Už mám konečně v Tipu motor 1.6 HF Turbo
Víc než rok jsem se zabýval tím, jak nejjednodušeji dostat motor z Lancie Delty Do Tipa a nakonec to tak snadné nebylo. Padlo na to spousta času, přemýšlení a peněz.
Než jsem motor do Tipa nahodil, upravil jsem ho co to šlo. Doufám že se něco neutrhne, nevím jestli bych měl tu sílu ačít znova. Můžu říci, že motor je opravdu skvělý a pěkně šlape. Jen to tak polehku šumí a je neuvěřitelně pružný. Kdyžabere turbo je to mazec oproti tomu co jsem měl před tím
Tady jsou nějaké fotky tak snad budou malou inspirací
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g...p;g2_navId=xa52ca4cf
Jakékoliv dotazy zodpovím nebo další nápady uvítam
Tady jsou fotky co jsem dal na Lancii klub, jsou vidět přímo.
www.lanciaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=...der=asc&start=75
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To už by sa nechytal nikto. )
...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !
A bol Fiat Tipo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zvýšil si si parádne výkon. A čo takto dať tam motor s Delty 1,8 S4 ? )
To už by sa nechytal nikto. )
Tod nejaka nova Delta?
Aha uz jsem dohledal. Z tohoto kousku by se mu dosti spatne shanel motor. Ukocirovat volumex a turbo by taky nebylo tak jednoduche. Jinak ja to znam pod oznacenim Rally 038.
Vidis Petre ani jsi mne nepotreboval. Gratulace k dobre praci. A z lanciaku si nic nedelej voni to tak nemysli jen slepe zavidi.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Akorát, za rok mě čeká technická, a s tím motorem určitě neprojdu. nevím jak to udělat a jak by se to dalo legálně zapsat do techničáku. jinak budu muset přehodit motor a to je zase práce na dva dny Ještě si budu hrát s brzdama. Nejezdím rychle, brzdy originál opravdu nestíhají. Karoserie je pevná dost, je to jako krabička od sirek. Slyšel jsem, že jsou karoserie na Tipo měké, ale to se mi nezdá.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a kroucení kastle..holt nemoc tipa..od tý doby co mam upravenej podvozek se mi občas otevřou díky kroucení i dveře... ale 3 bodová horní+ dolní rozpěra na předku a vzadu tyč mezi podběhy musí stačit..pak jedině pořídit strukturní pěnu a vypěnit veškerý uzly na skeletu
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jsem zvědavý jak to Puzzle dopadne. Taky to máš pěkně rozložené. Jsem měl po roce problém dát správně věci do motoru a pak to všechno ještě napojit. No zjistil jsem, že fotky a Workshop manuály jsou dobrá věc
pokud mluvíš o mojí 16v zástavbě co jsem zmiňoval zde tak to už je hotovo, a auto vesele jezdí .Z ávt mám teď motor rozházenej po dílně , a projekt dokumentuju na itc. je to čistě projekt motoru , tady se zmíním snad až bude implantace do tipa.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jojo s motorem si to měl udělat tak - přeskládat střeva do tvýho původního bloku (pokud to bylo DOHC)... a brzdy.. komplet z 2l 8v nějaký lepší značky (AP a Pagid), nevrtaný to musí napohodu ubrzdit...
a kroucení kastle..holt nemoc tipa..od tý doby co mam upravenej podvozek se mi občas otevřou díky kroucení i dveře... ale 3 bodová horní+ dolní rozpěra na předku a vzadu tyč mezi podběhy musí stačit..pak jedině pořídit strukturní pěnu a vypěnit veškerý uzly na skeletu
Tak jsem chtěl střeva přeskládat, ale jsou tam malé rozdíly na bloku které jsou důležité. Třeba jako chlazen pístu zespoda ostřikem. Ostřik by se dal přehodit, ale problém je, že na něho v bloku nejsou navrtané ani díry a ani kanálky pro olej. Další věc je že blok pro DOHC v Turbu je spevněn vniřními žebry. Jak jsem to proměřoval, jsou o něco vižší než u bloku bez Turba. Pak budou nálitky a jiné věci na bloku, protože je o cca 5 kg těžší. Takových drobností je tam spousta, ale důležitých. Jsem dostal pár rad od borce co se zabývá úpravama motorů a teď můžu být chytrý Další věc je, lícování starých dílů. Základ je, dát staré díly na místo kde byly, jinak by se mohly špatně sejít vůle a jsou celkem slušné problémy. To se mi stalo u Favorita. Neuvěřitelně mi klepal motor dokud jsem to nepřehodil zpět. Pak se zpevněním kastle. Napdlo mě odpárat prahy, dát výstuhu vnitřní z favorita nebo jinou podobnou a práh přivařit nový. Celá tuhost je v prahu, není nijak vystužen. Viděl jsem Tipo v dobrém stavu po totál havárii, a uzly kde se díly spojují zůstaly neporušeny. Jediné místo kde to povolilo byly právě prahy a přepážka mezi kabinou a motorovým prostorem.
Brzdy dám komplet chlazené z Bravy a k tomu zadní kotouče.
O víkendu budu seřizivat ventily. Mám vůli na prvním válci 0,3 a na čtvrtém 0.45 mm. Je zvláštní, že motor je klidný i při tak velkém rozdílu vůlí 8O.
Další zvláštní věci jsem si všimnul. Nemám znatelný nástup turba (turbo kopanec), plynule to zrychluje ve svižném tempu. trochu jsem si hrál s kanálkama, tak možná že to je tím.
Pak mi ze sání vychazí nezvyklý zvuk. vypadá to jako by si sání odfrklo a vypustilo přebytečný vzduch. Mám místo filtru kužel. Dělá to když přidám plyn (dostanu se přes 2 tis otáček, třebe řazení nahoru) a prodce povolím plynový pedál. Tady je nějaká ukazka. Není to nic moc slyšet, je to jako soutěž "Co toje".
uloz.to/2310704/odfuk-ze-sani-divny-zvuk.mp3
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a ten zvuk ze sání při ubrání může bejt odfukující seriovej bov, kterej vrací vzduch mezi turbem a klapkou zpět před turbo...a tudíž je přes filtr slyšet..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak gratuluju, uz jsem ani nedoufal, ze na tom makas. Ale povedlo se. Mam doma taky jeden motor z HF turo 1.6, ale nejak neni cas ho tam dat. Jakou mas verzi? Bylo hodne slozity zapojeni elektriky? Mas vyfoceny vsechny drzaky?
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To Pavel mám motor 831B7.046 a na domkách vaček je r.v. 1991. Elektrika je prkotina, ale zapasovat sání, chladiče oleje a vzduchu je prdel. Chladič oleje mám standartní z Coupé a ntercooler je z Dedry. Na ten jsem nesehnal držák Provizorně přidělané, ale také by měl pasovat držák z Tipa TD a Coupe. Problém byl uchycení pravé strany motoru a musel jsem upravit držák z DOHC. Ale viděl jsem (samozřejmě pozdě), že z Coupé to všechno pasuje.
Kdyby jsi se do toho pustil, nemám problém tě podpořit a nafotit co budeš potřebovat. Už jsem zase o něco chytřejší a dělal bych některé věci jinak
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.