Autobaterie
- jumbo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jo a jeste vykon starteru
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Todle to je tezko rict bez znlosti jedne odpovedi .Skuz mi vyspecifikovat jak dlouho normalne startujes. Pak ti odpovim pro idealni pripad.
Jo a jeste vykon starteru
No dobře, řekněme že jde o baterii 62Ah a startuji 5 sekund (volím jen tak, mě to chytá podstatně dříve). Výkon startéru je asi 1,3kW, nevím to přesně
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
dále se musí brát v podtaz spousta aspektů, jako rožnutí světel po startu (pokud hned vyjíždíš) a taky jiné spotřebiče jako ventilátor, eventuálně rozmrazování zadního okna a zrcátek, pokud nemrzne eventuálně stěrače..
dále asi teplota..
tak že, někdo startne, spustí spotřebiče, hned vyrazí a ujede 10 km.. tak je na tom hůř určitě než ten, kdo startne, nechá to chvilku klepat a pak ujede jenom 5 km
v neposlední věci stáří baterie u které né Ah ale startovací proud a kondice altíku
tolik u benzínu Karle
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No dobře, řekněme že jde o baterii 62Ah a startuji 5 sekund (volím jen tak, mě to chytá podstatně dříve). Výkon startéru je asi 1,3kW, nevím to přesně
A ted mne zas nekteri nebudou mit radi(jeste ze jsem na to zvykly).
Takze vememe idealni pripad.
Mame vykon zname napeti spocitame si proud.
I=1300/11(znova podotykam idealni pripad proto beru pokles jen o jeden volt)
Vyjde nam proud 118A(zase pocatecni nabehovy proud potrebny pro roztoceni starteru neberu do vypoctu trva cca 0.5-1s a je zavisly na kompresi,vulich motoru,odporu pridavnych zarizeni atd)
Takze mame proud ktery je treba dodat baterkou ted to musime prevest na hodnotu naboje C baterky.
C=(118/3600)*5
C=0.164Ah(nejakeho 0.25% kapacity baterky)
Tak ted vime kolik jsme odcerpali. Nejak malo co? 8O
Takze koukneme na charakteristiku altiku.
Vzpomenemesi ze prevod mezi klikou a altikem je cca 1/2. Vememe prumerne otacky motoru dejme tomu 2000(otacky altiku tedy 4000) a vidime ze pri 4000ot/min je altik schopen dodat cca 54A. Odecteme vlastni spotrebu auta(zapalovani,cerpadlo,svetla,atd) dejme tomu at nezeru 420W(30A i kdyz si celkem nedokazu predstavit cim by todle vzniklo) zustane nam prebytek na vykonu altiku nejakych 24A. Takze opet pomineme nabijeci charakteristiku baterky a vemem ze by todle sezrala a zdimala byaltik do mrte. Takze pri hodine takoveho provozu by baterce byl altik schopen dodat cca 37.5% jeho kapacity. My potrebujem 0.25% takze jestli jsou me kroky k vypoctu spravne tak by potreboval cca 25s na navraceni do puvodniho stavu.
Toto znova podotykam je pouze ideovy vypocet a ve skutecnosti to takhle vubec nemuze byt ale tech 10 km bY melo bohate stacit.
lepe se to bohuzel spocitat neda je tam tolik ruznych faktoru ktere todle budou zkreslovat, ze to fakt nejde.
snad jsem nekde neudelal chybu ve vypoctu prece jen jsem nevyspaly a to neni zrovna dobry aspekt pro logicke mysleni. Pro Jipafa ten graf jsem zkopiroval nekreslil jsem ho, aby byla tva duse klidna.
Tak a ted si na mne smlsnete.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Toto znova podotykam je pouze ideovy vypocet a ve skutecnosti to takhle vubec nemuze byt ..... je tam tolik ruznych faktoru ktere todle budou zkreslovat, ze to fakt nejde.
Pro Jipafa ten graf jsem zkopiroval nekreslil jsem ho, aby byla tva duse klidna.
laboratorních výsledků někde v klimatizované místnosti asi né... obzvláště někde v mrazu na parkovišti...
Radku, jako pisálek by jsi se určitě uživil, ale tady mezi námi mi to připomíná trochu něco o tom jako je házení perel.......
tady jsou praktici a né šoféři v bílých pláštích s měřákem v jedné ruce a v druhé kalkulačku..
bohatě by stačila jenom ta věta o deseti km..
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jak jinak chces podlozit nejake tvrzeni nez alespon zevrubnym dukazem.
Fakt nevim co jeste po mne chcete. Kdyz neco napisu podam jednoduchy priklad nekdo se urazi, kdyz to podlozim jakyms takym argumentem tak zase je to spatne. Takze nejlepsi bude priklanet se k nejapnym poznamkam nebo neodpovidat vubec a budu miti klid. Jeste ze mam to kredo v podpisu.
