zabezpeceni
14 roků 5 měsíců zpět #16
od swoop01
Odpověděl swoop01 pro téma Re: zabezpeceni
Myslim, ze u novejsich/novych aut odpojovani napajeni u ridici skrinky je podle me nesmysl - vic tim uskodite sobe nez ziskate. Nedocetl jsem se na jake auto je to zamysleno, ale pokud na Tipo tak to uz nemuze mit ani smysl.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #17
od pegas77
Odpověděl pegas77 pro téma Re: zabezpeceni
tipa se kradou ještě i dnes, zrovna nedavno to někdo řešil i tu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #18
od judeware
pro swoop01:
Chlapi chtěli nějaký tip na zabezpečení obecně, tak jsem napsal toto, proč ne?
Měl sis příspěvek přečíst pořádně, je to určené pro karburátor, vstřikování i diesel.
Nechápu, proč by měla škodit blokace napájení přístroje Mono Jetronic. Onen popsaný vývod je stejně napájený až se zapnutým zapalováním a popsaná úprava je vlastně další vypínač v sérii. Fungovalo mi to tak v Unu deset let bez jediné chyby. Nevidím problém ...
Petr de Zviqov
Chlapi chtěli nějaký tip na zabezpečení obecně, tak jsem napsal toto, proč ne?
Měl sis příspěvek přečíst pořádně, je to určené pro karburátor, vstřikování i diesel.
Nechápu, proč by měla škodit blokace napájení přístroje Mono Jetronic. Onen popsaný vývod je stejně napájený až se zapnutým zapalováním a popsaná úprava je vlastně další vypínač v sérii. Fungovalo mi to tak v Unu deset let bez jediné chyby. Nevidím problém ...
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #19
od judeware
Odpověděl judeware pro téma výroba imobilizéru
Pro Rambo79:
Všechno jsem si vyráběl vždycky sám, včetně kompletního plošného spoje. Zvládne to ale každý zkušený slaboproudař, stačí znát základy číslicové techniky, být trochu zručný a mít přehled o všech použitých součástkách. Nic se nenastavuje a mělo by to šlapat na první zapojení desky.
Doma mám jeden výrobek, který mi zbyl z hromadné výroby do Una. Postrádá obvod s Hallovou sondou, má dva klíčovací vývody a neblokuje okruh pro cívku startéru - při neoprávněném pokusu o start se motor točí, ale celou dobu řve klakson a natočit to pochopitelně nejde. Při poslední instalaci cca v roce 2003 jsem bral 2500Kč i s šestihodinovou montáží do vozidla (drátařina je různě náročná, podle značky a modelu vozu). Jak to dnes valorizovat takto narychlo neodhadnu, největší piplačka vždycky byla ruční výroba desky. Spíš bych to vzal na ukázku jako inspiraci (ale dohodnout se dá cokoliv).
Petr de Zviqov
Všechno jsem si vyráběl vždycky sám, včetně kompletního plošného spoje. Zvládne to ale každý zkušený slaboproudař, stačí znát základy číslicové techniky, být trochu zručný a mít přehled o všech použitých součástkách. Nic se nenastavuje a mělo by to šlapat na první zapojení desky.
Doma mám jeden výrobek, který mi zbyl z hromadné výroby do Una. Postrádá obvod s Hallovou sondou, má dva klíčovací vývody a neblokuje okruh pro cívku startéru - při neoprávněném pokusu o start se motor točí, ale celou dobu řve klakson a natočit to pochopitelně nejde. Při poslední instalaci cca v roce 2003 jsem bral 2500Kč i s šestihodinovou montáží do vozidla (drátařina je různě náročná, podle značky a modelu vozu). Jak to dnes valorizovat takto narychlo neodhadnu, největší piplačka vždycky byla ruční výroba desky. Spíš bych to vzal na ukázku jako inspiraci (ale dohodnout se dá cokoliv).
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #20
od Rambo79
Odpověděl Rambo79 pro téma Re: zabezpeceni
Pro judeware
Nainstaloval bych si to sám. Sem automechanik a auto elektrikář ale ta elektronika to neni moje. A kde bych vzal obvod na to halovo čidlo.
Stačilo by mi jaké tam jsou všechny součástky a nakreslený plošný spoj s osazenými součástkami. Všechno bych si koupil a vyrobil plošný spoj to už sem dělal. Jen to zapojení na plošném spoji a součástky. To bys mi dokázal poradit?
Nainstaloval bych si to sám. Sem automechanik a auto elektrikář ale ta elektronika to neni moje. A kde bych vzal obvod na to halovo čidlo.
