krokomotorek

Více
16 roků 5 měsíců zpět #16 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
Da se to jednoduse zmerit.Jinak asi vule urcit nepujde.Bohuzel neho spise bohudik tipo nemelo hydrostelovaky tak se daji pouzit stare dobre merky.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #17 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
To rs:
Potřeboval bych radu, roseknout jak to vlastně je s krokomotorkem. Už delší dobu řeším starty při chladnoucím motoru cca 70°C, mám podezření na krokáč, ale to je vedlejší.

Potřeboval bych vědět jednu věc. Když měřím odpor krokomotorku tak při rozeplém mikrospínači má dávat nekonečný odpor. Ale při sepnutém spínači má dávat 0 ohmů nebo nějakou jinou hodnotu?? Protože krokáč co jsem tam měl já měl cca 8 ohmů seplej, rozeplej správně nekonečno.

Další věc a kontrola - po vytočení motoru, tak aby táhlo netlačilo na spínač (rozeplej mikrospínač) a zamáčknutí spínače auto zdechlo, kdežto s druhým krokáčem co mám na test to zhodí na 1700 ot./minuta. Testoval jsem to u kámoše, taky to tak má, odpor má cca při rozepnutí nekonečno a sepnutí jen několik ohmů. Po vytočení motoru a zamáčknutí spínače taky 1700 ot./minutu.

Ten co mám půjčený byl prý v pořádku, ale při sepnutém kontaktu přeskakují hodnoty, takže dle mě není OK. Rozpelj má nekonečno.

Snad je to alespoň trochu k pochopení, potřebuju někoho, komu to 100% funguje a trošku ví, jinak já už se ztrácím.
Díky za reakce

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #18 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: krokomotorek
tak a ted babo rad....teda spise radku rad :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #19 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
To Vali:Tak já to zkusím.Na začátek bych potřeboval vědět který typ auta máš abych ti dokázal vyspecifikovat svorky řj kdyby bylo třeba.Dělala se 1.6ie s rozdělovačem a bez.Kterou zních máš.
Takže taktně přejdu k odstavci 2.Krokomotorek má 4 svorky.Mikrospinač je zapojen na svorky 3 a 4 ztoho svorka 4 by měla být spojena se zemí.Mikrospínač reaguje na otevření klapy.Při otevřené naměříš nekonečný odpor při zavřené zkrat.Tady bych se tě dovolil vyvést z omylu neměříš odpor motoru ale jen mikrospínače.No těch 8 ohmů kolik ti ukážou kabely měřáku zkratnuté proti sobě?

Vlastní odpor motoru změříš mezi svorkami 1 a 2.Měl by být něco kolem 200 ohmů.
Teď k tvému testu.Dle mého názoru pokud vše funguje jak má tak by měl motor chcípnout.Hned vysvětlím proč.Ty vlastně pokud ten mikrospínač sepneš tak dáváš řídící jednotce na vědomí ,že má uzavřen přívod vzduchu.V tom okamžiku si jednotka myslí ,že se brzdí motorem a vypne vstřikovací ventil-toto je normální funkce snad každého vstřiku.Dávkování paliva se obnoví až v momentě poklesu otáček pod určitou mez tuším že 1200 ale todle nevím jistě.Projevuje se rádoby škubáním při brždění motorem.Jelikož ty to simuluješ při otevřené klapce tak krokomotorek nezareaguje na podkročení otáček a motor chcípne.Při normálním provozu se právě toto rádo projevuje při podkročení otáček a vymáčkutí spojky takovým tím známým zhoupnutím.
Takže z toho mi vyplývá že funkce v tvém případě je v pořádku.Kolega by se měl zamyslet co má špatně.
Snad je to alespoň trochu k pochopení.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #20 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
To rs:
Tak to vezmu nějak postupně:
Mám typ s rozdělovačem, typ motoru 159.A3046.
Co se týče těch měření tak zkusím změřit ten odpor na kontaktech 1 a 2 tam jsem nevěděl, co mám naměřit, jinak asi jsem to špatně napsal, že je to odpor motoru, myslel jsem spínače. Na všech krokáčích - 3, co jsem měřil jsem naměřil nekonečno při rozeplém. Ale různé u sepnutém.
Také jsem vycházel z teoriie jak jsi psal, že by motor měl zdechat, tak se projevoval ten můj motorek. Ale poté co jsem si půjčil motorek ze vstřku, který prý fungoval jak má, tak se to chovalo jak jsem popsal, tedy drželo těch 1700 otáček. Tak jsem to otestoval ještě u kamaráda, který nemá problémy žádné ani se spotřebou (na což to má vliv ten spínač a odpojení volnoběhu) Proto jsem tak napsal tento dotaz, docela mě to zmátlo.
Co se týče odporu vodičů měřáku, neřeknu teď z halvy, ráno kouknu.
Možná trošku hloupý dotaz - nekonečno na měřáku se mi zobrazí jako 1 ve všech rozsazích měření. Jak se mi projeví zkrat???

