemusím snad psát co dělá kyslík dohromady s olejem, popř. mastnotou obecně... :twisted:

nejlepší je vážně turbo s IC, úpravy typu NOS ve filmu nebo jeden kamosuv kamos plnil motor kyslikem, neberu. :evil:

ještě bych snesl kompresor jako metodu přeplňování, ale ten podle mého názoru není tak efektivní jako turbo(které využívá proudění jinak zcela nevyužitých výfukových plynů), kdezto kompresor je napojen na rozvod motoru, takze vykonu nejen pridava urcite i trochu odebere(malinecko, ale pro muj klid duse je to dost :D)....

proste nejefektivnejsi je turbo, nic lepsiho zatim nikdo nevymyslel. a ted to nekdo vyvratte :twisted:


Tak to ti vyvratim jednoducho. Hodnoty su len ako priklad.

Turbo ti prida napr. 20 koni, kompresor ti zoberie 20 koni, ale prida 50. Takze si 30 v pluse. A kompresor ma na rozdiel od turba zatah od nuly, kedze je hnany rozvodom.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #36 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma intercooler
jak je to s tím butanem? nevíte někdo

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #37 od douby
Odpověděl douby pro téma Re: intercooler-blbý dotaz

Tak to ti vyvratim jednoducho. Hodnoty su len ako priklad.

Turbo ti prida napr. 20 koni, kompresor ti zoberie 20 koni, ale prida 50. Takze si 30 v pluse. A kompresor ma na rozdiel od turba zatah od nuly, kedze je hnany rozvodom.

tak to by bylo bombasticke, ale pro moje presvedceni je lepsi vyuzit to co uz by se jinak nevyuzilo :) mozna ten kompresor nekdy odzkousim...

diky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #38 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: intercooler-blbý dotaz

jestli tam davali kyslik tak jsou to ocasové.... nemusím snad psát co dělá kyslík dohromady s olejem, popř. mastnotou obecně... :twisted:

nejlepší je vážně turbo s IC, úpravy typu NOS ve filmu nebo jeden kamosuv kamos plnil motor kyslikem, neberu. :evil:

ještě bych snesl kompresor jako metodu přeplňování, ale ten podle mého názoru není tak efektivní jako turbo(které využívá proudění jinak zcela nevyužitých výfukových plynů), kdezto kompresor je napojen na rozvod motoru, takze vykonu nejen pridava urcite i trochu odebere(malinecko, ale pro muj klid duse je to dost :D)....

proste nejefektivnejsi je turbo, nic lepsiho zatim nikdo nevymyslel. a ted to nekdo vyvratte :twisted:


Aby ragoval kyslík s mastnotou, musela by být vysoká koncentrace. Toho nemáš šanci dosáhnot, musel by jsi foukat do sání jen kyslím.
Turbo není zase tak účinné, nejprve ho musíš roztočit a to jde tak od 3000 otáček. Kompresor táhá od nějakých 1500.
Na druhou stranu turbo snižuje měrnou spotřebu paliva, kompresor ne.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #39 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma dusík
pořád mi ten oxid vrtá hlavou a napadly mě šlehačkové bombičky, ale jak dořešit dávkování ať mi to neurve motor

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #40 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
Si myslím,že bombičkan do sifonu bude tak na tři vteřiny jízdy.Sežen si sifonák na bombičky,dej ho vedle na místo spolujezdce a hadičkou to naved pod vzduch.filtr a až tam budeš mít za tři tak to zmáčkni.
Sám sem zvědavej co bude. :D

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #41 od radluk
Odpověděl radluk pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
no, u vysokotlakych turbodmychadel ( cca. 0.2 MPa ) se ochlazuje vzduch po stlaceni turbem, pres mezichladic vzduchu z teplot okolo az 180 ° na nejakych 50-60° na vystupu z IC. Takove teploty u Tipa asi nehrozi standartne. 8O

U atmosferickeho vznetoveho ( 1.3 ) jsem nad tim taky premyslel, rozhodne me to v lete kdy bylo 30° ve stinu hur jezdilo, jak kdyz to tahalo studeny vzduch, kdyz bylo -10°.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #42 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma dusík
včera jsem koupil startovací sprej, protože mi to už hůř chytá. možná to něco do sebe má, ale zkusil jsem ho trošku fouknout při běžícím motoru do sání. stačila troška a to byl takový fofr, myslel jsem že mi vyskočí ventily.tak těžko říct co udělá ten dusík, jo ta sifonová flaška mě už napadla, ale ještě jsem ji nesehnal

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #43 od radluk
Odpověděl radluk pro téma Re: intercooler-blbý dotaz
michalkulistak:
na pomocne startovaci pripravky kasli, tim pohrbis motor uplne, udava se, ze pouziti napr. eteru pri jednom startu se to rovna nekolika tisicum obycejnym startum 8O

btw. kdysi jsem u Una premyslel o zlepseni startu treba tim, ze bych tesne pred vstup do hlavy ( do sacich svodu ) vyrezal zavity a dal tam zhavicky. U par motoru jsem to videl uz origo.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #44 od tom.podluzak
koukal jsem do starych svetu motoru vycetl jsem o pist.krouzkach ktery jsi udelaji samy vybrus oz. GC nemam to vyzkouseno kdyz jsem zacinal s podnikanim tak prvni kamion motorove vrazda nalil jsem do mot.oleje lubrifilm tak nejak jse to jmenovalo byl v tom teflon nebo neco takoveho ale ten motor to zvedlo pr. 20 tun do kopce na 3 r. st. po aplikaci redukovany 4 r. st. budu patrat dal

Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #45 od bjukemen

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.518 sekund
Powered by Kunena fórum