Stačilo by mi jaké tam jsou všechny součástky a nakreslený plošný spoj s osazenými součástkami. Všechno bych si koupil a vyrobil plošný spoj to už sem dělal. Jen to zapojení na plošném spoji a součástky. To bys mi dokázal poradit?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
14 roků 5 měsíců zpět #21
od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: zabezpeceni
Přerušit přes vypínač obvod napájení čerpadla.Ten si dejte kam chcete. Startér točí, ale motor nenaskočí. V jednoduchosti je krása. Naštěstí elektronice nerozumím.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #22
od judeware
Odpověděl judeware pro téma zbylá fota, odpovědi
Foto imobiliseru:
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/imobiliser.jpg
Foto včetně jednoho možného provedení Hallovy sondy:
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/se_sondou.jpg
Pro Rambo79:
Osazovací plán ani schéma obrazce spojů desky imobilizéru nemám - kdo ví, kde to skončilo. Kreslil jsem si velmi hrubé náčrtky vždy až před výrobou. Jestli chceš, vezmu s sebou výrobek z fotografie a příslušnou dokumentaci si můžeš vyhotovit na srazu. Doporučuju vzít něco lepšího než fotomobil ...
Pro Jumbo:
Je to přesně tak, jak píšeš. A přesně to taky onen přípravek dělá . Akorát ten vypínač není skrytý, ale je to jeden z palubních (event. dva), resp. kombinovaný s tím magnetickým senzorem.
V případě zájmu beru všechno s sebou.
Petr de Zviqov
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/imobiliser.jpg
Foto včetně jednoho možného provedení Hallovy sondy:
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/se_sondou.jpg
Pro Rambo79:
Osazovací plán ani schéma obrazce spojů desky imobilizéru nemám - kdo ví, kde to skončilo. Kreslil jsem si velmi hrubé náčrtky vždy až před výrobou. Jestli chceš, vezmu s sebou výrobek z fotografie a příslušnou dokumentaci si můžeš vyhotovit na srazu. Doporučuju vzít něco lepšího než fotomobil ...
Pro Jumbo:
Je to přesně tak, jak píšeš. A přesně to taky onen přípravek dělá . Akorát ten vypínač není skrytý, ale je to jeden z palubních (event. dva), resp. kombinovaný s tím magnetickým senzorem.
V případě zájmu beru všechno s sebou.
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #23
od judeware
Odpověděl judeware pro téma Re: zabezpeceni
Detail Hallovy sondy:
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/sonda.jpg
Bude-li mít někdo zájem o výše zmiňovanou diskusi na téma digi palubky, imobilizér atd., ozvěte se na můj mail nebo mi napište zprávu do fóra. Nejsem cestovatel ani řidič přeborník a pokud bych měl jet jen jako návštěník srazu tipařů, zvažoval bych, zda vůbec vyrazit.
Uvítám případné něčí nadbytečné konektory A, B, C do digi palubky, zatím bez nich můj exemplář zahálí v koutě...
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/sonda.jpg
Bude-li mít někdo zájem o výše zmiňovanou diskusi na téma digi palubky, imobilizér atd., ozvěte se na můj mail nebo mi napište zprávu do fóra. Nejsem cestovatel ani řidič přeborník a pokud bych měl jet jen jako návštěník srazu tipařů, zvažoval bych, zda vůbec vyrazit.
Uvítám případné něčí nadbytečné konektory A, B, C do digi palubky, zatím bez nich můj exemplář zahálí v koutě...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #24
od Rambo79
Odpověděl Rambo79 pro téma Re: zabezpeceni
A kdy a kde je sraz? Mě by stačilo jaké tam jsou součástky a jak jsou zapojené. Nějaký náčrt a seznam součástek.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #25
od judeware
Odpověděl judeware pro téma Re: zabezpeceni
Pro Rambo79:
Musíš líp číst mezi řádky, měl jsem zato, že v předchozích příspěvcích bylo všechno ...
