Už mám konečně v Tipu motor 1.6 HF Turbo

Více
15 roků 3 měsíců zpět #16 od PavelM

Tak zase o něco míň strachu, už jsem myslel že to mám blbě připojené. Nevěděl jasem jak ten ventil patří. Má delší a kratší část o průměru 22mm a pak ještě podtlakco jde do sání za klapku.
To Pavel mám motor 831B7.046 a na domkách vaček je r.v. 1991. Elektrika je prkotina, ale zapasovat sání, chladiče oleje a vzduchu je prdel. Chladič oleje mám standartní z Coupé a ntercooler je z Dedry. Na ten jsem nesehnal držák Provizorně přidělané, ale také by měl pasovat držák z Tipa TD a Coupe. Problém byl uchycení pravé strany motoru a musel jsem upravit držák z DOHC. Ale viděl jsem (samozřejmě pozdě), že z Coupé to všechno pasuje.
Kdyby jsi se do toho pustil, nemám problém tě podpořit a nafotit co budeš potřebovat. Už jsem zase o něco chytřejší a dělal bych některé věci jinak :)


Urcite bych byl rad za kazdou radu. Rad bych se do toho pustil, pokud bude jen chvilku cas. Treba pres zimu. Mam nejvetsi strach z el. Po technicky strance uz neco vim jak turbo motor funguje. Mam komplet motor vcerne IC, oil chladice a elektriky, ale ta je zatim komplet i s ostatni nemotorovou elektrikou, takze by se to muselo vytridit. Mas nejaky schemata? Kod motoru si nepamatuju, ale mam 4bod tusim 103kW.
Jinak ten podtlak co jde ze sani ovlada (otvira ten ventil) Pak je jedna delsi hadice co je napojena na trubku co jde k ic a ta kratsi jde z5 do sani, tamtudy ten ventil odfukuje. Bez toho ventilu by se ti po zavreni klapky hromadil stlacenej vzduch a brzdil by turbo (to by se pak vic namahalo a prehrivalo), takhle si to krasne odfoukne a turbo jde hned zas do plnejch. :wink:

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #17 od petr1978
Schémata mám z Lancia klubu, tak ti je můžu nahodt- S nemotorovou elktrikou nemusíš dělat nic a ta motorové je jen o napojení konektorů k motoru a pak jeden co je uvnitř karoserie a nejde do ŘJ. Je to konektor k palivovému čerpadlu, kontrolce turba, a spínačce.
Podle 100 kW máš motor bez Lambda sondy a měl by o být 831B3.000
Taky ho mám doma, ale pak jsem koupil celou Lancii s novějším motorem. K tomu tvému motoru mám ještě ŘJ. Pokud máš označeno kam konektory na konci kabeláže patří, opravdu to není problém zapojit. To mi trvalo cca 2 hodiny. Taky jsem měl z toho strach, a poprosil jsem o pomoc Radka (RS).
Na konec jsem to připojil sám a kupodivu to funguje. Musel jsem rozebrat čalounění abych zjistil kam vedou dráty uvnitř karoserie, ale jinak v pohodě :) Když tak nahoď mail a pošlu ti všechno co mám k Deltě HF Turbu. Je to sice z 2.0 HF ale sedí to i na 1.6 jen s malýma odchylkama.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #18 od PavelM
Jj, to bys byl moc hodnej! Mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Ja mam vsechno zapojeny, vsechny cidla co jsou na motoru. Lambda sondu to ma hned za turbem. Skoda, ze jsi tak zdaleka, hned bych to jel ocihnout. :wink: Musi to bejt parada! Udelej nejaky poradny fotky a natoc treba i video :wink:

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #19 od PavelM

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #20 od petr1978
No fotky všechny co mám jsem dal na lanciaklub.cz a pak taky do galerie. Odkazy jsou ve vláknu v druhém příspěvku. Zatím se není s čím ukazovat, motr vypadá jako motor. Neměl jsem čas si hrát se vzhledem, jsem rád že to aspoň funguje :) Pak z venku mám auto jako pomačkanou plechovku natřenou štětcem. To bude předmětem dalších úprav hned po brzdách, podvozku a dalších věcech. Fotky asi uložím někam na server, a pošlo dokaz. materiály které mám mají cca 200 MB.
Jestli máš na motoru Lambdu, tak to nebude 103 Kw. Bude to 96 nebo 97, ale to už je jedno :) Jaký máš původní motor? vidím i.e, ale podletoho nepoznám jestli je to dvouvačka.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #21 od PavelM

No fotky všechny co mám jsem dal na lanciaklub.cz a pak taky do galerie. Odkazy jsou ve vláknu v druhém příspěvku. Zatím se není s čím ukazovat, motr vypadá jako motor. Neměl jsem čas si hrát se vzhledem, jsem rád že to aspoň funguje :) Pak z venku mám auto jako pomačkanou plechovku natřenou štětcem. To bude předmětem dalších úprav hned po brzdách, podvozku a dalších věcech. Fotky asi uložím někam na server, a pošlo dokaz. materiály které mám mají cca 200 MB.
Jestli máš na motoru Lambdu, tak to nebude 103 Kw. Bude to 96 nebo 97, ale to už je jedno :) Jaký máš původní motor? vidím i.e, ale podletoho nepoznám jestli je to dvouvačka.


Jj, vsechno jsem uz videl i foto auta, spatne nevypada, me zajima spis technika. :-) A tu mas dobrou. ;-) Jinak mam jednovacku (OHC). Kam jsi umistnil rj?
Jak poznam teda co je to za motor? Kde najdu ten kod a kde je nejaka tabulka s tema typama?

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #22 od petr1978
Číslo motoru a nad ním kód je na bloku hned vedle tělesa pro olejový filtr (po pravé straně). Je za tlakovou hadicí oleje co jde o Turba.
Jsem se dočetl a dohledal jen motory co mám doma. Rozhodoval jsem se který mám použít. Tak když tam bude kód motoru 831B7.046, je to 97kW s katem a 831B3.000 je 103kW bez katu. Motory jsou konstrukčně stejné, rozdíl je jen v přívodech sání a dalších systémmech kolem (EGR, Lambda). ŘJ je uvnitř kabiny na pravé straně u spolujezdce. V karoserii jsou standartně dvě díry kudma se protahují dráty.
No jestli máš OHC, tak nevím jak se to dá dopasovat. Měl jsem DOHC a zase mám DOHC ale v turbu. Asi budou trochu jinak uchycený motor a možná bude i spousta věcí pasovat. Abych všechno napasoval do motorového prostoru, musel jsem spoustu věcí upravovat a posouval. Hlavně byl problém napojení komplet celého sání s intercoolerem a pak chalič oleje. Na chadič oleje jsem so nechával uděla hadice na zakázku, naštěstí stály je 400 kč. Pak Intercooler ani chladič oleje z Delty nepasovaly, nebyl jsem schopný je dostat do motorového prostoru kvůli místu. Dost přakáží chladič vody a baterka a musel jsem dát chladiče z Dedry. Pak takové věci jako odvětrávání nádrže neřídí ŘJ jako u Tipa, ale jsou mechanické. Palivové čerpadlo budeš potřebovat jiné než na Tipu, má malý tlak. Na Tipo ie má 2 Bar, kdež to na Turbo má 3,9 Bar. Teď mám z MPI 3.2 Bar a i to je málo. No a takových bot je tam více.
Z echanické části se musí upravit táhlo na převodovce, jinak se nedá zařadit. Pak držák převodovky také nesedí a i ten se musí upravovat. Další věc je, že mi neseděly ani hřídele na kola, delta má právý hřídel o cca 2 cm kratší. Musel jsem hřídel nadstavit. Možná že všechno co tady popisuji dělám zbytečně a bude ti o včechno sedět. Nejsem schopný to posoudit, nikdy jsem OHC nerozebírál tak do podrobna.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #23 od PavelM
Co se tyce drzaku, prodlouzeni poloos a vsech mechanickejch veci, to je malickost. Mame doma dobre vybavenou dilnu (soustruh, freza, sloupovy vrtacky, svarecky, atd), takze neni problem vyrobit novy drzaky. Jak jsi rozmeril umisteni a nakloneni motoru? Jinak potrubi k ic neni zadnej problem, ted zrovna delam jedno komplet vedeni k FMIC na Golfa 4 1.8T GTI. Staci par trubek, nejaky kolinka a je to za jedno odpoledne hotovy. Cerpadlo do nadrze mam silnejsi z Tempry MPI. Mas nejaky foto jak jsi upravil ty tahla razeni? Koukal jsem, ze je to docela podobny. Mam doma jeste jednu karoserii tipa (vrak na nd), ve ktery bych si to mohl zkusit zapojit. Ten svazek z RJ jsi musel nastavit? Pac aspon u moji el jsou kratky kabliky a do kabiny ke spolujezdcovi by asi nedosahly. Co vsechno jsi pouzil z puvodni elektriky? Koukam ze mas icq, tak to muzem resit pres nej. :wink:

