jak na abs
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pri poruse abs by mela svitit kontrolka(pokud neni standartne odpojena jak byva u nas dobrym zvykem).Takze budem predpokladat ze kontrolka sviti.Je treba zkontrolovat napajeni,pokud je min nez 10.5V jednotka se automaticky odpojuje.Takze promerit.Pak zkontrolovat standartni problem nasich italskych milacku a to je zem.V tvem pripade by mel byt motor abs zemneny na zemnicim miste pod baterii.Pokud je vse v poradku vrhneme se na kontrolu snimacu kol.U predni napravy jsou snimace umisteny nad homokinetickymi klouby ktere maji ozubeny venec s tusim 44 zuby.Je treba zkontrolovat umisteni a stav kabelu.U zadni napravy by mely byt snimace umisteny nad ozubenym osazenim na lozisku(nekde se tu probiralo u vymeny lozisek kol-v tvem pripade nevim presne 4x4 se mi jeste nepodarilo prolest,v okoli ho nikdo nema).Pokud je vse v poradku tak jsme zkoncili s zakladni kontrolou celku abs.Jen pripominam,ze vse zde recene umi jednotka sama detekovat.
Muj osobni nazor je ten ze je problem zase nekde v zemnicich mistech.Zkus to vse zkontrolovat a napis jak si dopadl.Napadaji mne dalsi moznosti pri spatnych signalech od cidel,ale to az po teto kontrole.
Jen pro mou informacni databanku(rika se ji pra mozek,ktery stejne dle nekterych nemam),auto bez funkciho abs brzdi dobre?
To Pavel:Uz jsi nekdy videl abs zapojene jen na dva kola?Ja teda jeste ne ,ale je pravda ze jsem samozrejme nevidel vse.Z principu funkce abs,teda alespon u Fiatu(a jinych znacek) co jsem videl je brzdovka z hlavniho valce vedena do jednotky abs a odtamtud teprve k brzdam.Nejak si nedovedu predstavit oddelene okruhy prednich a zadnich brzd.Takovy system by nemel vubec smysl-predni kola pulzujom dle taktu abs zadni jsou zablokovane.Ale jak pisu nevidel jsem ani zdaleka vse.
Jen tak pro ukonceni spravna funkcnost abs predpoklada brzdy s chodicimi trmeny a bez jinych zavad.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
PS: Auto s abs jen na předek sem viděl a při nefunkčním abs to brzdí stále stejně, jen v krizové situaci nepulzuje.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
KOUKAM ZE PRISPEVEK NEDORAZIL TAKZE ZNOVA.
Pri poruse abs by mela svitit kontrolka(pokud neni standartne odpojena jak byva u nas dobrym zvykem).Takze budem predpokladat ze kontrolka sviti.Je treba zkontrolovat napajeni,pokud je min nez 10.5V jednotka se automaticky odpojuje.Takze promerit.Pak zkontrolovat standartni problem nasich italskych milacku a to je zem.V tvem pripade by mel byt motor abs zemneny na zemnicim miste pod baterii.Pokud je vse v poradku vrhneme se na kontrolu snimacu kol.U predni napravy jsou snimace umisteny nad homokinetickymi klouby ktere maji ozubeny venec s tusim 44 zuby.Je treba zkontrolovat umisteni a stav kabelu.U zadni napravy by mely byt snimace umisteny nad ozubenym osazenim na lozisku(nekde se tu probiralo u vymeny lozisek kol-v tvem pripade nevim presne 4x4 se mi jeste nepodarilo prolest,v okoli ho nikdo nema).Pokud je vse v poradku tak jsme zkoncili s zakladni kontrolou celku abs.Jen pripominam,ze vse zde recene umi jednotka sama detekovat.
Muj osobni nazor je ten ze je problem zase nekde v zemnicich mistech.Zkus to vse zkontrolovat a napis jak si dopadl.Napadaji mne dalsi moznosti pri spatnych signalech od cidel,ale to az po teto kontrole.
Jen pro mou informacni databanku(rika se ji pra mozek,ktery stejne dle nekterych nemam),auto bez funkciho abs brzdi dobre?
To Pavel:Uz jsi nekdy videl abs zapojene jen na dva kola?Ja teda jeste ne ,ale je pravda ze jsem samozrejme nevidel vse.Z principu funkce abs,teda alespon u Fiatu(a jinych znacek) co jsem videl je brzdovka z hlavniho valce vedena do jednotky abs a odtamtud teprve k brzdam.Nejak si nedovedu predstavit oddelene okruhy prednich a zadnich brzd.Takovy system by nemel vubec smysl-predni kola pulzujom dle taktu abs zadni jsou zablokovane.Ale jak pisu nevidel jsem ani zdaleka vse.
Jen tak pro ukonceni spravna funkcnost abs predpoklada brzdy s chodicimi trmeny a bez jinych zavad.
Radek
Podle toho co si psal na začátku příspěvku sem usoudil, že toho víš o fiatech celkem dosti.Psal sem o tom a ptal sem se na to, jestli má (nevím jak se tyto systémy přesně nazývají) jednookruhové nebo dvou okruhové ABS - samo to se dneska nepoužívá! A když budou zapojeny jen přední snímače a zadní ne tak to taky samo nebude fungovat!
Koukal sem,že asi nejsi na fóru nějak dlouho a proto si nemůžeš pamatovat jak se to tady kdysi probíralo, že někdo měl ABS jen na přední nápravu a normálně to prostě a jednoduše řídilo jen přední kola je to divné, ale i takové systémy byly a asi se zjevně osazovali na tehdejší Fiaty. A sem si na 100% jistej, že se to tu kdysi řešilo! Ale možná nemám pravdu
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Mám na mysli tohle video (to poslední, až dole). Na něm je vidět i to že to auto ABS nemá.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Abych pokracoval sam o sobe muzu rict ze toho jeste zdaleka nevim o fiatech moc.Stale se ucim a snazim se dohledavat co nevim a tady se snazim pouze pomoci svymi nekdy tezce nabytymi zkusenostmi.
To tak jen pro odlehceni.
Ten puvodni clanek co jsem napsal by ponekud delsi a nejak jsem to asi spatne odklepl a nedorazil.Znova se mi to uz nechtelo cele psat takze spise pockam na to co zjisti puvodni tazatel.
To Dresik:Ja vim ze auto pri nefunkcnim abs brzdi stejne.Spis jsem se ptal tazatele jestli mu to nebrzdi spatne z cehoz by slo usuzovat na nejakou jinou zavadu mechanickeho razu ktera brani spravne funkci abs.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Zajimala by mne tva poznamka ze je tam popis motoru s karburatory a to by mne zajimalo.Dodnes jsem zil v domneni ze se do techto aut montoval karburatorovy motor pouze pro verzi 1.4 a to system TLDE s rizenim digiplex do roku 1990.Pokud je tam nejaky dalsi muzec rozvest jaky?Opet pro doplneni me databanky.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.