asi vadný potenciometr

Více
16 roků 11 měsíců zpět #16 od hovi
Odpověděl hovi pro téma Re: asi vadný potenciometr
jo Vali v pohodě tyhle věci chápu, jsem automechanik :D ale ono se to auto ohřeje na 90° a pořád to drží otáčky , tak zkusim to čidlo na teplotu vyměnit a uvim co to bude dělat j novým čidlem na teplotu. ale teť by mě spíš zajímalo proč to nejdřív začne vstřikovat - podle mě normální dávku a pak asi po 3 - 5 sec zase přestane , kdyby to mělo imobilizer tak chápu , že by to dělal imobilizer , ale imobilizer to nemá , no prostě to auto mě překvapuje svíma záhadama, jsem tedy zvědav , co to nakonec všechno bude dělat :evil:

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #17 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: asi vadný potenciometr
Tak to sorry, že to píšu tak polopticky - nevěděl jsem, že jsi mechanik :lol: Ale spíš to píšu tak, že by se to moho hodit i někomu jinému :lol: No já o autech nevěděl ped rokem vůbec nic ,ale díky Tipo doháním mezery mílovejma krokama :lol:
No to je divný s tím vstřikem - ale napadá mě jedině projít cestu palivové dodávky, jak je na tom palivovej filtr pak hadičky a nakonec teda čerpadlo. Dělá to jen při startu a pak už to jede v pohodě? Mě děal problémy regulátor tlaku paliva ale to mi haprovalo za tepla, sem tam stále ještě řeším. měnil jsem celej vstřik a sem tam mi to zase nechce chytit za studena na poprvé, když s tím delší dobu nejezdím. takže jsem z toho taky někdy celekm dost paf :lol: No hold s nenudím

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #18 od oBzB
Odpověděl oBzB pro téma Re: asi vadný potenciometr
Mě to volnoběh reguluje normálně, při studeným motoru třeba 1300, po ohřátí cca 800. Ale u toho škubání závislost na teplotě snad ani není, škube to studený, i teplý.
A že by to dělal přívod paliva se mi nezdá, to by snad blblo v celým spektru otáček a ne jen v jednom pásmu :?: Palivový filtr je skoro nový, a se startováním problémy nemám, chytá to bez problémů

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #19 od hovi
Odpověděl hovi pro téma Re: asi vadný potenciometr
:D v poho Vali jasný že se to tu píše vše polopaticky aby se to hodilo popřípadě i dalším lidem . no napadla mě taky palivová cesta , tedy ten filtr se už chystam vyměnit měsíc :D ale nějak pořád nebyl čas , protože mi přijde že je orygo eště :D a měl by se měnit po 30 tis. a já mam nějakých 160 tis. :Dto už mě už to totiž škubalo dřív , jakmile jsem vyjel nádrž pod půlku tak mi to sem tam zaškubalo a zase nic , ale to by mohla být děravá trubka co je u čerpadla eště v nádrži že by si to přisávalo vzduch. Tak mě teť napadá jestli se ta díra nezvětšila a nesaje to víc vzduchu než benzínu
:roll: páč v nádrži mam teť pod půlkou, no uvidíme celý to projdu uvidim co všechno najdu

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #20 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: asi vadný potenciometr
No to jo no, ono to někdy není nic vážnýho, ale nedává to na první pohled smysl a to potom najít, to je teprve sranda no :lol: Tak držím palec, pak dej vědět, na co jsi přišel :roll:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #21 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: asi vadný potenciometr

No před chvílí jsem přijel domů a když jsem tipo nastartoval po dvou dnech stání, všechno pěkně omrzlý, tak jsem měl otáčky asi 2200 ale jak se to ohřálo tak na 60 (3 čárky na digi teploměru) tak jsem je měl asi tak 1100 - 1200 ....nevim jestli je to dobrý, ale jinak i teplý mi to celkem poskakovalo a to hluchý místo na plynovym pedálu mám teď taky, není možný, že to je jen tou zimou :?: nebo se mám začít bát o potenciometr či krokomotorek :?:


no tak to je dost 2200 to jsem snad nikdy neměl :cry:


