odvzdušnění brzd

Více
17 roků 1 měsíc zpět #31 od simir
Odpověděl simir pro téma Re: odvzdušnění brzd
To Vali:
Otázka je, zda máš místo regulátoru rozvodnou "kostku" nebo jestli někdo zadní brzdy neodpojil úplně. Regulátor omezuje tlak v zadních brzdách, čím větší zátěž, tím víc zadek brzdí. Mě regulátor nepouštěl tlak do PZ kola a tak už je venku :lol: Zadek mi brzdí na max a do smyku nejde. Ale ještě jsem nezažil zimu, snad to nebude vadit. Pokud ano, dám omezovače tlaku z fáva, prý jsou lepší (a levnější) než zátěžák

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #32 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: odvzdušnění brzd
No podle toho co jsem koukal, tak si myslím, že tam není kostka, že je to táhle rovnou od válce přímo k brzdě. Ale je možné, že kostka je umístěná někde po cestě, v jiném místě než byl ten regec. To bych teď lhal. Když jsem dělal spodek auta - nátěr, tak se mi něco plete, že tam v půlce auta něco jako kostka s trubkama byla. Brzdy jsou dvouokruhové, jestli se nepletu ne?
Takže by zase tak zásadní vlvi při zařezení toho regecu na sílu -účinek brzd být neměl podle toho co píšeš?

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #33 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: odvzdušnění brzd
ještě otázečka, jak jsi zjistil, že ti nepouští tlak do jednoho zadního kola?? Na válcích? A jak případně zařadit ten omezovač tlaku z fáva. Něco jsem tady o tom četl, jak to funguje atp. ale spíš by mě zajímalo jak, a v kterém místě to na brzdovej systém zařadit. :wink: Nějakej nápad :?: :?:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #34 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: odvzdušnění brzd
jo pánové něco jste tu psali o odvzušnění ABS ale nikdo nenapsal jak to udělat , a jestli se to vůbec musí udělat.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #35 od simir
Odpověděl simir pro téma Re: odvzdušnění brzd

ještě otázečka, jak jsi zjistil, že ti nepouští tlak do jednoho zadního kola?? Na válcích? A jak případně zařadit ten omezovač tlaku z fáva. Něco jsem tady o tom četl, jak to funguje atp. ale spíš by mě zajímalo jak, a v kterém místě to na brzdovej systém zařadit. :wink: Nějakej nápad :?: :?:

měnil jsem hlavní brzdový válec a nějaké trubky a při odvzdušňování jsem zjistil, že PZ kolo nemá tlak, šel jsem po jednotlivých spojích, až jsem našel tlak před zátěžákem a za nebyl. Fávo je na principu max. tlaku (nepustí tak velký, aby došlo k blokaci kol). Zátěžový regulátor je teoreticky lepší, ale v praxi je to moc poruchová část. Ty omezovače z fáva jsou na pístcích ("prasátka"), takže instalace je v poho.
P.S.: ani v zimě jsem nepoznal to jedno nebrzdící kolo, tak pochybuju, že by bylo znát to vyřazení regulátoru.

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #36 od jirkaR
Odpověděl jirkaR pro téma Re: odvzdušnění brzd

jo pánové něco jste tu psali o odvzušnění ABS ale nikdo nenapsal jak to udělat , a jestli se to vůbec musí udělat.


no to by mě taky zajímalo

Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #37 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: odvzdušnění brzd

jo pánové něco jste tu psali o odvzušnění ABS ale nikdo nenapsal jak to udělat , a jestli se to vůbec musí udělat.


no to by mě taky zajímalo


když už jsme teda u toho, tak co třeba odvzdušnění hlavního válce? To se musí taky dělat? Já na něm zkoušel povolovat zátky, ale podle mě se nemusí odvzdušňovat ani jedno

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #38 od Jozef
Odpověděl Jozef pro téma Niekedy nebrzdí
Menil som komplet predné brzdy, so zadnými som nerobil nič.
Pred výmenou som s brzdami nemal žiadne problémy.
Odvtedy mi niekedy brzdový pedál ide úplne na podlahu a vôbec nebrzdí.
Keď motor nie je naštartovaný pedál je úplne tvrdý, po naštartovaní pedál trochu klesne. Počas jazdy akonáhle mám pridaný plyn a skočím na brzdu auto brzdí perfektne. Keď napríklad vyradím rýchlosť a motor ide na voľnobeh alebo mám zaradenú rýchlosť a bez plynu, zabrzdím a pedál ide k podlahe a nebrzdí. Až po niekoľkom našlapaní sa chytí ale vždy sa chová ináč. V čom môže byť problém. Bojím sa, že niekedy nezabrzdím.
Poprosím Vás o rady, skúsenosti.

