Turbo hvízdá,ale nejde
Jo,ten převodník (podtlak/el.signál) pro DGT přístrojovku jsem měl vyndanej,byl zanesenej nějakou zatuhlou vazelínou (špínou) teda jen ten vstup,vyčistil jsem lehce malím vrtáčkem a koukám že v tom vstupu je menší dirka,menší než špendlík.Snad je to tak v pořádku.Otázka ještě je jestli ty 3 dráty co od toho vedou,jsou zapojený,mámtam hodně drátů přetrhaných a nikam nevedou.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a pre uplnost ta hadicka medzi prevodnikom a cerpadlom je dolezita, ak je spadnuta, tak unika tlak aj z cerpadla a cerpadlo nema podla coho davkovat naftu, davkuje len ako by to bolo bez turba, to znamena menej nafty a vela vzduch do motora, a preto ten slaby vykon.
preto som pisal vyssie ze kazdy spoj musi byt tesny nic sa nesmie zanedbat, ako ze ved to je LEN meranie.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
vyzera to na turbo, ale okolo toho treba viac otazok, mas vyfuk a tlmice originalne, a co vzduchovy filter, aky je max. tlak a kedy sa dostavi....ahoj mam podobny problem...turbo mi zacina tlacit az pri 3000 ot. a nieje to nejaky extra zatah a pri 4000 ot. to uz zasa nejde.A do tych 3000 ot to ledva ide.Ked tomu dupnem az na podlahu tak to vobec nezadymi.Hadice aj vsetko su v poriadku...tak neviem...
treba viac info.
aj o tebe a o aute.
pozri sa aj tu, o turbu tam vedia vela.
www.turboservis.cz/zavady.htm
alebo tu
www.italiancars.org/fiat/technika/turbo/turbo02.php
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
kto jazdite s TD tak vo vlastnom zaujma precitajte ako sa jazdi, alebo skor zastavuje s TD.
bjukemen, pozri sa na stranky v odkaze trocha vyssie, ak budes rozoberat turbo.
ak bude von skus ci nema volu lozisko, alebo ci sa toci dost lahko.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Je to choulostivé zařízení ale jak strýc říká - Turbo v motorech je fantastická věc ale za ty jeho služby se mu musí poskytnout minimální péče. To jest - ochlazovat ho - domazávat před scípnutím. Otázka je proč se to musí dělat. No protože někdo jede z autem na plný výkon - dálnice - turbo pracuje na plný výkon a turbínová část je rozžhavena do ruda. Rozdílná teplota mezi turbínovou ( hnací ) částí a kompresorovou ( hnanou ) částí je i 700 stupňů. Když se přijede z vozem který má turbo na místo,vypne se motor tak to turbo se stále ještě rychle otáčí a jelikož je motor vypnutý tak se nemaže a tudíž se zadře nebo se poškodí ložiska. Pak stačí maličkost a rotor se setká ze statorem a je konec všeho. Motor u moderních aut spadne do nouzovýho režimu a po autě je ho...o. Tipa a Tempry - naštěstí mají mechanické vstřikování bez elektroniky tak tam nouzový režim nehrozí ale všeobecně motory stavěné na provoz z turbem jak variabilním VTG nebo pevným bez něj nejedou a mají velice omezený tah a vyšší spotřebu PHM.
A druhá rada - pravidelně měnit olej - jinak se zacpou mazací kanálky ložisek hřídele a turbína se zadře.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
strýc má megana 1.9 dCi. Má tam nalítáno kolem 135 000 km. A turbo zdravé . Fučí jak o život. Mno a jak sem tady kdysi zmiňoval tu Lagunu tak tam je ten sám motor - akorát naproti toho Megana má proměnnou geometrii lopatek - je tudíž více namáhané - tak je zadřené. A to ta Laguna má tak 115000 km. On sám mi řekl,že se to má nechat před chcípnutím domazávat. A to je fakt. Aspoň tu minutku. Ano turbo má 100 000 ot - ve Smatru 0.8 cdi dokonce až 250 000 otáček !!!!!!!!!!!
Je to choulostivé zařízení ale jak strýc říká - Turbo v motorech je fantastická věc ale za ty jeho služby se mu musí poskytnout minimální péče. To jest - ochlazovat ho - domazávat před scípnutím. Otázka je proč se to musí dělat. No protože někdo jede z autem na plný výkon - dálnice - turbo pracuje na plný výkon a turbínová část je rozžhavena do ruda. Rozdílná teplota mezi turbínovou ( hnací ) částí a kompresorovou ( hnanou ) částí je i 700 stupňů. Když se přijede z vozem který má turbo na místo,vypne se motor tak to turbo se stále ještě rychle otáčí a jelikož je motor vypnutý tak se nemaže a tudíž se zadře nebo se poškodí ložiska. Pak stačí maličkost a rotor se setká ze statorem a je konec všeho. Motor u moderních aut spadne do nouzovýho režimu a po autě je ho...o. Tipa a Tempry - naštěstí mají mechanické vstřikování bez elektroniky tak tam nouzový režim nehrozí ale všeobecně motory stavěné na provoz z turbem jak variabilním VTG nebo pevným bez něj nejedou a mají velice omezený tah a vyšší spotřebu PHM.
A druhá rada - pravidelně měnit olej - jinak se zacpou mazací kanálky ložisek hřídele a turbína se zadře.
souhlasím stvojím vyjadřením,ale zčeho byse točilo po chcipnutí motoru?tím teplem určitě nesice je fakt že nějakou točku dodělá ale to je asi všecko,zadřít by se určo nemělo,ale na ložiska to vliv určitě má,ten přepalený olej tomu pokouřit dá,a tím vznikají vule a začíná tím pádem prolinat olej do sání,a tím pádem se olej začín ztrácet
seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pokud to nehulí zkusil bych přidat trochu nafty na čerpadle....ahoj mam podobny problem...turbo mi zacina tlacit az pri 3000 ot. a nieje to nejaky extra zatah a pri 4000 ot. to uz zasa nejde.A do tych 3000 ot to ledva ide.Ked tomu dupnem az na podlahu tak to vobec nezadymi.Hadice aj vsetko su v poriadku...tak neviem...
FIAT TEMPRA 1,9TD SW r.v.94
ALFA ROMEO 146 2,0TD r.v.97
FIAT MAREA WEEKEND 2,4JTD r.v.99
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.