zesilovac

Více
15 roků 4 měsíců zpět #61 od Tonny Tempra SW
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: zesilovac
Mne je jasne ze na dobru a silnu hudbu treba co najlepsiu bateriu,kabelaz a vsetko dobre pretesnit,na mojom aute pred temprou som mal origo kabelaz na 1600 Wat s poistkou(bez nej to ani nejde),pozlatene hrube kable k reprakom,pozlatene konektory a vsetko tak ako ma byt.Ten kapacitor ma vpliv taky ze ti samozrejme vyrovnava prud,skus taku hudbu pustit priamo s baterky bez kapacitora,uz po minute mozno aj menej uz nenastartujes,ked das kapacior tak tym ze ti vyrovnava prud tak tu baterku az tak rychle nevymlatis,kazdy bas bez kapacitora je odber s baterky ako blazon,s kapacitorom je to plinulejsi odber.Baterka sa vymlati tak ci tak ale ale s kapacitorom pomalsie.

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #62 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: zesilovac
:lol:

tak hlavně potichu, necháme si to patentovat jako prostředek na snížení odběru...

Rekněmě, že máš zesík 100W P=U*I takže to vychází na odběr 8A. Chceš říct, že přidáním kapacitoru se odběr sníží?


asi takhle:
http://www.xsoundtuning.cz/file/kapa_cast1.pdf

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #63 od Tonny Tempra SW
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: zesilovac
A asi o com inom som pisal,ked mas hudbu aj 300 Wat tak tam ti kapacitor netreba ale pri hudbe s vysokym vykonom je bezpodmienecny a o tom pisem nepiseme si o 200 Wat prdincoch.,proste baterka na hudbu s vysokym vykonom nestaci,treba tam namontovat kapacitor,bez neho ta hudba vychnape baterku po 2 basoch,alebo kvalita zvuku bude naprd.

Ked chces mat v aute dobru,silnu hudbu s kvalitnym zvukom tak ten kapacitor je nevihnutny,bateria ho v tom pripade potrebuje.

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #64 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: zesilovac
To je sice hezke Max-eli ale provedme zamysleni(dovolim si to).
Z ceskeho jazyka technickeho vyplyva ze kapacitor je idealni kondenzator coz pro mne jako pro cloveka trosku z elektronikou seznameneho znamena, ze je to kondenzator bez svodoveho proudu coz si troufam rici jeste neexistuje v opacnem pripade by se ztratily z trhu akumulatory a barerky.Budiz to dokazu prekousnout.
Chapu co tam ta kapacita dela, ale nechapu proc tam je. Kdyz to pozenu do dusledku tak by mela stacit obycejna baterka umistena ve vzdalenosti co mozna nejblizsi k zesilovaci aby ubytky na privodech nebyly velke.
Dalsi pro mne zarazejici hodnota je napeti kapacitoru v odkazu ktery jsi poslal.Pokud si vzpomenu na zaklady elektrotechniky a usmernovacu tak si musim vzpomenout ze pokud provedu vyhlazeni dvoucestne usmerneneho napeti kondenzatorem musim hodnotu vynasobit konstantou 1.41 coz mi nejak nekoresponduje z hodnotou 20V 1F. Ano vim ze zakladni vyhlazeni provede baterka automobilu ale timpadem zase pokulhava jeden z popisovanych duvodu proc se tam ten kapacitor ma dat a to je ruseni.Kdyz se lepe zamyslim nad poklesy napajeni ktere ma tento kapacitor pokryt(tusim ze pro kategorii Hifi je povolen pokles o 1V) tak mi vychazi pro 100W zesak a 1F kap.cca 0.2s zbytek musi pokryt stejne baterka.

Verim tomu ze pri dlouhych kabelech od baterky tam ta kapacita ma sve opodstatneni(diky ztratam na vedeni a tim i poklesu napajeciho napeti),ale prece jen si myslim ze pri umisteni druhe baterky k zesilovaci docilim stejneho efektu(ne-li lepsiho) za podstatne mene penez. I kdyz uznam fakt ze tam nebudu mit krasny modry displey(ci jake barvy jsou dnes preferovane).

Jen tak pro mou osobni informaci (je tady koukam vice odborniku na toto tema). Kolik je ucinnost zesilovace a jaka je standartni ucinnost reproboxu na todle pouzivanych.
Pominu fakt nac to chce pouzivat mt-tuning todle je asi specificke pouziti ktere jde zcela mimo mne.Pro normalni poslech mi musi postacit daleko mensi vykony kde se daleko lepe resi i pripadne problemy z napajenim.

Tak jeste jednou se ptam jak je mym dobrym zvykem.
Proc?

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #65 od Tonny Tempra SW
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: zesilovac
To je presne to o com pisem.Ked das do auta hudbu s vykonom 300 Wat-staci kupit silnu baterku a hudba funguje dobre.Das do auta hudbu 1000Wat a viac tak k tomu musis dat bombovu bateriu(ako pise Mario Gelovu),silnejsi alternator a kapacitor,velmi kvalitne prepojovacie kable.

