zesilovac
- Příspěvky: 469
TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak hlavně potichu, necháme si to patentovat jako prostředek na snížení odběru...
Rekněmě, že máš zesík 100W P=U*I takže to vychází na odběr 8A. Chceš říct, že přidáním kapacitoru se odběr sníží?
asi takhle:
http://www.xsoundtuning.cz/file/kapa_cast1.pdf
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 469
Ked chces mat v aute dobru,silnu hudbu s kvalitnym zvukom tak ten kapacitor je nevihnutny,bateria ho v tom pripade potrebuje.
TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Z ceskeho jazyka technickeho vyplyva ze kapacitor je idealni kondenzator coz pro mne jako pro cloveka trosku z elektronikou seznameneho znamena, ze je to kondenzator bez svodoveho proudu coz si troufam rici jeste neexistuje v opacnem pripade by se ztratily z trhu akumulatory a barerky.Budiz to dokazu prekousnout.
Chapu co tam ta kapacita dela, ale nechapu proc tam je. Kdyz to pozenu do dusledku tak by mela stacit obycejna baterka umistena ve vzdalenosti co mozna nejblizsi k zesilovaci aby ubytky na privodech nebyly velke.
Dalsi pro mne zarazejici hodnota je napeti kapacitoru v odkazu ktery jsi poslal.Pokud si vzpomenu na zaklady elektrotechniky a usmernovacu tak si musim vzpomenout ze pokud provedu vyhlazeni dvoucestne usmerneneho napeti kondenzatorem musim hodnotu vynasobit konstantou 1.41 coz mi nejak nekoresponduje z hodnotou 20V 1F. Ano vim ze zakladni vyhlazeni provede baterka automobilu ale timpadem zase pokulhava jeden z popisovanych duvodu proc se tam ten kapacitor ma dat a to je ruseni.Kdyz se lepe zamyslim nad poklesy napajeni ktere ma tento kapacitor pokryt(tusim ze pro kategorii Hifi je povolen pokles o 1V) tak mi vychazi pro 100W zesak a 1F kap.cca 0.2s zbytek musi pokryt stejne baterka.
Verim tomu ze pri dlouhych kabelech od baterky tam ta kapacita ma sve opodstatneni(diky ztratam na vedeni a tim i poklesu napajeciho napeti),ale prece jen si myslim ze pri umisteni druhe baterky k zesilovaci docilim stejneho efektu(ne-li lepsiho) za podstatne mene penez. I kdyz uznam fakt ze tam nebudu mit krasny modry displey(ci jake barvy jsou dnes preferovane).
Jen tak pro mou osobni informaci (je tady koukam vice odborniku na toto tema). Kolik je ucinnost zesilovace a jaka je standartni ucinnost reproboxu na todle pouzivanych.
Pominu fakt nac to chce pouzivat mt-tuning todle je asi specificke pouziti ktere jde zcela mimo mne.Pro normalni poslech mi musi postacit daleko mensi vykony kde se daleko lepe resi i pripadne problemy z napajenim.
Tak jeste jednou se ptam jak je mym dobrym zvykem.
Proc?
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 469
Ja som si do druheho auta montoval hudbu sam za pomoci kamarata odbornika a hudba mala vykon neakych 600 Wat,kablovanie som mal dymenzovane na 1200 Wat koli tej istej veci ako chce Mario.v aute bola 75 Ah baterka a uz za jazdy ked som dal hudbu na plne pecky tak nestihal dobijat alternator bateriu,po pridani kapacitoru sa vsetko napravilo.To je vyznam kapacitoru ze pri silnej hudbe ti aj za jazdy autom nestiha alternator dobijat bateriu,takze vykon baterie ide len do hudby.Pri kapacitore ti kapacitor vyrovnava prud ktori ti ide do hudby a bateria ti vydrzi dlhsie,vybija ju aj tak ale vydrz je niekolkonasobne vyzsia ako keby tam ten kapacitor nieje.Toto je moj nazor na tuto vec.
TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To je jediné, co jsem svým příspěvkem chtěl říci.
2RS: jak Ti tam nesedí těch 20V? Myslíš jako že to málo, když vezmeme, že 20V / 1,41 = 14,1V
Pokud bylo to o odbornících na mě (jsem trochu vztahovačnej, já vím) tak to Ti nepovím, protože jsem se o tohle zajímal zhruba v 18-ti letech, kdy jsem postavil svojí poslední reprosoustavu a to byl můj vrcholní kousek spočítat bassreflex
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tony má pravdu - kapacitor - při jeho použití docílíte delší výdrže baterky, ale to pouze za předpokladu, že máte motor nastartován a alternátor dobíjí. V alternátoru funguje něco jako regulátor. Takže pokud hrají basy, dochází k rázovému odběru proudu, alternátor je bohužel pomalejší než kmit cívky subwooferu a tak nedochází k úplnému "zapnutí" dobíjení alternátoru. Zkrátka alternátor má chaos kvůli rázovému odběru proudu. Než se zvýší odpor cívky v alternátoru a než dojde k otočení rotoru. Dobíjení alternátoru poté není efektivní.
Přidáním kapacitoru co nejblíže před zesilovač se docílí toho, že zesilovač stále odebírá určité množství proudu z kapacitoru, ale alternátor dobíjí kapacitor daloby se říct, že v konstatním zatížení. Prostě ... proud do kapacitoru bude téct plynule a zesilovač bude odebírat proud rázově .. dojde k určité harmonii, kdy se bude chovat kapacitor z pohledu alternátoru jako třeba stále svítící žárovka.
Navíc investice do kapacitoru je vhodná vzhledem k životnosti baterie. Baterka je sice sama o sobě tvrdý zdroj energie, ale silné vytěžování, kolísání napětí atd. jí moc neprospívá.
Další věcí, o které není třeba uvažovat, jsou propočty o velikosti kapacitoru. "rs" tu počítal, že kapacita kapacitoru vystačí na 0.2sec. provozu. Ale to za předpokladu, že by nabil samotný kapacitor na 100% a jeho proud použil na napájení zesilovače. Nicméně mezi cyklem vybíjení (těch 0.2sec.) už dochází k opětovněmu nabíjení. Takže kapacitor je vlastně taková expanzní nádobka, do které teče konstatně proud z alternátoru a při možném nedostatku přitěká druhým otvorem proud z baterie.
Já nevím, jestli mě chápete, ale pokud zkuste se mi napojit na mozek a určitě tam souvislosti a odpovědi najdete.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Už to chápu, ono i pokud by regulátor stihl reagovat na kolísavé zatížení, tak by vznikla střední hodnota napětí a stejně by dobíjel méně. Máte pravdu, takto baterie vydrží déle.
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ale naprosto jednoduché by bylo napojit sestavu na osicloskop vytvořit signál který se dobře pozoruje a je podobný úderu basu a sledovat s a bez připojeného kapacitoru.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
já jsem slyšel autobaterie není schopná dodat okamžitě naráz velké množstvý proudu při úderu basu , proto dáme kapacitor který který tohle zvládá (je to kondenzátor že), no a ve chvílích kdy nejde bas se kapacitor nabíjí z baterky .
ale naprosto jednoduché by bylo napojit sestavu na osicloskop vytvořit signál který se dobře pozoruje a je podobný úderu basu a sledovat s a bez připojeného kapacitoru.
Ja bych pomeril,ale chybi mi podstatna cast mereneho obvodu -1kW zesilovac s kapacitorem.
Jen tak pro zajimavost nezapomnel jsi na neco?
K tomu zbytku pridam nejake me uvahy az budu miti trosku vice casu.Jsem tak trosku neverici Tomas(pardon Tomasove).
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.