vysoká spotřeba 1,6 - rada

Více
17 roků 11 měsíců zpět #16 od petr1978
Jestli to ten tvůj kamarád přehnal s olejem, mohl by se ti dostat do spalování a pěkně zasrat Lambdu. Mě se to stalo a spotřeba fakt rapidně vzrostla. Bohužel mi nepomohlo žádné čištění lambdy a musel jsem kupovat novou.
Nejprva zkus nalít do nádrže čistič palivového systému a udělej to alespoň 2x. Je lepší ho tam nalít více a ještě nabrat benzín na Shellce. Naber normální Shell V-power. Mělo by to pomoct jestli nejezdíš s více olejem dlouho. A hlavně ulij ten olej!!!

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #17 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: vysoká spotřeba 1,6 - rada
Ještě dotaz...když budu chtít zobrazit ty chybové kódy, kde přesně se to zobrazuje??? Vím, že někde na palubce...ale která kontrolka, četl jsem tady něco o kontrolce vstřiku, když ji tam nemám, tak si o tom pravděpodobně můžu nechat jen zdát :cry: respektive, v servise je to možné nějak napíchnout a zjistit, ale asi docela paletka, že??

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #18 od Augustin

Ještě dotaz...když budu chtít zobrazit ty chybové kódy, kde přesně se to zobrazuje??? Vím, že někde na palubce...ale která kontrolka, četl jsem tady něco o kontrolce vstřiku, když ji tam nemám, tak si o tom pravděpodobně můžu nechat jen zdát :cry: respektive, v servise je to možné nějak napíchnout a zjistit, ale asi docela paletka, že??

U OHC zapomen na samodiagnostiku, tam to bohuzel nejde. Co se tyce ceny za diag. je to ruzne, rekl bych do 1000kc, zalezi na servisu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #19 od petr1978
Augustinovi věř, vyzná se v tom dost dobře :!:
Lmabdu stejně nijak nezjistíš pokud ti dává nějaké hodnoty chybový registr to nezachytí. To pomůže jen přímé měření v servisu :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #20 od Max-el
aby to všechno Augustin nemusel psát znova, tak doporučuji tento článek:

fiattipo.net/clanky/lambda-sonda-15.html

tam je vše docela podrobně shrnuto :wink:

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #21 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: vysoká spotřeba 1,6 - rada
Díky za odkaz....
To petr1978 no stejně mám OHC, jak psal Augustin na samodiagnostiku mohu zapomenout. Zítra bych se na to měl vrhnout, hlavně dát pryč ten přebytečnej olej, zkontroluju filtry, jak moc to odnesly a svíčky. Chtěl jsem nějakým dostupným způsobem zjistit, čím by to mohlo být, abych alespoň něco málo vyloučil, když do toho servisu pojedu. Ale jak jsem si četl o té lambádě a měření, tak to není tak jednoduchý a jen digi multimetrem asi stejně nic moc neříkající :( Typoval bych to na čidlo teploty + ta lambáda. Zkusím nějak aspoň to čidlo, snad budu zítra moudřejší... :)

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #22 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: vysoká spotřeba 1,6 - rada
Tak jsem se konečně po nekonečném čekání dostal na diagnostiku, poté co jsme se snažil nejrůznější měření provádět sám :) Řeknu vám, byl to teda zážitek, před Vánoci nikam nechodit...udělali diagnostiku examiner, sám mechanik v autorizovaném servise mi řekl, poté, co jsme se ho zeptal, co vše to umí zjistit, že to prakticky nic moc k ničemu není. Neposlouchalo se to zrovna dobře, ale nemyslím si, že tak k ničemu to není.
Ale nakonec tedy zjistil, že vstřikování je prý v pořádku, a poté co si zničil pojistky na měřáku a na mém autě vůbec nedržel volnoběh otáčky, že je mrtvá lamba (jak překvapující). S dobrým pocitem, že prý je to pro dnešek všechno, mi naznačil, že víc času nemá :D
Jiná čidla samozřejmě po jízdě do servisu měřit nejde, už je vše zahřáté.
Když mi řekli cenu náhradních dílů, lambda a výfukové vedení vše origo Fiat, rychle jsem vyklusal :wink:
Vím, že tam určitě nic dělat nebudu a nejen kvůli těm cenám. Škoda, že jsou jediní, co tu diagnostiku mají, tady u nás. Ale to spíš tak pro představu, jak vypadá autorizovaný servis Fiat, když přijede někdo o kom si myslím, že tomu nerozumí. Ale díky tomu fóru to tak není :D

