Zapojení mlhovek

Více
16 roků 10 měsíců zpět #1 od Weka
Zapojení mlhovek vytvořil uživatel Weka
Hoj lidi...musím říct, že dopojení mlhovek byl maras....i můj otec,zkušený elektrikář, který chtěl aby mi auto nezhořelo, s tím měl docela problémy.Vypínač,z vypínače na relé a na kontrolku na přístrojovce,potom protáhnout z kabiny do motoru a propojit.
Jen v pojistkové skříni si hrál asi hodinu než to všechno proměřil atd.Konečně to svítí a jsem rád.Promrzl jsem pěkně v garáži.Spálili jsme pár pojistek, ale nakonec se to povedlo.
Nedoporučuji nikomu dopojovat mlhovky :lol:

fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=5540
1.4 Tempra,r.v.91,182km/h,102 000(13.5.2008),el.okna,central na dál.ovládání,alarm,nastavitelný volant,mlhovky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #2 od Marco
Odpověděl Marco pro téma Re: Zapojení mlhovek
Tiež som to zapájal a nebolo to až také hrozné. Podľa schémy v JAK NA TO som poprepájal, dotiahol všetky potrebné káble, zapojil relé, vypínač, kontrolku ... a za jedno poobedie som už svietil. Vážne, býva to aj horšie, v Tipe bola aspoň poistkovka a prístrojovka na to v podstate pripravená.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #3 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Zapojení mlhovek
NO nevím co na tom máš za tak hjrooozně složitého. Já sem taky zapojoval mlhovky - vypínač z parkovaček, na relé, do relé z baterky přes pojistku do světel, naprostá banalita. Za dvě hodiny nebylo co řešit a dělal sem to sám. Průchod z motoru do kastle je jednoduchý, stačí najít vhodnou záslepku...
Kontrolku mám pod vypínačem. Nejvíc práce mi dalo udělat lištu vypínačů v předním středovém panelu...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #4 od Marco
Odpověděl Marco pro téma Re: Zapojení mlhovek
Ono zapojiť to ako originál montáž je predsa len trošku náročnejšie, ale zase nič hrozné.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #5 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: Zapojení mlhovek
Dost ma zaraza, ze hmlovky ma Fiat zapojene cez rele, ale hlavne svetla nie :?

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #6 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: Zapojení mlhovek

Dost ma zaraza, ze hmlovky ma Fiat zapojene cez rele, ale hlavne svetla nie :?

A na to si prisel kde?
Pokud se podivas poradne tak jsou to rele
E11 - tlumene svetla
E12 - dalkove svetla
E13 - parkovaci svetla

Jinak na mlhovky je rele E10.

Kdyby to tam nebylo, tak Ti ty kontakty uhori behem nekolika prepnuti :wink:

Navic k teto problematice. Nevim proc se to nedalo pripojit pres rychlospojky v pojistovce na E10 pred relatkem (pokud vsak nechtel to mit rozdelene jak u vetsiny aut - prvni poloha zadni mlhovky, druha poloha predni mlhovky). Osobne by mi to stacilo na jednu polohu (tlacitko na pacce) - mozna otazkou je spinaci proud, zda by to utahly kontakty toho rele - 4 svetla najednou.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #7 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: Zapojení mlhovek

Dost ma zaraza, ze hmlovky ma Fiat zapojene cez rele, ale hlavne svetla nie :?

A na to si prisel kde?
Pokud se podivas poradne tak jsou to rele
E11 - tlumene svetla
E12 - dalkove svetla
E13 - parkovaci svetla

Jinak na mlhovky je rele E10.

Kdyby to tam nebylo, tak Ti ty kontakty uhori behem nekolika prepnuti :wink:

Navic k teto problematice. Nevim proc se to nedalo pripojit pres rychlospojky v pojistovce na E10 pred relatkem (pokud vsak nechtel to mit rozdelene jak u vetsiny aut - prvni poloha zadni mlhovky, druha poloha predni mlhovky). Osobne by mi to stacilo na jednu polohu (tlacitko na pacce) - mozna otazkou je spinaci proud, zda by to utahly kontakty toho rele - 4 svetla najednou.

OK - Tipo ma.
Ja nemam. Ani jeden model Cromy rele na svetla nema.
Rele na svetla nemali napriklad ani Lady.
Prepinac na svetla mam povodny a nezhorel :D

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #8 od Marco
Odpověděl Marco pro téma Re: Zapojení mlhovek
E10 je na zadné hmlovky, na predné je E4.
Pôvodne som to chcel aj ja zapojiť na jeden vypínač, ale nie je to dobré riešenie. Ja používam predné hmlovky dosť často. Mám ich nastavené pomerne ostro dole a dobre osvetľujú priestor hneď pred autom (aj do bokov). Naproti tomu zadné hmlovky používam len vyslovene počas obmedzenej viditeľnosti (hustá hmla, sneženie ...). Ono ísť za autom so zapnutými zadnými hmlovkami síce v tme ale nie napr. v hmle je dosť o držku. Preto aj kôli vlastnej bezpečnosti som ja zvolil oddelené zapínanie. Okrem toho na STK nechcem zbytočne provokovať.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #9 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: Zapojení mlhovek

E10 je na zadné hmlovky, na predné je E4.
Pôvodne som to chcel aj ja zapojiť na jeden vypínač, ale nie je to dobré riešenie. Ja používam predné hmlovky dosť často. Mám ich nastavené pomerne ostro dole a dobre osvetľujú priestor hneď pred autom (aj do bokov). Naproti tomu zadné hmlovky používam len vyslovene počas obmedzenej viditeľnosti (hustá hmla, sneženie ...). Ono ísť za autom so zapnutými zadnými hmlovkami síce v tme ale nie napr. v hmle je dosť o držku. Preto aj kôli vlastnej bezpečnosti som ja zvolil oddelené zapínanie. Okrem toho na STK nechcem zbytočne provokovať.

