Dobíjení

Více
18 roků 3 měsíců zpět #1 od Funman
Dobíjení vytvořil uživatel Funman
Zdravím,
mám jeden takový problém. Po nastartování motoru mi nezhasne kontrolka dobíjení. Jak přidám plyn, tak začne zhasínat a po ubrání se zase rozsvítí. Občas se ale stane, že hned po nastartování normálně zhasne.
Dobíjení funguje normálně. Nedávno jsem měnil celý diodový blok na alternátoru.
Můžou to dělat uhlíky na alternátoru? A nebo něco jiného? Díky.

Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #2 od ojarek
Odpověděl ojarek pro téma snad alternátor????
Tak koukám, že srpen je pro tento typ motoru osudný :) . Mám naprosto stejný problém. Už jsem ale došel až do fáze, kdy se vozidlo zastavilo úplně. Kompletně vymlácená baterie. Podle informací autoelektrikáře je to v altíku. Pokud tam dám druhou barerku, tak nastartuju v pohodě, dokonce ujedu i pár kilometrů. Měřil jsem napětí při volnoběhu a při vzšších otáčkách. A hodnoty jsou pořád stejné. Vypadá to opravdu na ten alternátor :x

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
18 roků 2 měsíců zpět #3 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma alternátor
:lol: Zdravím všechny,mám stejný problém s dobíjením ale na motoru 1.4ie.Taktéž po nastartování mě svítí kontrolka dobíjení a ve višších otáčkách svítí slaběji.Včera mě autoelektrikář měřil baterku tak to normálně dobíjí a říkal že je třeba vyměnit nějaké pomocné diody v alternátoru.Nemohla by to být třeba špatná kostra nebo tak něco?Když tak poradte.Dík

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #4 od ojarek
Odpověděl ojarek pro téma Re: Dobíjení
U mě to byly diody v altíku a špatné kabely. opraveno a šlape jak hodinky.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
18 roků 2 měsíců zpět #5 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma alternátor
Asi totaky vidím ny ty diody.Je to nějak nákladné oprava?Dík

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #6 od ojarek
Odpověděl ojarek pro téma Re: Dobíjení
já jsem cáloval 1100,- Ale asi záleží na tom, u koho to děláš.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #7 od kimik
Odpověděl kimik pro téma Re: Dobíjení
Mne to dělaly uhlíky.Jeden byl fakt hrozně krátkej.Stálo mě to cca 2 hodinky práce a 45,-Kč za ty dva uhlouše.... :D

Diodovej můstek je drahej a hlavně se dá změřit obyč. ohmetrem za 150,- od pinpongáčů - tak proč ho měnit bez změření...
Ty uhle se mechanicky opotřebujou dřív, než aby odešel diodovej můstek, ale nemusí to být vždy tak...

2x Tipo 1.6 DGT DOHC 90´ & 1x Croma 2.0 Turbo i.e. 89´

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
18 roků 2 měsíců zpět #8 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma alternator
Prosím zarad jak se dostanu k těm uhlíkum,že bych na ně mrknul.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 měsíců zpět #9 od komasix
Odpověděl komasix pro téma Re: Dobíjení

Zdravím,
mám jeden takový problém. Po nastartování motoru mi nezhasne kontrolka dobíjení. Jak přidám plyn, tak začne zhasínat a po ubrání se zase rozsvítí. Občas se ale stane, že hned po nastartování normálně zhasne.
Dobíjení funguje normálně. Nedávno jsem měnil celý diodový blok na alternátoru.
Můžou to dělat uhlíky na alternátoru? A nebo něco jiného? Díky.

Mně to začala dělat ještěrka v práci :D

Fiat Tempra SW 1,9TD 1995

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #10 od maki
Odpověděl maki pro téma ALternator
Ja s brachom mame rovnake Tipa 1,9TD a na brachovom som uz menil uhliky cena priblizne 50 Sk. Boli moc kratke.Porucha sa prejavovala podobne cim vyssie otacky, tym mensi bol svit ziarovky.Co je logicke. Cim viac prudu vyroby alternator, tym viac sa mostik vyvazi.Po oprave je to uz 2.rokOK. Mimochodom pasuju tam aj uhliky z vrtacky.Trochu obrusit a je to.
Na mojom sa mi prejavuje dost divna porucha , ked idem tak sa mi naraz ziarovky rozsvietia a potom opat utlmia a tento proces sa nepravidelne opakuje. Stane sa to raz za cas.No divocina. pozriem sa na uhliky a precistim alternator. Dufam, ze to nebude skrat. V tom brachovom bol ohromny bordel.Nevie mi niekto poradit?

