Digitální palubka - podrobný průvodce, byl by zájem???
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pokud jde o ten vytažený konektor z palubky, tak správné chování je "minimum" na ukazatelích (snímače mají "nekonečný" odpor).
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
máš dobrou mušku : škoda každé patrony která netrefíDixxi, Kontaktol ne! Leda tak na kostru v motoru, ale ne na slaboproud. Za toto nabíjím ostrými a střílím! Stačí oškrabat jednotlivé piny. Napiš mi ten mail, pošlu Ti hotový podrobný popis k digi palubce.
Pokud jde o ten vytažený konektor z palubky, tak správné chování je "minimum" na ukazatelích (snímače mají "nekonečný" odpor).
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na jednom plošňáku byl uklepaný konektor že se vaklal ten jsem přiletoval a postupně jsem prošel všechy konektory zda jsem nejaky nepovytáhnul a nic jsem nenašel při rozdělávání palubky jde vše hladce. Takže ani dráty jsem potrhat. zkusím to zjistit pomocí judewareho popisu.
Opravdu mě zaráží to že pouhým rozděláním odmaštěním lihem a složením nastaly tyto potíže tyto potíže.
Fiat Tipo 1,9TDs
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tímto bych chtěl poděkovat Judewaremu za jeho ochotu pomoci a také za jeho úsilí vynaložené při tvorbě dokumentace.
Fiat Tipo 1,9TDs
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
www.trigonmedia.cz/eshop/produkty/elektr...-sprej-tectane.html#
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
www.eelektra.cz/media-cd-dvd-266.html?page=4
Já na tišťákya konektory používám ten červený sprej IPA 170 400 ml. Odmastí to vše dokonale. Je to isopropyl alkohol.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
nejprve malá omluva - ve schematu s obvodem 4060 jsem zapomněl zakreslit spojení mezi 12. vývod integráče a GND. Aktualizaci dokumentace zatím nechystám - až budu mít čas, pošlu to i s palubními kontrolkami vyhotovenými v elektronické podobě.
Množí se mi dotazy na zapojení digi hodin mimo originální palubku Borg, např. v jiném voze, v Tipu s analogem nebo třeba doma v bytě .
Potřebný generátor si nejsnáze vyrobíte podle schematu právě s výše zmíněným obvodem 4060 (je to druhé schéma v dokumentaci). Stačí pár drobných změn:
- Q1 nahradit kusem s frekvencí 4.194304MHz
- odpadá celá sekce schematu vpravo od 4060 (tranzistor atd.)
- napájení je +5V
- výstup je odebírán přímo z vývodu 4060 č. 1 (bez odporu)
Popis obou konektorů hodin jsem publikoval už dřív, ale pro pořádek:
Třípinový konektor, [1] černý, [2]..[3] bílý
[1] tlačítko hodiny
[2] tlačítko minuty
[3] společný potenciál tlačítek
Sedmipinový konektor, [1] červený, [2]..[7] bílý
[1] GND
Minus pól napájení žárovičky
[2] +12V
Kladný pól napájení žárovičky (pulzně řízeno)
[3] GND
Minus pól napájení - elektronika (čip NEC µPD6537)
[4] Signál Check_segments
Požadavek na kontrolní rozsvícení všech segmentů displeje, aktivní je
úroveň logická HIGH
[5] Clock
Taktovací impulzy z vývodu 1 obvodu CMOS4060 (1024Hz), jeho
vstupní frekvence je 41904304Hz
[6] Napájení +5V standby (stabilizátor LP2951 + tranz. BD237)
Udržovací napětí pro chod hodin
[7] Napájení +5V - palubka zapnutá
Hlavní napájecí napětí, je-li palubka v chodu se zapnutým podsvětlením
Při letmé prohlídce skutečné palubky ještě dodávám, jak to zapojili "ONI":
- R2 3k9 není ("jen drát")
- C1,2 jsou SMD, hodnoty nečitelné, navíc jeden z nich je kapacitní trimr
(kondenzátory doporučuju ponechat stejné)
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Deska Borg do paměti nezapisuje ani stav denního počitadla, ani nastavení úrovně osvětlení. Stačí minuta bez napájení a denní kilometry se nulují. Výchozí hodnota nastavení osvětlení je po novém připojení ke zdroji náhodná. Stav hlavního počitadla se nezapisuje po každém kilometru, ale pravděpodobně každý osmý. Je to proto, že původní typ EEPROM 9306EN od National semi garantuje počet zápisů do paměti hodnotou 40 000. Počítali, že víc než 320 000 km s vozem neujedete. Současné typy pamětí zvládnou i milion zápisových cyklů, takže pokud byste osadili typ 93C46 (Atmel, SGS Thomson), máte funkční paměť počitadla až do konce života . Původní typ 9306 má organizaci 16x16 bitů a už se téměř nesežene. Běžně dostupná 93C46 má sice kapacitu 4x vyšší (128x8, resp. 64x16 bitů), ovšem sada ovládacích instrukcí je stejná. Zajímavé je, že v desce Veglia mi náhradní pamět nechodila - po ujetí 20km mi poskočilo počitadlo o 10km zpět ...
