Digitální palubka - podrobný průvodce, byl by zájem???

Více
9 roků 4 měsíců zpět #16 od BlackJack
Spíš bych je jen očistil než používal kontaktol. Já nechci kecat, ale nemůže se při použití kontaktolu na ten plošný spoj stát, že jednotlivé měděné plošky budou mezi sebou vodit proud? Nemám s kontaktolem zatím zkušenosti. Na vše mi vždycky stačil jemný šmarglíček a líh.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #17 od judeware
Dixxi, Kontaktol ne! Leda tak na kostru v motoru, ale ne na slaboproud. Za toto nabíjím ostrými a střílím! Stačí oškrabat jednotlivé piny. Napiš mi ten mail, pošlu Ti hotový podrobný popis k digi palubce.

Pokud jde o ten vytažený konektor z palubky, tak správné chování je "minimum" na ukazatelích (snímače mají "nekonečný" odpor).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #18 od skypan

Dixxi, Kontaktol ne! Leda tak na kostru v motoru, ale ne na slaboproud. Za toto nabíjím ostrými a střílím! Stačí oškrabat jednotlivé piny. Napiš mi ten mail, pošlu Ti hotový podrobný popis k digi palubce.

Pokud jde o ten vytažený konektor z palubky, tak správné chování je "minimum" na ukazatelích (snímače mají "nekonečný" odpor).

máš dobrou mušku :?: :lol: škoda každé patrony která netrefí :twisted:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #19 od Dixx
kontaktol bylo to první co mě z těch sajrajtů napadlo:D nemínil sem s tím pocákat celý plošňáky:D taky vím že to tak trochu leptá a z tej mědi by tam nemuselo zbýt ani památka...

na jednom plošňáku byl uklepaný konektor že se vaklal ten jsem přiletoval a postupně jsem prošel všechy konektory zda jsem nejaky nepovytáhnul a nic jsem nenašel při rozdělávání palubky jde vše hladce. Takže ani dráty jsem potrhat. zkusím to zjistit pomocí judewareho popisu.

Opravdu mě zaráží to že pouhým rozděláním odmaštěním lihem a složením nastaly tyto potíže tyto potíže.

Fiat Tipo 1,9TDs

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #20 od Dixx
takže pánové přístrojovka opravena. nakonec nebyl problém tak ani v přístrojovce jako v konektorech. Judeware mi zaslal nejnovější verzi dokumentace k přístrojovce. Všem kdo májí digit palubku doporučuji stáhnout dokumentaci. Pokud tu není nejnovější verze v sekci download to si nejsem jist, stálo by za to ji tam nahrát. Tímto se přimlouvám u adminů tohoto fora. Uživatelsky je příručka velmi užitečná a odhaluje funkci digitální přístrojovky i úplným amatérům v elektrotechnice pomocí pár jednoduchých obvodů, které lze poskládat za pár korun třeba na nepájivém poli kde není potřeba nic letovat, je možné otestovat funkci celé přístrojové desky doma na stole. Zjistit zda máte problém v palubní desce či někde v konektorech popřípadě v elektro instalaci auta. při studování textu mějte na paměti, že se nejedná o slohovou práci ale o snahu autora předat co nejvíce důležitých informací bez zbytečných řečí kolem.

Tímto bych chtěl poděkovat Judewaremu za jeho ochotu pomoci a také za jeho úsilí vynaložené při tvorbě dokumentace.

Fiat Tipo 1,9TDs

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #21 od jumbo
Judeware, a za tento sprej střílíš taky? Ještě jsem se v něm nesklamal.

www.trigonmedia.cz/eshop/produkty/elektr...-sprej-tectane.html#

Fiat Tempra ( Enzo )1,8 DOHC I-E Cat. 77kW r.v. 1992.Typ 159 A 4.046 KAT. Auta jsou na ježdění, ne na spravování!
FIAT TI ZMĚNÍ ŽIVOT.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #22 od judeware
Tento sprej neznám (vypadá celkem solidně). Do konektorů v motorovém prostoru bych ho zkusil bez váhání. Ale na palubku v interiéru ani náhodou - domnívám se, že zde netřeba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #23 od jumbo
Judeware, toto je pro tebe: ( a nejen pro tebe)

www.eelektra.cz/media-cd-dvd-266.html?page=4

Já na tišťákya konektory používám ten červený sprej IPA 170 400 ml. Odmastí to vše dokonale. Je to isopropyl alkohol.

