brzdový válec
ještě dodám..pokud máš auto vyrobený po roce 92 tak ty už automaticky měli válec 22,2 mm,před tímto rokem vozy s ABS nebo nejsilnější verze (uno turbo,16v tipo..). 23,1mm válec maj nový fiati rozdílv ceně u toho 22,2mm a 23,1 mmválce je skoro 1000kč..
k tomu podvozku... knihy píšou kotouče 227mm pro 1.8 a 2.0 8v bez abs,s bas maj všechny motorizace 240mm a tosmaý 16v.. když jsmeměnil vzadu kotouče tak jsme je změřil.. no a mam tam 240mm takže to je stejný jako 16v
...nějak mě z toho hlava nebere... proč větší brzdový válec? Vždyť fyzika zákl. škola asi 6. třída mi říká, že čím menší brzdový válec, tím větší tlak...??? 8O Třeba taková inj. stříkačka - když budeš tlačit stejnou silou na malou stříkačku, tak postříkáš zeď a když vezmeš velkou, tak ti sotva udělá čučórek. Mám 22,2 a chystám se ho vyměnit za ten 20,64. Možná se mýlím, ale zkus mi to objasnit...
V práci máme Fábii 16V a ta má taky průměr 20,64 a ta brzdí, no jéjeee. Ono ten nástup podle mě bude tím větším posilovačem, ne?
nástupem mylsím pohyb brzdovýho pedálu
válec 23,XX má větší plochu a tak k vyvinutí stejnýho posuvu na pístkách ve třmenech stačí menší pohyb pedálu než u válce 22,22mm
mam to velmi dobře odzkoušený protože doma mam auat se stejnejma třmenama, ale v každým je válec jinej
v tipu 20.64, v coupe 22.22 a HGT čku 23.81..z čehož HGT má nejlepší nástup brzd, kterej je občas- zejména na sněhu a ledě na obtíž..ale při závodech na asfaltu to je rozhodně nejlepší, protože získáš nějakou tu desetinku na brždění
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
minulý týden s e objevil inzerát, že je an prodej na díly HGT bravo, tak sjme enváhal a rovnou vzal expanzní nádobku na chladící kapalinu (tu v rbvau máme tragickou) a brzdovej válec i s celým posilovačem. .vše za velmi přijatelnou cenu.
Brzdovej válec a posilovač nejeví známky koroze, jsou krásně čistý , jediný co tluče hned do očí jsou rozměry posilovače - je o 5cm delší než ten v tipu.
takže dal jsem se do práce , při tý příležitosti jsem rovnou porovnal všechny 3druhy brzdových válců - jsou úplně , až na průměr pístků vevnitř stejný, takže zaměnitelnost je možná .Pak přišel na řadu posilovač -prostě kdyby tam náhodou šel.Chvíle boje s odhlučnovací izolací za pedálama, se spojkovým lankem a hurá povedlo se odšroubovat, tak jsme tam dal novej posilovač a s ním i brzdovej válec. Padne tam perfektně- jedinej problém může nastat u některejch aut s táhlama řazení..může to kolidovat, ale co sme zkoušel, tak zatím nic, a to i přesto že přes převodovku jsou vedený i hadice od klimy.
No a co dál- brzdový trubičky- další kámen úrazu, šikly by se o 10cm delší, takže jsme lezl pod autem a narovnával zbytečný ohyby, aby mi to dalo.. teĎ už mi zbejvá jen odvzdušnit, nasadit spojkový lanko, nafouknout kolo a zkusit to projet ( zkouška odvahy- nemám SPZ ani STK )..myslím že výsledek bude zajímavej - hlavně s tím skoro 2x větším posilovačem...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1,7D 1988 zakoupeno 1.6.2007. Doinstalovaný interiér z 2.0 16V.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Rodný list nepotřebuješ :total: Každopádně mě to docela zajímá. Na HPEčku se ty brzdy také nezdají tolik ostré. Lepší účinek to má až po druhém sešlápnutí. Jaký je tam válec nevím, ale zas tak by se od Brava lišit nemusel
HPE = tipo..zkoukni to pokud máš možnost v eperu- ty čísla válců..myslím že tam bude maximálně ten 22.22
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no nakonec jsme postupoval takto- sundat obě kola, auto posadit na kozičky, sundat třmeny a natočit je do takový polohy, aby odvzdušňovák byl nejvyšším bodem třmenu.zajistit pístky proti yvsunutí a začít klasicky odvzdušnovat.No odvzdušnil jsem takhle zadek s tím, že předek už je jakž takž Ok a hurá na projížďku..
první dojmy- brzdí to, nástup není tak brutální jak v našem HGT Bravu , ale to se snad poddá - byly úplně rezavý kotouče, takže ty se očistily, ale bordel zůstal v deskách, takže dodělám ještě předek a vyčistím desky.. účinek je úplně stejnej, jen to začíná brzdit při podstattně menší dráze pedálu..což nemusí někomu vyhovovat při přesnějším dávkování síly....ale já už sjem si zvyknul brzdit tak že prostě šlápnu a během prvních cm dráhy pedálu to musí stát:) ne jako předtím že zezačátku mírnej nástup a někde v půlce plnej účinek..tohle co mám teĎ je špičkový pro kritický manévry:)
jo a s velkým posilovačem má motor s každým šlápnutím na brzdu tendenci chcípnout.) asi mu to ebre dost vzduchu
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.