Ritmo: moje nové staré auto

Více
15 roků 2 měsíců zpět #1 od Předseda
Tak jsem po dlouhém (asi čtvrtročním) hledání narazil na auto, do kterýho mi nějak letos přes zimu šíblo a prostě jsem ho musel mít. Bohužel, jak jsem zjistil, mezitím všechna zmizela. Prostě nejde sehnat, koupit, nic. V Česku vůbec nic není (když si ho zadáte do Googlu, vypadne vám jeden faceliftový vrak někde u Třebíče, jinak nic). Ale pak shodou náhody se jedno objevilo a včera jsem si ho přivezl.

Je to Fiat Ritmo 1.5 75HP pětidvéřové, první generace (1982).

Motor šlape jako hodinky, jede nejvíc asi 140, ale to už se mu nelíbí. Ve 120ti se ale cítí dobře, to točí asi 4000 otáček. Karosérie je - a to je téměř neuvěřitelné - skoro bez koroze. Ritma zmizela právě proto, že nemají de facto vůbec žádnou antikorozní ochranu a tak všechna shnila po pár letech.

Interiér je zachovalý, brzdy jsou špatné (při šlápnutí na pedál se celé auto rozvibruje, kotouče budou asi jak harmonika). Také kmitá řízení, zkusím ho přezout a vyvážit, případně nechat udělat geometrii. Dál jsou pryč tlumiče, hučí zadní ložiska a řazení je hodně gumové. Ale to všechno vůbec nevadí, to se udělá.

Takže mám zase hračku pro radost. Během dneška nebo zítřka napíšu podrobnou recenzi na moje.auto.cz a pak sem hodím odkaz, kdyby si někdo chtěl přečíst více.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #2 od Předseda

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #3 od Zemca
moooc hezký, jeden čas jsem uvažoval, že bych koupil Ritmo Bertone, ale potom mě to přešlo, moc práce

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #4 od stiglitz
Vypadá pěkně, takže hodně štěstí.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #5 od sendador
Koukam, zes pro nej jel az do Karvine. No nevypada vubec spatne, i kdyz mne se Ritma nikdy nelibily. Budes ho na sebe prepisovat za 10000 nebo pujde na veteransky znacky?

Už je pryč: Tempra 1.6i.e., 1993
Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #6 od Předseda
Jo, byl jsem pro něj včera v Havířově a dovezl jsem ho po ose. Prezident už podepsal výjimku ze zákona pro historická vozidla do roku výroby 1983 (s testací HV), která by jim měla umožnit převod za původních 800,- korun. Jde o to, že na něj zatím není prováděcí vyhláška. Čili pokud to dementi nestihnou projednat do konce roku, budu ho muset přihlásit za těch 10.000, protože od nového roku se hranice pro HV posouvá z toho roku 1982 na stáří 30 let, což už by tohle Ritmo nesplňovalo. Zatím teda zůstane napsané na původního majitele, já jen zaplatím ručení, dohodli jsme se takhle. Mně se Ritmo taky nikdy nelíbilo, ale nějak - když jsem zjistil, že už nejsou - jsem po něm zatoužil.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #7 od skvelejmira
Tak to je nadhera. Ja kdyz jsem dělal kousek odsud v jedny vesnici na vrakovišti, tak tam stalo ritmo v kabriu, napul rozebrany. Ted jsem se kouknul na mobile.de a jsou tam palky jak k..... Doufam, že ti bude dobře sloužit, kdybych měl čas a prostor, tak bych si něco malyho na hraní pořídil taky.

ahoj

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #8 od Předseda
Mně se Bertone (kabrio) moc nelíbí, stejně jako se mi nelíbí Ritmo po faceliftu (s tím plastovým předkem). Chtěl jsem přesně tohle (na Abartha nemám). Na mobile.de začínají na 650E 8O

Je to zvláštní - 127ček je všude spousta, ale tyhle sráče prostě zmizely.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #9 od Dresik
Gratuluji.. Me se Ritmo vzdy libilo a tohle vypada hezky zachovale. Hodne stesti!

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #10 od Předseda
Jen mu musím do podzima někde sehnat garáž, jinak ho na jaře nametu na lopatku. :?

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #11 od sendador
A ten chlapik, od kteryho jsi ho kupoval, ho jeste pouzival denne jako normalni auto nebo uz ho mel jen pro zabavu?

Už je pryč: Tempra 1.6i.e., 1993
Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #12 od Předseda
On to jeho děda v 1989 (2 měsíce před plyšákem) přivezl z Německa a vloni umřel. Pak stálo v garáži a značky mělo 2 a půl roku v depozitu. Ale tenhle člověk taky dělá do starých aut, má embéčko na veteránských, tohle pro něj už bylo moc nový.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #13 od Charles
No předsedo, jsi borec...moc pěkné, líbí se mi...soused jedno ritmo prodával, ale když jsem se to dozvěděl, tak už bylo prakticky prodané :( chtěl jsem ti dát echo...no a dopadlo to s ním špatně...koupil si ho kluk, co měl týden ŘP a za 14 dní ho poslal v 90km/h na louku a šlo přes střechu (ještě nebylo ani v polopřevodu) :cry: takže už je ve šrotu.
Já sám jsem o něm uvažoval, toho kupce bych s přehledem přeplatil (dal mu za něj jen 4000), ale nechtělo se mi dávat za přepis 10tKč....ale udělal jsi mi radost s tím přepisem za 800Kč, protože pořád koukám po nějaké 127ce (nejlépe sportku) ;) ale pořád ji nemám, protože za ten přepis je to fakt balík, by to bylo možná i více jak za to auto :evil:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #14 od eifel
Je to super auticko ! :driver:

Este keby bolo kabrio.... Ale takyto veteranik je super. Uz ich ani velmi niet. Vysvetli mi niekto, za co sa dava u vas 10 litrov pri prepise alebo tak ?

...a na siedmy deň podvečer unudený stvoriteľ riekol: Buď TIPO !

A bol Fiat Tipo 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 měsíců zpět #15 od Předseda

Je to super auticko ! :driver:

Este keby bolo kabrio.... Ale takyto veteranik je super. Uz ich ani velmi niet. Vysvetli mi niekto, za co sa dava u vas 10 litrov pri prepise alebo tak ?


To si u nás vymysleli bolševici. Je to na popud automobilové lobby (hlavně Škoda auto) a maskují to jako "ekologickou daň". Princip je takový, že čím větší má auto emise, resp. čím starší emisní normu Euro splňuje, tím víc za něj dáš při přihlášení státu do kapsy. Čili u těhle aut bez katalyzátiru, které nesplňují ani Euro 1, se platí největší pálka, a to 10 tisíc. Pak jsou poplatky 5, 3 a 1 tisíc korun, Euro 4 a víc je bez zvláštního poplatku.

Největší sranda je v tom, že auto klidně může mít i řízený katalyzátor, ale pokud není zapsaný v TP (dřív se to tam ani nepsalo, nebo se různě zapomnělo apod.), automaticky ti napařej největší pálku a je na tobě nějak složitě dokazovat (osvědčení od výrobce apod) že to splňuje nějaké emisní normy.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.500 sekund
Powered by Kunena fórum