Mam predne hmlovky z vyroby a su zapojene oddelene, cize maju samostatny vypinac a kontrolku. A je to tak dobre, pretoze predne hmlovky sa daju dobre vyuzit na osvetlenie krajnice. Ale neviem, ako je to s pouzivanim prednych hmloviek, ak nie je hmla - co na to predpisy?

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #10 od drto
Odpověděl drto pro téma Re: Zapojení mlhovek

E10 je na zadné hmlovky, na predné je E4.
Pôvodne som to chcel aj ja zapojiť na jeden vypínač, ale nie je to dobré riešenie. Ja používam predné hmlovky dosť často. Mám ich nastavené pomerne ostro dole a dobre osvetľujú priestor hneď pred autom (aj do bokov). Naproti tomu zadné hmlovky používam len vyslovene počas obmedzenej viditeľnosti (hustá hmla, sneženie ...). Ono ísť za autom so zapnutými zadnými hmlovkami síce v tme ale nie napr. v hmle je dosť o držku. Preto aj kôli vlastnej bezpečnosti som ja zvolil oddelené zapínanie. Okrem toho na STK nechcem zbytočne provokovať.

Mam predne hmlovky z vyroby a su zapojene oddelene, cize maju samostatny vypinac a kontrolku. A je to tak dobre, pretoze predne hmlovky sa daju dobre vyuzit na osvetlenie krajnice. Ale neviem, ako je to s pouzivanim prednych hmloviek, ak nie je hmla - co na to predpisy?


hmlovky predpis povoluje pouzivat len za znizenej viditelnosti. takze nemali by sa pouzivat za inych podmienok. aspon by to tak malo byt :wink:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #11 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Zapojení mlhovek

Ale neviem, ako je to s pouzivanim prednych hmloviek, ak nie je hmla - co na to predpisy?


No tak pokud tě chytí policajti, máš problém, mlhová světla se mohou použít jen za snížené viditelnosti, za zhoršených povětrnostních podmínek (za mlhy, hustého deště, sněžení) a navíc je v zákoně napsáno že přední mlhová světla se smí použít pouze společně se zadními mlhovými světly.

Takže asi tak to pravý zákon. Navíc pokud tě, jako mého kámoše, chytí policajti, dostaneš pokutu, a neukecáš to....je to sazba za 500,- na místě

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #12 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Zapojení mlhovek
Ve vyhlášce bylo uvedeno, že se mohou použít za hustého deště a za snížené viditelnosti ale o tom, že by se museli používat přední pouze se zadními jsem si nikde nevšiml, podívám se po tom, moc se mi to nepozdává, pokud to tam je tak je to zase jeden z českých paskvilů...

Dolněno:Znění z vyhlášky 361_2000 v úplném znění z 7_2007

"Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo
hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo
hustého deště užít vždy.
"

ještě pro majitele různých mračítek
"Činná plocha světel nesmí být zakryta nebo nadměrně znečištěna"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #13 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Zapojení mlhovek
Přesné znění zákona, o všech světlech a podobně...mám plno zkušeností, že se jezdí po městě s dálkovýma nebo jede řidič mě za prdelí 150 metrů a má tam dálkový...to bych občas je fackoval...o tom užívání mlhovek, je to dost sporný, já s nimi nejezdím pokud tedy to situace nevyžaduje, ale pamatuju se že jsem to měl v testu u závěreček, ale je možný že do dnešní doby se to zase nějak předělalo

361/2000 Sb.
ZÁKON
ze dne 14. září 2000
o provozu na pozemních komunikacích

Osvětlení vozidel
§ 32
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu 2) . Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení. (2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu 2) . (3) Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohl-li by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního vozidla nebo řidič plavidla. Při zastavení vozidla před železničním přejezdem nesmí řidič užít ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru. (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. (5) Činná plocha světel nesmí být zakryta nebo nadměrně znečištěna.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #14 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Zapojení mlhovek
Charles: Našel si ve vyhlášce snad něco jiného, než jsem citoval já???
Jen si zkopíroval celý odstavec, ale výsledek je stejný... :wink:
Nicméně sme se nacpali do vlákna řešícího připojování mlhovek, pokud budeme pokračovat tak navrhuju vytvořit vlastní vlákno.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #15 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Zapojení mlhovek
Promiň ani jsem to od tebe nečetl, jen jsem to našel na netu a hodil to sem, všiml jsme si toho až teď když jsi mě na to upozornil.....omlouvám se :god: :god: :god:

Jinak klidně by mohlo být další téma....pokud chceš, tak se to smaže a dáme to jinam ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.504 sekund
Powered by Kunena fórum