Ja som si do druheho auta montoval hudbu sam za pomoci kamarata odbornika a hudba mala vykon neakych 600 Wat,kablovanie som mal dymenzovane na 1200 Wat koli tej istej veci ako chce Mario.v aute bola 75 Ah baterka a uz za jazdy ked som dal hudbu na plne pecky tak nestihal dobijat alternator bateriu,po pridani kapacitoru sa vsetko napravilo.To je vyznam kapacitoru ze pri silnej hudbe ti aj za jazdy autom nestiha alternator dobijat bateriu,takze vykon baterie ide len do hudby.Pri kapacitore ti kapacitor vyrovnava prud ktori ti ide do hudby a bateria ti vydrzi dlhsie,vybija ju aj tak ale vydrz je niekolkonasobne vyzsia ako keby tam ten kapacitor nieje.Toto je moj nazor na tuto vec.

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #66 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: zesilovac
2Tonny: dobře, tak do toho výpočtu přidám ještě nulu, chceš výkon 1kW, poteče Ti tam proud cca. 80 A. Sice nevím, co to na tom všem mění, protože jak psal RS, ten kondenzátor má ztráty. Já ještě dodám, že sám el. energii nevyrábí. Z těchto dvou informací vyplývá, že ještě trochu ubere. Takže Ti žádné napětí ani proud neušetří. Baterie se vybíjí stále stejně rychle.

To je jediné, co jsem svým příspěvkem chtěl říci.


2RS: jak Ti tam nesedí těch 20V? Myslíš jako že to málo, když vezmeme, že 20V / 1,41 = 14,1V

Pokud bylo to o odbornících na mě (jsem trochu vztahovačnej, já vím) tak to Ti nepovím, protože jsem se o tohle zajímal zhruba v 18-ti letech, kdy jsem postavil svojí poslední reprosoustavu a to byl můj vrcholní kousek spočítat bassreflex :wink:

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #67 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: zesilovac
Dovolil bych se přidat do téma.

Tony má pravdu - kapacitor - při jeho použití docílíte delší výdrže baterky, ale to pouze za předpokladu, že máte motor nastartován a alternátor dobíjí. V alternátoru funguje něco jako regulátor. Takže pokud hrají basy, dochází k rázovému odběru proudu, alternátor je bohužel pomalejší než kmit cívky subwooferu a tak nedochází k úplnému "zapnutí" dobíjení alternátoru. Zkrátka alternátor má chaos kvůli rázovému odběru proudu. Než se zvýší odpor cívky v alternátoru a než dojde k otočení rotoru. Dobíjení alternátoru poté není efektivní.
Přidáním kapacitoru co nejblíže před zesilovač se docílí toho, že zesilovač stále odebírá určité množství proudu z kapacitoru, ale alternátor dobíjí kapacitor daloby se říct, že v konstatním zatížení. Prostě ... proud do kapacitoru bude téct plynule a zesilovač bude odebírat proud rázově .. dojde k určité harmonii, kdy se bude chovat kapacitor z pohledu alternátoru jako třeba stále svítící žárovka.

Navíc investice do kapacitoru je vhodná vzhledem k životnosti baterie. Baterka je sice sama o sobě tvrdý zdroj energie, ale silné vytěžování, kolísání napětí atd. jí moc neprospívá.

Další věcí, o které není třeba uvažovat, jsou propočty o velikosti kapacitoru. "rs" tu počítal, že kapacita kapacitoru vystačí na 0.2sec. provozu. Ale to za předpokladu, že by nabil samotný kapacitor na 100% a jeho proud použil na napájení zesilovače. Nicméně mezi cyklem vybíjení (těch 0.2sec.) už dochází k opětovněmu nabíjení. Takže kapacitor je vlastně taková expanzní nádobka, do které teče konstatně proud z alternátoru a při možném nedostatku přitěká druhým otvorem proud z baterie.

Já nevím, jestli mě chápete, ale pokud zkuste se mi napojit na mozek a určitě tam souvislosti a odpovědi najdete. :?

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #68 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: zesilovac
napojení na mozek jsem provádět nemusel, stačilo si přečíst o regulátoru v alternátoru.
Už to chápu, ono i pokud by regulátor stihl reagovat na kolísavé zatížení, tak by vznikla střední hodnota napětí a stejně by dobíjel méně. Máte pravdu, takto baterie vydrží déle.

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #69 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: zesilovac
já jsem slyšel autobaterie není schopná dodat okamžitě naráz velké množstvý proudu při úderu basu , proto dáme kapacitor který který tohle zvládá (je to kondenzátor že), no a ve chvílích kdy nejde bas se kapacitor nabíjí z baterky .

ale naprosto jednoduché by bylo napojit sestavu na osicloskop vytvořit signál který se dobře pozoruje a je podobný úderu basu a sledovat s a bez připojeného kapacitoru.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #70 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: zesilovac

já jsem slyšel autobaterie není schopná dodat okamžitě naráz velké množstvý proudu při úderu basu , proto dáme kapacitor který který tohle zvládá (je to kondenzátor že), no a ve chvílích kdy nejde bas se kapacitor nabíjí z baterky .

ale naprosto jednoduché by bylo napojit sestavu na osicloskop vytvořit signál který se dobře pozoruje a je podobný úderu basu a sledovat s a bez připojeného kapacitoru.


Ja bych pomeril,ale chybi mi podstatna cast mereneho obvodu -1kW zesilovac s kapacitorem.
Jen tak pro zajimavost nezapomnel jsi na neco?

K tomu zbytku pridam nejake me uvahy az budu miti trosku vice casu.Jsem tak trosku neverici Tomas(pardon Tomasove).

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #71 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: zesilovac
Ahoj , jo trošku zapoměl , promiň. ale to proberem na icq.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.423 sekund
Powered by Kunena fórum