Odvzdušnění chladicí soustavy TD s klimatizací

Více
16 roků 3 měsíců zpět #16 od rs
Pockej tady si asi nerozunime.Predseda se ptal "čili topení nemá s vodním okruhem žádnou souvislost?" a ty jsi odpovedel ze"pokud máš klimu tak né".Coz je zavadejici.Topeni v aute je brano z okruhu vody v aute(pokud se budeme bavit o starsich autech nizsi cenove hladiny).
Provedeni jak pises se delalo tz ze klima umela jak chladit tak topit na svem vymeniku ale todle fakt neni u aut s klimatizaci samozrejmost.Ze jsou okruhy oddelene je logicke byti musi kvuli mediu.
A jen tak pro plezir vymeniky tam jsou dva alespon dle dobove literatury
Soubor přílohy:


Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #17 od Předseda
Mně jde o tohle, abych to uvedl na pravou míru:

V benzíňáku mám samozřejmě jenom netopení / topení, otočný kohout který se zavírá / otevírá z kabiny. Tam - když plním vodní okruh - bych měl mít kohout otevřený naplno, abych to nezavzdušnil (rada z tohoto fóra).

V ropáku je klimatizace, na palubce si ovládám jak topení, tak chlazení. Že chladí klimatizace, to vím, ale zajímá mě, jestli ta samá klimatizace taky do auta topí, nebo když dám že chci topit, klimatizace se vypne a do auta jde klasicky teplý vzduch z radiátoru na vodním okruhu, jako u toho benzíňáku?

Včera jsem čet manuál a tak oravdu píšou, že bych při plnění vodního okruhu měl dát klimák na nejvyšší teplotu (HI ), ale to by znamenalo, že musím lít vodu do chladiče s nastartovaným motorem, nebo aspoň puštěnou elektrikou? Nebo když se dá klimák na HI, tak se elektricky otevře ten vodní kohout a už tak zůstane, i když motor vypnu? To už tam nepíšou.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #18 od rs
Jestli ty ventily zustanou otevrene i po vypnuti nevim.Nikdy jsem nekoumal zatim nebyl duvod to rozebirat.Jelikoz tam jsou ale motory tak pokud pri nastaveni HI vypnes nastartovany motor tak by mely zustat otevreny.
Z druhe strany ti nic nebrani v tom nalit vodu na max a pak nastartovat a nechat polohu HI o zbytek se postara cerpadlo.Po tomto postupu staci jen zkontrolovat obsah vody v expanzce a pripadne dolit do plneho stavu a zopakovat.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #19 od Předseda
Je pravda že už to nebublá, takže asi opravdu bubliny vyběhly samy.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #20 od skypan
chlapy,dobrá řeknu to polopaticky :lol: okruh chlazení motoru je samostatnýa uzavřený(s vodou-destilkou a nemrznoucí směsí)
a klima je samostatný okru, uzavřený,naplnění mediem.....
oba dva okrhuhy jsou v uvozovkách propojeny(ale nejsou spojeny,jako okruhy,jenom si navzájem vyměnují teplo,zimu)ve výměníku a o tom celou dobu mluvím :wink:
samozřejmě vodní okruh má svůj chladič a klima má také svůj chladič,takže chladiče jsou dva na sobě nezávislé......
takže 1+1=2 okruhy na sobě nezávislé,ale související spolu,snad sme si už porozuměli :lol:
jinak k tvé otázce Předsedo:ten výměník je jak je sahata(klasický radiátor,alespon to předpokládám)takže kdyš chceš topit tak se,asi takhle jednoduše:nezapne el.spojka a tím se nezapne chlazení,ale vl.jen topíš teplem z motoru,v opačném případe se zavře kohout teplé vody,sepne se el.spojka klimy a chladíš.
ted snad už to je dostatečně vysvětleno...

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #21 od Předseda
Takže teplo do kabiny má původ v chladícím okruhu motoru, ne? Mně jde jenom o to, jestli mám něco dělat s ovládáním topení, když do toho leju vodu, o nic jinýho.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #22 od Tomas-Oaza
no to jo, a proto sem napsal ze klima nema vloiv na to ze se mu ztratila voda,ne? :wink:

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #23 od skypan

Takže teplo do kabiny má původ v chladícím okruhu motoru, ne? Mně jde jenom o to, jestli mám něco dělat s ovládáním topení, když do toho leju vodu, o nic jinýho.

ne,už sem psal chladící okruh motoru,topení se odvzdušní sám

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #24 od rs
Hmmm radsi nic uz nebudu psati.Jinak Skypane precti si jeste jednou co jsi napsal v prvnich odpovedich a co v te predposledni.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 měsíců zpět #25 od skypan

Hmmm radsi nic uz nebudu psati.Jinak Skypane precti si jeste jednou co jsi napsal v prvnich odpovedich a co v te predposledni.
Radek

jasně záleží na typu a konstrukci(modelu)klimy a jestli to je novější,nebo starší auto,díky za upozornění,v podstatě jsem se špatně vyjádřil :oops: :wink:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #26 od Předseda
Ještě bych měl jeden všetečný dotaz. Když klimatizace topí, tak se taky připojuje kompresor jako když chladí? Čili - když si v autě topím, taky to má vliv na spotřebu?

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #27 od skypan

Ještě bych měl jeden všetečný dotaz. Když klimatizace topí, tak se taky připojuje kompresor jako když chladí? Čili - když si v autě topím, taky to má vliv na spotřebu?

no,řekl bych,že to netopí klima,ale (ten druhý výměník)tj.radiator,takže se nezpíná ani kompresor.
dokonce tuším-li zprávně tak pokud jsou už nižší teploty(např.kolem 6"C)tak klima se nezapíná vůbec a reguluje se jenom přívod teplého vzduchu s chladným vzduchem z venčí.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #28 od Předseda
Díky, to je přesně co jsem chtěl slyšet, nebo přesněji - číst.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.466 sekund
Powered by Kunena fórum