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #24 od petr1978
Tož elektriku jsem nijak nenastavoval, protože motorová je jeden svazek (který vyměníš celý i s relátky, jde jen z ŘJ) a pak je elektrika k palubce, světla a další elektroinstalace jde s pojistkové skříně. Pak táhlo na převodovce z Lancie je jinak tvarované, aspoň teda u DOHC. Ti celkem tu výbavu závidím, jsem si pomáhal jak jsem uměl. Hadicen sání jsem sháněl gumové, přecejen byly originál, tak jsem to chtěl zachovat. ICQ už ani nevím jaké mám, opravdu to nepoužívám :( Uložím to třeba na Ulož to a dám ti odkaz.
jeden háček je, a to připojení konektrou na svazku motorové kabeláži co jde do kabiny a nejde do ŘJ. To je palivové čerpadlo, kontrolka Overboost, spínací skříňka, a pak kabel u kterého jsem nepřišel na to co je to za drát. Vím jen že vede k cívce startéru a zpět do kbiny. Možná to byl + kabel pro původní ŘJ.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #25 od rs
Vlezu ti sem Petre.
Co mas za problem z cerpadlem ze ho zhanis?
Original ma 1.6 hf cerpadlo mimo nadrz. Maximalni tlak tohoto cerpadla je 3.2 baru. Systemovy tlak pri pripojenem podtlaku je 2.5-3 bary.
Jestli jsem pochopil spravne namontoval jsi do nadrze cerpadlo z MPI predpokladam ze nejake 1.8 ci 2l?
Pokud ano tak tlak tohoto cerpadla je plne dostacujici umi udelat nove 7baru(osobne vyzkouseno na mem novem). Tak prosim ujasni mi proc zhanis nove? Jinak Uno v turbu melo taky externi cerpadlo pokud teda zhanis todle cerpadlo.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 3 měsíců zpět #26 od petr1978
Ahoj Radku :). Když otočím klíčkem za studena, nenaběhne se čerpadlo dokud nezačnu točit startérem. Správně by mělo na cca 5s naběhnout při každém otočení klíčku. Pak startuju dlouho, a chcípá to. Když to chcípne, čerpadlo ještě chvilku běží a pak zhasne. Když se pokusím přidat plyn hned jak to porvé chytne, okamžitě to chcípne. Po čtvrté(přibližně) už to normálně chytne a je to v pohodě. Další věc je, že dlouho tlakuje (cca 20s) za tepla. To zanmená že když jedu, vypnu motor a otočím klíčkem do první polohy, čerpadlo naběhne, ale tlakuje dlouho.Mám čarpadlo z Dedry 2.0 MPI a tlak by měl být 3.2 Bar. Originál co jsem se díval na Turbo je tlak 3,9 Bar. Jsou čerpadla třeba v Dědře Turbo a jsou do nádrže stejně jako 2.0 HF, a další auta koncernu Fiat. Originál 1.6 HF co mám bylo čerpadlo mimo nádrž, ale to jsem bohužel nedostal. Další věc proč to chcípá by mohl být elektromagnetický obtokový vantil. Měl jsem ho ale rozebraný a nevypadá rozbitý. Zatím nevím co by to mohlo být, ale chytám se těchto věcí. Když jsem měl v nádrži původní čerpadlo, nenastartoval jsem vůbec, neprotlačilo se palivo ani přes regulátor paliva do vracečky. Z MPI jsem to zkusil a normálně jde palivo z vracečky a celkem svižně.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #27 od rs

