Ritmo: moje nové staré auto

Více
9 roků 4 měsíců zpět #31 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
V neděli mě Ritmo nemile překvapilo. Nastartoval jsem ho, motor skákal a bouchal a vůbec netáhl, dusil se, měl typicky traktorový zvuk. Objel jsem s ním blok a bylo to hrozný. Říkal jsem si - to je jasný, jede na dva až tři válce, mrknu na svíčky. Všechny ale pálily, když jsem z nich sundaval postupně fajfky, běh motoru se pokaždý znaletně ještě zhoršil. Tak jsem s tím chtěl zajet zpátky na parkoviště, motor za stálého traktorového bouchání několikrát střelil do výfuku a najednou - voila - héén vole hééén - všecko OK! Ujel jsem s tím pak asi 140 kilometrů a v pohodě, dneska jsem to nastartoval a taky OK. Čím by to mohlo být? Bordel v nádrži, nebo to sálo nějaký vzduch někde?

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #32 od čenda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Když to nebyly svíčky ani rozdělovač, mohla by to být regulace předstihu - proražená membrána nebo zatuhlá páčka aj.
Na 99% něco v zapalování, závada v přívodu paliva by se neprojevila nahromaděním nespálené směsi ve výfuku (která pak bouchla).
Má to ještě přerušovač, nebo už nějaké bezdotykové zapalování?

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #33 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
V chytré knížce píšou: "Baterry, coil, mechanical breaker type distributor", čemuž rozumím jako baterie, cívka a rozdělovač s přerušovačem.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #34 od čenda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Nojo, to je tradiční přerušovač s kladívky. Jestli si dobře vzpomínám, seřizuje se obvykle na mezeru 0,7 mm.
Jestli to ale přestane, neřešil bych to, možná byly jen někde v zapalování zoxidované kontakty nebo se někam do rozdělovače atp. dostala vlhkost a po zahřátí se odpařila.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #35 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Další závada - záhada:

Auto v levém rejdu při vyšších rychlostech (50+) najednou zničehonic uletí, trochu v něm bouchne a úplně se stočí do vnitřního oblouku zatáčky, jako kdybych prudce škubnul volantem doleva. Když pak při výjezdu ze zatáčky rovnám kola, zhoupne se prudce zase zpátky. Je to takový efekt, jako kdyby se Vám třeba najednou v zatáčce zuly podhuštěné gumy a při výjezdu ze zatáčky zase nazuly. Co by to mohlo být - homokineťák? Včera jsem pod tím byl a nic se nezdá že by mělo nějakou extrémní vůli. Při malých rychlostech to nedělá.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #36 od rs
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Ulozeni tlumicu je ok?

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #37 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Vypadá v pořádku, rumplovali jsme s tím a nehlo se to. Tlumiče samy o sobě budou asi K. O., zadní stopro. Otázka je, jestli tohle chování můžou způsobovat samotné tlumiče? Vpředu McPherson, vzadu trojúhelníková ramena jako u McPhersona, nahoru tlumič a příčné listové pero.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #38 od skypan
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

Ulozeni tlumicu je ok?


v misce pod maticí elipsovitá díra(například),při natočení kol to jakoby odskočí,ale při větším tlaku=tj.při větší rychlosti...

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #39 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
V pondělí to jde na dílnu, předběžně mi řekli že je to na 90 procent pravý homokineťák. Budou se měnit všechny tlumiče, uložení a oba klouby. Jenom materiál je asi za 11 tisíc, tak snad to pak bude konečně za něco stát. Zatím mi jízdní vlastnosti skutečně radost nedělají.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #40 od čenda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Než jim to tam dáš, podívej se, jestli jen nejsou rozdrbané manžety na hk kloubech. Někdy stačí klouby důkladně vypláchnout a namazat vazelinou s MoS2.
Vadné klouby se podle mé zkušenosti projevují hlavně boucháním při rozjezdu - typicky při vytočení do plného rejdu, ale na jednom Unu naopak jen a pouze při rozjíždění přímo dozadu...
11k za materiál celkem odpovídá, otázka je, co si hoši řeknou za práci... :?:
Kontrolní otázka: Máš správně vyvážená a utažená všechna kola :?:

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #41 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Kola mají nové obutí asi 3 týdny, komplet vyvážená. Ale dělalo to i před tím. Ono nejde o ty zvuky, ale o to ujíždění v zatáčkách - to je opravdu o hubu. To prostě tím autem smýkne a musí to člověk kontrovat volantem. A manžety tečou, to máš rozhodně pravdu.

Zadní tlumiče už stály 3 tisíce, ty už jsem koupil. Přední Monroe jsou po 17 stovkách každý. Klouby po patnácti stech a uložení po 550,-

Co si řeknou za práci zatím nevím, levné to asi nebude, ale udělat je to potřeba, sám si na to netroufnu. Na druhou stranu - byl jsem se pod tím autem podívat a zjistil jsem, že za renovaci fakt stojí. Ritmo v takovémhle stavu se skutečně nevidí.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #42 od čenda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Teď mě napadlo - jestli to je blud, ať mě zkušenější opraví:
Zatím jsme mluvili o vnějších hk kloubech v náboji kola, ale v diferenciálu jsou zasunuté vnitřní hk klouby (tuším se tomu říká "tripod", zkrátka taková ta věc přidělaná na konci hnací hřídele kola, která končí v převodovce). Nemohly by to dělat tyhle klouby?
Případně, není v háji diferenciál?
Nevím, jen nahlas přemýšlím.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #43 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Toho diferáku se taky bojím, moudřejší budu v pondělí, ža to rozeberou. Kdyby to byly jen tripody, tak by to bylo o dost levnější, ale možná se nakonec naštvu a nechám vyměnit vnější i vnitřní klouby a bude od toho jednou navždy pokoj.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #44 od sendador
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Teda jak to tak ctu, tak to neni levna zalezitost poridit si hracku

Už je pryč: Tempra 1.6i.e., 1993
Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
9 roků 4 měsíců zpět #45 od Předseda
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
No to samozřejmě není, to nikdy pokud nekoupíš opravdu tucťák, kde je z čeho vybírat.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 2.610 sekund
Powered by Kunena fórum