Pro vše tot vlastně řeším, při chladnutí motoru v letních dnech nejvíce, na cca 70°C mi po nastartpvání zdechá motor - padá z otáček. Koukal jsem na klapku a ta se neotevře, zdá se mi, že krokomotorek nepřestaví klapku, toť ovšem jen moje teorie.

Každopádně díky za tvoje cenné info.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #21 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
No zkrat se si projevi zobrazením v ideálním případě 0.V normálním měření 0+odpor měřících kabelů.
K tomu startování.Dělá ti to jen kolem 70°C při kratším odstavení že?Napadla mě taková hříšná myšlenka.Zkus něco testnout.Nahřej ten motor jako normálně pak ho nech zchladnout po dobu jako normálně kdy ti to dělá a zkus změřit kolik ti ukáže odpor teplotní senzor nasávaného vzduchu.Tato hodnota by mne dosti zajímala.Po jak dlouhém točení motorem to asi chytí a po jak dlouhe době to už nemá tendenci chcípat?
Jěště bych se chtěl zeptat.Máš na svém autě funkční odvětrávání nádrže?
Zkus mi odpovědět na těchto pár vlezlých dotazů.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #22 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: krokomotorek
Krokomotorek je přímo navázán na čidlo teploty chladící kapaliny. Podle čidla dává ŘJ impuls krokomotorku aby se pohnul. Pokud není spálený, není ani přidřená klpka, jsou v přádku kabely a přívod do krokomotorku, měl by normálně fungovat.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #23 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
Petře on mu ale normálně funguje.Pochopil-li jsem to správně má problémy pouze při částečně schladlém motoru.
Proto se Valiho taky ptám na jiné čidlo.U zahřáteho motoru to funguje trošku jinak.Já nevím jestli mu to normálně nastartuje a pak to chcípne nebo dlouho startuje a pak běží nestabilně až do určitého momentu třeba nahřátí motoru na 80°C.Proto bych si dovolil počkat na Valiho až se vyjádří.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #24 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
To rs: no přesně takové dotazy potřebuju, protože mám pocit, že se motám v bludném kruhu. Já měnil prakticky všechny čidla, ale někde bude chyba. Jinak už to není možné. A taky se mi zdá, že mám trošičku zvýšenou spotřebu (8,5/100 asi pro někoho není moc ,ale na to že jezdím hodně slušně a převážné mimo město se mi to zdá moc, na to jakou péči auto má :lol: ) Takže musím znova projít čidlo teploty vody a vzduchu. Jak říkám, klapka se při této teplotě nepřestaví, benzín tam jde ze vstřiku, ale prakticky se to dusí a padá z otáček. Když stojím na plynovém pedálu, tak na 2000 toček tak někdy jak se přehoupne teplota, tak pak dobrý.