Fiat TIPO 1,9TD
1993

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #11 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Dobíjení
U svého " dvoulitra " jsem odpojil AKu - pro jistotu ji vydělal z vozu,odpojil kabely k altíku a povolil ho , zespod ( ležel jsem pod autem. Oddělal jsem klíňák a altík vyňal. Oddělal jsem takovou bílou plastovou blbovinku a v ní byli dva kartáče. Vyměnil jsem je - rozdělal jsem altík,profoukl ho stlačeným vzduchem a složil. Uhlíky mne stáli 75 kč za oba dva a od tý doby bylo vše O.K.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #12 od JohnnyTD-GT
Odpověděl JohnnyTD-GT pro téma Re: Dobíjení
Tak vcera sem dojizdel z Prahy bez dobijeni. Este ze mam diesla, ze mi nekde nezhas motor. Ale svetla uz skoro nesvitily.

Fiat Tipo 1.9TD granturismo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #13 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: ALternator

Ja s brachom mame rovnake Tipa 1,9TD a na brachovom som uz menil uhliky cena priblizne 50 Sk. Boli moc kratke.Porucha sa prejavovala podobne cim vyssie otacky, tym mensi bol svit ziarovky.Co je logicke. Cim viac prudu vyroby alternator, tym viac sa mostik vyvazi.Po oprave je to uz 2.rokOK. Mimochodom pasuju tam aj uhliky z vrtacky.Trochu obrusit a je to.
Na mojom sa mi prejavuje dost divna porucha , ked idem tak sa mi naraz ziarovky rozsvietia a potom opat utlmia a tento proces sa nepravidelne opakuje. Stane sa to raz za cas.No divocina. pozriem sa na uhliky a precistim alternator. Dufam, ze to nebude skrat. V tom brachovom bol ohromny bordel.Nevie mi niekto poradit?

Uhliky z vrtacky pasovat mozu rozmerove, ale dolezita je aj tvrdost uhlika. Tvrdsim uhlikom ako predpisanym si predcasne znicis komutator na alternatore. Maksi uhlik ako predpisany zase dlho nevydrzi. Taktiez dost zalezi na materiali uhlika. Nie je uhlik ako uhlik.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #14 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Dobíjení

Uhliky z vrtacky pasovat mozu rozmerove, ale dolezita je aj tvrdost uhlika. Tvrdsim uhlikom ako predpisanym si predcasne znicis komutator na alternatore. Maksi uhlik ako predpisany zase dlho nevydrzi. Taktiez dost zalezi na materiali uhlika. Nie je uhlik ako uhlik

Ty jsi asi nikdy neměl rozdělaný altík. Není v něm komutátor ale dva kroužky. Komutátor je v dynamu a již ve zmíněné vrtačce. :evil:

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #15 od trepka
Odpověděl trepka pro téma Re: Dobíjení

Mne to dělaly uhlíky.Jeden byl fakt hrozně krátkej.Stálo mě to cca 2 hodinky práce a 45,-Kč za ty dva uhlouše.... :D
Diodovej můstek je drahej a hlavně se dá změřit obyč. ohmetrem za 150,- od pinpongáčů - tak proč ho měnit bez změření...
Ty uhle se mechanicky opotřebujou dřív, než aby odešel diodovej můstek, ale nemusí to být vždy tak...


A jak se to vlastně proměřuje? Já měnil uhlíky neb mi to taky problikává ale v nich to nebylo, tak už to budou asi právě ty diody...
Jezdím s tím už dva měsíce a baterka furt drží, tak to snad nebude nic tak hrozného, ale raději bych měl přístrojovku v "cajku" :)

Fiat Tipo 1.4 i.e. 1993, 150 000km, koupeno 12/2006

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.489 sekund
Powered by Kunena fórum