Zloméné koleso za 30 000,-Sk?
Podle mě by právě tohle vymletý čep v rameni dělat mohl, možná i silentblok :-k .
Čepy na řízení jsem měnil na Unech 2x a víceméně zbytečně - ani jednou to naléhavě nepotřebovaly. Na Tipu jsem je pak už jen kontroloval. Mám dojem, že jejich životnost je nesrovnatelně delší než životnost čepů v rameni.
moj tragicky vybity cap ramena (vola horizontalne cca 4 mm a vertikalne 15 mm) bolo pocut na nerovnostiach (ovsem nijako silne).
pri prejazde zakrut som v riadeni necitil buchanie (bolo pocut tupy buch od kolesa), ale v urcitom momente auto vyrazne zmenilo smer ! (ked som zatacal mierne alebo pomaly, tak to nerobilo)
na cap ramena skuska - auto na zdvihak, koleso dole. pacit pakou medzi ramenom a tehlicou kolesa. tehlica kolesa sa nesmie hybat vzhladom na rameno. (chcete foto ?)
na cap (hlavicu) riadenia skuska - posadit pomocnika za odomknuty volant, nech mierne toci volantom striedavo do stran. cap riadenia pri tom drzat v ruke - nadmernu volu je citit hned
to bolo co sa tyka zakrut.
na jamach este moze buchat - tycka medzi stabilizatorom a ramenom, uchyty stabilizatora, pokazeny tlmic !!
odporucam vsetko rozobrat a pozriet
Aj niekde na STK maju taky stroj na trasenie podvozkom, da sa tam toho dost zistit, ale nie vsetko - jeden buchot na Forde mi nezistili.
jj na stk mi to presne na takomto stroji zistil a povedal mi ze lavy cap zrely na vymenu a prave rameno cele tak v pondelok som uz objednany do servisu
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
praca bola : vymena ramien, chladica (tiekol), palivoveho filtra a strednej casti vyfuku aj s tlmicom.
servis mi zohnal ramena obidve - 2200,- Sk
nemrznuca zmes do chladica - 350,- Sk
geometria prednej aj zadnej napravy - 1500,- Sk
cena prace - 2800,- Sk
cakal som ze to bude aspon o tisicku menej ale co uz. aspon mam uz auticko komplet spravene a viem ze je v poriadku
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tvl co Ti mohli delat na zadni naprave? Co vim, tak tam se neda nic seridit, a ta cena je pekny balik - u nas gemca 200Kc ale asi v tom mas ten filtr, chladic a vyfuk.tak vcera som si bol v servise pre auto po vymene kompletnych prednych ramien. vyslo ma to skoro 7000,-
praca bola : vymena ramien, chladica (tiekol), palivoveho filtra a strednej casti vyfuku aj s tlmicom.
servis mi zohnal ramena obidve - 2200,- Sk
nemrznuca zmes do chladica - 350,- Sk
geometria prednej aj zadnej napravy - 1500,- Sk
cena prace - 2800,- Sk
cakal som ze to bude aspon o tisicku menej ale co uz. aspon mam uz auticko komplet spravene a viem ze je v poriadku
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 424
u nás stojí geometria 400sk (aspoň stála, pred rokom)
Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy
po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tajomstvo geometrie kolies.
Málokto si uvedomuje, že prevažná časť závad v zriadení geometrie úžitkového vozidla je skrytá v zadných nápravách automobilu alebo nápravách návesu, či prívesu. V dôsledku nerovnobežnosti zadných náprav spravidla dochádza k zjazdeniu pneumatík na prednej
náprave, k zvýšeniu valivého odporu a zároveň k zníženiu ovládateľnosti vozidla. Príčinou
týchto problémov je skutočnosť, že vozidlo má tendenciu kopírovať kruhovú dráhu v zmysle chybnej polohy zadnej nápravy. Vodič z dôvodov zachovania priameho smeru pohybu vozidla musí pretáčať riadenú nápravu do protismeru. Aj keď príčiny hore uvedených problémov sa skrývajú v zriadení zadných náprav vozidla, pretrváva u nás mylne vžitá prax zriaďovania parametrov iba prednej nápravy, kde sa tieto problémy prejavujú. Preto je nutné
súčasne skontrolovať a zriadiť geometriu celej súpravy.
a tu najdete cely clanok:
www.randj.sk/Cla.pdf
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- vykonávame geometriu prednej aj zadnej nápravy na najmodernejšej digitálnej geometrii v SR pre všetky typy vozidiel
cena:
zadna okolo 900
predna okolo 500
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na zadni naprave vozu fiat tipo/tempra nejde seridit nic,jde jen zkontrolovat,seridit se opravdu neda
tak ja vam verim chlapi a hadat sa s vami nebudem lebo sa v tom nevyznam takze by som nemal argumenty
ale aj tak ten papier nafotim a hodim vam to sem nech sa pozriete
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ak mi niekto prezradi, kde kupim rameno na Tempru pod 1500 Sk (vcetne postovneho do SR), budem velmi rad - mail jlanyi (zavinac) gmx.de !
ked som ja si daval robit geometriu, tak som mal kontrolu vpredu aj vzadu a nastavenie vpredu (zbiehavost) za 700 Sk. Inde odo mna chceli aj 2500 Sk. Ale to su asi specificke bratislavske ceny ...
na nastaveni zadnej napravy Tipo/Tempra sa neda nic zmenit, len vymenit lozisko. Takze uctovat tam za korekciu je zlodejina ...
na predaj: Tempra Liberty S.W. 1.6 MPI made in Turkey
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Přesně tak. Nanejvýš můžou podložit něco mezi kastli a nápravu , ale tím neuděláš geometrii.na zadni naprave vozu fiat tipo/tempra nejde seridit nic,jde jen zkontrolovat,seridit se opravdu neda
Tempra 1.6SXie kat. 289 000km LPG
[img:1fc6c6ffb6]http://img526.imageshack.us/img526/5096/martin008hk5.th.jpg[/img:1fc6c6ffb6]
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.