K dotazům: Auto chytí při této teplotě hned skoro, ale začnou padat otáčky a co jsem dal teď ten jiný krokáč, je to jakoby lepší, bojuje a drží cca 300 toček a zdechne, pak to třeba natočím ještě 2x takto a potom už nenatočí. Když mu přidám plynu, někdy se nechá ukecat a houpne se teplota a dobrý.
Projevuje se to v závislosti na okolní teplotě, jak rychle to chládne, ale většinou nejvíce tak po 25 - 30 minutách, když je venku velké vedro kolem 30°C, tak někdy i po skoro hodině to ještě udělá. Mám digi palubku, blbě se pozná kolik přesně to je stupňů, ale dle mě se to projevuje cca od 65°C do 75°C, s tím, že když chytneš tu optimální teplotu je to nejhorší.

Co se týče čidla vzduchu, to je měněné taky s celým vstřikem, který jsem měnil, že byl špatný redukční ventil tlaku paliva, s tím je i jiné čidlo vzduchu, pravda je, že to mi uniklo, že by mohlo být špatné. Na původní vstřikovačce jsem ho musel měnit, to mám doma, kdyžtak přehodím a tobě změřím ty odpory na tom, co tam je teď. Čidlo vody je měněné v servise, před rokem a půl (to jsem ještě nevěděl, kde co je a že do servisu jezdit nemám, tak tomu asi taky nebudu moc až tak veřit, raději ho taky testnu)

K té nádrží, na to jsem nekoukal, musím kouknout do knížky, jak to zjistím, stydím se, ale zatím nevím, jak na to.

Jinak strašně moc díky, za další myšlenky

:lol: Už je čas na to přijít...

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #25 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: krokomotorek
Já nepředpokládám že máš špatný snímač teploty vzduchu.Takže surový stav mne celkem nezajímá i když múže být problém i zde.Mne jde spíše o ten stav kdy to chcípe.Zkusím vysvětlit proč.Vstřik se nastavuje(délka)podle nastavení potenciometru a upravuje se mimo jiné podle teploty nasávaného vzduchu.Při umístění tohoto čidla v tělese vstřikovacího bloku posazeném na vyhřívaném potrubí mě napadlo jestli ta teplota nevyleze na nějakou vysokou hodnotu(v případě tohoto čidla nízkou)podle které jednotka špatně dávkuje množství.
Sám říkáš že jsi už vyměnil vše.Je to sice hodně nepravděpodobná věc (mělo by to dělat i u ostatních aut stejné konstrukce)ale za ty roky co to auto jezdí může být už celé sání v kdovíjakém stavu.
Další věc je ta tvá spotřeba.Já při mé lehké noze(což je protiklad při mé stavbě těla)jsem jezdil z 1.4 při 30 na 70 město meziměsto za průměr 6.3l na 100km.Stálo by za to půjčit si někde stroboskop a kouknout na předstih.Dále bych snímače proměřil až na jednotce jestli je vše v pořádku.Pokud potřebuješ svorky napiš.
Jěště jedna otázečka na konec při namontovaném krokomotorku a této teplotě je zcela určitě mikrospínač sepnut?Měřils to?Tím bych asi začal(ikdyž já tím zkončil).
Tlak paliva máš v pořádku?
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #26 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: krokomotorek
Tím čidle nasávaného vzduchu to může být určitě taky. člověk nikdy neví co se na Fiatu po... A to mě právě baví ty stálá překvapení :)
Jen jsem chtěl dodat, že když mi odešlo čidlo teploty, projevovalo se to až při plně zahřátem motoru. Najednou se mi zbláznili otáčky a měl jsem volnoběh 4000. Další věc je když jsem čidlo vytáhl a zkontroloval pomocí varné konvice a multimetru, bylo vadné až u teploty cca 85°C. Po celou doby fungovalo jak mělo. Pak jsem pochopil, že i zcela dobře vypadající čidlo může být vadné :(
Další věc, jestli to Valimu nenasává někde falešný vzduch? Kolem teploty 80 °C se vypínají veškeré obohacení směsi a nastaví se krokomotoerek do správné polohy. Na této teorii mi jen vadí to, že by se měly teoreticky otáčky zvýšit a ne padnout.
Pak taky Lambda sonda má vliv na složení směsi.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #27 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
Tak a je to tady, po roce trápení jsem se snad konečně dočkal, nechci to zakřiknout, protože to je až k nevěření. :lol: :lol:
Poté co je na autě měněné vše, protože Tipo co jsem tehdy dovezl bylo v žalostném stavu se všemi čidly, tak už jsem byl zoufalý, ale dnes je snad ten pravý den :lol: Tak tedy k věci..
Když je člověk hlupák, pak je to těžké - ale Tipo dokáže být zákeřné.
Když jsem to řešil před rokem výměnu vše možných a nemožných čidel, šlo z auta čidlo vody, čidlo vzduchu, lambda i termostat. Všechno bylo KO. Auto krásně táhlo po výměně především čidla vzduchu, byl jsem nadšený.