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #23 od Luki
Odpověděl Luki pro téma Re: vysoká spotřeba 1,6 - rada
Já ˇmám DOHC, měl jsem tam lanbdu co se jevila jako "normální" a stejně byla v ha...! Proměřovali jsme ji a měnila volty při různých teplotách i otáčkách motoru.....myslím si, že je to nejošidnější a bohužel skoro nejdůležitějšúi součástka pro spořebu..... :lol:

Fiat Tipo 1,6 DOHC,r.v. 89 černá metalíza

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #24 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: vysoká spotřeba 1,6 - rada
No moje lambda je totálně mrtvá, podle měření a změny napětí se změnou otáček. Ještě musím zkontrolovat výfukové potrubí před lambdou, v servise mi řekli, že mají pocit, že to někde přisává, že je třeba najít důvod, proč lambda odešla. No myslím, že i po těch ujetých km asi umře. Jinak jak nejlépe zkontrolovat těsnost toho výfuk. vedení, krom optické kontroly. Zahrát si na Ediho Marphiho a dát do výfuku banán :D V Jak na to psali, hadr a jestli to zdehne je to těsný, nemůže to nic udělat??

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #25 od Tomas009
Já mám 1.4 ie a kromě spotřeby mi to občas začalo dost cukat a dusit se. Vyměnil jsem hromadu věcí, vč. lambda sondy, kterou mám teď originál Fiat. Cukání sice zmizelo, ale spotřeba je pořád kolem 12l. Čidlo teploty jsem měřil a zdálo se mi dobré. Mechanik mi také říkal, že když mám nastartovaný studený motor a odpojím čidlo teploty, tak musí spadnout otáčky (vypne se sytič). Pokud otáčky spadnou, znamená to, že je čidlo OK. Mně takhle pořád vychází, že je čidlo OK, ale spotřeba je pořád veliká. Nenapadá Vás někoho, čím to ještě může být? Asi ho budu muset stejně vyměnit, ale myslím, že tam bude ještě něco. Už mám někdy pocit, jestli ten benzín někudy neteče ven.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #26 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: vysoká spotřeba 1,6 - rada
No taky se obávám toho, že "pouze" výměna labmády neudělá konec problémům se spotřebou. To s tím čidlem se mi zdá být divné, když ho odpojíš, tak to zdechne, to chápu, ale když je čidlo odpojené jaký další vliv má ?? Přeci i kdybys odpojil špatné čidlo, tak je čidlo ze hry tím pádem a zdechne to také ne?? Třeba je to jinak, a pletu se, jen se nad tím snažím koumat :wink: No ještě zkus zkontrolovat výfukové vedení před lambdou, jestli to někde nepřisává, mi řekli v servise, že "mají ten pocit" ale nekontrolovali to, bylo to píchlé jen na examiner test. Určitě to chci udělat, ale teď není počasí, nemám prostory.

V knížce Jak na to psali: po výmeně lambády test těsnosti výf. ucpáním koncovky výfuku hadrem, pokud to auto zdechne, tak by měl být těsný. Nevím, ale jestli to nemůže mít nějaké i vedlejší nemilé účinky?? Co myslíte otázka na vás zkušenější :)

Já mám lanbdu podle měření mrtvou, takže bych to možná zkusil, ale s novou nevím, jestli to nemůže něco udělat...i když v jak na to psali až po výměně lambády...nevím no :idea: :idea:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #27 od Tomas009
Po odpojení čidla teploty motor nezdechne. Řídící jednotka, pokud nedostane od čidla signál, tak bere nějakou svoji střední hodnotu. Pokud ho odpojíš u zahřátého motoru, skoro to není poznat, ale nejede to v optimálním režimu, takže to víc žere. Pokud čidlo odpojíš u studeného motoru, tak si ŘJ myslí, že je trochu zahřátý, tak vypne sytič. Motor jede, ale špatně. Možná by i chcípnul, ale to se mi nikdy nestalo.

S tím výfukem: kontroloval mi ho v servisu. Ucpal ho hadrem a pak pozoroval tu část před lambdou. Motor sice nezdechnul, ale žádná díra tam nebyla, prý by to bylo docela výrazně poznat, když se to ucpe.

Já se spotřebou bojuji už několik měsíců a pořád nejsem schopný na nic přijít. Bylo to i na diagnostice, ale nic. Teď, jak byla párkrát větší zima, tak mi to u studeného motoru někdy při rozjezdu cukalo. Taky volnoběh někdy kolísal, ale jak se to zahřálo, tak v pohodě. Možná je zatuhlý krokový motorek, ale ten by na spotřebu neměl mít vliv. Alespoň myslím.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #28 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: vysoká spotřeba 1,6 - rada
Aha tak to jo, už tomu rozumím.. trochu lépe :wink: Ale pro tvoji kontrolu funkčnosti to asi moc určující není ne :( Meřením jsi to zkoušel?? Já se pokoušel, ale jak jsem oddělal airbox, nějak jsem se zadrhl, nejsem si jist, jestli jsem měřil zcela správně :wink: Nějaké hodnoty jsem dostal (měřil jsem čidlo na teplotu vody)- pokoušel se o to :D Ale s teplotou se teda odpor a charakteristika moc neměnila :(

