Potvrzeno - špatný krokový motorek má vliv na spotřebu
Stále jsem bojoval s vysokou spotřebou (cca 13l). Už jsem vyměnil v motoru snad všechny čidla a proměřil vše, co šlo. Po výměně krokového motorku se jednak trošku zlepšil běh motoru, ale hlavně klesla spotřeba na 9,5l. Vzhledem k tomu, že jsem to jezdil v teplotách kolem nuly a na krátké vzdálenosti po městě, myslím, že už je to normál, nebo tam bude špatná už jen nějaká drobnost.
Krokový motorek jsem měl celý rozdělaný a myslím, že jsem docela proniknul do všech jeho tajů. Pokud s ním tedy někdo bojujete, nebo potřebujete prověřit jeho funkčnost, mohu poradit. Jen pro úplnost, mám zkušenost s motorkem z 1.4 ie, který je shodný s 1.6 ie. Ostatní budou možná podobné, ale rozdělané jsem je neměl.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jo je to tak. I kdyz rikat, ze motorek ma vliv na spotrebu neni moc presny, na spotrebu ma vliv ten spinac, co je na te vyjizdeci tycce..
Bral jsem to tak, že na spotřebu má vliv ta součástka "krokový motorek". Ta je potřeba zkoušet a popř. vyměnit. Spínač je její součástí.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak aspoň vím, po čem jít, kdyby ta spotřeba nešla dolů. Taky už jsem tam vyměnil co šlo, krom potenciometru a řj. Ten poťák by ale spíše způsoboval cukání při nízkých otáčkách a nebo tam, kde má poťák prostě hluché místo, že??
Co se týče toho krokomotorku, jak jsme si už psali, když jsem to změřil ty odpory a přívodní napětí a sedí to, krom teda těch mých 8ohmů místo nuly. Tak další možná kontrola spočívá v napíchnutí ho na 12 V a kouknout jestli vyjíždí ta packa. Respektive zeptám se tak, je lepší to pro jistotu zhodit a rozdělat to a když zjistím, že je Ok alespoň vyčistit, nebo to stačí proměřit, tak jak jsi mi psal (což už je hotovo) + to píchnut na těch 12V (btw. můžu to na tu chvíli teda píchnout přímo na baterku, i když je tam o cca 0,4 -0,5 V víc)??? Tam se musí ten krokáč, aby ses do něj dostal nějak odvrtat, že?? Venku jsem to neměl,ale vypadá to, že je to zalité v jednom celku.
Kouknul bych na to o víkendu, díky moc za tvoje odpovědi
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Co se týče čištění, tak to asi moc nepomůže, vnitřek je docela dobře utěsněný, takže tam jsem žádný bordel neměl.
Rozdělání je trošku komplikovanější. Když to odděláš z auta (tři hvězdičkové šrouby), tak uvidíš, že motorek je ze dvou kusů, které jsou spojeny takovými zacvakávacími packami. Je to podobné, jako jistící packy na některých konektorech. Musíš packy trošku odehnout, aby se uvolnily zobáčky a ty dva kusy šly od sebe.
Pozor ale na to, že plast je už po čase asi nějak zkřehlý a když to odehnutí přeženeš, tak pacička praskne. Naštěstí je jich tam asi osm. Mně praskly dvě a ničemu to nevadí. Nakonec jsem zvolil takovou neobvyklou metodu, že jsem packu vždycky trošku nadzvednul šroubovákem a na obě strany jsem pak strčil párátka:-) Zarazil jsem je tam jen tolik, aby to stačilo na ten zobáček. Takhle jsem postupně opárátkoval všechny packy a pak jsem to začal opatrně páčením oddělovat. Mezi těmi dvěma kusy je ještě poměrně silné (cca 5mm) gumové těsnění. To tam pak při skládání zase normálně nasadíš zpátky.
Uvnitř uvidíš pouze ten samotný motorek, který se mi ale nepodařil vyndat. Je tam asi nějak zalitý. To je škoda, protože kdyby se Ti spálil, tak samotný motorek seženeš určitě levněji. Dál je tam ozubené kolečko a šnek, který otáčení motorku převádí na pohyb toho vyjížděcího válečku. Dál se dá podívat dovnitř toho vyjížděcího válečku, ve kterém je ten spínač. Tam se mi právě vysypal ten jeden z kontaktů. Jsou to jen takové obyčejné dva plíšky, které se při sepnutí dotknou. Je to ale bohužel tak titěrné a je tam hrozně málo místa, že ten plíšek nešel ničím nahradit.
Takže bych doporučil zkusit tu funkčnost připojením napětí na motorek a pokud bude fungovat, tak ho zbytečně nerozebírat. Není tam žádné moc riziko, ale je to piplačka a nic moc uvnitř vidět není.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Co si myslíš o tom poťáku, jak jsem psal?? Ty jsi ho nakonec měnil, nebo nechal ten, s těma trošku odlišnejma hodnotama, jak jsme si o tom psali v jiném tématu???
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
S tím měřemí poťáku je to složitější. Prý i když je podle hodnot dobrý, může klidně dělat problémy.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
2.0 ie V 83Kw cca 120Hp
Ice Tipo RamuS Tuning Club - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Chlapi prosim pomozte kde ten krokovy motorek najdu??? ak to vypada???? mam 2.0 tipo Vím ze jste to resily na 1.4 ale asi to bude nejak podobne a aj na podobnem místě. dekuji a popr. kolik asi stoji tato sranda
Nevím jak ve dvoulitru, ale v 1.4 je krokový motorek zhruba uprostřed vzadu skoro tam, jak končí čelní sklo. Musít to být někde u lanovodu plynu, tam to určitě najdeš. Krokový motorek přidává plyn, takže musí být někde blízko toho plynu.
Na tu 1.4 stojí nový něco přes 3000, na vrakáči tak 500-1000Kč.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vali, jestli v tom budeš rochat, měl bys možnost to vyfotografovat?
Shora uvedené by, myslím, vydalo na samostatný užitečný článek...:
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak Tomě009 za chvíli jdu na to, tak zjistím, jestli zase budu muset cálovat za díl
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1788
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.