Ahoj Radku :). Když otočím klíčkem za studena, nenaběhne se čerpadlo dokud nezačnu točit startérem. Správně by mělo na cca 5s naběhnout při každém otočení klíčku. Pak startuju dlouho, a chcípá to. Když to chcípne, čerpadlo ještě chvilku běží a pak zhasne. Když se pokusím přidat plyn hned jak to porvé chytne, okamžitě to chcípne. Po čtvrté(přibližně) už to normálně chytne a je to v pohodě. Další věc je, že dlouho tlakuje (cca 20s) za tepla. To zanmená že když jedu, vypnu motor a otočím klíčkem do první polohy, čerpadlo naběhne, ale tlakuje dlouho.Mám čarpadlo z Dedry 2.0 MPI a tlak by měl být 3.2 Bar. Originál co jsem se díval na Turbo je tlak 3,9 Bar. Jsou čerpadla třeba v Dědře Turbo a jsou do nádrže stejně jako 2.0 HF, a další auta koncernu Fiat. Originál 1.6 HF co mám bylo čerpadlo mimo nádrž, ale to jsem bohužel nedostal. Další věc proč to chcípá by mohl být elektromagnetický obtokový vantil. Měl jsem ho ale rozebraný a nevypadá rozbitý. Zatím nevím co by to mohlo být, ale chytám se těchto věcí. Když jsem měl v nádrži původní čerpadlo, nenastartoval jsem vůbec, neprotlačilo se palivo ani přes regulátor paliva do vracečky. Z MPI jsem to zkusil a normálně jde palivo z vracečky a celkem svižně.


