tipo 1.6ie 88 rok, 20litrů na 100Km

Více
15 roků 6 měsíců zpět #46 od Charles
Lambda sonda je taky možnost, ale ta nedělá takovou spotřebu. To, že se kamará nesetkal s vadným čidlem tep. vzduchu neznamená, že neexistuje možnost, a zdá se mi velmi pravděpodobná, že je čidlo v tahu.
Rozvody mají vliv na spotřebu, ale to byl poznal snadno. Horší starty, žádnej tah a nechtělo by to jít vůbec do vyšších otáček. Někde tu je odkaz na video, co dělá posunutej rozvodovej řemen. Pokusím se to najít a pak bych ti sem ty odkazy dal.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #47 od Funman
S tím čidlem teploty vzduchu má Charles pravdu, dělá se spotřebou fakt hodně. Mě čidlo minulý rok odešlo a spotřeba šla nahoru na skoro 14l. Po výměně (repasu) čidla se spotřeba zase vrátila na původní hodnotu...

Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #48 od rs
To Patrac:
Zkus mi odpovedet na par dotazu.
1. Jaky mas volnobeh(otacky)
2.Klesa se vzrustajici teplotou?
3.Jak jde motor za plynem?

K tve otazce ohledne vyblikani.Ne nejde to a jestli je to origos zapojeni tak by tam kontrolka vubec nemela byt.Koukal jsem do schematu lancie delta se stejnym motorem a teoreticky pokud neni jiny soft vevnitr tak by se mela dat kontrolka pripojit mezi +12V a svorku 31 na rj.Ale je otazka jestli to ryskovat.Nejaky duvod panove u Fiatu meli proc ji tam nedali.
Zkus promerit nenili prodreny drat od vstrikovaciho ventilu.Pokud se ptas jak tak odpoj konektor z ridici jednotky najdi svorku 35 prepni merak na mereni odporu a zmer kolik ti ukaze.Vse prosim pri vypnutem klici.Hodnotu tady napis.Pokud by na konektoru od rj nebyly cisla tak odpoj konektor od rj odpoj konektor od vstriku (mel by mit 4 piny) a promer ty dva draty co jdou od vstrikovaciho ventilu proti kostre jeden by ti mel ukazat hodnotu mezi 6-20ohmy druhy nekonecno.Kdyz to uz budes miti rozebrane tak hned promer to cidlo vzduchu a promer nemali zkrat primo vstrikovaci ventil proti kostre.
Dalsi mozny problem je lambda.Tady je to trosku slozitejsi.Nemela by se merit normalnim merakem ale pro orientaci by to mohlo stacit(i kdyz nedavno jsem se presvedcil ze ani kvalitni merak neuspeje kdyz potvurka kmita vid Dresiku).Nech auto zahrat najdi na konektoru od lambdy sedy a cerny drat prepni merak na mereni napeti do jednoho voltu nebo nejblizsi vyssi a napis hodnotu kterou jsi zmeril.Toto proved jak pri rozpojenem konektoru tak pri pripojenem konektoru.

Takze promer a napis pak ti zkusime pomoci dale.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #49 od patrac
1) volnoběh po nastartování asi 1800 ot defakto do 5ti sekund spadne na 1000 otáček a tam se drží jak přikovanej
Pokud se motor ohřeje na provozních 90°klesne ještě o trochu níž viděl bych to tak 700 ot
2) viz první odpověď
3)motor jde za plynem relativně královsky má dost solidní zrychlení. ale nemám možnost to porovnat s obdobným autem takže těžko říct. Moje žígo je 17,i a má trochu větší krouťáček takže .. :?
Lambdu změřit není takovej problém měla by pokud je alsepoň trochu podobná se žígem oscilovat mezi 0,2-0,9V pokud je to chyba v ní mohla by pomoct odpojení lambdy. motor by měl najet do PC režimu a spotřeba by se měla upravit. Nejsem zas tak zručný elektrotechnik ale základy zvládám co se týče mechaniky tak tam jsem v pohodě. Ale mám kamarád velice šikovnýho elektrotechnika tak se domluvím s ním. ale asi až o víkendu protože mám nemocný dítě takže se k tomu nedostanu. díky moc za rady.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #50 od rs

Lambdu změřit není takovej problém měla by pokud je alsepoň trochu podobná se žígem oscilovat mezi 0,2-0,9V pokud je to chyba v ní mohla by pomoct odpojení lambdy. motor by měl najet do PC režimu a spotřeba by se měla upravit.