Teď chci jít do servisu, k jednoumu fandovi Fiatu, tak snad už se to rozsekne.
Chci nechat přeměřit ještě jednou čidla voda/vzduch a kontrola výfuku+ výměna lambda sondy. Tak jsem zvědavý na cenu a výsledek. Dám ti pak vědět, na co přišel, doufám, že už na něco příjde :wink:

Ty jsi kupoval origo lambádu Fiat.... nepamatuješ si cenu, mi teď v servise Fiat říkali něco kolem 4500 (to je moc), ale chci nějakou neorigo, zatím se mi nepodařilo na netu nic pohledat.

Kdyby někdo znal nějaký odkaz, byl bych vděčen :D Nevím, jaké je tam označení, jasná, že vyhřívaná a 3 vodičová,co mám, ale stoupání závitu, rozměry atd. nevím. Budu rád za radu

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #29 od Tomas009
Taky jsem chtěl koupit neoriginální, mám tam tří-vodičovou. Žádný prodejce dílů mi ale nebyl schopný říct, jestli to tam bude určitě pasovat. Někdy se prý musí převrtávat závit. Taky tam není ten kabel do motoru, protože je to univerzální pro víc aut. Je tam jen takový kousek kabelu a musí se to napájet na ty staré kabely. Já jsem měl ty staré kabely trochu natavené, protože se mi asi chvilku dotýkaly bloku motoru, tak jsem si říkal, jestli to taky nemůže být příčina špatnýho chodu. Ta neorigo stála většinou tak kolem 2.700 Kč.

Jen tak ze zvědavosti jsem šel do orig. prodejny, do MotorTecu v Brně. Tam si do počítače naťukali moje VIN číslo, hned viděli, co mám za kousek, kdy byl vyrobený a jaká přesně lambda tam patří. Stála opravdu 4500 a byla včetně celé kabeláže i konektorů. Kvůli ceně jsem se ale chystal poděkovat a vypadnout. Ale pak mi říkali, že tam mají jednu poslední skladem a na tyhle starý auta už to u nich nikdo nekupuje, takže jim tam leží už pěkně dlouho. Nakonec mi ji prodali na 3.300Kč, což už není takový rozdíl oproti neoriginální. Mám na to 2letou záruku a v originálním servise by zrovna myslím nebyl s uplatněním té záruky problém. A pasovala tam, jak zadek na hrnec.

Cukání zmizelo, ale spotřebu to nevyřešilo. Chvilku byla 9-10l, ale teď už jsem zase na 12...:-(

Kdybys ještě na něco přišel, tak dej vědět, už fakt nevím, čím by to mohlo být.

Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #30 od Augustin

Aha tak to jo, už tomu rozumím.. trochu lépe :wink: Ale pro tvoji kontrolu funkčnosti to asi moc určující není ne :( Meřením jsi to zkoušel?? Já se pokoušel, ale jak jsem oddělal airbox, nějak jsem se zadrhl, nejsem si jist, jestli jsem měřil zcela správně :wink: Nějaké hodnoty jsem dostal (měřil jsem čidlo na teplotu vody)- pokoušel se o to :D Ale s teplotou se teda odpor a charakteristika moc neměnila :(

Teď chci jít do servisu, k jednoumu fandovi Fiatu, tak snad už se to rozsekne.
Chci nechat přeměřit ještě jednou čidla voda/vzduch a kontrola výfuku+ výměna lambda sondy. Tak jsem zvědavý na cenu a výsledek. Dám ti pak vědět, na co přišel, doufám, že už na něco příjde :wink:

Ty jsi kupoval origo lambádu Fiat.... nepamatuješ si cenu, mi teď v servise Fiat říkali něco kolem 4500 (to je moc), ale chci nějakou neorigo, zatím se mi nepodařilo na netu nic pohledat.

Kdyby někdo znal nějaký odkaz, byl bych vděčen :D Nevím, jaké je tam označení, jasná, že vyhřívaná a 3 vodičová,co mám, ale stoupání závitu, rozměry atd. nevím. Budu rád za radu

Zkus www.pop-art.cz nebo auto.klucka.cz maji tam neorigo a mela by stat okolo 2tisic. Kdyz tak muzes koupit i 4drat, to neni na skodu, kostrici drat pripojit k rele vyhrivani (na celni stene v motor. prostoru). Co se tyce zavitu, melo by to byt stejne.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.759 sekund
Powered by Kunena fórum