Fiat Tempra ( Enzo )1,8 DOHC I-E Cat. 77kW r.v. 1992.Typ 159 A 4.046 KAT. Auta jsou na ježdění, ne na spravování!
FIAT TI ZMĚNÍ ŽIVOT.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #24 od Max-el
nahrána nejnovější verze

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #25 od judeware
Pánové,

nejprve malá omluva - ve schematu s obvodem 4060 jsem zapomněl zakreslit spojení mezi 12. vývod integráče a GND. Aktualizaci dokumentace zatím nechystám - až budu mít čas, pošlu to i s palubními kontrolkami vyhotovenými v elektronické podobě.



Množí se mi dotazy na zapojení digi hodin mimo originální palubku Borg, např. v jiném voze, v Tipu s analogem nebo třeba doma v bytě :).

Potřebný generátor si nejsnáze vyrobíte podle schematu právě s výše zmíněným obvodem 4060 (je to druhé schéma v dokumentaci). Stačí pár drobných změn:




- Q1 nahradit kusem s frekvencí 4.194304MHz
- odpadá celá sekce schematu vpravo od 4060 (tranzistor atd.)
- napájení je +5V
- výstup je odebírán přímo z vývodu 4060 č. 1 (bez odporu)

Popis obou konektorů hodin jsem publikoval už dřív, ale pro pořádek:

Třípinový konektor, [1] černý, [2]..[3] bílý
[1] tlačítko hodiny
[2] tlačítko minuty
[3] společný potenciál tlačítek

Sedmipinový konektor, [1] červený, [2]..[7] bílý

[1] GND
Minus pól napájení žárovičky
[2] +12V
Kladný pól napájení žárovičky (pulzně řízeno)
[3] GND
Minus pól napájení - elektronika (čip NEC µPD6537)
[4] Signál Check_segments
Požadavek na kontrolní rozsvícení všech segmentů displeje, aktivní je
úroveň logická HIGH
[5] Clock
Taktovací impulzy z vývodu 1 obvodu CMOS4060 (1024Hz), jeho
vstupní frekvence je 41904304Hz
[6] Napájení +5V standby (stabilizátor LP2951 + tranz. BD237)
Udržovací napětí pro chod hodin
[7] Napájení +5V - palubka zapnutá
Hlavní napájecí napětí, je-li palubka v chodu se zapnutým podsvětlením

Při letmé prohlídce skutečné palubky ještě dodávám, jak to zapojili "ONI":

- R2 3k9 není ("jen drát")
- C1,2 jsou SMD, hodnoty nečitelné, navíc jeden z nich je kapacitní trimr
(kondenzátory doporučuju ponechat stejné)


Petr de Zviqov

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #26 od BlackJack
Hustý, sem doma vyhrabal digital palubku a zkusil si ji jen tak zapojit na zdroj .. schéma dobrý :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 3 měsíců zpět #27 od judeware
Uzavřel jsem bádání nad palubkou Borg - diesel. Nemá někdo zájem? Přenechám ji za 250Kč. Má v sobě patici pro EEPROM, takže se v případě její poruchy nechá snadno vyměnit (a event. přeprogramovat obsah).


Deska Borg do paměti nezapisuje ani stav denního počitadla, ani nastavení úrovně osvětlení. Stačí minuta bez napájení a denní kilometry se nulují. Výchozí hodnota nastavení osvětlení je po novém připojení ke zdroji náhodná. Stav hlavního počitadla se nezapisuje po každém kilometru, ale pravděpodobně každý osmý. Je to proto, že původní typ EEPROM 9306EN od National semi garantuje počet zápisů do paměti hodnotou 40 000. Počítali, že víc než 320 000 km s vozem neujedete. Současné typy pamětí zvládnou i milion zápisových cyklů, takže pokud byste osadili typ 93C46 (Atmel, SGS Thomson), máte funkční paměť počitadla až do konce života :lol: . Původní typ 9306 má organizaci 16x16 bitů a už se téměř nesežene. Běžně dostupná 93C46 má sice kapacitu 4x vyšší (128x8, resp. 64x16 bitů), ovšem sada ovládacích instrukcí je stejná. Zajímavé je, že v desce Veglia mi náhradní pamět nechodila - po ujetí 20km mi poskočilo počitadlo o 10km zpět ...

Sháním nutně konektory A, B, C i s pár cm drátů! Publikoval jsem tady spoustu informací a přitom palubku ještě ve voze nemám. Nemáte někdo navíc???

Petr de Zviqov

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 3 měsíců zpět #28 od petrinza
To jsou fakt zajímavý informace... Těch 40000 zápisů do paměti (cca 320000 km) je předpokládám garantovaných... Takže lze to chápat tak, že do dosažení těhle počtů to zapisovat bude, ale pak už to prostě někdy zapisovat přestane a stav km se přestane zvyšovat... ?
Teď jsem o víkendu přehazoval digitální přístrojovky - ten plastový kryt byl takový rozpuštěný, lepkavý , nevábný , ale vlastní digitální část jsem zachoval původní.. Koukal jsem až na tišťáky a asi bych na kontakty nic nepoužíval - vevnitř bylo všechno čistější , než bych čekal, a to mělo jedno auto nalítáno 180 tis. a druhý 230 tis.