Kdyz myslis.Ja se nehadam pouze konstatuji holy fakt.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #51 od patrac
každopádně pro jistotu proměřím i čidlo vzduchu teď o víkendu jsem na to zapoměl...
o víkendu jsem měřil Lambdu na svým autě nejprve V metrem a následně za pomoci osciloskopu. šlo to perfektně. Samozřejmě netvrdím že to je 100% teda jako že nemůže dělat chyby i když se tváří že je v pořádku. to že změřit není problém jsem myslel tak že kabely sou oproti mý Ladě celkem pěkně přístupný a ty dva kablíky naštekrovat pro informativní měření je rozhodně snažší než u mýho auta..
Postup prací bude následovný. zěřím čidlo teploty vzduchu, pak žměřím ten kabel od vstřiku a další věci budou následovat podle vašich doporučení :).
mmj jak velký vliv na spotřebu může mít ta papírovo hliníková hadice na přisávání teplýho vzduchu od potrubí motoru? u mýho auta jsem ji zdemontoval protože se to moc nesnáší s LPG. netuším ale jek velkej problém ( obzvlášť v zimě) to může dělat na Tipu rozhodně do sání půjde o dost studenější vzduch než se motor celkově ohřeje. Někde jsem tu dokonce viděl i popisy toho jak měřit jednotlivá čidla. svýho času jsem to máti vytiskl ale ta to ztratila jediný co mám doma je graf teploty/odpor čidla nemáte někdo odkaz na ten zbytek??

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 6 měsíců zpět #52 od vilímek petr

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #53 od patrac
jooo bomba dííky :wink:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 6 měsíců zpět #54 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: tipo 1.6ie 88 rok, 20litrů na 100Km
Zdarec,pak napiš jak jsi daleko,já jsem minulý týden bral plnou a najel cca 130km a dnes jsem dotankoval 15l do plné.Zdá se mi že je to celkem dost,podotýkám že motor se ohřeje normálně na 90stupnů a volnoběh drží krásných cca800 až 900otáček,nikde nic neteče ani nekape,ale jezdím jenom město tak napište někdo jestli je to normální nebo ne.Všem dík za odpověd.P

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #55 od JiFi
jen takova opoved mimo misu... petře máš nastavené sání na zimu?... :-) ale to s tim nejspis urcite nesouvisi, ale jen tak :-)... me moje tipo z roku 88 zere krasnych 7l/100km i v zime

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 6 měsíců zpět #56 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: tipo 1.6ie 88 rok, 20litrů na 100Km
Zdarec jifi,jak nastavené sání na zimu,nechápu.Máš na mysli tu klapku v airboxu?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #57 od JiFi
presne tak

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 6 měsíců zpět #58 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: tipo 1.6ie 88 rok, 20litrů na 100Km
No dobře,a jak ji nastavit nebo co s ní?Je tam vůbec důležitá?Co když ji oddělám?No a myslíš že by ta klapka měla takový vliv na spotřebu?Dík

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 6 měsíců zpět #59 od JiFi
to si nemyslim, ale kdovi, to povedi ostatni, ja tu jen nadhodil neco, co mam predelane tak, ze airbox saje od motoru a ne od chladice, tim dostava teply vzduch a zapalovani v zime je lepsi.. nic vice, nemyslim si ze by to zase az tak razantne zmenilo zravost... co rozvody, mas je dobre udelane? me to zralo hodne po vymene rozvodu, kdyz mi to jeden koumak spatne nasadil

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • vilímek petr
15 roků 6 měsíců zpět #60 od vilímek petr
Odpověděl vilímek petr pro téma Re: tipo 1.6ie 88 rok, 20litrů na 100Km
Ty ta spotřeba se projevila až ted,rozvody jsou cirka rok nové a auto jede v pohodě,startuje dobře a i volnoběh po zahřátí je v cajku.Zahřívá se to tyky fajn a teplota drží 90 stupnů.Nevím pokoumám v sobotu a uvídím co se děje.A lambda je taky nová cirka rok.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.511 sekund
Powered by Kunena fórum