Veľmi pekne ďakujem

Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #39 od Jozef
Odpověděl Jozef pro téma Re: Niekedy nebrzdí

Menil som komplet predné brzdy, so zadnými som nerobil nič.
Pred výmenou som s brzdami nemal žiadne problémy.
Odvtedy mi niekedy brzdový pedál ide úplne na podlahu a vôbec nebrzdí.
Keď motor nie je naštartovaný pedál je úplne tvrdý, po naštartovaní pedál trochu klesne. Počas jazdy akonáhle mám pridaný plyn a skočím na brzdu auto brzdí perfektne. Keď napríklad vyradím rýchlosť a motor ide na voľnobeh alebo mám zaradenú rýchlosť a bez plynu, zabrzdím a pedál ide k podlahe a nebrzdí. Až po niekoľkom našlapaní sa chytí ale vždy sa chová ináč. V čom môže byť problém. Bojím sa, že niekedy nezabrzdím.
Poprosím Vás o rady, skúsenosti.

Veľmi pekne ďakujem


Ešte poznámka:

Brzdová kvapalina kikde neuteká a vôbec nechýba.

Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #40 od doomik
Odpověděl doomik pro téma Re: odvzdušnění brzd
Prijde mi jako by ti moc kopaly predni kotouce a tim ti vrati valecky prilis daleko a tak musis vlastne naslapat, ale kdyz rikas, ze pri vysokych otackach to nedela tak to nemam zdani.

Fiat Tipo 1,6 DOHC - PRODANO, slouzi dal
Lancia Delta Nuova 1,6 16V
Lancia Delta 1,6 GTie
Fiat Multipla 1,9JTD

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #41 od Jozef
Odpověděl Jozef pro téma Re: odvzdušnění brzd
Dnes po dlhšom jazdení cca 200 km sa problém skoro stratil. Iba znova pri vyradení rýchlosti a následnom brzdení sa prejavil rovnaký problém - pedál na podlahu. Po "našlapaní" brzdilo v poriadku. Už tomu nerozumiem.

Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #42 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: odvzdušnění brzd
S tím odvzdušováním je to trochu problém. Záleží jak to děláš a jak máš volné odvzdušňovací šrouby. Nezapomínejte že taky kolem závitu jde do systému vzduch když je šroub povolený. Taky se musí při odvzdušňování zadních kol vypustit minimálně tolik kapaliny kolik je v zadnim vedení. Pak taky by měl být k odvzdušnění pomocník.
Postup: Nasadím hadičku na odvzdušňovací šroubb a nasadím si klíč pro povolení šroubu. Druhý konec potopím do nějaké nádoby se starou brzdovou kapalinou. Pomocník 5x sešlápne pedál a drží. Povolím odvzdušňovací šroub, pomocník stále drží pedál. Dotáhnu šroub, pomocník stále drží pedál. Tak když to udělám asi 10x na každém kole, mělo by to být dostatečně odvzdušněné. Taky by mělo být odvzdušňování za chodu motoru aby fungoval posilovač.
Dělali jste to takto?

Regulátor tlaku z Favorit je na hlavním válci. Alespoň já je tam ve Favoritu mám.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #43 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: odvzdušnění brzd
Já taky odvzdušňuju při puštěném motoru a funkčním posilovači. Za prvé je to jednodušší a za druhé, kdykoliv jsem to dělal bez tak to nebylo pořádně a musel jsem to opakovat a to se mi s posilovačem nikdy nestalo. Jinak existují na odvzdušňování pumpy ale když jsem zjistil co za ni chtěj, tak jsem se na to vykašlal, manželka je levnější varianta :lol:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #44 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: odvzdušnění brzd
Dál nevím co by se s tím dalo dělat. Kdyby jsi měl v zadu bubny, tipoval bych to na válečky.Pak už může být jen bublina někde odkud se jí nechce. 5íkal jsi že jsi měnil vedení. Zkusil bych zkontrolovat všechnyspoje jestli ti to někde neprosakuje. Zapojil jsi to správně? Myslím tím do kříže. Musí brzdit zároveň přední a zadní kolo, ale vždy do kříže.
Když mám dobře odvzdušněné brzdy, tak pedál bez posilovače skoro nezmáčknu. :?

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #45 od Jozef
Odpověděl Jozef pro téma Re: odvzdušnění brzd
Ahoj.
Vzadu mám bubny. Nikde nič nepresakuje a vôbec nechýba brzdová kvapalina, stále je na rovnakej úrovni v nádržke.
Zistil som po dlhšom sledovaní, že keď auto dlhšie stojí (viac ako 3 dni) vtedy sa problém vyskytuje častejšie. Akonáhle sa denne jazdí, problém vzniká iba pri vyradení rýchlosti a s následným brzdením (nie vždy).
teraz väčšinou jazdím na Maree, ale Tipko chcem tiež využívať bez problémov.

Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.542 sekund
Powered by Kunena fórum