Potvrzeno - špatný krokový motorek má vliv na spotřebu
tak jsem to dneska zkoušel s tou baterkou a packa docela ochotně a plynule chodila. Měl jsem rozdělanej i airbox a snažil se pochopit, jak to funguje. Když je motor úplně studený, tak jakmile dáš klíček do polohy 1, tak ta packa vyjede, to jsi mi psal.. to vlastně způsobí, že se změní poloha škrtící klapky a jakoby předělá výchozí bod pro počáteční polohu klapky. Tím prakticky plní funkci sytiče, protože klapka je i na volnoběh více otevřená v počáteční poloze. Otáčky jsou vyšší a motor ještě studený.
Jakmile se zahřeje motor, srovnají se otáčky na 900, a pak tak ta pacička musí zajet dovnitř a tím se zase změní poloha té klapky a i na volnoběh je tam menší otvor, tedy vypne se sytič.
Možná jsem to napsal chaoticky na pochopení,ale snad alespoň trochu víš, jak to myslím.
Když znova startuješ už zahřátý motor, tak jakmile dáš klíč do polohy jedna, packa vyjede, ale už né tolik. Opět upraví polohu klapky, protože ta nemůže zůstat zcela zavřená a dolehlá, jinak by do válců nešel přes klapku benzín.
Je to hezky vidět při oddělaném airboxu, na studeném motor před prvním startem (v obou případech bez líčku v zapalování) je klapka nedovřená úplně je tam cca 1mm mezera, jakmile dáš klíček do polohy 1 otevře se ještě víc. Na teplém motoru klapka doléhá zcela, dáš klíček poloha jedna, vyjede packa a pootevře trošku klapku. Ale to už je praxe toho, co jsem psal výš.
Snad jsem to pochopil správně, kdyžtak mě oprav.
A pak dotaz.... když je motor studený i zahřátý, tak pořád je tam mezi tou packou co vyjíždí z krokáče a tím bazmekem na lanku kontakt, při puštěném plynu, máš to taky tak? Nestane se, že by ta packa neměla žádný kontakt s tím bazmekem od lanka (při nesešlápnutém plynu)?? Jde jen o to, jak moc zajede či vyjede ta packa (tím zatlačí na pružinu a mění výchozí polohu klapky), ale kontakt tam bude pořád.
Jedině kdy se packa a bazmek plynu oddálí tak, že tam není kontakt je, když šlápneš na plyn, tím oddálíš ten bazmek plynu od packy a pak naměříš odpor nekonečno. Tak by to asi mělo být a na tom principu to funguje ne? Snad víš, jak to myslím
Případně to přes víkend to oddálení nafotím, pro lepší pochopení.
P.S. měřil jsem dneska opět ty odpory a na tom přívodu jsem měl 12 ohm, mění se to s teplotou, bylo chladněji, ale dole pořád cca 0 ohm (přesně 0,3 ohm) Tak snad to ničemu neva... teď to chvíli nechám a uvidím co ta spotřeba.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
V tom airboxu je to opravdu pěkně vidět. Tam jsem právě taky viděl (můžeš si to kdyžtak nasimulovat:-)), když byl ten spínač špatný. Pokud přidáš na volnoběh plyn a rukou zmáčkneš ten spínač, tak by to mělo začít tak v krátkých intervalech přerušovat palivo a v této situaci se začne motor dusit a kolísat. To je právě ta situace při brždění motorem. Při brždění motorem do dušení nevadí, protože tam ho roztáčí kola.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vím, že jsem hleděl, že kámoš má Yarise a tam když se rozjede na 1 a dá nohy z pedálů, tak pomalinku jede, to jsem hleděl teda dost. Ale u Tip si myslím, že to tak není. Ale na 2 rozhodně né teda.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.4 i.e 160.A1.046, rv 1992, koupeno v ČR, najeto přes 240tis. km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ano to je ono takto mi to děláCo mám vyzkoušeno, funguje to na všechny rychlostní stupně stejně. Když sundám nohu z plynu, auto začne brzdit motorem. Ale jen do té doby, než otáčky klesnou na volnoběžné (cca 800-900 ot/min). Potom už auto udržuje rychlost a jakoby si samo přidává plyn tak, aby otáčky zůstaly na úrovni těch volnoběžných. Pokud není nějaká vělká zátěž, jako že bych tam měl třeba pětku a jel do kopce, auto by zhasnout nemělo.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Hm, tak to je celkm zajímavé... aspoň nemusíš mít obavy, že ti auto zdechne, když pozdě sešlápneš spojku. To mi takto určitě nedělá tedy A domnívám se, že tak by to asi i mělo být, tedy nedělat to
presne tak ako hovoris. ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn teda brzdis motorom tak po chvilke auto nema ako samo ist bez pridavania plynu a motor tym padom zhasne. to je uplne bezna vec ze to takto funguje. ak to tak nie je tak je tam podla mna nejaka chyba doteaz co som sa vozil na hociakom aute kazde to tak robilo
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Každopádně si neumím představit, že bys dojel na křižovatku, zabrzdil a při tom nevyřadil a auto by vesele bylo nastartované, to by potom fungovalo jak automat, kdy stojíš na brzdě a nemusel bys tam vlastně mít neutrál...
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jsou presnejsi a snazi se udrzet stejnou rychlost kopec nekopec.
Pri brzdeni motorem strikacka vypina do nejakych 1000+- ot/min a
pak znova zacne davkovat benzin, tak aby motor
vzdy drzel volnobezne otacky.
Je jedno jestli mas zarazenou rychlost nebo neutral. Motoru je jedno co dela
prevodovka, ale samozrejme, ze do kopce asi bude mit problem.
To delaji vsechny auta a myslim, ze by meli i vase.
Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To ti teda rict chci!
Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.