Sháním nutně konektory A, B, C i s pár cm drátů! Publikoval jsem tady spoustu informací a přitom palubku ještě ve voze nemám. Nemáte někdo navíc???
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Teď jsem o víkendu přehazoval digitální přístrojovky - ten plastový kryt byl takový rozpuštěný, lepkavý , nevábný , ale vlastní digitální část jsem zachoval původní.. Koukal jsem až na tišťáky a asi bych na kontakty nic nepoužíval - vevnitř bylo všechno čistější , než bych čekal, a to mělo jedno auto nalítáno 180 tis. a druhý 230 tis.
Tempra SW 2.0 i.e. 4x4, Fiat Tempra SW 2.0 i.e. automat, Peugeot 205 cabrio, Škoda Octavia 62
www.fiattempra.estranky.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Myslím si, že je hodně lidí kterým v případě přechodu analog -> digitál vadí rozdíl mezi starým a novým počitadlem, takže výměna EPROM je docela užitečná věc. A udělá to radost Vegliářům - zbydou 9306ky...
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
Jsou tyto opravy opravené v dokumentaci která je ke stažení?Pánové,
nejprve malá omluva - ve schematu s obvodem 4060 jsem zapomněl zakreslit spojení mezi 12. vývod integráče a GND. Aktualizaci dokumentace zatím nechystám - až budu mít čas, pošlu to i s palubními kontrolkami vyhotovenými v elektronické podobě.
Množí se mi dotazy na zapojení digi hodin mimo originální palubku Borg, např. v jiném voze, v Tipu s analogem nebo třeba doma v bytě .
Potřebný generátor si nejsnáze vyrobíte podle schematu právě s výše zmíněným obvodem 4060 (je to druhé schéma v dokumentaci). Stačí pár drobných změn:
- Q1 nahradit kusem s frekvencí 4.194304MHz
- odpadá celá sekce schematu vpravo od 4060 (tranzistor atd.)
- napájení je +5V
- výstup je odebírán přímo z vývodu 4060 č. 1 (bez odporu)
Popis obou konektorů hodin jsem publikoval už dřív, ale pro pořádek:
Třípinový konektor, [1] černý, [2]..[3] bílý
[1] tlačítko hodiny
[2] tlačítko minuty
[3] společný potenciál tlačítek
Sedmipinový konektor, [1] červený, [2]..[7] bílý
[1] GND
Minus pól napájení žárovičky
[2] +12V
Kladný pól napájení žárovičky (pulzně řízeno)
[3] GND
Minus pól napájení - elektronika (čip NEC µPD6537)
[4] Signál Check_segments
Požadavek na kontrolní rozsvícení všech segmentů displeje, aktivní je
úroveň logická HIGH
[5] Clock
Taktovací impulzy z vývodu 1 obvodu CMOS4060 (1024Hz), jeho
vstupní frekvence je 41904304Hz
[6] Napájení +5V standby (stabilizátor LP2951 + tranz. BD237)
Udržovací napětí pro chod hodin
[7] Napájení +5V - palubka zapnutá
Hlavní napájecí napětí, je-li palubka v chodu se zapnutým podsvětlením
Při letmé prohlídce skutečné palubky ještě dodávám, jak to zapojili "ONI":
- R2 3k9 není ("jen drát")
- C1,2 jsou SMD, hodnoty nečitelné, navíc jeden z nich je kapacitní trimr
(kondenzátory doporučuju ponechat stejné)
Petr de Zviqov
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.