homog. kloub

Více
17 roků 11 měsíců zpět #31 od Dresik
Odpověděl Dresik pro téma Re: homog. kloub
má stejné příznaky...dlouho sem hledal..čekal sem špatné silentbloky,ale je to špatný tlumič..

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #32 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: homog. kloub
---

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #33 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: homog. kloub
jen taková prřipomínka hlídej si plastovou pásku mě se dvakrát slíkla dej tam raději kovovou to je jistota

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #34 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: homog. kloub

Tak jsem pred chvili dodelal vymenu manzety na homok.kloubu, byla protrhla od nejakeho kamene. Byl to docela zahul. kdyz to clovek dela poprve. Uz jednou jsem to zkousel, ale bohuzel sem ulomil krizovy nastavec, tak jsem to musel nechat na servisu. Tentokrat jsem to vsak delal sam, servisak toho ma moc a ma volno az v lednu.
To povoleni matice jsem zaridil pomoci lesenarske trubky, pak povolila. Pak povolit brzdovy trmen, spodni cep, pak to vytahnout. Nevim jestli bylo nutne sundavat tlumic, ale musel jsem ho dat pryc. Problem nastal kdyz jsem chtel vytahnout ten tripoid. To jsem musel volat pritele na telefonu o radu (servisak). Ten mi sdelil, ze je treba poradne ustedrit ranu kladivem, pak to jde ven. Kdyz jsem to vytahnul, pochopil jsem princip - je tam takova dratova pojistka (segerovka) v drazce. Ten tripoid jde oddelit od zbytku poloosy, kdyz se prekona jeji sila nutna pro stlaceni v drazce. Pak teprve jsem to mohl cele rozdelat a vycistit. Nasazeni manzety celkem slo, ale pak jsem resil jak to slozit. Je tam (na te hrideli s drazkovanim) jeste jeden takovy prevlecny krouzek, u ktereho jsem uvazoval co s nim. Pak mne napadlo, ze zrejme je tam proto, aby se nejprve ta drat.pojistka zatlacila pomoci toho krouzku do drazky, pak mohlo dojit k naklepnuti toho kloubu. Na ponekolikate jsem ten krouzek tam dostal a potom i ten kloub. Doplneni maziva a zajisteni pomoci PA pasku (takove plastove elektr. pasky, misto sk ocelovych pasek) se vyresilo rychle. Nejhorsi to bylo dostat nazpet, resp. nesel mi nasadit nazpet tlumic. Nakonec jsem to po nekolikate vyresil povolenim stabilizacni tyce, coz se potom ukazalo jako taky ne moc zcela dobre reseni (neslo to nazpet, az pote co jsem to pomoci paky pritlacil).

Muzete mi nekdo rici, jaky je spravny postup sestaveni dilu?

P.S. Snad to nekomu pomuze, pokud pujde nekdo do toho.

No postup si zachoval celkom dobry.
Neviem jak Tipo, ale na mojom aute je jednoduchsie odmontovat celu poloos od prevodovky aj s obidvoma klbmi. Potom vo zveraku je s tym lepsia robota. Ak mi nejde dole vonkajsi klb (vnejsi), tak odoberem vnutorny (vnitrni) klb, ktory je zaisteny klasickou segerkou. Takto sa dostanem k obidvom manzetam. Vonkajsi (vnejsi) klb niekedy ide dole velmi lahko, doslova ho rukou z tisichranu stiahnem, niekedy sa trapime aj dvaja a zrazame ho dole kladivom. Zalezi prave od toho poistneho kruzku, aky ma priemer a ako je napruzeny.
Tie PA pasky pouzivam tiez. Dobre sa snimi robi, a su lahsie oproti ocelovym.
Na mojom aute dokazem odobrat poloos bez toho, aby som daval dole brzdic, spodny gulovy cap ramena a tlmic. Ale stocim dole gulovy cap riadenia zo spojovacej tyce riadenia. Poznacim si polohu tohto guloveho capu riadenia na tyci, napriklad poctom zavitov, inac by sa mi rozhadzala geometria riadenia. Mozno, ze takym sposobom to pojde aj na Tipe.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #35 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: homog. kloub
---

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #36 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: homog. kloub

Diky za radu. Jeste bych se vsak zeptal na dalsi vec.
Jak teda muzu vyhodit celou poloosu ven? Lze teda pouze povolit tech sest sroubu za manzetou a vytahnout ji? Nevytece mi olej s prevodovky?