Ohledne tech praktiku to je celkem zajimava pripominka, kdyz vemu v potaz co se kolikrat na forech nedovim. A do ridice v bilem plasti mam dosti daleko spise nesundavam monterky pokud nejsem doma. Kdo mne zna tak to vi, ikdyz nekdy mam na sobe i maskace. Je mi celkem jedno jestli mne prirovnavas k pisalkovi ci laboratornimu pracovniku(ani za jedno bych se nestydel), jelikoz casto navrhuji elektronicke ci elektrricke zarizeni tak se bez vypoctu a kalkulacky a ruznych tabulek neobejdu. Nepatrim mezi sebevrahy kteri delaji odhady jak by to tak asi mohlo byt a pak se divi.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
o těch 5 či 10 km si prosím tě přečti celý odstavec a pouvažuj nad myšlenkou věty, né jenom na dvou číslicích, to by bylo vytrženo z kontextu..
protože když necháš běžet jenom motor po studeném startu, bije ti do plna do baterky, když hned vyjedeš, musíš mít světla a někdy i nějaké další spotřebiče, pak to musí trvat déle protože ten altík to musí dělit mezi spotřebiče a baterii..
o bílých pláštích, nenapsal jsem ani jedno písmenko o tobě, že TY běháš kolem auta s měřákem.. jestli jsi si to vzal na sebe, je mi to líto...
výpočet Karla asi moc nezajímal, jeho zajímaly ujeté km...
a nečerti se
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radku, aby jsi věděl, jak mě to napadlo, tak prostě když vidím, co se tu kolem děje za zvěrstva (v lepší společnosti tomu nadávají počasí), mě napadlo, jestli nešťavim baterku, když jezdim s autem hlavně 9km z práce a do práce. Vim, že při startu tam tečou nehorázný proudy, a aby je baterka mohla dodat, musí být nabitá. Takže jestli bych ji neměl třeba jednou za tejden hodit na nabíječku, možná bych tím nic nezkazil, ale proč se s tím krámem tahat do čtvrtýho patra? Samozřejmě, když je na autě sníh, tak natočím a jdu v klidu ometat (kdesi jsem taky četl, že by se to nemělo, že to motoru nějak škodí - dle mě hovadina, ale papír snese všechno) a až pak vyrážím. Pokud sníh není, tak auto natočím a nechám tak 2 minuty na volnoběh běžet a až pak vyrážím (za tu dobu se usadím, omrknu a poslechnu, jestli náhodou neni tam vepředu pod kapotou něco špatně, zapnu pás, rozsvítím a v klidu bez plynu odjíždím) - ano bez plynu, páč v tomhle mrazu mám volnoběh promrzlého motoru 2 tis. otáček a tak jen při rozjetí na ten volnoběh přeřadím (možná i proto mi to tolik chlastá, ale vem to čert). Já vim, je to moc volnoběhu, ale zase vem to čert, komu by se chtělo v té klendře hrabat pod kapotou, že?
Jej, ale to jsem se dostal jaksi mimo téma, tak aby mě tu někdo nepeskoval
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vyjdeme tedy ze stavu baterie nabite na 75%(48Ah) pri mrazu klesne kapacita na 12Ah a to uz neni nic moc. Pri startovani v takovem mrazu muze ten prvni inpulz (rozbehovy proud) dosahnout az 3 nasobku jmenoviteho proudu a to ta baterka uz nemusi ustat a nastava triskni situace hledani odkudpakmi jede autobus.
Pokud se tedy ocekavaji velke mrazy a jezdis uz dyl takhle a nedobijel jsi tak jednou zamesic to snad do 4 patra vynest muzes. Pokud jsou mrazy delsi dobu treba dva tydny tak extremni jakjsou ted tak radsi klidne kazdy tyden. Stejna situace nastava i pri delsim stani na mrazu treba pres vikend. Stava se casto ze v patek to startovalo pri -20 bez problemu a po dvou dnech stani uz ne.
Ted k tomu nastartovani a 2min stani. Ano nedoporucuje se to k vuli katalyzatoru coz tebe trapit nemusi jestli si pamatuji dobre tve prizpevky.
Tak a ted zas dostanu kapky za dlouhy prizpevek.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
protože když necháš běžet jenom motor po studeném startu, bije ti do plna do baterky, když hned vyjedeš, musíš mít světla a někdy i nějaké další spotřebiče, pak to musí trvat déle protože ten altík to musí dělit mezi spotřebiče a baterii..
Myslím že v současnosti je nejcharakterističtější situace: "nadrbnu to, zapnu topení a foukání na okno, zapnu vyhřejvání okna a jdu to odmést a oškrábat". To mi trvá deset minut volnoběhu. Pak jedu.
U některých je k tomu ještě nutno přičíst cca 3 minuty na cigáro
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
no já to bral jako dotaz, kdyz je vymlacena skoro do mrte, tak proto jsem uvadel tolik km... Ono se to da dle tvého vypoctu spocitat, ale na to nemam chut
Zajímavé, že jsi to dobre tusil, ze si na Tobe smlsnou
Fiat Croma Nuova 1,9JTD MultiJet 88kW 2006
EX Fiat Marea Weekend 1,9TD 100 1998
EX Fiat Tipo 1,4 i.e. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.