-sraz: Radim u Luže 2010, je na to celé diskusní téma
-osazovací plán neexistuje (publikoval jsem foto ze strany součástek)
-seznam součástek = schéma "Favorit" s malou úpravou (odpadá R1, T1, levý vývod R2 je klíčovací impuls +12V - druhý)
Našel jsem ještě jeden polotovar, naskenoval jsem obě strany čisté desky:
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/strana_spoju.jpg
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/strana_soucastek.jpg
K součástkám (viz foto imobiliseru výše):
R2=1k (kód E12 hnědá/černá/červená) - pod relátkem
D1,D2=1N4007 (katoda - proužek nahoru) - pod relátkem
relé=běžný typ z přerušovače světel, nové např. v GM jako:
www.gme.cz/cz/releh700e12c-p634-108.html
TY1=KT505
jeden odpor navíc mezi cívkou relé a anodou tyristoru
10R (kód E12 hnědá/černá/černá), je to ochrana cívky, protože původní blinkrové relé nebylo dimenzované pro trvalé sepnutí, na fotce vlevo nahoře
R2,R9,R10=2k2 (kód E12 červená/červená/červená) - vlevo dole
R3,R7,R8=4k7 (kód E12 žlutá/fialová/červená) - nahoře, uprostřed
R5=3k3 (kód E12 oranžová/oranžová/červená) - vpravo nahoře
R6=470R (kód E12 žlutá/fialová/hnědá) - vpravo
R4=6k8 (kód E12 modrá/šedá/červená) - zcela vpravo
D3,D4=1N4007 (katoda vpravo) - nahoře, vpravo dole
C1=100M/16V elyt (minus nahoru) - vpravo nahoře
C2=1M/16V tantal (minus nahoru) - vpravo dole
T4,T5=BC337 (hůř čitelný potisk) - dva kusy uprostřed
T2,T3,T6=BC238 (resp. BC548, čitelný potisk) - vlevo, vpravo
IC3=78L05 (nezaměnit s tranzistorem) - zcela vpravo
IC1=74LS93 (jakákoli západní značka) - orientace viz foto
IC2=74LS14 (jakákoli západní značka) - orientace viz foto
drátěná spojka - na pěti místech
Všechny odpory jsou klasické Tesly 0.125W (dnešní z GM - do 0.5W, průměr 2.5mm, délka 7mm přibližně).
Všechny otvory jsou 1mm mimo reléových (cca 2.2mm) a fastonových přívodů (3mm).
Fastonové "jazýčky" jsem vybral z plechovky elektromateriálu u mého známého automechanika (aby byly bytelné, ne měkké) a konce pro lisování na kabel jsem do děr přizpůsobil bruskou (viz foto).
Vstup (+12V, svorka 15 atd.) a výstup (+12V po deaktivaci) jsou vyvedeny jako vodiče s fastony (ne jazýčky) v plastovém double tak, aby nešly zaměnit (je to konektor z odpojitelného zámku dveří ze starých praček Tatramat). V případě fatální poruchy zařízení se dal imobiliser obejít krátkým kouskem drátu se dvěma fastony .
Další detaily na srazu Radim 2010, přijedu v případě zájmu o pokec. Je to zajímavé - řadě lidí odpovídám na otázky týkající se imobiliseru a digi palubek, ale nikdo se nevyjádří konkrétně, zda dorazí nebo ne ...
Petr de Zviqov
Musíš líp číst mezi řádky, měl jsem zato, že v předchozích příspěvcích bylo všechno ...
-sraz: Radim u Luže 2010, je na to celé diskusní téma
-osazovací plán neexistuje (publikoval jsem foto ze strany součástek)
-seznam součástek = schéma "Favorit" s malou úpravou (odpadá R1, T1, levý vývod R2 je klíčovací impuls +12V - druhý)
Našel jsem ještě jeden polotovar, naskenoval jsem obě strany čisté desky:
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/strana_spoju.jpg
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/strana_soucastek.jpg
K součástkám (viz foto imobiliseru výše):
R2=1k (kód E12 hnědá/černá/červená) - pod relátkem
D1,D2=1N4007 (katoda - proužek nahoru) - pod relátkem
relé=běžný typ z přerušovače světel, nové např. v GM jako:
www.gme.cz/cz/releh700e12c-p634-108.html
TY1=KT505
jeden odpor navíc mezi cívkou relé a anodou tyristoru
10R (kód E12 hnědá/černá/černá), je to ochrana cívky, protože původní blinkrové relé nebylo dimenzované pro trvalé sepnutí, na fotce vlevo nahoře
R2,R9,R10=2k2 (kód E12 červená/červená/červená) - vlevo dole
R3,R7,R8=4k7 (kód E12 žlutá/fialová/červená) - nahoře, uprostřed
R5=3k3 (kód E12 oranžová/oranžová/červená) - vpravo nahoře
R6=470R (kód E12 žlutá/fialová/hnědá) - vpravo
R4=6k8 (kód E12 modrá/šedá/červená) - zcela vpravo
D3,D4=1N4007 (katoda vpravo) - nahoře, vpravo dole
C1=100M/16V elyt (minus nahoru) - vpravo nahoře
C2=1M/16V tantal (minus nahoru) - vpravo dole
T4,T5=BC337 (hůř čitelný potisk) - dva kusy uprostřed
T2,T3,T6=BC238 (resp. BC548, čitelný potisk) - vlevo, vpravo
IC3=78L05 (nezaměnit s tranzistorem) - zcela vpravo
IC1=74LS93 (jakákoli západní značka) - orientace viz foto
IC2=74LS14 (jakákoli západní značka) - orientace viz foto
drátěná spojka - na pěti místech
Všechny odpory jsou klasické Tesly 0.125W (dnešní z GM - do 0.5W, průměr 2.5mm, délka 7mm přibližně).