Jak jsem to dneska byl projet (do prace), tak jsem zaslechl sem tam lupnuti - pri vytoceni kol a najeti na nejakou nerovnost. Kdyz jsem se ptal servisaka, tam mi rekl, ze to muze byt bud ten kloub nebo taky ulozeni/lozisko tlumice. Ze to mam vyzkouset nekde na parkovisti, kdyz stocim kola do plneho rejdu a zkousim tlacit zepredu/dozadu, pak poznam, kde to je. Ja jen doufam, ze se to uklidni, ze to je pouze "prechodne" do doby nez si to sedne nazpet (celkove promazani kloubu tou vazelinou). Ten kloub sel dost ztuha, kdyz jsem jej mel vycisteni, bez maziva. No uvidim.

Olej z prevodovky nevytecie. Ak tych sest skrutiek odoberies, tak uvidis, ze to tesni inde.
Novy klb ide ztuha aj ked je plny vazeliny, ale urcite by praskat nemal.
Ak si len vymenil manzetu a vazelinu na starom klbe jak pises, tak mozno prave on zacal praskat. To mlatenie kladivom cez gulicky mu asi neprospelo.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #37 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: homog. kloub
---

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #38 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: homog. kloub
no tak už jsem zase o něco chytřejší tak vnitřní kloub stojí asi 1900 a vnitřní okolo 1400 je to ranec , manžeta 100 zavlačná matka 100 nápln do manžety 80 kč. no nakonec jsem koupil poloosu od kennyho ale nechal mi to tam i s tou závlačnou matkou myslel jsem že to lehce povolím když seženu ořech sehnal jsem až ve fiatu ale měl to zapřený ,visel na tom a nic a tak nezbývalo než to odvrtat práce na 4 hodky spoustu zlomených vrtáku ale podařilo se ,sice jsem malinko poškodil závit a tak to mám u zámečníka ale výsledek bude snad v poho oba klouby vypadají dobře

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #39 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: homog. kloub
---

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #40 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: homog. kloub
tak jsem si naběhl sehnal jsem si poloosu za super cenu a nový manžety atd. za 500,- a včera jsem byl u auto mechanika a ten mi pověděl že mám oba klouby ok ale že tam je špatně nastavenej doraz na rejd a drhne při plným rameno s řídící tyčí tak mám doma pomalu zrepasovanou poloosu tak kdyby někdo chtěl tak at napíše

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #41 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: homog. kloub

jirkaR napsal: tak jsem si naběhl sehnal jsem si poloosu za super cenu a nový manžety atd. za 500,- a včera jsem byl u auto mechanika a ten mi pověděl že mám oba klouby ok ale že tam je špatně nastavenej doraz na rejd a drhne při plným rameno s řídící tyčí tak mám doma pomalu zrepasovanou poloosu tak kdyby někdo chtěl tak at napíše[/quote

foto v galerii]


Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #42 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: homog. kloub
---

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #43 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: homog. kloub

Tak ja uy fakt nevim. Opet se mi objevila ta zavada co jsem ji popisoval jiz jednou. Leze mi to na nervy, ze to pozoruji kdyz jsem na ceste a pak kdyz jedu domu, tak nic nenajdu.
Mam takovy problem. Kdyz jedu autem ozyvaji se mi takove pazvuky od predniho praveho kola (jako by neco drelo, rotacni pohyb). Toto se objevuje kdyz mam zarazenou rychlost, kdyz vyradim a jedu na neutral tak to zmizi, tzn. pouze kdyz jsou kola v zaberu. Kdyz jsem to zvednul a zkousel tocit koly, tak tam nic neni slyset.
Konzultoval jsem to se servisakem a ten mi rikal, ze by to mohl byt homokloub, ten mam, tak bych ho vyzkousel vymenit, je otazka jestli to bude ten vnejsi nebo vnitrni. Kdyz jsem zkousel sundat ten vnitrni tak to neslo, nemohl jsem povolit ty imbusy, je tam dost blby pristup.
Jeste mne napadlo, jestli to nemuze byt treba neco v ulozeni motoru/prevodovky - nejaky silentblok nebo neco v prevodovce (diferencial, ale to asi nebude, to by delalo porad).
Nevite nekdo co s tim, co by to mohlo byt?

P.S. Dost mne to stve mam jit ve ctvrtek na STK, tak doufam, ze to projde.

Cez STK to prejde, tam to nezistia.
Fakt to vyzera na vnutorny (vnitrni) homoklb. No tie imbusy - to je porod. Kvalitny imbus, poloos pootocit do najpriaznivejsej polohy, kvalitny maticovy kluc a skusit to povolit od strany matice. Este ma napadol razovy srubovak. Vela zdaru.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 9 měsíců zpět #44 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: homog. kloub
---

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #45 od drto
Odpověděl drto pro téma Re: homog. kloub
aku mazaciu zmes ste davali pod prachovky? staci tam natlacit obyc vazelinu alebo tam je nieco specialne?

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.528 sekund
Powered by Kunena fórum