tipo 1.6ie 88 rok, 20litrů na 100Km
No tak pára tam není určitě to jedině až by rupla palice a nebo těsnění pod ní ale osobně mě to fakt zajímá protože dokud nevím co v tom je tak netuším jak to "léčit"To sem zvědav,co v tom máš,aby to nebyl parní stroj.
ale každopádně to začíná vypadat na 1,6i.e to SX podle mne ne protože jsem hledal podle kabelů zapalování. abcence kabelu k cívce to zužuje a ejhle koukl jsem na web tesly blatná a tu sou kabely které potřebuji. dokonce sedí i udávaný typ motoru 835c1.000
http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovaci-kabely-sada,fiat-tipo-1-6-i-e-rok-10-92-04-95-motor-160e2-011-835c1-000-objem-1600-55-60,656,115#kompatibilni-automobily-pro-115
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ono to tak zpravidla dopadne, pokud se s tím dál jezdí. Vadou teploměru to rozhodně není, ta teplota tam je. Často odejde jen těsnění, ale hlava taky. To už to začne i blbě startovat, vyšroubuješ svíčky, protočíš startér a ohodí tě kýbl vody. Prostě chladič bude mít na tuti furt studenej, a to je základ.Častá závada, řešení jednoduché, výměna termostatu. Stačí se dobře podívat, motor žehne ale chladič je studenej. Přežhavenej motor prostě žere.
no nevim, ale pokud by termostat nefungoval a byl pořád zavřenej, motoru nepomůže ani svěcená, v lepším případě jenom praskne hlava a v tom horším se zadře úplně
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
samozřejmě že chladič bude studenej, od toho tam je, aby ochlazoval a obzvlášť bude studenej, když je venku pod nulou. Prostě kdyby byl vadnej termostat a neotevíral (u tipa jsem se s tim nesetkal, spíš nezavíral), poznáš to hned, bude se to přehřívat a to pozná každej laik. dokonce bych si troufl tvrdit, že u starýho tipa by bouchla některá z hadic, jsou ve většině případů už dost poznamenaný zuby času.
Jinak nemusí odejít žádný těsnění nic, jen se přehřeje hlava a praskne, buď jde voda ven a nebo jde do válce..u TD tipa dost častá věc
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Reagoval jsem na první příspěvek, když ti vyletí teplota na 100 a drží, tak se nezlob, chladič by fakt byt studenej neměl... Je to známá závada, nejčastěji to bylo na Unech, to už se lidí divilo že motor 1.1 bere 15 na 100 a pátrali po všem možnym a nemožným.to ramon:
samozřejmě že chladič bude studenej, od toho tam je, aby ochlazoval a obzvlášť bude studenej, když je venku pod nulou. Prostě kdyby byl vadnej termostat a neotevíral (u tipa jsem se s tim nesetkal, spíš nezavíral), poznáš to hned, bude se to přehřívat a to pozná každej laik. dokonce bych si troufl tvrdit, že u starýho tipa by bouchla některá z hadic, jsou ve většině případů už dost poznamenaný zuby času.
Jinak nemusí odejít žádný těsnění nic, jen se přehřeje hlava a praskne, buď jde voda ven a nebo jde do válce..u TD tipa dost častá věc
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Z druhe strany pokud se mu teplota hned po nastartovani zvedla na 100°C tak to zcela urcite nebylo termostatem.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já to sem napsal jen jako informaci, protože to jak vidím nikdo nevyřešil dosud...když tedy víš čím to bylo, tak sem s tím Hádat se nepotřebuji, ale vidím starou známou závadu, vidím souvislosti, teplota a ta spotřeba , kdyby to byla jen teplota nebo jen spotřeba, je jasné že to může být spousta věcí...No chtěl jsem jen poradit, nic víc.Tak to jsi prisel trosku z krizkem po funuse kdyz kouknu na datum toho prvniho prizpevku.
Z druhe strany pokud se mu teplota hned po nastartovani zvedla na 100°C tak to zcela urcite nebylo termostatem.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Akorát k tomu čidlu teploty. v jednom příspěvku jsem našel že by mělo mít určitý odpor při teplotě 20°c a pak jiný při teplotě myslím 70°C tu druhou můžu odjhadnout podle teploměru auta ale tu první budu dost blbě simulaovat když venku je -2° :(no snad to bide stačit orientačně jestli se prostě změní odpor.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...viewtopic&t=9476
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
takže konečně jsem se dostal k tomu to vyfotit http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=205302#205302to patrac: vyfoť to a dej sem fotky, hnedka se bude vědět co je to zač
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
doplnil jsem ještě další fotkyno nevím, chtělo by to více fotek, ale řekl bych že jde opravdu o 1.6ie...1.8 vypadá podobně jako mám já, má dvě vačky nahoře, ale má 4bodové vstřikování. jako 1.6 MPI se mi to nezdá, ale možné je všechno.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
mmj při kontrole čidla jsem dnes sundal ten plast nad motorem ( filtrbox) a zjistil že tlustá hadice co vede z klikovky a je rozdělená téčkem nahoru do filtrboxu a do vstřiku ( myslím že se jedná o přimazávání mechanizmu pomocí výparů z klikové skříně) byla úplně skřípnutá takže do vstřiku nic nešlo, a taky dvě hadičky které vedou od vstřiku a patrně ovládají podtlakem klapku teplého/studeného vzduchu byly utržené. Dál jsem našel tu papírovo hliníkovou trubku co přivádí teplý vzduch do sání jako totál na prach.
hadičky byly nahrazeny za silikonové na podtlak a trubka od klikovky posunuta a uvolněna.
Papírové potrubí bohužel musím nejprve někde koupit..
Nezdá se mi ale že by ani jedna z těchto věcí mohla způsobit tak vysokou spotřebu. Takže na co se podívat dál? termostat a čidlo vody je 100% funkční.
dotaz pokud by se něco zapsalo do RJ motoru vlivem dlouhodobě špatného propvozu vymaže se paměť odpojením motoru od baterky? tedy pokud by něco už bylo špatně načteno má smysl odpojit baterku aby se načetly výchozí hodnoty?
edit: má smysl pokusit se vyblikat chybové kódy pomocí diagnostické zásuvky??
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.