Autobaterie

  • jumbo
14 roků 9 měsíců zpět #76 od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Autobaterie
Asi tak nějak.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #77 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Autobaterie
Podle mě to musí být méně, protože jinak by jsi neměl šanci. Si vezmi, že nastartuješ, jedeš 10km a zdechneš, pak zase...tak to by jsi třeba po deseti startech už nenatočil, protože z baterie je odběr i když nejedeš...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 9 měsíců zpět #78 od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Autobaterie
Charlesi, nestačí. Teď se mi to nechce hledat, ale zítra to sem hodím.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #79 od JiFi
Odpověděl JiFi pro téma Re: Autobaterie
je potřeba, aby nabíjecí proud šel do akumulátoru delší dobu konstatne, tedy alespon trochu, proste pokud mas za to, ze se baterka dobije do plneho stavu po 10km, není to podle mě pravda, je to příliš krátká doba na dostatečné doplnění kapacity... Reálně je potřeba, aby tam proud šel prostě déle. Nebo jsi nikdy neslyšel o paměťovém efektu? Jo teď mě ukamenuješ, že olověné žádný nemají, ale ja to jen chci připodobnit, je logické, že čím kratší dobu nabíjím, tím méně kapacity mohu čekat...

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #80 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Autobaterie
Todle to je tezko rict bez znlosti jedne odpovedi .Skuz mi vyspecifikovat jak dlouho normalne startujes. Pak ti odpovim pro idealni pripad.
Jo a jeste vykon starteru

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #81 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Autobaterie

Todle to je tezko rict bez znlosti jedne odpovedi .Skuz mi vyspecifikovat jak dlouho normalne startujes. Pak ti odpovim pro idealni pripad.
Jo a jeste vykon starteru


No dobře, řekněme že jde o baterii 62Ah a startuji 5 sekund (volím jen tak, mě to chytá podstatně dříve). Výkon startéru je asi 1,3kW, nevím to přesně :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #82 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: Autobaterie
já osobně bych to na km neviděl, km jsou asi mimo mísu, podle mě, se to musí brát na minuty či hodiny,..
dále se musí brát v podtaz spousta aspektů, jako rožnutí světel po startu (pokud hned vyjíždíš) a taky jiné spotřebiče jako ventilátor, eventuálně rozmrazování zadního okna a zrcátek, pokud nemrzne eventuálně stěrače..
dále asi teplota..

tak že, někdo startne, spustí spotřebiče, hned vyrazí a ujede 10 km.. tak je na tom hůř určitě než ten, kdo startne, nechá to chvilku klepat a pak ujede jenom 5 km

v neposlední věci stáří baterie u které né Ah ale startovací proud a kondice altíku
tolik u benzínu Karle

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #83 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Autobaterie

No dobře, řekněme že jde o baterii 62Ah a startuji 5 sekund (volím jen tak, mě to chytá podstatně dříve). Výkon startéru je asi 1,3kW, nevím to přesně :)


A ted mne zas nekteri nebudou mit radi(jeste ze jsem na to zvykly).

Takze vememe idealni pripad.
Mame vykon zname napeti spocitame si proud.
I=1300/11(znova podotykam idealni pripad proto beru pokles jen o jeden volt)
Vyjde nam proud 118A(zase pocatecni nabehovy proud potrebny pro roztoceni starteru neberu do vypoctu trva cca 0.5-1s a je zavisly na kompresi,vulich motoru,odporu pridavnych zarizeni atd)
Takze mame proud ktery je treba dodat baterkou ted to musime prevest na hodnotu naboje C baterky.
C=(118/3600)*5
C=0.164Ah(nejakeho 0.25% kapacity baterky)
Tak ted vime kolik jsme odcerpali. Nejak malo co? 8O
Takze koukneme na charakteristiku altiku.
Soubor přílohy:

Vzpomenemesi ze prevod mezi klikou a altikem je cca 1/2. Vememe prumerne otacky motoru dejme tomu 2000(otacky altiku tedy 4000) a vidime ze pri 4000ot/min je altik schopen dodat cca 54A. Odecteme vlastni spotrebu auta(zapalovani,cerpadlo,svetla,atd) dejme tomu at nezeru 420W(30A i kdyz si celkem nedokazu predstavit cim by todle vzniklo) zustane nam prebytek na vykonu altiku nejakych 24A. Takze opet pomineme nabijeci charakteristiku baterky a vemem ze by todle sezrala a zdimala byaltik do mrte. Takze pri hodine takoveho provozu by baterce byl altik schopen dodat cca 37.5% jeho kapacity. My potrebujem 0.25% takze jestli jsou me kroky k vypoctu spravne tak by potreboval cca 25s na navraceni do puvodniho stavu.
Toto znova podotykam je pouze ideovy vypocet a ve skutecnosti to takhle vubec nemuze byt ale tech 10 km bY melo bohate stacit.
lepe se to bohuzel spocitat neda je tam tolik ruznych faktoru ktere todle budou zkreslovat, ze to fakt nejde.
snad jsem nekde neudelal chybu ve vypoctu prece jen jsem nevyspaly a to neni zrovna dobry aspekt pro logicke mysleni. Pro Jipafa ten graf jsem zkopiroval nekreslil jsem ho, aby byla tva duse klidna.
Tak a ted si na mne smlsnete.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #84 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: Autobaterie

Toto znova podotykam je pouze ideovy vypocet a ve skutecnosti to takhle vubec nemuze byt ..... je tam tolik ruznych faktoru ktere todle budou zkreslovat, ze to fakt nejde.
Pro Jipafa ten graf jsem zkopiroval nekreslil jsem ho, aby byla tva duse klidna.


laboratorních výsledků někde v klimatizované místnosti asi né... obzvláště někde v mrazu na parkovišti...
Radku, jako pisálek by jsi se určitě uživil, ale tady mezi námi mi to připomíná trochu něco o tom jako je házení perel.......
tady jsou praktici a né šoféři v bílých pláštích s měřákem v jedné ruce a v druhé kalkulačku..
bohatě by stačila jenom ta věta o deseti km..
:D :D :D

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #85 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Autobaterie
Chtel vypocet dodal jsem mu ho. Chtel to za idealnich podminek splnil jsem mu prani. O mrazu na parkovisti tady rec nebyla viz posledni odstavec. Pokud tvrdis ze stacilo 5 ci 10km tak to zkus osvetlit proc.
Jak jinak chces podlozit nejake tvrzeni nez alespon zevrubnym dukazem.
Fakt nevim co jeste po mne chcete. Kdyz neco napisu podam jednoduchy priklad nekdo se urazi, kdyz to podlozim jakyms takym argumentem tak zase je to spatne. Takze nejlepsi bude priklanet se k nejapnym poznamkam nebo neodpovidat vubec a budu miti klid. Jeste ze mam to kredo v podpisu.
Ohledne tech praktiku to je celkem zajimava pripominka, kdyz vemu v potaz co se kolikrat na forech nedovim. A do ridice v bilem plasti mam dosti daleko spise nesundavam monterky pokud nejsem doma. Kdo mne zna tak to vi, ikdyz nekdy mam na sobe i maskace. Je mi celkem jedno jestli mne prirovnavas k pisalkovi ci laboratornimu pracovniku(ani za jedno bych se nestydel), jelikoz casto navrhuji elektronicke ci elektrricke zarizeni tak se bez vypoctu a kalkulacky a ruznych tabulek neobejdu. Nepatrim mezi sebevrahy kteri delaji odhady jak by to tak asi mohlo byt a pak se divi.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #86 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: Autobaterie
koukám že to tady je zajímavé..
o těch 5 či 10 km si prosím tě přečti celý odstavec a pouvažuj nad myšlenkou věty, né jenom na dvou číslicích, to by bylo vytrženo z kontextu..
protože když necháš běžet jenom motor po studeném startu, bije ti do plna do baterky, když hned vyjedeš, musíš mít světla a někdy i nějaké další spotřebiče, pak to musí trvat déle protože ten altík to musí dělit mezi spotřebiče a baterii..

o bílých pláštích, nenapsal jsem ani jedno písmenko o tobě, že TY běháš kolem auta s měřákem.. jestli jsi si to vzal na sebe, je mi to líto...

výpočet Karla asi moc nezajímal, jeho zajímaly ujeté km...

a nečerti se :D :D :D

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #87 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Autobaterie
Naopak Juro, mylíš se, velmi mne zajímá, jak k tomu Radek dospěl, nejsem ten typ, kterýmu jen předhodíš nějaký číslo, který jsi si klidně mohl vycucat kdesi z konečníku a hodil do placu, a já tomu věřil jako dětsko, který v nevědomosti čeká na ježíška :lol:

Radku, aby jsi věděl, jak mě to napadlo, tak prostě když vidím, co se tu kolem děje za zvěrstva (v lepší společnosti tomu nadávají počasí), mě napadlo, jestli nešťavim baterku, když jezdim s autem hlavně 9km z práce a do práce. Vim, že při startu tam tečou nehorázný proudy, a aby je baterka mohla dodat, musí být nabitá. Takže jestli bych ji neměl třeba jednou za tejden hodit na nabíječku, možná bych tím nic nezkazil, ale proč se s tím krámem tahat do čtvrtýho patra? Samozřejmě, když je na autě sníh, tak natočím a jdu v klidu ometat (kdesi jsem taky četl, že by se to nemělo, že to motoru nějak škodí - dle mě hovadina, ale papír snese všechno) a až pak vyrážím. Pokud sníh není, tak auto natočím a nechám tak 2 minuty na volnoběh běžet a až pak vyrážím (za tu dobu se usadím, omrknu a poslechnu, jestli náhodou neni tam vepředu pod kapotou něco špatně, zapnu pás, rozsvítím a v klidu bez plynu odjíždím) - ano bez plynu, páč v tomhle mrazu mám volnoběh promrzlého motoru 2 tis. otáček a tak jen při rozjetí na ten volnoběh přeřadím (možná i proto mi to tolik chlastá, ale vem to čert). Já vim, je to moc volnoběhu, ale zase vem to čert, komu by se chtělo v té klendře hrabat pod kapotou, že?
Jej, ale to jsem se dostal jaksi mimo téma, tak aby mě tu někdo nepeskoval :lol:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #88 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Autobaterie
Vidis a jsme u toho. Ty jsi chtel idealni stav to co popisujes neni idealni stav. To co jsem psal plati pro baterku nabitou a v parametrove priznivem pocasi(u baterky se parametry stanovuji pri 20°C). jak jsem tu uz nekde psal Jifimu pri techle mrazech klesa kapacita az na 25% toho co vni je. Takze v pripade nabite baterie 64Ah jeji kapacita klesne na 16Ah. V aute se baterka nikdy nenabije na 100% ale na nejakych 90-95% ale to bys musel jet dlouho takze normalni stav pri techto jizdach bych po tydnu videl tak na 70-75% a bude se drzet neb pri vice vybite baterce se meni nabijejici charakteristika a ona ma tendenci lepe se nabijet( v aute je vlastne nabijecka s napetovou charakteristikou a proud do baterky zavisi na vnitrnim odporu ktery klesa s vybijenim).
Vyjdeme tedy ze stavu baterie nabite na 75%(48Ah) pri mrazu klesne kapacita na 12Ah a to uz neni nic moc. Pri startovani v takovem mrazu muze ten prvni inpulz (rozbehovy proud) dosahnout az 3 nasobku jmenoviteho proudu a to ta baterka uz nemusi ustat a nastava triskni situace hledani odkudpakmi jede autobus.
Pokud se tedy ocekavaji velke mrazy a jezdis uz dyl takhle a nedobijel jsi tak jednou zamesic to snad do 4 patra vynest muzes. Pokud jsou mrazy delsi dobu treba dva tydny tak extremni jakjsou ted tak radsi klidne kazdy tyden. Stejna situace nastava i pri delsim stani na mrazu treba pres vikend. Stava se casto ze v patek to startovalo pri -20 bez problemu a po dvou dnech stani uz ne.
Ted k tomu nastartovani a 2min stani. Ano nedoporucuje se to k vuli katalyzatoru coz tebe trapit nemusi jestli si pamatuji dobre tve prizpevky.

Tak a ted zas dostanu kapky za dlouhy prizpevek.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #89 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: Autobaterie

protože když necháš běžet jenom motor po studeném startu, bije ti do plna do baterky, když hned vyjedeš, musíš mít světla a někdy i nějaké další spotřebiče, pak to musí trvat déle protože ten altík to musí dělit mezi spotřebiče a baterii..


Myslím že v současnosti je nejcharakterističtější situace: "nadrbnu to, zapnu topení a foukání na okno, zapnu vyhřejvání okna a jdu to odmést a oškrábat". To mi trvá deset minut volnoběhu. Pak jedu.

U některých je k tomu ještě nutno přičíst cca 3 minuty na cigáro 8)

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 9 měsíců zpět #90 od JiFi
Odpověděl JiFi pro téma Re: Autobaterie
Radku, napsal jsi to správně, rejpat nebudu :-) ale tuším, že to rozpoutalo bouřlivou diskusi :-D

no já to bral jako dotaz, kdyz je vymlacena skoro do mrte, tak proto jsem uvadel tolik km... Ono se to da dle tvého vypoctu spocitat, ale na to nemam chut 8)

Zajímavé, že jsi to dobre tusil, ze si na Tobe smlsnou :-)

Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006

EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998

EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.567 sekund
Powered by Kunena fórum