Ted fakt nevim odkud jsi vzal tu hodnotu 3.9baru. At se podivam do ktereho chci katalogu tak to nesedi. Snad jen ze bys to bral(nebo ten kdo ti to rekl) jako hodnotu proti atmosfere,ale to jsii predpokladam nemeril.
Zkusim to osvetlit.
Regulator tlaku je standartne nastaven tak aby drzel tlak ve vstrikovaci liste 3bary(pro standartni treba 2.0l)- Pokud to nastartujes poklesne ti tlak v sani treba na 50kPa(0.5baru) a regulator bude stale drzet 3 bary,ale proti sani. Ty pokud pripojis pri tomto nastartovanem motoru tlakomer na vstrikovaci listu tak nameris 2.5baru. Takze tvych kyzenech 3.9 baru na vstrikovaci liste docilis jen pri roztocenem turbu pri plnem zatizeni motoru(3bary na liste plus 0.9 baru na sani). Ten regulator tam prost stale musi drzet tlakovy rozdil 3bary. V tvem pripade jestli se nepletu 3.2 bary a turbo by melo byt nastaveno na tlak 0.7 baru. Tento tlak musi byt cerpadlo schopno dodat. Takze mne z toho vyplyva ze minimalne 4bary at mas malou rezervu. Toto by melo dobre cerpadlo z MPI bez problemu splnit.
Dalsi nutna podminka je aby bylo schopno precedit pres utroby vstrikovaci listy minimalne 120l za hodinu(to rika katalogovy list). Proc je to nutne hned osvetlim. Kdyz tomu pri rozjezdu prikouris tak se muze spotreba klidne prehoupnout pres 60l a proto je nutny ten objem.
Tve problemy po nastartovani muze zpusobovat vice veci. VAE ventil ktery popisujes jako obtokovy by mel pri volnobehu relativne slysitelne klapat(je rizen PWM z jednotky,na osciloskopu by melo byti videt spinany signal se zvetsujici se stridou pri nizke teplote motoru).
Dalsi vec ktera todle zpusobuje jsou zanesene vstriky. Takze ven snima a do ultrazvuku.Pokud budou venku stoji za to hned promerit jestli dobre rozstrikuji a jestli dodavaji dost paliva.
Zbytek je standartne o cidlech teploty a podtlaku. Je treba kouknout jestli je vse v tolerancich.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #28 od petr1978
Systém by měl fungovat přesně jak píšeš:) Akorát to čerpadlo je rozdíl. Měl jsem v ruce čerpadlo z MPI a z Turba (bohužel nefunkční) a z Turba je rozhodně mohutnější. Tlaky jsou v katalogu Fiat, které jsou vlstně opsáný na www.adh.cz . Tam jsem našel údaje. S VEA ventilem může být problém, ale nevím jak to zjistiti. Když jsem ho komplet rozebral, nebyl nijak opotřebovaný a podle Workshop manuálu k Deltě má i správný odpor vinutí. Co se týče vstřiků, měly by být v pohodě. První co jsem udělal bylo, že jsem nalil šistiš vstřikovacích systémů do nádrže, a to dělám do teď. Motor běží nezvykle klidně na to že mám rozdíl vůlí ventilů mezi válcema až 0,2 mm. Kdyby byl zacpaný vstřik, motor by se klepal na volnoběh.
další co jsem is všimnul, že čerpadlo bude asi v pr..Má takový pískavý zvuk, což se mi nelíbí. Pak další věc co jsem zapomněl napsat je, že za studena nesmím moc přidávat plyn, jinak mi to chcípá. To dělá cca 5 min po startu, pak už je to v pohodě. Pak také při rozjezdu za studena musím pomalu přidávat, jinak auto poskakuje. No postupně budu skoumat, ale čerpadlo určitě vyměním, aspoň za nějaké v lepším stavu.
ještě mě napadlo, jestli jsem někde blbě nepřipojil podtlaky, díly sání a jiné věci. Ještě jednou jsem to prověřil a nic špatně se mi nezdálo. Jenže celé sání mám připojeno podle chytrých materiálů, Deltu v celku na vlstní oči jsem nikdy neviděl. K myšlence chyby v zapojení sání mě vede to, že když sešlápnu pedál při zátěži a zase rychle povolím, ze sání se ozvě zvuk jako by si sání odfrklo. Měl by to být blow-of ventil, ale nevěřím že ten zvuk má být tak hlasitý. Přemýšlím, jestli jsem ho nepřipojil obráceně. Má tři vývidy. jene je na podtlak, další má jít do sání před turbo a další do síní za turbo. Jen nevím který před a který za.
Pak také Kdyby jsi měl Radku nějaké další postřehy, neváhej a piš. Jinými slovy, díky za pomoc :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #29 od petr1978
Tady je odkaz na uož to, kde jsem hodol Workshop manual od Lancie. Fakt se to hodí pro pochopení funkce a také alektrická schémata :) Má 140 MB a nenapadlo mě jak to jinak předat.

uloz.to/2391576/lancia.delta.integrale.workshop.manual.zip

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #30 od only
cau peto zajima me tvoje prestavba mam celou lancku 1.6 turbo a chci dat ten motor do tipa ty mas stim skusenosti hlavne me zajima vsehno kolem elekriky mam 1.8 benzin ale bez rozdelovace je toho vic co chci poresit mam prevodovku ze sedita a tu chci dat misto te zlancky jestli to jde

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.533 sekund
Powered by Kunena fórum