Všechny otvory jsou 1mm mimo reléových (cca 2.2mm) a fastonových přívodů (3mm).
Fastonové "jazýčky" jsem vybral z plechovky elektromateriálu u mého známého automechanika (aby byly bytelné, ne měkké) a konce pro lisování na kabel jsem do děr přizpůsobil bruskou (viz foto).
Vstup (+12V, svorka 15 atd.) a výstup (+12V po deaktivaci) jsou vyvedeny jako vodiče s fastony (ne jazýčky) v plastovém double tak, aby nešly zaměnit (je to konektor z odpojitelného zámku dveří ze starých praček Tatramat). V případě fatální poruchy zařízení se dal imobiliser obejít krátkým kouskem drátu se dvěma fastony .
Další detaily na srazu Radim 2010, přijedu v případě zájmu o pokec. Je to zajímavé - řadě lidí odpovídám na otázky týkající se imobiliseru a digi palubek, ale nikdo se nevyjádří konkrétně, zda dorazí nebo ne ...
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #26
od swoop01
Odpověděl swoop01 pro téma Re: zabezpeceni
to judeware: Nemuzes byt tak vztahovacny! Muj prispevek nebyl reakci na tvuj navod, ale obecne na prispevek zacinajici tuto diskusi, ve kterem je zminka o moznosti vypnotu napajeni ridici jednotky - tohle osobne povazuji za nestastny krok. Kdyz uz tedy - tak k tvemu navodu: Sam za sebe bych si to urcite nenamontoval - je to urcite zajimava vec pro nejakeho polopaku, ktery chce auto jen na svezeni, pripadne kdyz jsou v rodine neposlusne deti, ale obecne z me osobni zkusenosti - dost nebezpecna zalezitost. Jinak v pripade naftoveho Tipa ti jsem schopny motor nahodit do 2 minut i s tim imobilizerem.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #27
od judeware
Odpověděl judeware pro téma Re: zabezpeceni
Pro Swop01:
Já nejsem vztahovačný, já jsem vždy věcný
Imobiliser = "že to nejede", je jasné, že proti profi zloději s odtahovým vozem nepomůže nic. Ani proti možnosti vrtat se ve voze bez dozoru po dlouhou dobu. Ale o to tu nešlo...
Je pravda, že nafťák se ošálí snadněji. Jediná spolehlivá metoda jeho zabezpečení je sekundární chcípací ventil na přívodu paliva (ale taky to může být zdroj poruch).
Ale v jednom Ti budu oponovat. Proč se Ti nezdá jako dobré řešení odpojení napájení jednotky Mono Jetronic? Už to píšu potřetí - tento přístroj se odpojuje s každým vypnutím spínací skříňky. Čili odpojení Jetronicu = "totéž, co přídavný skrytý vypínač" nebo "totéž, co se děje při každém normálním vypínání motoru".
Lidi si to dost pletou s totálním odpojování baterie. Po novém připojení k elektrice chodívají auta první minuty blbě, jelikož se znovu tvoří provozní konfigurace jednotky (zároveň je paměť závad bez předchozích záznamů).
Na udržení hodnot v paměti závad má Mono Jetronic pin č. 4. Je trvale napájený +12V (má interní parametrický stabilizátor 2.7V). Je na něm pověšená paměť SAE81C52 (SRAM 256 x 8 s multiplexem adresy/dat).
Tato ztrácí obsah po úplném odpojení konektoru jednotky nebo po odpojení hlavní baterie vozidla. Jetronic je poznamenaný ranou dobou svého vzniku, v první polovině 80. let byly EEPROM ještě v plenkách (ale třeba digi palubka ji má), proto má Jetronic pracovní paměť SRAM (+ interní paměť mikrokontroléru 8051).
Odpojování pinu 9 imobiliserem, které se děje i bez něj s každým "chcípnutím" a vytažením klíčku ze zapalování, nemůže mít na systém vstřikování žádný negativní dopad, na to vsadím boty
Mám zkušenost s instalací mnou navržených přípravků v Unech, Tipech
(Jetronic), v R19 (Bendix), v Kadettech a Vectrách (GM injection) a potíže nebyly nikde.
