Možná záchrana ložisek kol - co vy na to?

Více
18 roků 2 týdnů zpět #1 od stiglitz
Švagr mi tvrdil (on je v Marea klubu) že tam řešili tohle: Pokud není ložisko vysypaný tak lze sundat kolo, náboj a najdete tam suchý ložisko a to mazivo je ztvrdlý těma rokama a drží se okolo ale už neplní funkci, nemaže. Prý to zkoušeli vymýt benzínem a naprat tam nový mazivo a pak údajně přestaly hučet ty ložiska. Každopádně se na to švára chystá a tak jsem sám moc zvědav jak dopadne. Mě ložiska hučí od padesáti výš, když jsme to měli v servisu na zvedáku tak mechanik když točil koly nic neslyšel krom otírání destiček o kotouče a pak jsme jeli a trošku hučí v zatáčkách. Co si o tom myslíte pánové?

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #2 od Honza
nejde o to tam naprat nějaký mazivo, ale o to , že za tu dobu jsou ty ložiska už vymačkaný, že maj takovou vůli , že hučej.. tím že tam dodáš, nějakou avzelínu ododálíš výměnu ložiska, ale mylsím že na krátkou dobu.. navíc ložisko s vůlí (hučící) a ložisko bez vůle celkem ovlivňujou jízdní vlastnosti

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #3 od stiglitz
Říkal chlápek z fabriky že jeli někam s rodinou a pohoda, stavovali se někde na oběd a jak vyjel tak začalo hučet ložisko, z kilometru na kilometr, člověče... 8O

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #4 od MichalW
Přesně jak psal Honza, ložisko nehučí, protože ztvrdlo mazivo, ale protože je prostě vychozený a vůle překročila určitou mez. Po takové generálce ložiska novým mazivem se pak švára může divit, až se mu ložisko zašvihne v tu nejnevhodnější dobu :!:

Když už to chce někdo rozdělávat, což znamená sehnat někde lis, tak už bych tam dal zrovna nová ložiska, vždyť to není zase taková investice. Než to za pár týdnů rozdělávat znova...

A navíc, čím častěji to ložisko stahuješ, tím je větší šance, že se rozpůlí a kružek ti tam zůstane zalisovaný a co pak s ním?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #5 od stiglitz
No já právě mám ložisko i s nábojem za asi 3700,- kus. To už jsme tu ale diskutovali. :cry: :cry: :cry: To už je citelná investice. I pro mě. Tak čus.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #6 od Augustin

No já právě mám ložisko i s nábojem za asi 3700,- kus. To už jsme tu ale diskutovali. :cry: :cry: :cry: To už je citelná investice. I pro mě. Tak čus.

A to nemuzes koupit pouze lozisko za nejakych 560Kc? Proc to potrebujes i s nabojem, navic, naboj kola stoji taky nejakych 620Kc.
Nebo mas na mysli material na obe+prace?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #7 od csala

Přesně jak psal Honza, ložisko nehučí, protože ztvrdlo mazivo, ale protože je prostě vychozený a vůle překročila určitou mez. Po takové generálce ložiska novým mazivem se pak švára může divit, až se mu ložisko zašvihne v tu nejnevhodnější dobu :!:

Když už to chce někdo rozdělávat, což znamená sehnat někde lis, tak už bych tam dal zrovna nová ložiska, vždyť to není zase taková investice. Než to za pár týdnů rozdělávat znova...

A navíc, čím častěji to ložisko stahuješ, tím je větší šance, že se rozpůlí a kružek ti tam zůstane zalisovaný a co pak s ním?

Presne. Lozisko sa pri demontazi vacsinou poskodi na ten sposob, ze vnutorny kruzok loziska zostane na naboji.
Ak som zo zaujimavosti rozoberal spatne loziska, boli mechanicky opotrebovane.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #8 od stiglitz

No já právě mám ložisko i s nábojem za asi 3700,- kus. To už jsme tu ale diskutovali. :cry: :cry: :cry: To už je citelná investice. I pro mě. Tak čus.