Nicméně auto stále špatné teplé starty. Tak jsem vyměnil celý vstřik, krokmě krokomotorku, který jsem dal původní. Protože byl špatný ten redukční ventil, ale zde jsem udělal zásadní chybu - dal sjem celé osazení vstřiku a já vůl, jem si nezměřil čidlo nasávaného vzduchum, jestli je OK a to proto, že auto táhlo moc hezky, tak jsem nepojal podezření - ale tento tah byl vlivem správného redukčního ventilu a né čidla jak jsem dneska ráno ostatně zjistil. Na zkoušk usjem ho zkusil změřit a hodnoty, které jsem změřil, no prostě hned jsem věděl, že něco není v pořádku.
Takže výsledek je ten, že celý rok, jsem měl díl který byl v pořádku dpoma na starém osazení vstřiku a špatný na autě, tím podle mě také ta zvýšená spotřeba, toto čidlo na to má dost velký vliv.

Teď jdu zkusit nahodit můj krokomotorek a uvidím, tam po zamáčknutí spínače motor zdechá a ten odpor cca 8 ohm se s teplotou nemění (odpor na vodičích zanedbatelné hodnoty) krokomotorek, co tam mám teď a údajně v pořádku je za studena cca skáčou odpory od 450 ohm do 130 myslím jako kontakty 3 a 4 odpor spínače. Při zahřátí ukazuje nesmysly.

Tak já jdu zase laborovat, musím Vám říct, že jsem opět rá, že mám Tipo, snad to nezakřiknu a taky mě překvapil opět lepší th za plynem s tím funkčním čidlem vzduchu.

Omlouvám se za délku příspěvku,ale jsem opravdu moc rád a všem moc děkuji hlavně Radkovi a Petrovi. Doufám, že se na sraze potkám,e jsem dlužníkem, Moc díky. Jdu testovat krokomotorek
:lol: :lol:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #28 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
Tak jsem nahodil ten můj krokáč a poměřil, jak jsi říkal, nekonečný odpor rozepnutý, dopro rovný odporu vodičů při seplém kontaktu. Zdechání motoru při nasimulování procesu prždění motorem, jdu to projet a čekat na fatal error při startu za chládnutí. Snad tedy dneska alespoň poloviční úspěch :wink:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #29 od Vali
Odpověděl Vali pro téma Re: krokomotorek
No tak s mým krokomotorkem, který má hodnoty jako víno, tak s tím za tepla nestartuju. Tak už tomu nerozumím. Ten půjčený krokomotorek na mikrospínači má odpor proměnný (skáče z 350 na až 550 a to nepravidelně), z čehož mi vyplývá, že asi nebude správně plnit funkci odpojení benzínu při bržděním motorem. Je to z 1,6 ten motorek, ale z roku 94 tedy motor 835C.... ale majitel co mi to půjčoval říkal, že spotřeba na jeho autě byla dobrá, je to známej a věřím mu, nejde mu o to mi to prodat. Tak jsem z toho jelen :cry:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #30 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: krokomotorek
Zkoušel jsi resetovat řídící jednotku? má stále uložné závady a to je ten problém.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.510 sekund
Powered by Kunena fórum