Rád bych předložil nějaký padný důkaz, ale nemám ho teď po ruce. Hledej na webu schemata z knihy "Jak na to" z vozu Uno. Najdeš tam společné schéma zapojení sestavy Digiplex 2 + Mono Jetronic. Je tam vidět každý použitý pin Jetronicu.
Pro vážné zájemce bych měl k dispozici i .pdf soubor s obvodovým řešením Mono Jetronic na úrovni jednotlivých integráčů. Vypátral jsem ho na jednom ruském webu...
Petr de Zviqov
Já nejsem vztahovačný, já jsem vždy věcný
Imobiliser = "že to nejede", je jasné, že proti profi zloději s odtahovým vozem nepomůže nic. Ani proti možnosti vrtat se ve voze bez dozoru po dlouhou dobu. Ale o to tu nešlo...
Je pravda, že nafťák se ošálí snadněji. Jediná spolehlivá metoda jeho zabezpečení je sekundární chcípací ventil na přívodu paliva (ale taky to může být zdroj poruch).
Ale v jednom Ti budu oponovat. Proč se Ti nezdá jako dobré řešení odpojení napájení jednotky Mono Jetronic? Už to píšu potřetí - tento přístroj se odpojuje s každým vypnutím spínací skříňky. Čili odpojení Jetronicu = "totéž, co přídavný skrytý vypínač" nebo "totéž, co se děje při každém normálním vypínání motoru".
Lidi si to dost pletou s totálním odpojování baterie. Po novém připojení k elektrice chodívají auta první minuty blbě, jelikož se znovu tvoří provozní konfigurace jednotky (zároveň je paměť závad bez předchozích záznamů).
Na udržení hodnot v paměti závad má Mono Jetronic pin č. 4. Je trvale napájený +12V (má interní parametrický stabilizátor 2.7V). Je na něm pověšená paměť SAE81C52 (SRAM 256 x 8 s multiplexem adresy/dat).
Tato ztrácí obsah po úplném odpojení konektoru jednotky nebo po odpojení hlavní baterie vozidla. Jetronic je poznamenaný ranou dobou svého vzniku, v první polovině 80. let byly EEPROM ještě v plenkách (ale třeba digi palubka ji má), proto má Jetronic pracovní paměť SRAM (+ interní paměť mikrokontroléru 8051).
Odpojování pinu 9 imobiliserem, které se děje i bez něj s každým "chcípnutím" a vytažením klíčku ze zapalování, nemůže mít na systém vstřikování žádný negativní dopad, na to vsadím boty
Mám zkušenost s instalací mnou navržených přípravků v Unech, Tipech
(Jetronic), v R19 (Bendix), v Kadettech a Vectrách (GM injection) a potíže nebyly nikde.
Rád bych předložil nějaký padný důkaz, ale nemám ho teď po ruce. Hledej na webu schemata z knihy "Jak na to" z vozu Uno. Najdeš tam společné schéma zapojení sestavy Digiplex 2 + Mono Jetronic. Je tam vidět každý použitý pin Jetronicu.
Pro vážné zájemce bych měl k dispozici i .pdf soubor s obvodovým řešením Mono Jetronic na úrovni jednotlivých integráčů. Vypátral jsem ho na jednom ruském webu...
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #28
od swoop01
Odpověděl swoop01 pro téma Re: zabezpeceni
to judeware:
Ano, to co jsi popsal v postu nademnou je presny duvod proc beru odpojeni napajeni ridici jendotky za nestastne a Ano - v tvem pripade jsem si to splet s uplnym odpojenim napajeni ridici jednotky -> omluva.
Schopnejsim resenim u dieslu je jak rikas umistit do palivove soustavy dalsi chcipak.
Ano, to co jsi popsal v postu nademnou je presny duvod proc beru odpojeni napajeni ridici jendotky za nestastne a Ano - v tvem pripade jsem si to splet s uplnym odpojenim napajeni ridici jednotky -> omluva.
Schopnejsim resenim u dieslu je jak rikas umistit do palivove soustavy dalsi chcipak.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #29
od judeware
Odpověděl judeware pro téma Mono Jetronic
Slíbené detailní schéma Mono Jetronic (je to sice model 0 280 000 718, což není ani Uno ani Tipo, ale pro studijní účely určitě bude stačit):
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/m-jet.pdf
absolvent-zahori84.wz.cz/photos/m-jet.pdf
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #30
od Rambo79
Odpověděl Rambo79 pro téma Re: zabezpeceni
Lidi na sraz nepojedu. Je to pro mě moc daleko.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.204 sekund