A to nemuzes koupit pouze lozisko za nejakych 560Kc? Proc to potrebujes i s nabojem, navic, naboj kola stoji taky nejakych 620Kc.
Nebo mas na mysli material na obe+prace?

Už jsme to diskutovali v tématu "příšerná cena ložisek zadních kol - model s ABS". Na mý auto bohužel pouze s nábojem - ABS.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #9 od JaH
V ITALCAR jsem zadní ložisko s terčíkem s vyfrézovanými radiálními drážkami pro snímač ABS koupil za 2300,- Kč/ks, ale i tak se mi zdá jeho cena značná. Ten terčík je na to ložisko asi nalisovám za tepla. Zřejmě by šel po dostatečném nahřátí ze starého ložiska stáknout a nalisovat na nové obyčejné za cca 600,- Kč/ks. Jestli ovšem mají ta ložiska stejné rozměry.

JaH
Fiat Tempra combi S.W. 1,8i, 1994

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #10 od MichalW

No já právě mám ložisko i s nábojem za asi 3700,- kus. To už jsme tu ale diskutovali. :cry: :cry: :cry: To už je citelná investice. I pro mě. Tak čus.


Tak to jo. Já jsem kupoval náboj bez ABS asi za 800,- Kus a ložisko nějak kolem 700,-. A proč měníš i náboj? Nějak si tu předchozí diskuzi nepamatuji.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 týdnů zpět #11 od stiglitz

V ITALCAR jsem zadní ložisko s terčíkem s vyfrézovanými radiálními drážkami pro snímač ABS koupil za 2300,- Kč/ks, ale i tak se mi zdá jeho cena značná. Ten terčík je na to ložisko asi nalisovám za tepla. Zřejmě by šel po dostatečném nahřátí ze starého ložiska stáknout a nalisovat na nové obyčejné za cca 600,- Kč/ks. Jestli ovšem mají ta ložiska stejné rozměry.

Možná - ale co když to zvorám! To je poměrně nejistý. Jak píšeš o těch rozměrech... Tak těma si nejsem jistej taky.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #12 od Anýz
Lidi, to o těch ložiskách je docela dobrý téma. Já mám 1.6 SX, s ABS. ložiska hučeli, když sem to přivez z německa a tak sem musel nový koupit. jiný než s nábojem se nedělají. sehnal sem je za 4100Kč... good cena za obě.kdo by měl zájem....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #13 od jirkaR
no na 1.6 kupoval známej v černílově jeden kus za 800,- bez náboje

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #14 od Anýz
To jo, bez náboje, ale když ti odejdou na zadní nápravě, kde je ABS a kotouč, tak ti nic jinyho nezbývá, protože většinou je na kaši úplně všechno. normální bez náboje tu mám za 600-800, podle výrobce. Ale to s nábojem jinak nelze, než celý...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #15 od JaH
Staré zadní ložisko jsem úplně rozebral. Vnější kroužek ložiska tvoří vlastně unašeč pro přišroubování brzdového kotouče a disku kola. Je to vykováno z jednoho kusu. Je na tom na soustruhu líznutý zářez pro naražení vroubkovaného kroužku ABS, který je z jiného materiálu.
Kroužek ABS jsem stáhl dolů pomocí šroubů na kola a nějakého železa na podložení. Šlo to dobře za studena. V ITALCAR mají zadní ložisko bez ABS za 880,- Kč. Příští týden jim ho přivezou, tak ho tam půjdu porovnat. Když bude stejné, tak ho nechám líznout na soustruhu a nalisuji na něj ten starý kroužek ABS. Předpokládaná úspora cca 1400,- Kč.

JaH
Fiat Tempra combi S.W. 1,8i, 1994

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.836 sekund
Powered by Kunena fórum