kam vede tenkdy drat od alternatoru?

Více
16 roků 8 měsíců zpět #16 od radluk
skypan
jj, pri natoceni motoru zacne tim tlustym vodicem naopak do site napeti distribuovat, regulovane na hodnotu dle pouziteho regulatoru.


Jinak, neodpojovat alternator za chodu od zateze, muze odejit tusim regulator... :wink:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #17 od Kounect

trochu vás opravím:ten silnej kabl.má dvě fce,.při startu,funguje jako buzení alt.od (asi 800ot.)začíná alt. dobíjet(a jelikoš aku je ztálý/pevný zdroj 12V)a alt.pri dobíjení dává (zhruba od13.5v)tak se směry toku proudu mění v dobíjení.slabý kabl je jen kontrola dobíjení a dovětek je zhruba viz. víše.co napsal Kounect
Jinak Tempra 1.9TDs má alt.65Anevím,jestli Tipa jsou na tom stejně ale asi jo.

S tímhle s Tebou nesouhlasím. Odpoj si ten slabej a nastartuj. Určitě to nezačne dobíjet, tím jsem si 100% jist. To by jsi jakoby budil alternátor pořád, i kdyby auto stálo zaparkovaný a už to je nelogické. Právě přes tu kontrolku dobíjení se Ti to nabudí.

@ skypan : Ano ano. mohl by odejít regulátor protože by tam díky odpojení zátěže vznikla špička. To samé se může stát i když se auto použije jako pomocné a startuje se z něj druhé. Zažitá a špatná věc je, že auto s dobrou baterkou má být nastartované, popř. ještě šlapat na plyn aby dobíjelo. To je špatně! Motor má zůstat vypnutý a to přesně z tohoto důvodu. Vznikají tam špičky a mohl by odejít regulátor tím jak druhé auto sosá. Lepší to pořádně zapojit a kostru u startovaného auta dát na motor přímo a trochu si s tím pohrát, než to plesknout na baterku - a doufat že to chytne.

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #18 od skypan
Odpověděl skypan pro téma kam vede tenký drát od alt.
to>Kounect: jsem vyučen automechanik(motorář)né auto.el.instal.,ale elektrice trochu rozumím,ale mám otázku?máš proštudovanou el.instalaci tohoto auta?já docela jo.!!!
jinak samozřejmě (už sem to psal ve starších příspěvcích podobného tématu)odpojovat alt.při zatížení(dobíjení)je nesmysl a nic se tím nevyřeší(nezměří)a vede do záhuby(minimálně) regulátor alternátoru!!!!
a k startování přez kabely?jde o to že se KAŽDOPÁDNĚ MUSÍ BRÁT PROUD Z AKU +/-,je lepší kdyš se přidá plin(nechá se vytlučená aku.chvíli nabýjet/oživit,nevádí i 10min)apak se nastartuje se druhé auto(zpolehlivě to funguje)a hned se odpojí kabely.výkyvy proudu pokud nějaké nastanou,poberou akumulátory!!!!!
to je muj názor ale osvědčenej........

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #19 od Kounect
1) Jestli sis všiml a četls pozorně, tak jsem napsal, že s Tebou souhlasím a že odpojovat alternátor za běhu od baterie je blbost. Nevím proč na mě takhle startuješ.
2) S elektro instalací tohoto auta to nemá co dělat, jsou to všeobecná pravidla.
3) Ano ano, akumulátor výkyvy pobere, nicméně se může stát i to, že baterie ve startovaném autě je natolik špatná, že bude sosat vše co jí dává alternátor z pomocného auta a startér si vezme tolik, že ani akumulátor v pomocném autě nebude schopen zásobit potřeby a v tom okamžiku půjde regulátor do květinek. ( jednoduše může nastat stav, kdy nabídka nebude pokrývat poptávku = regulátor pápá ). Pokud to samé zopakuješ pouze přes aku, nikdy se nic podobného nestane. Dále jestli sis všiml, tak jsem nepsal, že Tebou vyzdvihovaný způsob nefunguje, ba přímo jednoznačně je lepší na startování auta, nicméně s mnou popisovaným rizikem, které nikdy nenastane v případě startu pouze z aku. A tento způsob je obecně popisován v manuálech na současná vozítka.
A je mi jedno, jestli jsi autoelektrikář nebo motorář anebo kosmonaut.
Co víc Ti k tomu mám povídat. Takže v klidu peace jo?

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #20 od majster
kounect- mas pravdu, uplne vo vsetkom, ja by som to napisal podobne.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #21 od skypan
Odpověděl skypan pro téma kam vede tenký drrát od alt.
To>kounect>já sem napsal jen svůj názor,zřejmě sme se špatně pochopili,asi sem špatně četl,jestli se tě to dotklo,tak se omlouvám :oops:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #22 od Kounect

To>kounect>já sem napsal jen svůj názor,zřejmě sme se špatně pochopili,asi sem špatně četl,jestli se tě to dotklo,tak se omlouvám :oops:

Mě se to nedotklo...jenom jsem psal, stejně jako Ty, svůj názor. Popravdě mě spíš štvalo, že jsi nebyl spíš ochoten přijmout i jiný náhled na věc než je ten Tvůj, o to víc když jsi se prsil jak máš nastudovanou elektriku, jenomže to s tím nemělo v podstatě vůbec co dělat.
Ale hlavně že jsme se pochopili, život jde dál a Tipa taktéž stále jezdí 8)

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #23 od Kounect

kounect- mas pravdu, uplne vo vsetkom, ja by som to napisal podobne.