Tempra SW 2.0 i.e. 4x4, Fiat Tempra SW 2.0 i.e. automat, Peugeot 205 cabrio, Škoda Octavia 62
www.fiattempra.estranky.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 3 měsíců zpět #29 od judeware
Jak se bude chovat mikrokontrolér poté, co zjistí, že zápis do EEPROM neprošel OK? Těžko předvídat... Slušná EEPROMka (flash obecně) funguje tak, že prostě funkce zápisu přestane pracovat a z paměti půjde vyčíst obsah naposledy úspěšně zapsaný. Co brání lehké HW úpravě, tj. provést výměnu původní 9306 za typ 93C46 v patici DIP8? V případě Borgu nic! Já mám palubku Veglia a typ 9306 už mám v šuplíku náhradní (dá se vypreparovat z infra příjímače dálkového ovládání centrálu, je tam coby konfigurační paměť - tuto zkušenost mám z Una). Jeden pokus o nasimulování poruchy EEPROM v Borgu jsem už udělal, po osazení patice jsem tam paměť nevrátil :D . Po zapnutí se na kilometrovníku ukáže stylizovaný nápis - slovíčko poskládáné ze segmentů jednotlivých číslic: "Error".

Myslím si, že je hodně lidí kterým v případě přechodu analog -> digitál vadí rozdíl mezi starým a novým počitadlem, takže výměna EPROM je docela užitečná věc. A udělá to radost Vegliářům - zbydou 9306ky...

Petr de Zviqov

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
9 roků 2 měsíců zpět #30 od jumbo

Pánové,

nejprve malá omluva - ve schematu s obvodem 4060 jsem zapomněl zakreslit spojení mezi 12. vývod integráče a GND. Aktualizaci dokumentace zatím nechystám - až budu mít čas, pošlu to i s palubními kontrolkami vyhotovenými v elektronické podobě.



Množí se mi dotazy na zapojení digi hodin mimo originální palubku Borg, např. v jiném voze, v Tipu s analogem nebo třeba doma v bytě :).

Potřebný generátor si nejsnáze vyrobíte podle schematu právě s výše zmíněným obvodem 4060 (je to druhé schéma v dokumentaci). Stačí pár drobných změn:




- Q1 nahradit kusem s frekvencí 4.194304MHz
- odpadá celá sekce schematu vpravo od 4060 (tranzistor atd.)
- napájení je +5V
- výstup je odebírán přímo z vývodu 4060 č. 1 (bez odporu)

Popis obou konektorů hodin jsem publikoval už dřív, ale pro pořádek:

Třípinový konektor, [1] černý, [2]..[3] bílý
[1] tlačítko hodiny
[2] tlačítko minuty
[3] společný potenciál tlačítek

Sedmipinový konektor, [1] červený, [2]..[7] bílý

[1] GND
Minus pól napájení žárovičky
[2] +12V
Kladný pól napájení žárovičky (pulzně řízeno)
[3] GND
Minus pól napájení - elektronika (čip NEC µPD6537)
[4] Signál Check_segments
Požadavek na kontrolní rozsvícení všech segmentů displeje, aktivní je
úroveň logická HIGH
[5] Clock
Taktovací impulzy z vývodu 1 obvodu CMOS4060 (1024Hz), jeho
vstupní frekvence je 41904304Hz
[6] Napájení +5V standby (stabilizátor LP2951 + tranz. BD237)
Udržovací napětí pro chod hodin
[7] Napájení +5V - palubka zapnutá
Hlavní napájecí napětí, je-li palubka v chodu se zapnutým podsvětlením

Při letmé prohlídce skutečné palubky ještě dodávám, jak to zapojili "ONI":

- R2 3k9 není ("jen drát")
- C1,2 jsou SMD, hodnoty nečitelné, navíc jeden z nich je kapacitní trimr
(kondenzátory doporučuju ponechat stejné)


Petr de Zviqov

Jsou tyto opravy opravené v dokumentaci která je ke stažení?

Fiat Tempra ( Enzo )1,8 DOHC I-E Cat. 77kW r.v. 1992.Typ 159 A 4.046 KAT. Auta jsou na ježdění, ne na spravování!
FIAT TI ZMĚNÍ ŽIVOT.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.147 sekund
Powered by Kunena fórum