Turbo hvízdá,ale nejde

Více
17 roků 3 týdnů zpět #16 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
Zkusím ji tam dát a projed,třeba začne to turbo konečně plnit svoji funkci.
Jo,ten převodník (podtlak/el.signál) pro DGT přístrojovku jsem měl vyndanej,byl zanesenej nějakou zatuhlou vazelínou (špínou) teda jen ten vstup,vyčistil jsem lehce malím vrtáčkem a koukám že v tom vstupu je menší dirka,menší než špendlík.Snad je to tak v pořádku.Otázka ještě je jestli ty 3 dráty co od toho vedou,jsou zapojený,mámtam hodně drátů přetrhaných a nikam nevedou. :?

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #17 od skypan
Odpověděl skypan pro téma turbo hvízdá ale nejede
někde si najdi na tomto serveru(je to v pdf, schéma el.instalace)jsou docela přehledné, rychle si nevzpomenu na adresu kdiš pohledáš najdeš,já taky našel.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 3 týdnů zpět #18 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
el schema je aj tu majsterfiat.webovastranka.cz/image/index
a pre uplnost ta hadicka medzi prevodnikom a cerpadlom je dolezita, ak je spadnuta, tak unika tlak aj z cerpadla a cerpadlo nema podla coho davkovat naftu, davkuje len ako by to bolo bez turba, to znamena menej nafty a vela vzduch do motora, a preto ten slaby vykon.
preto som pisal vyssie ze kazdy spoj musi byt tesny nic sa nesmie zanedbat, ako ze ved to je LEN meranie.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #19 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma turbo
...ahoj mam podobny problem...turbo mi zacina tlacit az pri 3000 ot. a nieje to nejaky extra zatah a pri 4000 ot. to uz zasa nejde.A do tych 3000 ot to ledva ide.Ked tomu dupnem az na podlahu tak to vobec nezadymi.Hadice aj vsetko su v poriadku...tak neviem...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #20 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: turbo

...ahoj mam podobny problem...turbo mi zacina tlacit az pri 3000 ot. a nieje to nejaky extra zatah a pri 4000 ot. to uz zasa nejde.A do tych 3000 ot to ledva ide.Ked tomu dupnem az na podlahu tak to vobec nezadymi.Hadice aj vsetko su v poriadku...tak neviem...

vyzera to na turbo, ale okolo toho treba viac otazok, mas vyfuk a tlmice originalne, a co vzduchovy filter, aky je max. tlak a kedy sa dostavi.
treba viac info.
aj o tebe a o aute.
pozri sa aj tu, o turbu tam vedia vela.
www.turboservis.cz/zavady.htm
alebo tu
www.italiancars.org/fiat/technika/turbo/turbo02.php

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #21 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
...menil som olej,olejovy a vzduchovy filter.Motor ma najaz. 180 000km...ale sam tomu neverim...vyfuk + vsetko origo.Max.tlak niekedy ani nedosiahne no vecsinou az v 3300 ot. ...na nejakych 2500 ot. tam nieje ani jedna palicka mam digi. rok 1993 160A 6.000 U kat (tento motor sa uz v 93tom nemal montovať) ...startuje dobre,nedymi...nahanal som sa s favoritom a neuverite usiel mi...ps: je mozne ze na emisnej prilis ubrali na cerpadle koli dymivosti...?auto mam len tri dni...a uz bolo po EK tak neviem...ps:dal som to sem,ale turbo takmer nepocuť...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #22 od skypan
Odpověděl skypan pro téma turbo hvízdá ale nejede
vidím to na přidřené turbo.pokud si zkontroloval veškeré hadičky(např.kolem vzduch.váhy a pod.),ještě jak vypadal olej?pokud tam byl dlouho a tp.turba jsou na kvalitu oleje citlivý,a ještě jestli tobejvalej majitel pohonil.....uvudíš vše si nejprv zkontroluj a turbo vyndej až kdyš vyčerpáš veškeré možnosti.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #23 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
...no oleja tam bolo dokonca malo ani sa nedotykalo rysky a bol uplne prepaleny...skusim vybrat to turbo a uvidim...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #24 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
ten olej je problem, lebo turbo sa toci aj 100000 ot, a ked nema dostatocne mazanie je hned prec.
kto jazdite s TD tak vo vlastnom zaujma precitajte ako sa jazdi, alebo skor zastavuje s TD.
bjukemen, pozri sa na stranky v odkaze trocha vyssie, ak budes rozoberat turbo.
ak bude von skus ci nema volu lozisko, alebo ci sa toci dost lahko.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #25 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
strýc má megana 1.9 dCi. Má tam nalítáno kolem 135 000 km. A turbo zdravé . Fučí jak o život. Mno a jak sem tady kdysi zmiňoval tu Lagunu tak tam je ten sám motor - akorát naproti toho Megana má proměnnou geometrii lopatek - je tudíž více namáhané - tak je zadřené. A to ta Laguna má tak 115000 km. On sám mi řekl,že se to má nechat před chcípnutím domazávat. A to je fakt. Aspoň tu minutku. Ano turbo má 100 000 ot - ve Smatru 0.8 cdi dokonce až 250 000 otáček !!!!!!!!!!!
Je to choulostivé zařízení ale jak strýc říká - Turbo v motorech je fantastická věc ale za ty jeho služby se mu musí poskytnout minimální péče. To jest - ochlazovat ho - domazávat před scípnutím. Otázka je proč se to musí dělat. No protože někdo jede z autem na plný výkon - dálnice - turbo pracuje na plný výkon a turbínová část je rozžhavena do ruda. Rozdílná teplota mezi turbínovou ( hnací ) částí a kompresorovou ( hnanou ) částí je i 700 stupňů. Když se přijede z vozem který má turbo na místo,vypne se motor tak to turbo se stále ještě rychle otáčí a jelikož je motor vypnutý tak se nemaže a tudíž se zadře nebo se poškodí ložiska. Pak stačí maličkost a rotor se setká ze statorem a je konec všeho. Motor u moderních aut spadne do nouzovýho režimu a po autě je ho...o. Tipa a Tempry - naštěstí mají mechanické vstřikování bez elektroniky tak tam nouzový režim nehrozí ale všeobecně motory stavěné na provoz z turbem jak variabilním VTG nebo pevným bez něj nejedou a mají velice omezený tah a vyšší spotřebu PHM.
A druhá rada - pravidelně měnit olej - jinak se zacpou mazací kanálky ložisek hřídele a turbína se zadře.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #26 od Toncek
Odpověděl Toncek pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde

strýc má megana 1.9 dCi. Má tam nalítáno kolem 135 000 km. A turbo zdravé . Fučí jak o život. Mno a jak sem tady kdysi zmiňoval tu Lagunu tak tam je ten sám motor - akorát naproti toho Megana má proměnnou geometrii lopatek - je tudíž více namáhané - tak je zadřené. A to ta Laguna má tak 115000 km. On sám mi řekl,že se to má nechat před chcípnutím domazávat. A to je fakt. Aspoň tu minutku. Ano turbo má 100 000 ot - ve Smatru 0.8 cdi dokonce až 250 000 otáček !!!!!!!!!!!
Je to choulostivé zařízení ale jak strýc říká - Turbo v motorech je fantastická věc ale za ty jeho služby se mu musí poskytnout minimální péče. To jest - ochlazovat ho - domazávat před scípnutím. Otázka je proč se to musí dělat. No protože někdo jede z autem na plný výkon - dálnice - turbo pracuje na plný výkon a turbínová část je rozžhavena do ruda. Rozdílná teplota mezi turbínovou ( hnací ) částí a kompresorovou ( hnanou ) částí je i 700 stupňů. Když se přijede z vozem který má turbo na místo,vypne se motor tak to turbo se stále ještě rychle otáčí a jelikož je motor vypnutý tak se nemaže a tudíž se zadře nebo se poškodí ložiska. Pak stačí maličkost a rotor se setká ze statorem a je konec všeho. Motor u moderních aut spadne do nouzovýho režimu a po autě je ho...o. Tipa a Tempry - naštěstí mají mechanické vstřikování bez elektroniky tak tam nouzový režim nehrozí ale všeobecně motory stavěné na provoz z turbem jak variabilním VTG nebo pevným bez něj nejedou a mají velice omezený tah a vyšší spotřebu PHM.
A druhá rada - pravidelně měnit olej - jinak se zacpou mazací kanálky ložisek hřídele a turbína se zadře.



souhlasím stvojím vyjadřením,ale zčeho byse točilo po chcipnutí motoru?tím teplem určitě nesice je fakt že nějakou točku dodělá ale to je asi všecko,zadřít by se určo nemělo,ale na ložiska to vliv určitě má,ten přepalený olej tomu pokouřit dá,a tím vznikají vule a začíná tím pádem prolinat olej do sání,a tím pádem se olej začín ztrácet

seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #27 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
Mno, pokud dojedeš z "rozrajcovaným" autem k baráku a ihned chcípneš motor tak se to turbo ještě určitě otáčí. musí se to ochlazovat - skrz to že se otáčí a skrz to aby se schladilo tím olejem. Jinak se přepálí.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #28 od skypan
Odpověděl skypan pro téma turbo hvízdá ale nejede
je to jako s koněm,taky kdyš ho pohoníš po lese,než ho dáš do stáje musíš ho nechat vycválat,aby se nachvátil následně nenachladil,ale to sem nepatří. 8)

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #29 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Turbo hvízdá,ale nejde
ale prirovnanie sedi :idea:

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 týden zpět #30 od kombajn
Odpověděl kombajn pro téma Re: turbo

...ahoj mam podobny problem...turbo mi zacina tlacit az pri 3000 ot. a nieje to nejaky extra zatah a pri 4000 ot. to uz zasa nejde.A do tych 3000 ot to ledva ide.Ked tomu dupnem az na podlahu tak to vobec nezadymi.Hadice aj vsetko su v poriadku...tak neviem...

Pokud to nehulí zkusil bych přidat trochu nafty na čerpadle.

FIAT TEMPRA 1,9TD SW r.v.94
ALFA ROMEO 146 2,0TD r.v.97
FIAT MAREA WEEKEND 2,4JTD r.v.99

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.520 sekund
Powered by Kunena fórum