Ď za podporu :wink:

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #24 od michal_tipar
Jedna poznámka: Pokud chtěl aby startované auto "vycuclo" všechnu energii co dodá alternátor auto ze kterého bereš šťávu, tak bys musel startovat přes svářečkové dráty, podívej se čím vede z altíku proud do baterky, startovací kabely nemají ani třetinový průřez a navíc dvojnárobnou délku a svorky, tam je takový přechodový odpor, že to naprosto nehrozí. Viděl jsem jednou kvalitní kabely na startování náklaďáku, ty měly průřez fakt jak svářecí kabely, ale stály přes 2000kč. Majitel přes ně roztahoval náklaďák takže je přetrhli... :roll:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #25 od Kounect
To máš pravdu, jenomže ono když se chce, tak si to cestu najde...a když máš nekvalitní startovací kabely, tak si někdy sáhni jak pěkně hřejou. Kolikrát jsou i tak, že izolace "slizne". O to horší je fakt, že když budeš dostávat z méně kvalitních startovacích kabelů maximum, tak se Ti ještě může šmejknout izolace teplotou a zkratovat se přes karoserii. Já teda používám kabely za 550,- s masivníma konektorama a mám klid. Nicméně existují levné start kabely ( Tesco akce ) za 49,-. Ale říkám, že i tyhle kabely Ti můžou provést to co popisuju. To není tak, že mají malej průřez tak jima poteče málo proudu. To je tak, že mají malej průřez tak jima poteče požadovaný proud a oni se budou zahřívat a zahřívat, zahřívat a zahřívat....až víš kam :-)

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #26 od csala
Trochu matematiky :wink:
Predpokladajme, ze medene jadro startovacieho kabla je podla normy DIN VDE 0295. Takze kazdy mm2 prierezu ma odpor priblizne 0,02 Ω na 1 m dlzky.
Uvazujme o kvalitnych startovacich kabloch:
Prierez jadra 10 mm2, cize odpor 0,002 Ω na 1 m dlzky.
Dlzka káblov 2 x 2m, cize celkovy odpor 0,008 Ω.
Predpokladajme odoberany prud 100 A.
Vtedy ubytok napatia na startovacich kabloch je U = I x R = 100 x 0,008 = 0,8 V.
Ubytok vykonu na startovacich kabloch je P = U x I = 0,8 x 100 = 80 W.

Dalej uvazujme o nekvalitnych startovacich kabloch:
Prierez jadra 2,5 mm2, cize odpor 0,008 Ω na 1 m dlzky.
Dlzka káblov 2 x 2m, cize celkovy odpor 0,032 Ω.
Predpokladajme odoberany prud 100 A.
Vtedy ubytok napatia na startovacich kabloch je U = I x R = 100 x 0,032 = 3,2 V.
Ubytok vykonu na startovacich kabloch je P = U x I = 3,2 x 100 = 320 W.
A to sme zanedbali prechodovy odpor na nekvalitnych konektoroch a o nekvalitnej medi ani radsej nehovorme.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #27 od majster
tie vypocty su v poriadku, ale treba uvazovat s roznym vykonom starterov, 1,9td ma starter 2kW a 1,1b ma len 750W.
tie takzvane startovacie kabely zo supermarketu vlastne niesu startovacie ale pomocne, nimi prepojis nastartovane auto s vybitym aku, a prakticky ho dobijes, potom startujes, ten startovaci prud potecie len ciastocne cez tie kabely.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #28 od skypan

tie vypocty su v poriadku, ale treba uvazovat s roznym vykonom starterov, 1,9td ma starter 2kW a 1,1b ma len 750W.
tie takzvane startovacie kabely zo supermarketu vlastne niesu startovacie ale pomocne, nimi prepojis nastartovane auto s vybitym aku, a prakticky ho dobijes, potom startujes, ten startovaci prud potecie len ciastocne cez tie kabely.

ano toto sem myslel u dodatku se startováním,páč klasickýmy kabely(ze supermarketu) se nedá znilikvidovat aku,proto sem i podotýkal nechat klido chvíli běžet(nabýjet),aby se oživila aku v druhém autě,než se natočí to druhé auto.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 7 měsíců zpět #29 od Kounect
Skypan : To jsem psal celou dobu, že je dobré to nechat nabít = chvíli nechat stát připojené a až potom startovat. Ještě jsem k tomu doplnil riziko startování oživovaného auta s nastartovaným dárcem - zničení, ale NE aku, psal jsem o zničení Regulátoru.
Aku je dostatečně tvrdý zdroj a tomu se jen tak něco nestane ( ono třeba normální baterie 70Ah se startovacím proudem 600A, coby taky mělo že? )

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.463 sekund
Powered by Kunena fórum