asi vadný potenciometr

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od hovi
asi vadný potenciometr vytvořil uživatel hovi
zdravim lidi , něco podobného se tu už řešilo, jenže já mam tu závadu zajímavější :!: někdy minulý týden sem nastarotval auto a otáčky mi vyskočily někam až někam přes 3500 a pořát nechtěli spadnout , zjistil jsem , že se nevrací krokovací motůrek , ale při proměření byl tobrý a když jsem připojil k němu kabely + a - tak zavíral i otvíral, tak sem zkoušel čidlo teploty a nic taky , pořád to drželo otáčky , tak jsem při zapnutym klíčku vytahl konektor z potenciometru a motůrek se náhle zavřel , tak jsem nyslel , že to bylo tím, ale teť se mi při startu krokomotůrek nehýbe:?: , a přijde mi to jako by byla chyba v potenciometru , když sešlapnu pedal jen lehce , motor začne škubat a když přidam víc tak jde v pohodě i do otáček , chtěl bych jen vědět , jestli měl už někdo ten stejný problem a jestli je to opravdu tim potenciometrem :?: jedná se o 1.6 57kw 90'rok

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 11 měsíců zpět #2 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: asi vadný potenciometr
Čao,já jsem měl potenciometr v háji,ale dělalo mi to to že to auto nemělo výkon a dusilo se.To asi ale nebude tvuj problém,já měl otáčky dobré,spíš bych šel po tom krokomotoru jestli se neseká,je v něm snad motorek a šnekový převod.Mrkni na něho a rozeber ho opatrně a pročisti.Pak dej vědět

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #3 od oBzB
Odpověděl oBzB pro téma Re: asi vadný potenciometr
Tohle mi to taky dělá, když je plyn zmáčklý málo (hlavně na 2ku), tak auto v určitý fázi nejede, ale skáče a pak jet třeba za traktorem bez poskoků je celkem umění. Na vyšší převodový stupně to už ani nedělá, jen při přechodu z/do brždění motorem trochu škubne. Stejně tak se mi párkrát stalo(při nižších teplotách), že mi po nastartování vylítl motor třeba na 4000otáček, a tam se držel, ale po chvíli klesl tak nízko, že sem musel přidat plyn, aby nezhas.
Zkusil sem prostříkat všechny možný kontakty v okolí vstřikovací jednotky kontaktolem, a asi na týden všechny problémy zmizly. Poté se problém se škubáním vrátil, ale aspoň mi od ty doby nevylítl volnoběh:)
Také si myslím, že to bude spíš tim potenciometrem, že je kus jeho dráhy v háji. Kdyby byl krokomotor v tahu, tak by se nereguloval volnoběh podle teploty, a to jde v pohodě.

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 11 měsíců zpět #4 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: asi vadný potenciometr
Já jsem zase koupil spray na klapku a vyčistil,trochu se ten volnoběh aj to škubnutí jak píšeš uklidnilo.Ale ten poták prej není z nejlepších jsem někde četl že z favorita taky pasuje a je konstrukčně lepší.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: asi vadný potenciometr
No před chvílí jsem přijel domů a když jsem tipo nastartoval po dvou dnech stání, všechno pěkně omrzlý, tak jsem měl otáčky asi 2200 ale jak se to ohřálo tak na 60 (3 čárky na digi teploměru) tak jsem je měl asi tak 1100 - 1200 ....nevim jestli je to dobrý, ale jinak i teplý mi to celkem poskakovalo a to hluchý místo na plynovym pedálu mám teď taky, není možný, že to je jen tou zimou :?: nebo se mám začít bát o potenciometr či krokomotorek :?:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 11 měsíců zpět #6 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: asi vadný potenciometr
Mám pocit že to hluché místo jak píšeš má na svědomí sytič.Dělá to jako když plyn.pedál má vůli na lanku,ale jen tak 1cm?Jestli jo tak to mám taky a je to normální

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #7 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: asi vadný potenciometr

Mám pocit že to hluché místo jak píšeš má na svědomí sytič.Dělá to jako když plyn.pedál má vůli na lanku,ale jen tak 1cm?Jestli jo tak to mám taky a je to normální


Ne tak jsem to nemyslel, jako pedál reaguje dobře, tak vůle ten 1cm tam je, ale prostě když ho sešlápnu tak do 1/3 kroku, tak to nejede, spíš naopak :!: na volnoběh to ale nedělá, jen když to je zatížený :!:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #8 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: asi vadný potenciometr

No před chvílí jsem přijel domů a když jsem tipo nastartoval po dvou dnech stání, všechno pěkně omrzlý, tak jsem měl otáčky asi 2200 ale jak se to ohřálo tak na 60 (3 čárky na digi teploměru) tak jsem je měl asi tak 1100 - 1200 ....nevim jestli je to dobrý, ale jinak i teplý mi to celkem poskakovalo a to hluchý místo na plynovym pedálu mám teď taky, není možný, že to je jen tou zimou :?: nebo se mám začít bát o potenciometr či krokomotorek :?:


no tak to je dost 2200 to jsem snad nikdy neměl :cry:

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: asi vadný potenciometr

No před chvílí jsem přijel domů a když jsem tipo nastartoval po dvou dnech stání, všechno pěkně omrzlý, tak jsem měl otáčky asi 2200 ale jak se to ohřálo tak na 60 (3 čárky na digi teploměru) tak jsem je měl asi tak 1100 - 1200 ....nevim jestli je to dobrý, ale jinak i teplý mi to celkem poskakovalo a to hluchý místo na plynovym pedálu mám teď taky, není možný, že to je jen tou zimou :?: nebo se mám začít bát o potenciometr či krokomotorek :?:


no tak to je dost 2200 to jsem snad nikdy neměl :cry:


No já právě taky ne :!: ale nějak jsem se tomu moc nedivil, páč fakt to bylo fest všechno omrzlý, jsem se nemohl pomalu ani dovnitř dostat, jsem měl přiepenou gumu na dveřích :lol:
Ale jak se to ohřálo, bylo to všechno normální....navíc jsem měl strach, že mi to nechytne, nevim jak je na tom totiž baterka...ale chytlo to krásně

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #10 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: asi vadný potenciometr
no když bylo - 25 tak jsem snad jedinej natočil ale takhle vysoký otáčky jsem neměl no uvidíš zase lepší když to sytič přidrží než aby to chcípalo

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #11 od hovi
Odpověděl hovi pro téma Re: asi vadný potenciometr
:twisted: tak potenciometr to asi nebyl , dnes jsem ho rozebral a vyčistil , ale je zase nic, jen s tim rozdílem , že to drželo chvilku otáčky kolem 2500 pak spadli někam na 500 a po přidání plynu auto chcíplo a už sem ho nenatočil :( pak jsem zjistil že mi málo nebo spíš divně vstřikuje vstřik nejdřív vstřikuje malinko a asi po 3 sec přestaskoro vstřikovat a když změřím na něm napětí při vstřikování tak je podle mě malé 4 - 5,5V ale když připojim eště na mínusový kabel minus z baterky , tak je tam najednou 12V ale vstřikuje to zase až nějak moc podle mě. jen doufam že neni zrada někde v řídicí jednotce :?

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #12 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: asi vadný potenciometr
No tak docela zajímavé věci - ta Tipatka prostě umí pořád překvapit.
Prvně bych asi proměřil krokomotorek - nevím co jsi měřil a co ne?? Doporučuju přečíst vlákno krokomotorek a jeho vliv na spotřebu - tam jsme to s Tomem009 tuším, hodně řešili. Je tam popis jak co měřit a co naměřit. Jinak plynulost nejlépe zjistíš, když odpojíš kabel a napojíš tam 9V baterku, uvidíš, jestli krokomotorek jede plynule či ne.
našel jsem to vlákono tak tady link
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...orek+vliv+spot%F8ebu
Přepolováním baterky zase zajede. Z baterky tam 12 V nedávej, je tam víc, ať to neodpálíš - rozebírat a čistit prý většinou moc nepomáhá - ono je to docela dobře utěsněný, nemělo by se tam až tak nic moc dostat.

Co se týče cukání, to mi dělalo taky za studena na 1 a 2 fest skoky, výměna čidla teploty vody, měněný i čidlo nasávaného vzduchu to vyřešila. Nevím, které z toho má větší vliv, každopádně čidlo vzduchu mělo u mě ukrutnej vliv na výkon.

Krokomotorek plní funkci sytiče a odpojení přívodu benzínu při volnoběhu
potenciometr snímá polohu klapky, podle toho, jak šlapeš na pedál a jak je klapka natočená. Sice ty dvě věci spolu souvisí, ale nemyslím si, že by poťák zcela ovlivňoval funkci krokomotorku, jak jsi psal- ale to je můj názor co jsem vysledoval.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #13 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: asi vadný potenciometr
ještě k tomu napětí na vstřik - pokud si dobře pamatuju, myslím si, že jsem tam měl 5V :idea:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #14 od hovi
Odpověděl hovi pro téma Re: asi vadný potenciometr
díky za link , no zkoušel jsem ten motůrek a normálně zavírá a otvírá bez zadrhtí , ale jakmile ho připojim na konektor , tak se otevře úplně a už nezavře , jako by nedostal signál k zavření poté jsem ale zjistil , že chod motorku se dá zjistit také když zapnu klíček a odpojím konektor od potenciometru tak se motůrek nastaví jako na čistý volnoběh a když ho zapojím zase tak otevře klapku a při tomto ciklu se ani ten motůrek nezasekne . jinak pokud by tam mělo být napětí 5V na vstřiku, tak proč jen když přiložim mínus z baterky na mínusovek kabel na od vstřiku tak mi tam z 5V skočí najednou 12V ? napadlo mě špatná kostra eště někde , ale prohledal sem všechny kostry a vše bylo ok

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #15 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: asi vadný potenciometr
No momentálně teď po ránu mě nenapadá čím by mohlo být to skákání napětí. Zkus to tedy změřit proti nějaké jiné kostře na autě a né proti baterce. A zkontroluj ty kostry, jestli jsou OK.

Jinak když odpojíš krokáč - konektor, dáš klíčky do polohy jedna a pak ten konekor připojíš, tak taky přestaví polohu klapky i když je připojenej poťák. Tak má správně fungovat, je to funkce toho elektrického sytiče - za studena ti více pootevře klapku, aby tam šlo více vzduchu a řj tam dává více benálu. Je to prakticky přesně naopak než u karbece, kde se ti to uzavře a benál jde spodním přívodem. Tak snad jsem ti nezamotal hlavu ještě víc.
To, že ti krokáč vyjede a už nejde zpět je správné, protože jakmile máš studené auto, tak ti právě přestavuje tu klapku . tedy zůstává vysunutej do té doby, než se ti ohřeje motor. když je motor zahřátej, tak přes ten poťák a všechna čidla jsoucí do řj se nastavuje optimálné úhel naklonění té klapky i v souvislosti s polohou plyn. pedálu atp. pak už to začíná být zajímavé :lol: Takže proto se ti nevrací zpět, když máš vše zapojené a studené. Když odpojíč poťák, tak se možná vrací, asi řj nemá údaj o poloze klapky, tak ho vrátí - tohle je ale jen moje teorie, co jsem tak pozoroval tu činost toho. Tak to ber jako inspiraci.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.465 sekund
Powered by Kunena fórum