No já právě taky ne :!: ale nějak jsem se tomu moc nedivil, páč fakt to bylo fest všechno omrzlý, jsem se nemohl pomalu ani dovnitř dostat, jsem měl přiepenou gumu na dveřích :lol:
Ale jak se to ohřálo, bylo to všechno normální....navíc jsem měl strach, že mi to nechytne, nevim jak je na tom totiž baterka...ale chytlo to krásně





no tak jsem dnes startoval při - 9 a otáčky max na 1500

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #22 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: asi vadný potenciometr
když jsem se vracel dneska v noci (ve dvě ráno) bylo - 10 °C a otáčky taky v pohodě hned po nastartování na 1600-1700 a asi po 8 - 10 sekundách to spadlo na 1300.....nevim proč to tenkrát udělalo :roll:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #23 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: asi vadný potenciometr
tak třeba jenom nějakej šotek :wink:

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #24 od hovi
Odpověděl hovi pro téma jedna záhada odstraněna
:idea: tak jsem dnes odstranil jednu závadu a to tu s tim vstřikováním, byl to ucpaný palivový filtr, tak jsem dal nový :lol: byl tam eště orygo bosch , ale auto sem nastartoval ale zase ty otáčky kolem 3000 a ten krokomotůrek se nevrací. Tedy nevrací když nastartuju, ale když odpojim potencák při zaplim klíčku tak funfuje krástě (otevře i zavře) tak mě už jen napadá, že tam někde podle knížky je nějakej odpor, kterej by měl právě tu klapku pomalinku zavírat a za těch cca 10 sec. by měla bejt zavřená , no ale nepíšou už kde ten odpor heledat, nevíte někdo kde je :?: v prostoru motoru jsem ho nenašel, kdybych tedy alespoň věděl, jak to vypadá :?:

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #25 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: asi vadný potenciometr
No tak aspoň že první závada odstraněna. Zkus kouknout, jak jsou na tom podtlakové hadičky, případně vyměnit - stojí to pár kaček, 1 metr ti postačí bohatě. Jinak k tomu odporu přesně nevím, kterej myslíš. Já vím o jediném odporu co se týče vstřikování a to je odpor na vstřik, aby případně při nějakém problému odešel odpor a né vstřik. Tento odpor je takovej podlouhlej bílej nesmysl - někdo to tu nazýval porcelánka :wink: Když stojíš před autem, je na levé straně na boku jako by u uchycení tlumiče. Jinak o odporu který by měl vliv na klapku nevím. Ta klapa musí zůstat otevřená, nedovře se ti úplně niky! Jinak by ti motr zdechl to ale víš - možná jsem to špatně pochopil, jak to myslíš. Mě se taky ten krokáš - potažmo ta tyčinka nevrací hned po vypnutí motoru. To až jak to chládne- ale nevím na jakém pricnipu to navracení a s jakou časovou prodlevou funguje. Zkusím se optat Ravena - ten je přes vstřikovací systémy :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #26 od hovi
Odpověděl hovi pro téma Re: asi vadný potenciometr
paráda Vali optej se, no hadičky mam nový , ty sem měnil někdy napodzim , ale v knížce píšou , že je tam jakýsi odpor, který by se průchodem proudu měl ohřívat, tim měnit odpor (po dobu těch 10 sec) a tim jak mění ten odpor , tak se ta klapka má zavírat. je možné že je to i integrované do řídicí jednotky. nebo mě napadl ten potencák vadnej, eště ho zkusim proměřit a uvidim. že by to jako nedávalo signál o poloze tý klapky a tim se jen pak otevřela a potencák nedal třeba signál o tom jak moc je otevřená a tudiž se pak nezavře, protože když odpojim ten konektor z potencáku, tak to tu klapku nastavý na krásný volnoběh ale jak ho zase připojim , tak se zase ta klapka otevře , z toho sem usouduil , že by to hohl dělat potencák , no o tom porcelánovim odporu vim , to je ochrana vstřiku, ten sem měřil a je průchozí i kontakrty sem očistil abych měl jistotu. no dnes proměřím eště ten potencák a uvidim , co zjistim :roll:

tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
16 roků 11 měsíců zpět #27 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: asi vadný potenciometr
Zdarec,Hovi a nebude lepší diagnostika at je to na 100% jasné a ušetříš tak čas a možná nějakou tu kačku.Ja už jsem se zařekl že pokud to jezdí tak to jezdí a pokud motor umře tak na diagnostiku a servis,už na to nebudu mít asi v budoucnu nerva,tak jako před rokem.Tot muj názo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #28 od Martin P
Odpověděl Martin P pro téma Re: asi vadný potenciometr
Ahojte fiataci ja som mal ten istí problem bol som s autom na diagnostike a vyhodilo to ,že ok.dal som prezrieť káble a ťiež to bolo OK. Už som bol taký zúfali že som nevedel čo stím tak som si dal doniest s Talianska druhú škrtiacu klapku a teraz to funguje výborne všetko ,nemám stim problém.Hovoria mechanici ak sa začne babrať do potenciometru ,že už ho nikdy nebudete vediet dat na správne miesto Ačo sa tíka tej klapky kompletná ma stála rovných 2000sk.A dali mi nato aj záruku.Takže já si myslím ,že by to bolo výhodnejšie než stále utrácat na motorček klapky a na diagnostiku ana podobné súčiastky tíkajuce sa klapky oryginálne dieli klapky pripadne cela nová!!!!!klapka v obchode stojí okolo 8000sk aspon unás na slovensku. :oops:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #29 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: asi vadný potenciometr
No volnoběžné otáčky motoru jsou přímo navázány na čidlo teploty chladící kapaliny. Blblo my to stejně a při zahřítí na 90°C mi vyběhly otáčky na 4000.
Čidlo přestalo fungovat při 90°C a to byl ten problém.
Taky bych se mrknul na ukostření dole na motoru. To může taky dělat.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #30 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: asi vadný potenciometr
Tak jsem si včera psal s Ravenem, tak mu budu chvíli dělat mluvčího :wink: Co se týče napětí na vstřiku, to se mění dle otáček motoru, takže toť první věc. Teď doufám, že to podám tak jak to má být. Říkal, že nejlepší by bylo když pojedeš autem zjistit při jakejch otáčkách to dělá potíže a pak aby to do těch otáček ti někdo vytočil a ty změřil to napětí na vstřiku - poté je třeba zjistit, kolik při daných otáčkách má toto napětí být a provnat. (podle mne to funguje oboustraně pokud máš stále zvýšené otáčky, tak podle napětí zjistit otáčky - moje teorie) Podle toho zjistíš, zda je KO krokomotorek nebo poťák. Případně, celej vstřik s osazením. Takže to už asi bude trošku horší - hlavně kvůli těm hodnotám.

Teď za mě:
Já bych být tebou zkusil sehnat někde to měření potenciometru pomocí osciloskopu, abys viděl jak jsou na tom dráhy, případně kdyby v servise měli náhradní nebo bys měl možnost sehnat.
Průser je ten, že jak to vyměníš, někdy se to tváři v poho a pak se to projeví. Chtělo by to asi trochu více proměřit, se zkus s někým domluvit, kdo by byl slušnej a měl vybavení. Diagnostika ti stejně nic neřekne, já byl taky na diagnostice kdysi dávno(když jesm o autě nevěděl vůbec nic, ale od té doby nikdy) a řekli mi tak možná teplotu chladící kapaliny a na moje otázky mi nebyli schopni odpovědět . Byl to značkový servis Fiat. Tak tak no :roll: Pak jsem měnil všechny čidla, lambdu, termoš, jejich odpověd byla, asi nějaký hadičky nejspíš, možná máte někde prasklej výfuck. No hold odborníci - oni jsou výměnáři né opraváři.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.510 sekund
Powered by Kunena fórum